Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Az első percben ordibálásba és fújolásba fulladt a debreceni CATL akkumulátorgyár környezetvédelmi engedélyeztetéséről szóló közmeghallgatás.


2023. január 20. – 11:52

Az eseményt egy 160 ülőhelyes terembe hívták össze, de az érdeklődés akkora volt, hogy több mint kétszázan zsúfolódtak be a helyiségbe. Az eseményen Rácz Róbert Hajdú-Bihar megyei főispán és Dr. Hajduné Dr. Kovács Mária Mónika, a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és

Hulladékgazdálkodási Főosztályának vezetője próbálták meg bemutatni a környezetvédelmi engedélyeztetés menetét, de a résztvevők néhány percenként fújolással, bekiabálással szakították meg őket, a főispánt többször is lehazaárulózták.A közmeghallgatás elején Dr. Hajduné Dr. Kovács Mária Mónika bemutatta a könyezetvédelmi hatástanulmány elkészítését. A főosztályvezető elődadását néhány percenként kiabálás, fújolás szakította félbe, az előadás nagy részéből így nem lehetett érteni semmit.



Utána Tóth Roland, az Enviprog Group vezetője beszélt, aki a beruházás független környezetvédelmi vizsgálatát prezentálta. Tóth az előadását egy asztal mögött ülve kezdte, így csak az első sorból lehetett látni, ami miatt a beszéde első percétől folyamatosan bekiabáltak, hogy álljon fel. Az előadás egy pontján olyan hangosan skandálta a tömeg, hogy álljon fel, hogy félbeszakították a beszédét. Az egyik szervező megpróbálta lenyugtatni a tömeget, de őt is kifújolták, így végül átadták a mikrofont a vendégeknek, hogy feltegyék a kérdéseiket.
A résztvevők közül először a gyárépítés leghangosabb ellenzői szólaltak fel. Egymás után többen emelt hangon, személyes hangvételben, válogatott jelzőkkel tűzdelve fejezték ki ellenérzéseiket. A beszédek között olyan bekiabálások hangzottak el a város képviselői felé, mint hogy:

„Az unokái le fogják köpni a sírját!”

A résztvevők egyik problémája, hogy őket csak már a tervek elkészülte után tájékoztatták, és a véleményüket most kérdezik meg, amikor a projektről megegyezett a magyar állam a CATL-lel. Szerintük népszavazást kellett volna
tartani még a megegyezés előtt, és akkor demokratikusan ki tudták volna fejezni
az akaratukat.

Rácz Róbert Hajdú-Bihar megyei főispán próbálta meg bemutatni a környezetvédelmi engedélyeztetés menetét, de a résztvevők félbeszakították – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Rácz Róbert Hajdú-Bihar megyei főispán próbálta meg bemutatni a környezetvédelmi engedélyeztetés menetét, de a résztvevők félbeszakították – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Rácz Róbert Hajdú-Bihar megyei főispán próbálta meg bemutatni a környezetvédelmi engedélyeztetés menetét, de a résztvevők félbeszakították – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Az egyik megszólaló kiemelte, hogy a kormány 88 milliárd forinttal támogatja a projektet, miközben szerinte „az iskolákban fagyoskodnak a gyerekek”. Egy idős nő az egyik környékbeli faluban él, ahová máig nem vezették be az ivóvizet. Ő azt kérdezte meg, hogy

hozzájuk miért nem vezetik be a vizet, ha a gyár többet fog fogyasztani, mint egész Debrecen.
Az eseményen országos politikusok is megjelentek, Apáti István Mi Hazánk-os képviselő biztosította a résztvevőket, hogy a pártja minden erejével dolgozni fog az akkumulátorgyár megépítése ellen. Schmuck Erzsébet, az LMP volt képviselője megerősítette korábbi ígéretét, ami szerint országos népszavazást fognak kezdeményezni az akkumulátorgyárak építéséről. Tetlák Örs, Érd LMP-s alpolgármestere felszólalásában az akkumulátorok újrahasznosításának módjával kapcsolatban kérte számon a gyár képviselőit. Ezután gúnyolódni kezdett a résztvevő főispánon, azt mondta, reméli, nem fogják deresre húzni, amiért ellentmond a politikai akaratnak.

