Magyarország ipara

Ganz Transzformátor újabb megrendeléseket húzott be. A cég helyzete a visszavásárlás után stabilizálódni látszik…

Ennek nagyon örülök. Gyökér indiaiak majdnem csődbe vitték… nem lett volna szabad nekik eladni.
 
Ganz Transzformátor újabb megrendeléseket húzott be. A cég helyzete a visszavásárlás után stabilizálódni látszik…

Ennek nagyon örülök. Gyökér indiaiak majdnem csődbe vitték… nem lett volna szabad nekik eladni.
Általában semmit nem tudnak stabilan vinni indiaiak, ha nincs mögöttük európai vagy amerikai mgmt.
 
Érdekes üzlet. Lengyelek, szaudi Aramco és a MOL.


A Lotos benzinkútjai egy részének eladása azzal függ össze, hogy a céget a tervek szerint átveszi a PKN Orlen lengyel üzemanyag- és energiaszolgáltató. Az átvétel engedélyezését ugyanis az Európai Bizottság a többi között ahhoz a feltételhez kötötte, hogy eladják a Lotos töltőállomásainak 80 százalékát, valamint 30 százalékos részesedést is a cég gdanski olajfinomítójában.

A Radio Zet szerint a benzinkutakat a Mol csoport, az olajfinomítóban való részesedést pedig a világ második legnagyobb olajtermelője, a szaúdi Saudi Aramco vásárolja meg.

A Lotos hálózata mintegy 700-800 benzinkutat foglal magába, ezek ára egységenként átlagosan 1,5-2 millió dollár lehet. A Mol legutóbb tavaly augusztusban megerősítette, hogy a vállalat érdeklődik a lengyel kiskereskedelmi piac iránt.
 
Érdekes üzlet. Lengyelek, szaudi Aramco és a MOL.


A Lotos benzinkútjai egy részének eladása azzal függ össze, hogy a céget a tervek szerint átveszi a PKN Orlen lengyel üzemanyag- és energiaszolgáltató. Az átvétel engedélyezését ugyanis az Európai Bizottság a többi között ahhoz a feltételhez kötötte, hogy eladják a Lotos töltőállomásainak 80 százalékát, valamint 30 százalékos részesedést is a cég gdanski olajfinomítójában.

A Radio Zet szerint a benzinkutakat a Mol csoport, az olajfinomítóban való részesedést pedig a világ második legnagyobb olajtermelője, a szaúdi Saudi Aramco vásárolja meg.

A Lotos hálózata mintegy 700-800 benzinkutat foglal magába, ezek ára egységenként átlagosan 1,5-2 millió dollár lehet. A Mol legutóbb tavaly augusztusban megerősítette, hogy a vállalat érdeklődik a lengyel kiskereskedelmi piac iránt.
Régóta várok erre a hírre. Én azt hittem a MOL megveszi a finomítót is Gdansk-ban. Jól jönne nekik az INA balhé miatt egy tenger melletti finomító, főlég az északi tengeri MOL mezők miatt. De ezek szerint a kúthálózatot veszik ”csak” át. Ez fontos üzlet.
 
Régóta várok erre a hírre. Én azt hittem a MOL megveszi a finomítót is Gdansk-ban. Jól jönne nekik az INA balhé miatt egy tenger melletti finomító, főlég az északi tengeri MOL mezők miatt. De ezek szerint a kúthálózatot veszik ”csak” át. Ez fontos üzlet.
Hol igen, hol nem.
A finomítás üzletág volt, hogy veszteséges volt és MOL többi része lökte csak pozitívba a céget.
 
Hol igen, hol nem.
A finomítás üzletág volt, hogy veszteséges volt és MOL többi része lökte csak pozitívba a céget.
Tárgyaltak róla pedig:

Az a szóbeszéd a jó orosz kapcsolatok miatt nem akarták a lengyelek, hogy a MOL kezébe kerüljön a finomító.

“A finomítói részesedés megszerzéséért folyó küzdelemben oroszországi kapcsolatai miatt akár még hátrányba is kerülhet a Mol. A DGP szerint ugyanis az Oroszországgal szemben hagyományosan bizalmatlan lengyel közvéleményben visszatetszést kelthetne, ha a stratégiai eszköz magyar társasághoz kerülne.”
 
Érdekes üzlet. Lengyelek, szaudi Aramco és a MOL.


A Lotos benzinkútjai egy részének eladása azzal függ össze, hogy a céget a tervek szerint átveszi a PKN Orlen lengyel üzemanyag- és energiaszolgáltató. Az átvétel engedélyezését ugyanis az Európai Bizottság a többi között ahhoz a feltételhez kötötte, hogy eladják a Lotos töltőállomásainak 80 százalékát, valamint 30 százalékos részesedést is a cég gdanski olajfinomítójában.

