Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Pedig valóban nem sok munka, az a titka, hogy nem kampányszerűen kell csinálni...
Ez addig igaz, még nem jön egy hetes eső, aztán egy szép meleg idő és pakkk ki nem pattan az összes gaz egyszerre, de mivel még sár van rá se tudsz menni rendesen. Aztán lőttek a 'mindennap egy kicsit' dolognak is.
De egyébként senkit nem akarok lebeszélni róla, egy kis mozgás, jó levegő senkinek sem árt.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 315
35 002
113
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999 and Nber

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Mivel sajnos itthon a környezetvédelmi előírásokat tág fogalomba értelmezik pl a Gödi samsung gyár (nem meglepő) a leendő akkugyárban se lesz másképp. Sajnos nyomás nem lesz ezen a cégen/cégeken hogy kicsit jobban figyeljenek oda. Egyébként nem balib média szajkoza a vízfelhasználást. Egy akkugyárnak legyen az bármilyen a víz az egyik legfontosabb alapanyaga.
Továbbá az a véleményem az egészről hogy elvtársak itt akkugyár lesz és mindenkinek kuss. Ez nem más mint a kínaiak felé egy benyalás
a jelenlegi pénzügyi helyzetben a világpiacon ha kiadnak 3-5 mrd dollárkötvényt azt valakiknek fel is kell vásárolni.
Magyarország max két akkugyárt bírna el a Duna mentén. Azokat is úgy hogy tényleg betartatják azokat az előírásokat jó nagy bűntetési tételekkel! Ha smuciznak.
Egyébként valaki elgondolkodott már valaki hogy a ki a franc fog dolgozni ebben a gyárban (gyárakban) :

"Munkaerőhiány idején nem a munkahelyteremtés a fő feladat, hanem a hozzáadott érték növelése.
Ugyanakkor az olyan befektetések, amelyekből innováció, magas hozzáadott érték teremtődhetne, amelyek jóval jövedelmezőbbek, mint az előbbi cégek, azok valószínűleg elkerülik Magyarországot. És nem csak azzal van probléma, hogy a keleti gyártók termelékenysége nem elég jó meg kiviszik a profitot, de a teremtett munkahelyek minősége is megkérdőjelezhető. Általános iskolai végzettségű embereket dolgoztatnak 12 órás műszakokban. Nincs szükség a jól képzett magyarokra, akik magas hozzáadott értéket képviselnek. Ők kénytelenek elmenni külföldre dolgozni, helyettük pedig ugyancsak külföldről, de a világ fejletlenebb részéről hoznak embereket. A gödi Samsung SDI gyárban 2020-ban 1859 magyar dolgozott, ebből 94-en voltak gödiek, továbbá 1566 ukrán és 115 koreai. Tavaly 23 ezer 200 külföldi munkavállaló jött Magyarországra, s 46 százalékuknak legfeljebb általános iskolai végzettsége van. Várhatóan a debreceni CATL gyárába is több ezer külföldi vendégmunkás érkezik majd Törökországból és Kínából."
Győrffy Dóra közgazdász

Sajnos ez a tapasztalat itt észak keleten is. Egyébként függetlenül a szerzőtől teljes mértékben egyetértek. Idén ismét sajnos két jól képzett, tapasztalt kolléga döntött úgy lelép. Ma adta ép be a felmondást az egyik legtapasztaltabb karbantartó műszerészünk. Állásajánlat Bayorország egy három betűs cégnél.
Az ilyen cégek idevonzásában a strukturális munkanélküliség elleni harc is benne van, van egy széles, alacsonyan képzett rétegünk, akiknek ennél feljebb esélytelen jutni, bár amit hallok hasonló helyen dolgozó ismerősöktől, ezt a szintet sem szokták megugrani. Na nem az ázsiaiak által megkövetelt fegyelem, precizitás, tempó miatt. Még a hazai elvárásokat sem szokták tudni teljesíteni. Ezért kell máshonnan importálni az írástudatlanokat, a mi írástudatlanjaink nem tudnak/akarnak itt dolgozni. (milyen ügyesen nem írtam le a cigány szót) Csak az import ne maradjon a nyakunkon, ha már így jártunk.