A résztvevők egyébként minden alkalommal fújolásba és hazaárulózásba kezdtek, amikor elhangzott a főispán szó.
A beszélgetés néha egészen furcsa fordulatokat vett, megkérdezték például a főosztályvezetőt, hogy mi a garancia, hogy a kínai cég minden iparbiztonsági szabályt be fog tartani. Válasza szerint az, hogy a katasztrófavédelem bezáratja a gyárat, ha nem tartják be a szabályokat. Erre perceken keresztül tartó fújolás következett, az emberek azt kiabálták, hogy

„Akkor mi van Göddel?”

Az akkumulátorgyár építésével kapcsolatban már tartottak közmeghallgatást, két hete szintén kifújolták és percekig nem hagyták megszólalni a kínai akkumulátorgyár képviselőjét.

Több mint kétszázan zsúfolódtak be a helyiségbe – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Több mint kétszázan zsúfolódtak be a helyiségbe – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Tavaly augusztusban jelentették be, hogy Debrecen mellett építi meg második európai akkumulátorgyárát a globális piacvezető CATL. A projektet azonnal nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá nyilvánították, az állam csak az ipari park áramellátásának fejlesztésére 88 milliárd forintot szán.
A CATL-gyár Magyarország történetének legnagyobb beruházása lenne. A méreteit nehéz szemléltetni, de a legfontosabb adatok róla, hogy:
  • az építkezés és az üzembe helyezés körülbelül 3000 milliárd forintba kerül;
  • 2025-re 9000 dolgozóra lenne szüksége;
  • a gyár éves kapacitása 100 gigawattóra;
  • a vízigénye pedig napi 3000-6000 köbméter.
A CATL-gyár éves termelése akkora lenne, hogy önmagában is látszana a magyar GDP-n (ahogy látszik például a győri Audi is), a kérdés az, hogy milyen áron. A debreceniek egy része már a beruházás bejelentése után sem örült annak, civil csoportok alakultak ellene és az LMP egy népszavazást is belengetett a témában.

Miután az előadókat félbeszakította a skandáló tömeg, végül átadták a mikrofont a vendégeknek, hogy feltegyék a kérdéseiket – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Miután az előadókat félbeszakította a skandáló tömeg, végül átadták a mikrofont a vendégeknek, hogy feltegyék a kérdéseiket – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex


Miután az előadókat félbeszakította a skandáló tömeg, végül átadták a mikrofont a vendégeknek, hogy feltegyék a kérdéseiket – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
A tiltakozók problémái:

1. Víz​

Az akkumulátorgyár vízigénye önmagában nagyobb lesz, mint a teljes városé. A környezeti hatástanulmány szerint ez nem probléma, de a civilek szerint a város környékét évek óta egyre nagyobb aszályok sújtják, egyszer pedig el fog fogyni a víz. Debrecennek nincsen folyója, így onnan nem tudják megoldani az ellátást.

2. Környezet​

Az akkumulátorgyártás egy nagy energiaigényű, sok vegyi anyag felhasználásával járó folyamat. A gyártás során nagyon sok veszélyes és mérgező anyagot használnak, kérdés, hogy ezekből mennyi kerül ki a környezetbe. Valamennyi biztosan, a hatástanulmány szerint ez az EU-s szabványoknak megfelelő mennyiségű lenne, de ebben a civilek nem biztosak.

3. Emberek​

A gyárnak 9000 dolgozóra lesz szüksége, ennyi álláskereső pedig Debrecenben nincsen, főleg, hogy az épülő BMW-gyárba is most vesznek fel 1500 embert. A tervek szerint persze a környékről, sőt, Romániából is felvennének munkásokat (a gyár 70 percre van Nagyváradtól), de nem valószínű, hogy ennyi embert össze tudnának szedni a régióból.

A magyar iparban évek óta munkaerőhiány van, amit a legtöbb gyár mostanra külföldi vendégmunkások alkalmazásával igyekszik pótolni, és valószínűleg így tesz majd a CATL is. Ez viszont több ezer kínai, vagy fejlődő országból érkező munkás megjelenésével járna, aminek nem mindenki örül a városban.

