Magyarország ipara

Nem akarok beleugatni, de ha elolvasod még egyszer értelmezőn, akkor rájössz, hogy @kamm ugyan azt írta le, amit te is leírtál, hogy a gyártás során folyamatos a kontroll.
azt értettem is, csak ez az előtermék gyártás bizonyos részeinél nem kivitelezhető, tahát 100%-os felületi kontrolunk nincs, így már mi is kaptunk reklamációt karcok szar felület miatt..... pedig a cucc úgy készül jó esetben hogy a 100%-os tömegű előtermék tuskóbol kommersz lemez előtermék esetéban 70%-os a kihozatal (30% gyártás közi selejt), üza tank előterméknél ez valahol átlagban 55% (45% gyártás közi selejt), s így sem tudunk mindent kiszűrni.... de amikor a tank, vagy a példa alapján az Audi elkészül, ott már sikít a hiba a felületen.....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
kérdezd meg annak a lemeznek a gyártójától, Győrbe nem szállítunk be..... Egyébbként meg hiába fölényeskedsz, ez a standard eljárás amit leírtam, ennek kell megfelelni.... az aláírt műbizonylatokért pedig a minőség ügyi vezető tartozik teljes körű felelősséget vállalni, tehát ha az előtermékünk minőségéből kifolyólag halálos kimenetelű baleset van, akár börtön is, teljes körű a büntető jogi felelőssége.... amúgy meg olyanról írsz, ami nem az adott anyag mechanikai tulajdonságaihoz tartozik, hanem a felületi minőségéhez, amire pedig tök más kávéház.... mivel mi az Európában készülő kamion alu lemez üzemanyag tankok kb 1/3-hoz szállítunk be lemez előterméket , így egy hangyányit azzal is tisztában vagyok, mik a felületi minőségi követelmények (a leg háklisabb a Mercedes és a Scania végfelhasználók).... poénkodhatsz kedved szerint, csak fingod se nagyon van a folyamatról, az azzal szemben támasztott minőségi követelményekről..... hogy konkrét legyek: a "példád" alapján az Audi szara valamilyen lemez előtermék alapján készül(ne), ennek technológiája: tuskóöntés-tuskó előmelegítés (ha kell annak homogenizálása is)-meleghengerlés (melegalakítás)-hideghengerlés- ha a technológiája megkívánja, akkor közbenső lágyítás-kész méretre hengerlés-felületi minőség szükségében zsírtalanitás-végső hőkezelés-darabolás automata soron..... egy 5-11 tonnás szalag tekercsből több száz db lemeztábla is készülhet vastagság és lemez tábla hosszúság függvényében.... az adott helyzetben soha nincs 100%-os felületi minőség ellenőrzés.... a kamion üza tankok esetében az adott hibát úgy próbáljuk elkerülni, hogy közvetlenül a darabolási művelet előtt egy öntapadós műanyag fólia bevonatot kap a lemez egyik oldala, ami részben megakadályozza a szállítás során felléphető sérüléseket karcolódásokat, és védi a felületet..... oly annyira, hogy ezt az öntapadós fóliát kizárólag akkor veszik le a felületről, amikor a tank már készre van hegesztve.... van még kérdésed?
Kèrdès nem volt. o_O

Pár állítás hangzott el.
Tapasztalás alapján.

Mègcsak azt sem mondtam, hogy ez akkora dráma.

Ès itt az autógyar jobban felelős mint az aluminiumgyár.

De a gyárba megèrkezett lemezt, ellenőriztèk,látták hogy hibás.

Mègis átvettèk.

Gyártottak belőle.

Ès amikor nèmetben a minősèg miatt megált a gyártósor, akkor lèpett a magyar oldal.

Masrèszt leírtad mennyire fain a minősègellenőrzès.
De itt mi szar minősèget kaptunk,vettünk át.

Ès itt kb 400db lemez volt szar amiből legyártottak alkatrèszt,mire megállt a termelès.