(a vízzel kapcsolatos aggályokat osztom. Főleg, hogy lassan mindent lebetonoznak Budapesttől Vácig, egy egybefüggő aszfalt-térkő-beton placc lesz az egész, a lápok maradványai lecsapolva és logisztikai központ, tüzép van a helyükre építve)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Debreceni CATL akkugyár:
A videóból, amit érdmes meghallgatni!

A hazug hergeléssel ellentétben:

Nekem ennek kapcsán kedvencem az ájfónos, bmw i3-as ismerős facebook-os őrjöngése, meg hogy az emberiségnek vissza kellene fognia az akkumulátoros termékek esztelen használatát :D

Meg eleve azok hergelnek a "sajtóban" akik pár hónapja azon örvendeztek mekkora akkugyár épül germanisztánban.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Nem csak gazdasági-versenyképességi szempontok vannak. Egyébként a Dunaferr nem magyar cég, még csak nem is állami cég, orosz-ukrán vegyes tulajdonosi köre van.

A stratégiai szerepe az, hogy életben tartja a hazai acélgyártás lehetőségét és fenntartja az ehhez szükséges tudásbázist.

Értsd - ha mondjuk holnap megszűnik, de 30 év múlva szükség lenne magyar acéliparra, honnan szereznék hozzá embert, aki látott is már olyat, nem csak könyvekben..? Ha nincs jelentős üzem itthon (függetlenül attól, hogy nem high tech termékeket gyárt), akkor nem lesznek tapasztalt magyar mérnökök, melósok sem, akik tudnak üzemeltetni egy egy kohót vagy egy hengerelőüzemet.

Az is szempont hogy mi a fenét csinálna mondjuk a kormány egy városnyi emberrel, akinek hirtelen értéktelenné válik a tudása, megszűnik a munkája, mert bezárt a gyár. Épít nekik új várost? Szociális hálón tart több ezer munkanélkülivé vált embert és a családját? Lehet többe kerül, mint egy gyárat időnként kimenteni..

Ez olyan mint a magyar harckocsizás. Annak a tucat T-72-esnek harcászatilag nyilvánvalóan nem volt értelme, de ha nem lett volna most lehetne vakarni a fejet hogy hogyan is kell a gyakorlatban üzemeltetni egy harckocsit. Persze, újra lehet tanulni idővel a nulláról is, csak sokkal nehezebb.
Paks-3-at Újvárosba kell tenni, és kész. Vagy egy akkugyárat.
 
  • Tetszik
Reactions: vata

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 783
113
Paks-3-at Újvárosba kell tenni, és kész. Vagy egy akkugyárat.
Mindjárt kész.
a-del-koreai-tulajdonu-sk-innovation-epulo-akkumulatorgyara-a-fejer-megyei-ivancsan-01-f7rSP.jpg



 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 013
9 173
113
Mindjárt kész.
a-del-koreai-tulajdonu-sk-innovation-epulo-akkumulatorgyara-a-fejer-megyei-ivancsan-01-f7rSP.jpg