4. Jogszabályok​

Az a probléma is felmerül, hogy sokak szerint a kínai CATL nem feltétlen fog minden jogszabályt tökéletesen betartani. Magyarország másik nagy akkumulátorgyára, a gödi Samsung rendszeresen megszegi az iparbiztonsági és katasztrófavédelmi szabályokat, és az is kiderült, hogy mérgező vegyi anyagokat engedtek a talajvízbe. A debreceniek egy része szerint hasonló történne a CATL-gyárral is. Szintén nem árulkodik sok jóról az sem, hogy az akkumulátorgyárakban nem ritkák a halálos munkahelyi balesetek, ilyen a gödi Samsungban, és az iváncsai SK Innovation építkezésén is történt.
A kormány viszont nem ért egyet a tiltakozókkal, sőt, évek óta kifejezetten próbálják Magyarországra csábítani az akkumulátorgyárakat. Ahogy az autó és egy sor gép átáll a kőolajról az áramalapú működésre, úgy egyre nagyobb szükség van az akkumulátorokra, a kormány pedig szeretné elérni, hogy Magyarország akkumulátorgyártó nagyhatalom legyen.



 

merleg

Well-Known Member
2021. március 12.
1 645
3 237
113
A balhét ugorjátok át, annak nincs értéke, viszont utána a kérdések egész értelmesek:

 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
A balhét ugorjátok át, annak nincs értéke, viszont utána a kérdések egész értelmesek:

Köszi ezt a videót! Soha nem értettem, hogy mitől olyan víz intenzív az aksi gyártás, erre kiderül hogy a felhasznált víz 85 százaléka nem is vesz részt a gyártási folyamatban, hanem a technológia hűtést biztosítja (gondolom evoporatív kondenzátorok lesznek) és nem érintkezik semmilyen vegyi anyaggal (szimplán a kondenzátor bordáin elpárolog). Innentől ez az egész történet tragikus… nyilván a helyi emberek pánikba esnek mivel csak a nagy számokat látják, elmagyarázni meg esélytelen. Szerintem baromi egyszerű lenne a megoldás.. millió másféle technológiai hűtési megoldás létezik.. persze a legegyszerűbb vizet szivattyúzni egy nedves kondenzátor bordária és amíg van víz nincs is vele gond. Simán elő lehetne írni, hogy a létesítési engedély részeként terveztessenek meg előre egy alternatív hűtési rendszert ami nem vízbázisú, ez lehet akár valami zárt körű rendszer is mondjuk ammóniával mint hűtő közeg… aztán vegye tudomásul a gyár, hogy amennyiben a hatóságok úgy ítélik meg a lokális vízkészletek nem fedezik a gyár működését kötelezhetik a gyárat az alternatív hűtőrendszer megépítésére, amennyiben nem valósul meg x időn belül a gyárat bezárják. Ha ez így megfelel a vállalatnak hajrá, ha nem kaphatnak új helyszínt vagy viszlát. Mondjuk ilyen hiszerizált hangulatban lehet már ez sem segítene. A népesség 90 százaléka műszaki analfabéta kb esélytelen nekik elmagyarázni a dolgot…
 

merleg

Well-Known Member
2021. március 12.
1 645
3 237
113
Köszi ezt a videót! Soha nem értettem, hogy mitől olyan víz intenzív az aksi gyártás, erre kiderül hogy a felhasznált víz 85 százaléka nem is vesz részt a gyártási folyamatban, hanem a technológia hűtést biztosítja (gondolom evoporatív kondenzátorok lesznek) és nem érintkezik semmilyen vegyi anyaggal (szimplán a kondenzátor bordáin elpárolog). Innentől ez az egész történet tragikus… nyilván a helyi emberek pánikba esnek mivel csak a nagy számokat látják, elmagyarázni meg esélytelen. Szerintem baromi egyszerű lenne a megoldás.. millió másféle technológiai hűtési megoldás létezik.. persze a legegyszerűbb vizet szivattyúzni egy nedves kondenzátor bordária és amíg van víz nincs is vele gond. Simán elő lehetne írni, hogy a létesítési engedély részeként terveztessenek meg előre egy alternatív hűtési rendszert ami nem vízbázisú, ez lehet akár valami zárt körű rendszer is mondjuk ammóniával mint hűtő közeg… aztán vegye tudomásul a gyár, hogy amennyiben a hatóságok úgy ítélik meg a lokális vízkészletek nem fedezik a gyár működését kötelezhetik a gyárat az alternatív hűtőrendszer megépítésére, amennyiben nem valósul meg x időn belül a gyárat bezárják. Ha ez így megfelel a vállalatnak hajrá, ha nem kaphatnak új helyszínt vagy viszlát. Mondjuk ilyen hiszerizált hangulatban lehet már ez sem segítene. A népesség 90 százaléka műszaki analfabéta kb esélytelen nekik elmagyarázni a dolgot…