Nem tudom a lemez mèretèt de kb 2.5m*2m.

Ennyinèl szerintem illik èszrevenni. Főleg ahogy leírtad mennyire fasza minden.
 
Kèrdès nem volt. o_O

Pár állítás hangzott el.
Tapasztalás alapján.

Mègcsak azt sem mondtam, hogy ez akkora dráma.

Ès itt az autógyar jobban felelős mint az aluminiumgyár.

De a gyárba megèrkezett lemezt, ellenőriztèk,látták hogy hibás.

Mègis átvettèk.

Gyártottak belőle.

Ès amikor nèmetben a minősèg miatt megált a gyártósor, akkor lèpett a magyar oldal.

Masrèszt leírtad mennyire fain a minősègellenőrzès.
De itt mi szar minősèget kaptunk,vettünk át.

Ès itt kb 400db lemez volt szar amiből legyártottak alkatrèszt,mire megállt a termelès.

Nem tudom a lemez mèretèt de kb 2.5m*2m.

Ennyinèl szerintem illik èszrevenni. Főleg ahogy leírtad mennyire fasza minden.
A lényeg a darabszám! :)
A többit majd megoldják...
Egy cimborám dolgozott az audiban, a hajtókar megmunkáló "soron" vagy hol.
Volt 4-5 jó alkatrész, ami mérési adatait írták a dokumentációkba, a többi meg olyan volt, amilyen. Azért próbálták tartani a méreteket nagyjából, de a szent darabszám volt a lényeg.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
A lényeg a darabszám! :)
A többit majd megoldják...
Egy cimborám dolgozott az audiban, a hajtókar megmunkáló "soron" vagy hol.
Volt 4-5 jó alkatrész, ami mérési adatait írták a dokumentációkba, a többi meg olyan volt, amilyen. Azért próbálták tartani a méreteket nagyjából, de a szent darabszám volt a lényeg.
Nem mondod. :D

Darabszám,darabszám,darabszám.

Volt egy dobozban 8 alkatrész volt.

Minden 8 ból 1-et kellett lemérni.

A csóka aki mèrte tudta minden alkatrèszre, mik a jó èrtèkek.
Amikor odavittem csak a papírt vette el.
15 másodperc alatt kitöltötte, azt mehettem.:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
Nem mondod. :D

Darabszám,darabszám,darabszám.

Volt egy dobozban 8 alkatrész volt.

Minden 8 ból 1-et kellett lemérni.

A csóka aki mèrte tudta minden alkatrèszre, mik a jó èrtèkek.
Amikor odavittem csak a papírt vette el.
15 másodperc alatt kitöltötte, azt mehettem.:rolleyes:
A lényeg, hogy minden frankó!
Főleg a minőség!
Papíron.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Na itt az ideje hogy a Mérnöki Kamara is felszámolódjon mint az az orvosi!!!
Mit véleményezgetnek itt, meg szakemberkednek, le velük!

Engem is azzal baszogatnak most a cégnél, hogy be kell majd lépnem...
Nem sok kedvem van.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
Engem is azzal baszogatnak most a cégnél, hogy be kell majd lépnem...
Nem sok kedvem van.
Nem tudom, már nem emlékszem hogy te nem logisztikus vagy Németországban? Előtte meg mozdonyvezető voltál itthon, nem?
ezekhez nem kell kamarai tagság.
De amúgy meg ha a cég fizeti, kurva mindegy, két papírt kell kitölteni. Ha kell jogosultság tervezéshez, szakértéshez az sem egy nagy varázslat, pár nap tanulással megvan.
 
Na itt az ideje hogy a Mérnöki Kamara is felszámolódjon mint az az orvosi!!!
Mit véleményezgetnek itt, meg szakemberkednek, le velük!
Furjuk csak az akksigyárakat most ment egy 400 mrd forint értékű Porsche akksigyár Szlovákiába. Ha már jót nem, legalább kárt okozni tudnak a körön kívülről bekiabálók.