Olyan infóm van, hogy áprilistól már szeretnék indítani a próbagyártást.
Remélem ez azt jelenti, hogy H2-ben már termelik, emelik a GDP-t.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Olyan infóm van, hogy áprilistól már szeretnék indítani a próbagyártást.
Remélem ez azt jelenti, hogy H2-ben már termelik, emelik a GDP-t.
Valaki magyarázza már el hogy mi a francért kell ez a sok akkugyár kinek az érdeke?
Egyébként egy technológiai felkapott vakvágány. Várhatóan 2035-40 re ez a "lufi" is fog fingani. Nagyjából erre az időszakra várható a drasztikus környezeti lábnyomai ennek a technológiának. A Gödi Samsungé sajnos várhatóan hamarabb be fog következni. 10-15 évre feláldozzuk a zsebpolitikáért az értékes termőföldet és vízbázist. Bravó
Nem akkumulátor gyárakra van szükség hanem a vízbázist megfejelve hidrogén cellás technológiákra lenne idehaza szükség. Ja csak az nagyobb hozzáadott értéket képviselne hazai részről komolyabb befektetést. (Magasabb képzett technikusok, mérnökök) Nincs benne ráció.......... Sebaj majd valaki más fog lépni.
Egyébként az abroncs gyártók már teljesen más irányba is fejlesztenek. Pl hidrogén cellás autókra és egyéb alternatív hajtások is szóba jöttek már. A nagyobb autógyártók is "óvatosak" lettek már az akkumulátor divattal.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Valaki magyarázza már el hogy mi a francért kell ez a sok akkugyár kinek az érdeke?
Egyébként egy technológiai felkapott vakvágány. Várhatóan 2035-40 re ez a "lufi" is fog fingani. Nagyjából erre az időszakra várható a drasztikus környezeti lábnyomai ennek a technológiának. A Gödi Samsungé sajnos várhatóan hamarabb be fog következni. 10-15 évre feláldozzuk a zsebpolitikáért az értékes termőföldet és vízbázist. Bravó
Nem akkumulátor gyárakra van szükség hanem a vízbázist megfejelve hidrogén cellás technológiákra lenne idehaza szükség. Ja csak az nagyobb hozzáadott értéket képviselne hazai részről komolyabb befektetést. (Magasabb képzett technikusok, mérnökök) Nincs benne ráció.......... Sebaj majd valaki más fog lépni.
Egyébként az abroncs gyártók már teljesen más irányba is fejlesztenek. Pl hidrogén cellás autókra és egyéb alternatív hajtások is szóba jöttek már. A nagyobb autógyártók is "óvatosak" lettek már az akkumulátor divattal.
Elég nagy felelőtlenség mindent az akkumulátor technológiára feltenni. Ha pár év múlva kiderül, hogy mégsem ez a jövő technológia hanem mondjuk a hidrogén az orbitális sz.pás lesz. Arról nem beszélve, hogy ettől környezetszennyezőbb tevékenységet mint az akkumulátorgyártás nehéz elképzelni, erről a gödiek sokat mesélhetnének. A talajvízszennyezésnek hosszan tartó hatása lesz.
Egy olyan országban amely a felhasznált elektromos energia majd harmadát eleve importból szerzi be egy ennyire energiaigényes iparágat erőltetni szintén kérdéses. Egy CATL méretű gigagyár beruházást nem lett volna szabad ilyen sunyin lenyomni a lakosság torkán, mert akkor ez lesz a következménye amit a lakossági fórumról készült filmen látni: teljesen érthető, hogy felháborodnak a helyi lakosok, hogy az újságokból tudják meg, hogy a szomszédjukban egy 220 hektáros akkumulátorgyár épül.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem akkumulátor gyárakra van szükség hanem a vízbázist megfejelve hidrogén cellás technológiákra lenne idehaza szükség. Ja csak az nagyobb hozzáadott értéket képviselne hazai részről komolyabb befektetést. (Magasabb képzett technikusok, mérnökök) Nincs benne ráció.......... Sebaj majd valaki más fog lépni.

A hidrogénes üzemanyagcella egyelőre egy zsákutca. Maga a technológia meg elég low-tech (ha 100 évvel ezelőtt sikerült Zeppelinek telenyomni hidrogénnal, nekünk is fog), csak éppen nincs rá jó technológia.

Az egy dolog hogy a hidrogén előállításának valami egészen csapnivaló a hatásfoka (kb. ugyanannyi energiát kell beletenni, mint amit kiveszel, így maximum zöldenergia tárolására jó), de a hozzá való rentábilis tárolási, előállítási technológiák is teljesen hiányoznak, rengeteg a megoldatlan kérdés. Hidrogént tárolni maga a rémálom, iszonyat nyomás alatt van, vagy fagyasztani kell, és folyamatos a veszteség, átszivárog az acéltartály falán is, hiszen a hidrogén atomnál nincs kisebb. Robbanékony, és ha robban, az látványos.

Gépkocsiiparban hidrogénhajtású jármű nagyon régóta van. 17 éve vannak teljesen jól működő típusok (az első a Honda FCX Clarity, azután jött a Toyota Mirai).