Nehéz igazságot tenni. Az a gond, hogy csak egy-két évtized múlva fog világosan kirajzolódni, hogy megérte-e. Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 643
113
Nehéz igazságot tenni. Az a gond, hogy csak egy-két évtized múlva fog világosan kirajzolódni, hogy megérte-e. Szerintem.
Maga a beruházás mindenképpen megéri. Amiről Shadow kolléga ír utólag nagyon nehezen átverhető, tehát a technológiai módisításokat most kell átverni a beruházón tervezési fázisban. Igen ez egy kis időhátrányt okoz, de ennyit megér. Pláne, hogy nem olyan változtatásról van szó amire ne lennének kulcsrakész alternatív megoldások!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Nehéz igazságot tenni. Az a gond, hogy csak egy-két évtized múlva fog világosan kirajzolódni, hogy megérte-e. Szerintem.
A probléma ezzel az, hogy meg sem próbálják az emberek feldolgozni az információt.
A Mi Hazánk meg f@szán rátelepedett, és politikai hasznot remél/kovácsol az ügyből. Ahogy a bal oldali pártok a tanár tüntetésekből.
Mindenesetre vicces látni, hogy az itteni szimpatizánsok/aktivisták hogyan próbálnak tudatosan, vagy csak úgy önszorgalomból helyi propagandát generálni.
Rohadt narancsos kollégák!
Harcra fel! :cool:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Maga a beruházás mindenképpen megéri. Amiről Shadow kolléga ír utólag nagyon nehezen átverhető, tehát a technológiai módisításokat most kell átverni a beruházón tervezési fázisban. Igen ez egy kis időhátrányt okoz, de ennyit megér. Pláne, hogy nem olyan változtatásról van szó amire ne lennének kulcsrakész alternatív megoldások!
Ebben annyival nem értek egyet, hogy pl. erre lehet EUs pénzt is keríteni.
De ez a telepítésnél nem igazán működne.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Köszi ezt a videót! Soha nem értettem, hogy mitől olyan víz intenzív az aksi gyártás, erre kiderül hogy a felhasznált víz 85 százaléka nem is vesz részt a gyártási folyamatban, hanem a technológia hűtést biztosítja (gondolom evoporatív kondenzátorok lesznek) és nem érintkezik semmilyen vegyi anyaggal (szimplán a kondenzátor bordáin elpárolog). Innentől ez az egész történet tragikus… nyilván a helyi emberek pánikba esnek mivel csak a nagy számokat látják, elmagyarázni meg esélytelen. Szerintem baromi egyszerű lenne a megoldás.. millió másféle technológiai hűtési megoldás létezik.. persze a legegyszerűbb vizet szivattyúzni egy nedves kondenzátor bordária és amíg van víz nincs is vele gond. Simán elő lehetne írni, hogy a létesítési engedély részeként terveztessenek meg előre egy alternatív hűtési rendszert ami nem vízbázisú, ez lehet akár valami zárt körű rendszer is mondjuk ammóniával mint hűtő közeg… aztán vegye tudomásul a gyár, hogy amennyiben a hatóságok úgy ítélik meg a lokális vízkészletek nem fedezik a gyár működését kötelezhetik a gyárat az alternatív hűtőrendszer megépítésére, amennyiben nem valósul meg x időn belül a gyárat bezárják. Ha ez így megfelel a vállalatnak hajrá, ha nem kaphatnak új helyszínt vagy viszlát. Mondjuk ilyen hiszerizált hangulatban lehet már ez sem segítene. A népesség 90 százaléka műszaki analfabéta kb esélytelen nekik elmagyarázni a dolgot…
Például a Mátrai Erőműben is tornnyal történik a hűtés és ott sincs olyan marha nagy vízkészlet, három patak felduzzasztott vize látja el a 0,0087 km3-es víztározót.
De hatalmas ökológiai terhet jelentő páraterhelés sincs -még ha a hely adottságából fakadóan is nyilván több ködképződés van a gyár közvetlen környezetében- de mégis a párára, illetve az annak következtében fellépő gombás megbetegedésekre érzékenyebb szőlőt is teljesen jól képesek termeszteni.