Másrészt az orvosi kamarát sem számolták fel, csak visszaállt az Orbán kormany előtti gyakorlat, a nem kötelező kamarai tagság. Orbán alatt kétszer lehetett hupakolni. Egyszer amikor a tagságot 2012-ben kötelezővé tették, meg 10 évre rá, amikor a kötelező tagságot megszűntették. Lehet ugyanazok más előjellel tiltakoznak.

Egyébként ahhoz az orvosi kamarai gerinctelenséghez mit szólsz, amikor a korábban általuk támogatott ügyeleti rendszert a kormány bevezeti, tiltakoznak ellene és most finom voltam???
 
Furjuk csak az akksigyárakat most ment egy 400 mrd forint értékű Porsche akksigyár Szlovákiába. Ha már jót nem, legalább kárt okozni tudnak a körön kívülről bekiabálók.
Egy kiszáradófélben lévő országba öngyilkosság masszívan vízigényes iparágat telepíteni. A pénzzel nehéz öntözni a termőföldeket...
 
Egy kiszáradófélben lévő országba öngyilkosság masszívan vízigényes iparágat telepíteni. A pénzzel nehéz öntözni a termőföldeket...
Főleg ha 80-90%-ban debreceni tisztított szennyvíz felhasználásával történik.

Legalább a Hajdú -bihar megyei termőföldek 1%-át érinti a beruházás???

Mivel Debrecenhez építenek egy Tisza csatornát, így valószínűleg több termőföldet tudnak majd öntözni mint korábban. A víz így nem folyik el Szerbiába, hanem hasznosul.
 
Főleg ha 80-90%-ban debreceni tisztított szennyvíz felhasználásával történik.
Egyelőre ez nem olyan biztos. Másrészt ez a víz is hiányozni fog a természetből.
Legalább a Hajdú -bihar megyei termőföldek 1%-át érinti a beruházás???
Ráadásul az ország legjobb termőföldjét érinti.
Mivel Debrecenhez építenek egy Tisza csatornát, így valószínűleg több termőföldet tudnak majd öntözni mint korábban. A víz így nem folyik el Szerbiába, hanem hasznosul.
Ami még a kirakatban sincs, sőt a Tisza vízkészlete sem kiapadhatatlan.
 
Nem tudom, már nem emlékszem hogy te nem logisztikus vagy Németországban? Előtte meg mozdonyvezető voltál itthon, nem?
ezekhez nem kell kamarai tagság.
Utóbbi sosem, előbbi is csak voltam, 1 év szopás után úgy döntöttem a pénz nem minden, nem véletlenül húzza 1 munkavállaló átlag 8 hónapig a cégnél... Keressek kevesebbet, de azt egy olyan pozícióban amiből már nyugodtan nyugdíjba mehetek.
 
Furjuk csak az akksigyárakat most ment egy 400 mrd forint értékű Porsche akksigyár Szlovákiába. Ha már jót nem, legalább kárt okozni tudnak a körön kívülről bekiabálók.

Egy kiszáradófélben lévő országba öngyilkosság masszívan vízigényes iparágat telepíteni. A pénzzel nehéz öntözni a termőföldeket...

Főleg ha 80-90%-ban debreceni tisztított szennyvíz felhasználásával történik.

Legalább a Hajdú -bihar megyei termőföldek 1%-át érinti a beruházás???

Mivel Debrecenhez építenek egy Tisza csatornát, így valószínűleg több termőföldet tudnak majd öntözni mint korábban. A víz így nem folyik el Szerbiába, hanem hasznosul.

Egyelőre ez nem olyan biztos. Másrészt ez a víz is hiányozni fog a természetből.

Ráadásul az ország legjobb termőföldjét érinti.

Ami még a kirakatban sincs, sőt a Tisza vízkészlete sem kiapadhatatlan.