Akkor mi a baj? Hát az, hogy annyira drága anyagok (rengeteg platina, nagynyomású tartályok) kell hozzá, hogy egyszerűen megfizethetetlenül drága maga a kocsi, nem is árulják hanem mindenféle bérlése konstrukciók vannak , így meg csak techdemonak jó, hiába JÓ amúgy maga a kocsi. Ami 17 éve nem terjedt el, az soha nem is fog, elméletben szép, bemegy a hidrogén, kimegy a víz, csak a gyakorlatban sajnos nem életképes gazdaságilag, műszakilag is csak so-so.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Valaki magyarázza már el hogy mi a francért kell ez a sok akkugyár kinek az érdeke?
Egyébként egy technológiai felkapott vakvágány. Várhatóan 2035-40 re ez a "lufi" is fog fingani. Nagyjából erre az időszakra várható a drasztikus környezeti lábnyomai ennek a technológiának. A Gödi Samsungé sajnos várhatóan hamarabb be fog következni. 10-15 évre feláldozzuk a zsebpolitikáért az értékes termőföldet és vízbázist. Bravó
Nem akkumulátor gyárakra van szükség hanem a vízbázist megfejelve hidrogén cellás technológiákra lenne idehaza szükség. Ja csak az nagyobb hozzáadott értéket képviselne hazai részről komolyabb befektetést. (Magasabb képzett technikusok, mérnökök) Nincs benne ráció.......... Sebaj majd valaki más fog lépni.
Egyébként az abroncs gyártók már teljesen más irányba is fejlesztenek. Pl hidrogén cellás autókra és egyéb alternatív hajtások is szóba jöttek már. A nagyobb autógyártók is "óvatosak" lettek már az akkumulátor divattal.
Nem óvatosak az akkus divattal, most nincs más. A Hidrogén se csodásabb, csak annaka hypeja most indul.

Egy előnye van ezeknek a szaroknak szerintem: az alacsonyan képzett munkaerőt ezzel lehet lefoglalni, értéket teremteni velük.

A vízbázisra figyelni kéne, és akkor nem lenne ez se gond. Amúgy a félvezető gyártás amire sokan flashelnek, ugyanez a kategóra, rengeteg víz kell hozzá, és veszélyes vegyszerek, mégis ha jönne félvezetőgyár maguk alá pisálnának sokan, hogy mekkora fejlett nagy hozzáadott értékű ipar, ami valahol igaz is, csak ahhoz még munkaerőnk sincs. Viszont mindkettő megoldható környezetszennyezés nélkül, megfelelő felügyelettel. Ennek a hiánya ami aggasztó, látva a politikai akaratot ezek mögött.

Amúgy: az eldobható e-cigik (manórúd) LiPo akkut tartalmaznak... egyszer használatosat. Hova a sok akkumulátor? A szép zöld jövőnk azzal üzemel, eldobható akkukkal...

(fentebb ironiának szántak az akkugyárat, nem tudtam, hogy az épül, múltkor az M6-on járva néztem is mi az az új ronda szürke izé, hát választ kaptam)
 
K

Kopi2000

Guest
Egy Csonrád megyei üzem korszerű vízelőkészítése. Gáztalanítással, szerves anyag ülepítéssel, vastalanítással, ultraszűrős arzén eltávolítással, törésponti klórozással, aktívszenes szűréssel. A világszinonalú berendezés 200 mikrogramm arzént távolít el úgy, hogy csak 3 mikrogramm arzén marad a ízben, közben nem romlik annak az élvezeti értéke...

Szakaszos ülepítő


Vízelőkészítő gépház képei



 
K

Kopi2000

Guest
Ha már magyar ipar, egyre inkább tapasztalom a magyar szerelő szakmunkások műszaki igénytelenségét. Ha valaki megnézi az alábbi képet, akkor biztosan nem gondolja, hogy a kép tegnap készült, ráadásul egy vadonat új létesítményben. Minden összebaszva, fa dúcolattal alátámaszta, a nem használt alkatrészek össze-vissza dobálva... A csövek nincsenek letörölgetve a kivitelezés helyszínén, a szemét a padlón.... Ez is a magyar iparhoz tartozik. Ilyen igénytelenséget látva, nem csoda, ha az egyik nagy tervemet francia cég vitelezi ki, magyar cégektől még árajánlatot sem kért a magyar befektető, aki nem más mint a nemzet pénztárosa... Ennyit a magyar hozzáadott érték témakörében.... Itt ódák annak zengve a kiváló magyar szakmunkásokról, pedig egyre többször látom az alábbi kép szerinti köpedelmet. Ilyen hányinger gerjesztő munkával csak az összeszerelő üzem országa cím és hely illet meg bennünket...

