Nem csak gazdasági-versenyképességi szempontok vannak. Egyébként a Dunaferr nem magyar cég, még csak nem is állami cég, orosz-ukrán vegyes tulajdonosi köre van.
A stratégiai szerepe az, hogy életben tartja a hazai acélgyártás lehetőségét és fenntartja az ehhez szükséges tudásbázist.
Értsd - ha mondjuk holnap megszűnik, de 30 év múlva szükség lenne magyar acéliparra, honnan szereznék hozzá embert, aki látott is már olyat, nem csak könyvekben..? Ha nincs jelentős üzem itthon (függetlenül attól, hogy nem high tech termékeket gyárt), akkor nem lesznek tapasztalt magyar mérnökök, melósok sem, akik tudnak üzemeltetni egy egy kohót vagy egy hengerelőüzemet.
Az is szempont hogy mi a fenét csinálna mondjuk a kormány egy városnyi emberrel, akinek hirtelen értéktelenné válik a tudása, megszűnik a munkája, mert bezárt a gyár. Épít nekik új várost? Szociális hálón tart több ezer munkanélkülivé vált embert és a családját? Lehet többe kerül, mint egy gyárat időnként kimenteni..
Ez olyan mint a magyar harckocsizás. Annak a tucat T-72-esnek harcászatilag nyilvánvalóan nem volt értelme, de ha nem lett volna most lehetne vakarni a fejet hogy hogyan is kell a gyakorlatban üzemeltetni egy harckocsit. Persze, újra lehet tanulni idővel a nulláról is, csak sokkal nehezebb.