Nem lehet a keletkező hő egy részét távhőbe és/vagy üvegházakban, kapcsolódó ipari létesítményekben használni?
 

merleg

Well-Known Member
2021. március 12.
1 645
3 237
113
A probléma ezzel az, hogy meg sem próbálják az emberek feldolgozni az információt.
A Mi Hazánk meg f@szán rátelepedett, és politikai hasznot remél/kovácsol az ügyből. Ahogy a bal oldali pártok a tanár tüntetésekből.
Mindenesetre vicces látni, hogy az itteni szimpatizánsok/aktivisták hogyan próbálnak tudatosan, vagy csak úgy önszorgalomból helyi propagandát generálni.
Rohadt narancsos kollégák!
Harcra fel! :cool:

Mindenki politikai hasznot akar húzni mindenből. Ez a demokrácia egyik hátránya.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Nem vagyok villanyautó párti, sem nem vagyok híve, hogy mindent betonozzunk le, de azért erről az egészről néhány kérdésem és észrevételem azért felmerül:


@Wilson, melyik Debrecen környéki faluban nincs bevezetve a víz?

a civilek szerint a város környékét évek óta egyre nagyobb aszályok sújtják, egyszer pedig el fog fogyni a víz. Debrecennek nincsen folyója, így onnan nem tudják megoldani az ellátást.
Az egyik felszólaló hölgy azt mondta, hogy nagy lesz a páraterhelés és le fog csapódni a pára, ami több esőhöz és felhőhatáshoz fog vezetni -ez meg nem épp a környék szárassága ellen egy hasznos dolog lenne, ha valóban így van? Valóban így van?


A tiltakozók szeretnének e a jövőben is gépjárművel járni? Mivel az Unió célja a null emisszió*, milyen közlekedési eszközzel szeretnének közlekedni?

(*Ami egyébként baromság, de most mindegy; de azért felsejlik némi elentmondás, ha megnézzük, hogy a Mikroszkóp színpadra felférő, de egyébként általánosságban a hazai zöld-politikát zászlajára tűző LMP 2019:
"A párt célkitűzése, hogy 2030-ra Magyarország útjain csak hibrid vagy elektromos meghajtású autók közlekedjenek. A világban elektromosautó-forradalom zajlik, amiből Magyarországnak és Európának sem szabad kimaradnia – mondta Vágó Gábor, az LMP európai parlamenti választási listavezetője, aki ennek érdekében radikális lépéseket szorgalmaz."
A kormánypártok radikális lépéseket tesznek, erre reakció: Tiltakozás az akkumulátor gyár ellen; "Nem az akkumulátor gyárakra!" "az LMP egy népszavazást is belengetett a témában" -és molinóval és aktivistákkal vonul fel a közmeghallgatása.)
 
W

Wilson

Guest
Nem vagyok villanyautó párti, sem nem vagyok híve, hogy mindent betonozzunk le, de azért erről az egészről néhány kérdésem és észrevételem azért felmerül:


@Wilson, melyik Debrecen környéki faluban nincs bevezetve a víz?


Az egyik felszólaló hölgy azt mondta, hogy nagy lesz a páraterhelés és le fog csapódni a pára, ami több esőhöz és felhőhatáshoz fog vezetni -ez meg nem épp a környék szárassága ellen egy hasznos dolog lenne, ha valóban így van? Valóban így van?


A tiltakozók szeretnének e a jövőben is gépjárművel járni? Mivel az Unió célja a null emisszió*, milyen közlekedési eszközzel szeretnének közlekedni?

(*Ami egyébként baromság, de most mindegy; de azért felsejlik némi elentmondás, ha megnézzük, hogy a Mikroszkóp színpadra felférő, de egyébként általánosságban a hazai zöld-politikát zászlajára tűző LMP 2019:
"A párt célkitűzése, hogy 2030-ra Magyarország útjain csak hibrid vagy elektromos meghajtású autók közlekedjenek. A világban elektromosautó-forradalom zajlik, amiből Magyarországnak és Európának sem szabad kimaradnia – mondta Vágó Gábor, az LMP európai parlamenti választási listavezetője, aki ennek érdekében radikális lépéseket szorgalmaz."
A kormánypártok radikális lépéseket tesznek, erre reakció: Tiltakozás az akkumulátor gyár ellen; "Nem az akkumulátor gyárakra!" "az LMP egy népszavazást is belengetett a témában" -és molinóval és aktivistákkal vonul fel a közmeghallgatása.)
Az első kérdésedre a válaszom: Passz , de utána nézek, hogy melyik Debrecen környéki faluba nincs bevezetve a víz, kapásból azt mondanám, hogy nincs ilyen falu de ezt nem állítom teljes biztonsággal

A hölgy nem tudom miről beszél az akkugyár miatt biztos, hogy nem lesz nagyobb a páraterhelés...