Éltető Andrea, az Eötvös Loránd Kutatóhálózat Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Világgazdasági Intézet tudományos főmunkatársa készített egy tanulmányt a hazai akkugyárak körüli témáról. Érdekes olvasmány igazán tanulságos meglátásokkal.

Ajánlom mindenki figyelmébe a "6. Vízigény" című pontot. Van benne egy ilyen gondolat:
"A Tiszántúli Vízügyi Igazgatóság szakvéleménye szerint a CATL vízgazdálkodását át kellene tervezni, mert pár éven belül komoly terhet ró a város vízgazdálkodására. Az iratot aláíró igazgatót a belügyminiszter felmentette."

"Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter szerint pedig: „a kormány elvárja, sőt megköveteli, hogy Magyarországon a lehető legszigorúbb környezetvédelmi előírások betartása mellett lehessen csak megvalósítani minden beruházást, így az akkumulátorberuházásokat is. A hatóságoknak eszerint kell eljárniuk, ez mindannyiunk érdeke. A hazai környezetvédelmi előírások pedig számos esetben szigorúbbak, mint az uniós előírások, például a vízfelhasználásra, a vízminőségre, a talajminőségre és a talaj védelemre, a károsanyag-kibocsátásra, a levegőminőségre vonatkozóan is”.


Ezt a képet némileg árnyalja a hazánkban a már működő akkumulátorgyárak kapcsán (is) eddig kialakult gyakorlat:

1. Az üzemeket „nemzetgazdasági szempontból jelentős kiemelt beruházásnak” minősítik (ezt többször az önkormányzatok „maguk kérik”). Ezeken felül két különleges gazdasági övezet is létrejött már akkumulátorgyárak körül (Samsung- Göd, SK-Iváncsa és környéke). Ezekre a kiemelt beruházásokra és övezetekre gyorsított, egyszerűsített eljárások, enyhébb szabályozások vonatkoznak (pl. környezethasználati tanulmány nem volt szükséges a Samsung bővítésénél, a komáromi SK első fázisánál, a sóskúti elektrolitgyárnál és Iváncsán az SK beruházás kezdetén.), és az önkormányzatoknak nincs beleszólásuk a döntésekbe. Az ilyen, kiemelt beruházások lehetőségét a 2006/LIII. törvény teremtette meg, az eljárások gyorsítása, határidők rövidítése céljából, konkrét
feltételekkel (pl. legalább ezer dolgozó, legalább 5 md ft költség).
2006 és 2009 között esetben élt a kormány a kiemelt minősítéssel, 2010 után azonban az ilyen beruházások száma közel kétezer lett. A törvényt több, mint ötvenszer módosították, ma már elég 90 millió forint teljes költségigény és 15 új munkahely (Siket, 2022).

2. Nincs előzetes társadalmi konzultáció és tájékoztatás, a döntések nem átláthatóak. A beruházási engedélyeket nagyon gyorsan megadják a civil tiltakozás ellenére is, és az építkezés hamar megkezdődik. A szakemberekkel egyre kevésbé ellátott hatóságokat szorítja az idő, a rendelkezésükre álló információ hiába nem teljes, az engedélyeket határidőre meg kell adni.
A Biztonsági Jelentés a Rendelet adta lehetőséggel összhangban „csökkentett tartalommal” készült. Ennek oka, hogy a technológiai és az építészeti tervezési folyamat a Biztonsági jelentés elemzési munkáival párhuzamosan zajlott – és jelenleg is folyamatban van. Emiatt nem volt minden adat végleges és hozzáférhető formában felhasználható a Biztonsági jelentésben. Ebből eredően nem álltak rendelkezésre teljeskörűen tervezési adatok az épületekről (méretek, tűzszakaszok, nyílások/átjárók, tűzoltó rendszer, szellőzés stb.)” (CATL 1. ütem Biztonsági Jelentése)