 
M

molnibalage

Guest
Ha már magyar ipar, egyre inkább tapasztalom a magyar szerelő szakmunkások műszaki igénytelenségét. Ha valaki megnézi az alábbi képet, akkor biztosan nem gondolja, hogy a kép tegnap készült, ráadásul egy vadonat új létesítményben. Minden összebaszva, fa dúcolattal alátámaszta, a nem használt alkatrészek össze-vissza dobálva... A csövek nincsenek letörölgetve a kivitelezés helyszínén, a szemét a padlón.... Ez is a magyar iparhoz tartozik. Ilyen igénytelenséget látva, nem csoda, ha az egyik nagy tervemet francia cég vitelezi ki, magyar cégektől még árajánlatot sem kért a magyar befektető, aki nem más mint a nemzet pénztárosa... Ennyit a magyar hozzáadott érték témakörében.... Itt ódák annak zengve a kiváló magyar szakmunkásokról, pedig egyre többször látom az alábbi kép szerinti köpedelmet. Ilyen hányinger gerjesztő munkával csak az összeszerelő üzem országa cím és hely illet meg bennünket...

Mármint ez a kiviteli terv alapján épült mechanikai komplettség állapota...? o_O:eek::confused:
 
K

Kopi2000

Guest
Mármint ez a kiviteli terv alapján épült mechanikai komplettség állapota...? o_O:eek::confused:
Attól tartok, hogy a nagyérdemű melósok mellőzték itt a kiviteli teret és a részegységeket sajátosan legózták össze.. Figyelmet érdemlő kreatív megoldás még (sufnitunning) a két térkőre állított tágulási tartály... Meg gyönyörű az egy csavarral rögzített karimás kötés is, ahol a kábeleket az egyik csavarhelyen vezették át... Egyébként ez a létesítmény sokszáz millió forintba került és már műszakilag át lett adva... (erre kell üzemeltetési engedélyt csinálnom, amivel befejeződik a projekt... Ez nemzetközileg teljesen elfogadhatatlan, de már itthon sem fogadják el mindenhol ezt a minőséget.... A jövő hét közepén megyek megnézni egy másik munka helyszínét, mert meg kell csinálni az üzemeltetési engedélyt oda is, és teszek majd fel képeket arról is, hogyan dolgoznak a franciák... (Nagyon szépen, kulturáltan...Már korábban is néztem azokat, csak nem csináltam képeket, mondán, akkor csinálok képeket, ha készen lesznek... Minden brigádvezetőjüknél ott volt a laptop és onnan nézték pdf-ben a terveket) Érdemes lesz összehasonlítani a kettőt....
 
M

molnibalage

Guest
Attól tartok, hogy a nagyérdemű melósok mellőzték itt a kiviteli teret és a részegységeket sajátosan legózták össze.. Figyelmet érdemlő kreatív megoldás még (sufnitunning) a két térkőre állított tágulási tartály... Meg gyönyörű az egy csavarral rögzített karimás kötés is, ahol a kábeleket az egyik csavarhelyen vezették át... Egyébként ez a létesítmény sokszáz millió forintba került és már műszakilag át lett adva... (erre kell üzemeltetési engedélyt csinálnom, amivel befejeződik a projekt... Ez nemzetközileg teljesen elfogadhatatlan, de már itthon sem fogadják el mindenhol ezt a minőséget.... A jövő hét közepén megyek megnézni egy másik munka helyszínét, mert meg kell csinálni az üzemeltetési engedélyt oda is, és teszek majd fel képeket arról is, hogyan dolgoznak a franciák... (Nagyon szépen, kulturáltan...Már korábban is néztem azokat, csak nem csináltam képeket, mondán, akkor csinálok képeket, ha készen lesznek... Minden brigádvezetőjüknél ott volt a laptop és onnan nézték pdf-ben a terveket) Érdemes lesz összehasonlítani a kettőt....
Ennél provizórikus kiépítések kulturáltabban néztek ki site-on, amit évekkel ezelőtt láttam.
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000