Ha megnézed a tiltakozókat (és ezt nem bántásként vagy azért írom mert le szeretném őket degradálni) akkor nem azok a tipikus "autóbuzik".

Ami a debrecenieket felháborítja az az ,hogy erről a beruházásról a megkérdezésük nélkül döntöttek és jól láthatóan hülyének nézik őket, és ez teljesen független attól, hogy mekkora veszélyt is jelent valójában a debreceniek egészségére illetve a környezetre ez az akkugyár.

Valószínűleg te sem tapsikolnál az örömödben , hogy ha egyszer csak bejelentenék , hogy egy ilyen akkumulátor települ a szomszédodba úgyhogy nem tájékoztatnának téged róla és kész tények elé állítanának a beruházással kapcsolatban, és nem tud senki hitelesen tájékoztatni arról,hogy mennyire jelent veszélyt rád illetve a családodra valamint a környezetedre egy ilyen beruházás...
 
W

Wilson

Guest
Nem vagyok villanyautó párti, sem nem vagyok híve, hogy mindent betonozzunk le, de azért erről az egészről néhány kérdésem és észrevételem azért felmerül:


@Wilson, melyik Debrecen környéki faluban nincs bevezetve a víz?


Az egyik felszólaló hölgy azt mondta, hogy nagy lesz a páraterhelés és le fog csapódni a pára, ami több esőhöz és felhőhatáshoz fog vezetni -ez meg nem épp a környék szárassága ellen egy hasznos dolog lenne, ha valóban így van? Valóban így van?


A tiltakozók szeretnének e a jövőben is gépjárművel járni? Mivel az Unió célja a null emisszió*, milyen közlekedési eszközzel szeretnének közlekedni?

(*Ami egyébként baromság, de most mindegy; de azért felsejlik némi elentmondás, ha megnézzük, hogy a Mikroszkóp színpadra felférő, de egyébként általánosságban a hazai zöld-politikát zászlajára tűző LMP 2019:
"A párt célkitűzése, hogy 2030-ra Magyarország útjain csak hibrid vagy elektromos meghajtású autók közlekedjenek. A világban elektromosautó-forradalom zajlik, amiből Magyarországnak és Európának sem szabad kimaradnia – mondta Vágó Gábor, az LMP európai parlamenti választási listavezetője, aki ennek érdekében radikális lépéseket szorgalmaz."
A kormánypártok radikális lépéseket tesznek, erre reakció: Tiltakozás az akkumulátor gyár ellen; "Nem az akkumulátor gyárakra!" "az LMP egy népszavazást is belengetett a témában" -és molinóval és aktivistákkal vonul fel a közmeghallgatása.)
Nem vagyok az ipari beruházások ellen sőt éppen ellenkezőleg,mivel nem gondolom, hogy az lenne a követendő út, hogy fordítsunk hátat a fejlődésnek mert az nem vezet sehova.