3. Problémák esetén a gyárak és a hatóságok időnként titkosítják vagy késleltetik az információkat, a vizsgálatok nem mindig elég alaposak. Munkahelyi baleseteknél hírzárlat van. A gyárakat szabályszegéseknél kis pénzösszegekkel büntetik, mert ehhez adott a törvényi háttér. Például a 259/2011. (XII. 7.) Kormányrendelet a tűzvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervezetekről, a tűzvédelmi bírságról és a tűzvédelemmel foglalkozók kötelező élet- és balesetbiztosításáról mellékletben közli az egyes maximálisan kiszabható 1-3 millió forintos büntetési tételeket.

4. Egyes ipari parkok, gyárak építését és a közművek kiépítését általában ugyanazok a cégek végzik (építés: pl. Market Építő Zrt, vízvezetékek: Mészáros-csoport, villamos vezetékek: Tiborcz cégei). A területet, logisztikát általában a Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt biztosítja."
 
Éltető Andrea, az Eötvös Loránd Kutatóhálózat Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Világgazdasági Intézet tudományos főmunkatársa készített egy tanulmányt a hazai akkugyárak körüli témáról. Érdekes olvasmány igazán tanulságos meglátásokkal.

Ajánlom mindenki figyelmébe a "6. Vízigény" című pontot. Van benne egy ilyen gondolat:
"A Tiszántúli Vízügyi Igazgatóság szakvéleménye szerint a CATL vízgazdálkodását át kellene tervezni, mert pár éven belül komoly terhet ró a város vízgazdálkodására. Az iratot aláíró igazgatót a belügyminiszter felmentette."

"Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter szerint pedig: „a kormány elvárja, sőt megköveteli, hogy Magyarországon a lehető legszigorúbb környezetvédelmi előírások betartása mellett lehessen csak megvalósítani minden beruházást, így az akkumulátorberuházásokat is. A hatóságoknak eszerint kell eljárniuk, ez mindannyiunk érdeke. A hazai környezetvédelmi előírások pedig számos esetben szigorúbbak, mint az uniós előírások, például a vízfelhasználásra, a vízminőségre, a talajminőségre és a talaj védelemre, a károsanyag-kibocsátásra, a levegőminőségre vonatkozóan is”.


Ezt a képet némileg árnyalja a hazánkban a már működő akkumulátorgyárak kapcsán (is) eddig kialakult gyakorlat:

1. Az üzemeket „nemzetgazdasági szempontból jelentős kiemelt beruházásnak” minősítik (ezt többször az önkormányzatok „maguk kérik”). Ezeken felül két különleges gazdasági övezet is létrejött már akkumulátorgyárak körül (Samsung- Göd, SK-Iváncsa és környéke). Ezekre a kiemelt beruházásokra és övezetekre gyorsított, egyszerűsített eljárások, enyhébb szabályozások vonatkoznak (pl. környezethasználati tanulmány nem volt szükséges a Samsung bővítésénél, a komáromi SK első fázisánál, a sóskúti elektrolitgyárnál és Iváncsán az SK beruházás kezdetén.), és az önkormányzatoknak nincs beleszólásuk a döntésekbe. Az ilyen, kiemelt beruházások lehetőségét a 2006/LIII. törvény teremtette meg, az eljárások gyorsítása, határidők rövidítése céljából, konkrét
feltételekkel (pl. legalább ezer dolgozó, legalább 5 md ft költség).
2006 és 2009 között esetben élt a kormány a kiemelt minősítéssel, 2010 után azonban az ilyen beruházások száma közel kétezer lett. A törvényt több, mint ötvenszer módosították, ma már elég 90 millió forint teljes költségigény és 15 új munkahely (Siket, 2022).