megmurgyel

Member
2021. április 4.
39
90
18
Ha már magyar ipar, egyre inkább tapasztalom a magyar szerelő szakmunkások műszaki igénytelenségét. Ha valaki megnézi az alábbi képet, akkor biztosan nem gondolja, hogy a kép tegnap készült, ráadásul egy vadonat új létesítményben. Minden összebaszva, fa dúcolattal alátámaszta, a nem használt alkatrészek össze-vissza dobálva... A csövek nincsenek letörölgetve a kivitelezés helyszínén, a szemét a padlón.... Ez is a magyar iparhoz tartozik. Ilyen igénytelenséget látva, nem csoda, ha az egyik nagy tervemet francia cég vitelezi ki, magyar cégektől még árajánlatot sem kért a magyar befektető, aki nem más mint a nemzet pénztárosa... Ennyit a magyar hozzáadott érték témakörében.... Itt ódák annak zengve a kiváló magyar szakmunkásokról, pedig egyre többször látom az alábbi kép szerinti köpedelmet. Ilyen hányinger gerjesztő munkával csak az összeszerelő üzem országa cím és hely illet meg bennünket...

Én szerintem erre csak akkor, lenne megoldás ha lenne rá egy ellen. szerv ami ezzekkel a foglalkozik . Minden szakmában van kókler nehéz kikerülni . És ígen vannak kíváló magyar szakmunkások sőt mérnökök is. Becsmérled megint az országot és lakosait. Te nem magyar vagy? Te nem adsz ki igényes munkát a kezeid közül, hogy ilyen közeli tapasztalatod van? MIÉRT NEM MONDASZ NEMET , fúj ner én nem kőzőskődőm . Magyarul ner fizet téged :D júj fideszes lettél . és ha tovább görgetem.. akkor ön közpénzből gazdagodik :D Szeretel ilyen szinten forumozni ?
 
K

Kopi2000

Guest
Ennél provizórikus kiépítések kulturáltabban néztek ki site-on, amit évekkel ezelőtt láttam.
Én is elrettentésül fotóztam le és tettem ide fel... Sokan verik itt magukat, hogy mimagyarok milyen okosak, ügyesek vagyunk (persze minden nyugati munkás hozzánk képest hülye buzi!), aztán el lehet gondolkodni, hogy mi van? főleg akkor, ha nem először jön ez a "minőség" szembe... Emlékszem, kb. fél éve Centquri kikelt a mérnökök ellen, a feleslegességüket ecsetelve. Nem tudom, hogy mit szólna ehhez a munkához...
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Ha már magyar ipar, egyre inkább tapasztalom a magyar szerelő szakmunkások műszaki igénytelenségét. Ha valaki megnézi az alábbi képet, akkor biztosan nem gondolja, hogy a kép tegnap készült, ráadásul egy vadonat új létesítményben. Minden összebaszva, fa dúcolattal alátámaszta, a nem használt alkatrészek össze-vissza dobálva... A csövek nincsenek letörölgetve a kivitelezés helyszínén, a szemét a padlón.... Ez is a magyar iparhoz tartozik. Ilyen igénytelenséget látva, nem csoda, ha az egyik nagy tervemet francia cég vitelezi ki, magyar cégektől még árajánlatot sem kért a magyar befektető, aki nem más mint a nemzet pénztárosa... Ennyit a magyar hozzáadott érték témakörében.... Itt ódák annak zengve a kiváló magyar szakmunkásokról, pedig egyre többször látom az alábbi kép szerinti köpedelmet. Ilyen hányinger gerjesztő munkával csak az összeszerelő üzem országa cím és hely illet meg bennünket...

:eek:

Erre azt mondták, hogy kész van?