De szerintem azt sem járható út amit a kormányzat (a hely Fideszes városvezetés asszisztálásával) ezzel a beruházással leművelt....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Az első kérdésedre a válaszom: Passz , de utána nézek, hogy melyik Debrecen környéki faluba nincs bevezetve a víz, kapásból azt mondanám, hogy nincs ilyen falu de ezt nem állítom teljes biztonsággal
Azt tudom, hogy a város környékén vannak, voltak szegényebb területek, tanyavilág, de nem tudom, hogy van e olyan, hogy nincs egyáltalán a faluban víz.
A hölgy nem tudom miről beszél az akkugyár miatt biztos, hogy nem lesz nagyobb a páraterhelés...
Valóban pl.: a Mátrai Erőmű körül gyakoribb a páralecsapódás, értsd köd. De, hogy ez csak érzésre, vagy statisztikailag is kimutatható e azt nem tudom, de ez lehet a terület adottsága is.
Ami a debrecenieket felháborítja az az ,hogy erről a beruházásról a megkérdezésük nélkül döntöttek és jól láthatóan hülyének nézik őket, és ez teljesen független attól, hogy mekkora veszélyt is jelent valójában a debreceniek egészségére illetve a környezetre ez az akkugyár.
Akkor ezt kell mondani, nem ködösíteni.
Valószínűleg te sem tapsikolnál az örömödben , hogy ha egyszer csak bejelentenék , hogy egy ilyen akkumulátor települ a szomszédodba úgyhogy nem tájékoztatnának téged róla és kész tények elé állítanának a beruházással kapcsolatban, és nem tud senki hitelesen tájékoztatni arról,hogy mennyire jelent veszélyt rád illetve a családodra valamint a környezetedre egy ilyen beruházás...
Természetesen nem, ezt én sem, meg más sem szeretném. Bár viszonylag kevésbé fenyeget ez a veszély és azért egy falusi környezetet meg egy városi környezetet sem lehet teljesen összehasonlítani. A városok sajátossága mindig is az iparosítás volt. Ezt az ott élőknek nagyobb mértékben kell tolerálni, hisz eleve ezért született a város, ebből él, ez tartja fenn.
Az se jó, ha nincs munka. Az se jó, ha nincs adóbevétel. Hajlandóak lennének-e ezt az árat megfizetni a Debreceniek?
Vagy, hogy akarják a pont elsődlegesen a városi életre egyesek szerint pozitívabb hatással rendelkező elektromos autókat használni, ha valahol nem gyártják le az autót, az akkumulátort (és az áramot?)??? Lehet, hogy végig kellett volna gondolni a zöldeknek a kőolajalapú közlekedés hatásait?
Avagy, mégis, hova a francba kellene nagy gyárakat építeni?

Én nem támogatom a gyárat, de nem támogatom az eszetlen "ál-zöld" forradalmat se és az ezzel kézen fogva járó képmutatást se.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
A probléma ezzel az, hogy meg sem próbálják az emberek feldolgozni az információt.
A Mi Hazánk meg f@szán rátelepedett, és politikai hasznot remél/kovácsol az ügyből. Ahogy a bal oldali pártok a tanár tüntetésekből.
Mindenesetre vicces látni, hogy az itteni szimpatizánsok/aktivisták hogyan próbálnak tudatosan, vagy csak úgy önszorgalomból helyi propagandát generálni.
Rohadt narancsos kollégák!
Harcra fel! :cool:
Alapvetően egyet értek, hogy sajnos jellemző módon az ellenzék egyből beszáll a pánikkeltésbe és próbál az egész dologból politikai tőkét kovácsolni. Elvárnám hogy picit komplexebben gondolkozzon egy ilyen mértékű beruházásról az ellenzék is.. De a kormány párt is reagálhatna jobban, mert jelenleg csak az erőből átnyomjuk látszik. Pl egy államtitkár de akár a nemzetgazdasági miniszter is leutazhatott volna erre a meghallgatásra, hogy emberek hallunk titeket, és megbízzuk mondjuk a tudományos akadémiát egy alternatív hűtési módszer kidolgozására, orvosolandó a vízproblémákat. A beruházóval már egyeztetünk hogy az emiatt felmerülő pluszköltségeket hajlandóak vagyunk megtámogatni kedvezményes kamatozású hitellel, állami garancia vállalás mellett vagy valami. Most csak úgy írtam egy ötletet. Ez a lapítsunk, a helyiek meg boxolják le mentalitás ugyan úgy nem valami szimpi. Azért lehetne nyugtatni a népet megfelelő kommunikációval, meg cselekedetekkel. Ha már ennyire fontos ez a beruházás szerintük…
 
W

Wilson

Guest
Azt tudom, hogy a város környékén vannak, voltak szegényebb területek, tanyavilág, de nem tudom, hogy van e olyan, hogy nincs egyáltalán a faluban víz.
Vannak igen ilyen területek , az is lehet, hogy egy tanyára vagy a külterületen lévő pár házból álló házcsoportnál nincs bevezetve a víz, dehogy egy Debrecen melletti komplett faluba nincs bevezetve a víz azt nem gondolnám.

Olyan van, hogy egy településen belül az újonnan belterületnek nyilvánított részeken a debreceni vízmű nem engedélyezte, új fogyasztók rácsatlakozását a rendszerre mert ott a hálózat kiépítettsége még vagy már nem teszi lehetővé, hogy megfelelő szolgáltatást nyújtson (értsd víznyomás) a vízmű.
Valóban pl.: a Mátrai Erőmű körül gyakoribb a páralecsapódás, értsd köd. De, hogy ez csak érzésre, vagy statisztikailag is kimutatható e azt nem tudom, de ez lehet a terület adottsága is.
Szerintem ennek a leendő debreceni akkugyár esetében nem nagyon van realitása.
Akkor ezt kell mondani, nem ködösíteni.
Azért ha reálisan nézzük a dolgot akkor a legutóbbi lakossági meghallgatáson (a lakossági oldalon) nem a Magyar Tudományos Akadémia debreceni levelező tagjai voltak a hangadók (ezzel nem minősíteni akarom a meghallgatáson megszólalókat) csak a tényeket közlöm.