2. Nincs előzetes társadalmi konzultáció és tájékoztatás, a döntések nem átláthatóak. A beruházási engedélyeket nagyon gyorsan megadják a civil tiltakozás ellenére is, és az építkezés hamar megkezdődik. A szakemberekkel egyre kevésbé ellátott hatóságokat szorítja az idő, a rendelkezésükre álló információ hiába nem teljes, az engedélyeket határidőre meg kell adni.
A Biztonsági Jelentés a Rendelet adta lehetőséggel összhangban „csökkentett tartalommal” készült. Ennek oka, hogy a technológiai és az építészeti tervezési folyamat a Biztonsági jelentés elemzési munkáival párhuzamosan zajlott – és jelenleg is folyamatban van. Emiatt nem volt minden adat végleges és hozzáférhető formában felhasználható a Biztonsági jelentésben. Ebből eredően nem álltak rendelkezésre teljeskörűen tervezési adatok az épületekről (méretek, tűzszakaszok, nyílások/átjárók, tűzoltó rendszer, szellőzés stb.)” (CATL 1. ütem Biztonsági Jelentése)

3. Problémák esetén a gyárak és a hatóságok időnként titkosítják vagy késleltetik az információkat, a vizsgálatok nem mindig elég alaposak. Munkahelyi baleseteknél hírzárlat van. A gyárakat szabályszegéseknél kis pénzösszegekkel büntetik, mert ehhez adott a törvényi háttér. Például a 259/2011. (XII. 7.) Kormányrendelet a tűzvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervezetekről, a tűzvédelmi bírságról és a tűzvédelemmel foglalkozók kötelező élet- és balesetbiztosításáról mellékletben közli az egyes maximálisan kiszabható 1-3 millió forintos büntetési tételeket.

4. Egyes ipari parkok, gyárak építését és a közművek kiépítését általában ugyanazok a cégek végzik (építés: pl. Market Építő Zrt, vízvezetékek: Mészáros-csoport, villamos vezetékek: Tiborcz cégei). A területet, logisztikát általában a Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt biztosítja."
Na majd ezt is jól kibassza a Pintér csak irogasson ilyeneket!

Én őszinten örülök az aksi gyáraknak, legalább a sok Lítium meg ritkaföldfém bányáinkat ki tudjuk majd aknázni, és különben is sok a víz, és csak a Buzik fürdenek állandóan! Szóval a kevesebb víz csak jót tesz majd. Nem beszélve a növekvő energiaigenyről! Különben még a végén meg csökkenne a gáz behozatal. Most is csak alig dupla árat fizetünk a gázért!
Talán még a Vas és Acél ipart kéne még fejleszteni!
 
Na majd ezt is jól kibassza a Pintér csak irogasson ilyeneket!

Én őszinten örülök az aksi gyáraknak, legalább a sok Lítium meg ritkaföldfém bányáinkat ki tudjuk majd aknázni, és különben is sok a víz, és csak a Buzik fürdenek állandóan! Szóval a kevesebb víz csak jót tesz majd. Nem beszélve a növekvő energiaigenyről! Különben még a végén meg csökkenne a gáz behozatal. Most is csak alig dupla árat fizetünk a gázért!
Talán még a Vas és Acél ipart kéne még fejleszteni!

Nekem az egészban az a fura, hogy ugyanaz az érdekközösség és hozzájuk kapcsolódó sajtó amelyik szarráaggódja magát Magyarország vízéért tapsikol minden egyes külföldi akkugyárnak, főleg ha mi is pályáztunk és buktuk.
 
Nekem az egészban az a fura, hogy ugyanaz az érdekközösség és hozzájuk kapcsolódó sajtó amelyik szarráaggódja magát Magyarország vízéért tapsikol minden egyes külföldi akkugyárnak, főleg ha mi is pályáztunk és buktuk.
A sajtó mára pártállastól függetlenül is röhejes szenzáció/klikk hajhász kurva lett. Ha ehhez hozzá jön a politika csak az számít mit vár el a gazdi, elvek már nincsenek csak ideológia. (Tisztelet a kevés kivetelnek)
 
  • Tetszik
Reactions: alali77