A Radio Zet szerint a benzinkutakat a Mol csoport, az olajfinomítóban való részesedést pedig a világ második legnagyobb olajtermelője, a szaúdi Saudi Aramco vásárolja meg.

A Lotos hálózata mintegy 700-800 benzinkutat foglal magába, ezek ára egységenként átlagosan 1,5-2 millió dollár lehet. A Mol legutóbb tavaly augusztusban megerősítette, hogy a vállalat érdeklődik a lengyel kiskereskedelmi piac iránt.

mol-benzinkutak-503994.jpg


Emlékeim szerint van Ausztriában is kútjuk, egy Burgenlandi kisnkúthálózatpt vásároltak fel.

mol-toltoallomasok-504000.png


Tusknak meg elgurult a gyógyszere. Orosz szál az nem a MOL, hanem az OMV meg az osztrákok. Anno az OMV inditott ellenséges felvásárlást a MOL ellen az oroszok strómanjaként. De a politikában a kommunikáció a fontos, nem a valóság.
 
Chip, alkatrész, lófaszhiany, uj rekord! :cool:
audi-hungaria-autogyartas-2021-504432.png


 

mol-benzinkutak-503994.jpg


Emlékeim szerint van Ausztriában is kútjuk, egy Burgenlandi kisnkúthálózatpt vásároltak fel.

mol-toltoallomasok-504000.png


Tusknak meg elgurult a gyógyszere. Orosz szál az nem a MOL, hanem az OMV meg az osztrákok. Anno az OMV inditott ellenséges felvásárlást a MOL ellen az oroszok strómanjaként. De a politikában a kommunikáció a fontos, nem a valóság.
Jaja, csak jött a magyar találékonyság és a MOL és az OTP részvénycsomagot cserélt, így az OMW (oroszok) pénze hirtelen kevéske lett Közép-Európa egyik legnagyobb bankjával szemben...

Ez sokaknak fájt bizonyos országokban.
 
Itt a hivatalos bejelentés. Ahogy várható volt kútcsere + kp révén lép be a MOL a lengyel piacra:

https://www.portfolio.hu/uzlet/2022...eszkedik-a-mol-417-benzinkutat-vasarol-520696
  • A Mol belép Lengyelországba: 417 töltőállomást vásárol meg (melyek közül 270 az eladó saját tulajdonában áll) 610 millió dollár értékben (jelenlegi árfolyamon közel 191 milliárd forint), amely készpénz ellenértékből valamint pénzügyi lízinggel kapcsolatos kötelezettségből áll.
  • A hálózat országos lefedettséget biztosít, és lehetővé teszi, hogy a vállalat megszerezze a 3. pozíciót a lengyel üzemanyag-kiskereskedelmi piacon. A megállapodással a Molnak több töltőállomása lehet a negyvenmilliós Lengyelországban, mint Magyarországon.
  • A tranzakció részeként a Mol 185 magyar és szlovák töltőállomást ad el a PKN Orlennek, 259 millió dollár értékben, a kutak közül 144 töltőállomás Magyarországon, 41 töltőállomás Szlovákiában található.

Ezzel párhuzamosan a MOL további Lukoil kutakat vesz át ezúttal Magyarországon.

Egy másik mai bejelentésből kiderült, hogy a Mol megállapodást írt alá a Normbenz Magyarország Kft. megvásárlásáról, amely 79 töltőállomást üzemeltet Magyarországon Lukoil márkanév alatt.

A ma bejelentett megállapodás egy 2021 márciusában lebonyolított akvizíció folytatása, amelynek során a Slovnaft, a Mol Csoport szlovák leányvállalata vásárolta meg a Normbenz Slovakia 100 százalékos tulajdonrészét és 16 Lukoil márkanév alatt működő szlovákiai töltőállomást.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mondjuk én sajnálom, hogy -a korábbi cikk alapján- itthon meg kutakat ad át, még akkor is, ha valószínűleg ugyan onnan jön az üzemanyag a tartájokba, mint eddig. De ez már lehet, hogy nagyobb részt emocionális érzés a részemről.
 
Átlag feletti jövedelemre számíthatnak a BME-n végzettek...

"Az intézmény fő profilját adó műszaki képzési területen a mesterképzésben végzettek az országos átlagot meghaladó jövedelmet érnek el: pályakezdőként átlagosan 522 600 forint, míg 8-9 évvel a végzés után már 792 000 forint bruttó jövedelemmel számolhatnak. Az egyes mesterszakok között lehetnek különbségek: például a csúcstartó energetikai mérnöki mesterszakon 8-9 évvel a végzés után egymillió forintot meghaladó a havi átlagjövedelem, de a nagy népszerűségnek örvendő, magasabb létszámmal induló gépészmérnöki, vegyészmérnöki, és műszaki menedzser szakokon is meghaladja a jövedelem a bruttó 700 ezer forintot."