Az átlag debreceniek (mint mindenhol máshol) nincsenek (és nem is lehetnek) tisztában, egy ekkora méretű akkugyár és a benne alkalmazott technológia által az egészségükre és környezetükre jelentett veszéllyel, ezért várnák el , hogy a választott vezetőik önkormányzati és kormányzati szinten valamint az állam szakhatóságainak képviselői korrekt és mindenre kiterjedő tájékoztatást adnak számukra ezen veszélyekkel és minden más a lakosság részéről a beruházással kapcsolatos kérdéssel és félelemmel kapcsolatban.

De amikor a debreceniek azzal szembesülnek, hogy a beruházást elhallgatták előlük és már csak kész tényként közlik velük, hogy bizony ezt az akkugyárat már pedig felépítjük Debrecen határában, akkor nem kell csodálkozni azon, hogy sok debreceninek (az amúgy sem túl magas) bizalma a nullához konvergál az önkormányzat és a kormányzat vezetői és a szakhatóság képviselőivel szemben, ezt látta az ország-világ a közmeghallgatásokról készült felvételeken.
Természetesen nem, ezt én sem, meg más sem szeretném. Bár viszonylag kevésbé fenyeget ez a veszély és azért egy falusi környezetet meg egy városi környezetet sem lehet teljesen összehasonlítani. A városok sajátossága mindig is az iparosítás volt. Ezt az ott élőknek nagyobb mértékben kell tolerálni, hisz eleve ezért született a város, ebből él, ez tartja fenn.
Az se jó, ha nincs munka. Az se jó, ha nincs adóbevétel. Hajlandóak lennének-e ezt az árat megfizetni a Debreceniek?
Vagy, hogy akarják a pont elsődlegesen a városi életre egyesek szerint pozitívabb hatással rendelkező elektromos autókat használni, ha valahol nem gyártják le az autót, az akkumulátort (és az áramot?)??? Lehet, hogy végig kellett volna gondolni a zöldeknek a kőolajalapú közlekedés hatásait?
Avagy, mégis, hova a francba kellene nagy gyárakat építeni?

Én nem támogatom a gyárat, de nem támogatom az eszetlen "ál-zöld" forradalmat se és az ezzel kézen fogva járó képmutatást se.
Tudod ez úgy van , hogy egy ekkora beruházásnál amely ráadásul egy olyan terméket állít elő amire csak az utóbbi pár évben lett tömeges igény és az előállításához szükséges technológiával kapcsolatban sincs több évtizedes tapasztalat, érthető a lakossági ellenérzés és mindenki úgy gondolkodik, hogy szükségesek ezek a beruházások csak ne az ő "kerítése mellett valósítsák meg".

Ami pedig Debrecent illeti természetesen kell a aminél nagyobb/több adóbevétel , de nem mindenáron és jelenleg az a helyzet, hogy az utóbbi évtizedben és évtizedekben elég sok beruházás (köztük jó pár multi ) települt le Debrecenben (ez nagyrészt a Fidesz kormányzat és városvezetés érdeme), így nem lehet azt mondani, hogy erre a beruházásra égetően szükség lenne Debrecennek,de az is tény , hogyha a kínai akkumulátor gyár szempontjából nézzük a dolgot, hogy Debrecen ideális helyszín a számukra a földrajzi elhelyezkedése , munkaerő a kiépített ifrastruktúra (repülőtér stb) és az épülő BMW gyár miatt.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 504
6 474
113
Atomerőművet tudunk üzemeltetni.
Szabályos választásokat tartani.
TVK-val nincs baj, nem megy a szmötyi a Tiszába
DUFI-val nincs baj, nem megy az olaj a Dunába.
Csak a gyurcsányi vörösiszap katasztrófára emlékszem.

Szerintem tudunk akkugyárat is üzemeltetni.
Kormány helyében létesítenék online monitorozó állomást, esetleg sötétzöld NGO bevonással, olyan határrtékekkel, mint a szent lignitégető Németországban.