Magyarország ipara

Nem tudom volt-e már és hogy belefér-e, mert már sajnos csak történelem.
Mindenesetre érdekes:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Berakom ide is, mert van relevanciája.

A jövő nemzedékek szószólója a környezetvédelmi hatósági szerződés alkalmazási szempontjairól figyelemfelhívást és jogi összefoglalót adott ki, amelyben megfogalmazta az Alaptörvényből, a vonatkozó jogszabályokból és a jogtudomány által tett megállapításokból fakadó alapjogi és közigazgatási jogi kereteket, felhívva a jogalkotó, illetve egyes intézmények és a nyilvánosság figyelmét a nemzet közös örökségének megőrzéséhez szükséges teendőkre.
A szószóló a figyelemfelhívásban jelezte, hogy a környezetvédelmi hatósági szerződésről szóló 432/2023. (IX. 21.) Kormányrendelet rendkívül tág keretet ad hatósági szerződés kötésére bármilyen típusú környezetvédelmi hatóság számára, tetszőleges környezeti ügyben, a magasabb szintű jogszabályok által előírt tartalmi elemek mellőzésével, a hatósági szerződés eredeti céljával ellentétesen, bármely pontosító, a kereteket megszabó feltétel nélkül, tehát a jogbiztonságot is veszélyeztető jogalkotási hiányosságokkal. Felhívta a figyelmet arra, hogy a Kormányrendelet a jogellenes magatartások esetén a hatósági határozatba foglalt szankciók kiváltásaként, valódi felelősségre vonás helyett, sőt azok alkalmazását felfüggesztve kínál lehetőséget hatósági szerződés megkötésére, ezáltal a Kormányrendeletben szereplő megoldás akár visszafordíthatatlan negatív környezeti hatásokat is okozhat, amely a jelen és jövő nemzedékek érdekeit egyaránt hátrányosan érintheti.
A hatósági szerződés jogintézményének eredeti, hatályos jogszabályokban meghatározott célja nem a már bekövetkezett jogsértő állapot vagy magatartás egyszerű legalizálása, hanem kifejezetten többletvállalások rögzítése mellett az önkéntes megállapodás keretében a jogkövetés egyéb formáinak megállapítása olyan esetben, amely a közérdek és az ügyfél számára is egyaránt előnyös. Mindezek alapján tehát a Kormányrendelet csak olyan közérdekű környezetvédelmi ügyeket szabályozhatna, amelyek megfelelnek a fenti elvárásoknak, valamint rendelkeznie kellene arról, hogyan vehetnek részt a szerződéskötési procedúrában az érintett ügyfelek, társadalmi szervezetek, továbbá miként biztosítható a jogorvoslati joguk.
A szószóló kérdésesnek tartja a kapcsolatot a veszélyhelyzet és a környezetvédelmi hatósági szerződés jogintézménye között, mivel a veszélyhelyzeti felhatalmazás csakis a rendkívüli körülmények orvoslására, annak hatásaira vonatkozhatna
. Sajnos a szóban forgó szabályozásnak lehetnek olyan, hosszútávú negatív hatásai, amelyek az Alaptörvény P) cikkében külön védelem alá helyezett, a nemzet közös örökségébe tartozó értékeket veszélyeztethetik, ez pedig ellentmond az Alkotmánybíróság által meghatározott zsinórmértéknek, mely szerint a veszélyhelyzeti kormányrendelet intézkedésével szemben elvárás, hogy az a konkrét veszélyhelyzet leküzdése érdekében szükséges és az elérni kívánt céllal arányos legyen, valamint az alapul szolgáló okok megszűntét követően ne maradjanak fenn visszafordíthatatlan hatások.
Kiemelendő, hogy amennyiben a hatósági szerződésre vonatkozó alaptörvényi kritériumok, illetve vonatkozó jogszabályok előírásai a Kormányrendelet tekintetében nem teljesülnek, akkor az nem alkalmas arra, hogy tiszta és korrekt jogi helyzetet teremtsen, így nem szolgálja sem a jogbiztonság, sem a környezetvédelem szempontjait, és ebből eredően az abban részes feleknek, illetve az érintett társadalomnak sem nyújt megfelelő, jogilag egyértelműen értelmezhető garanciákat.
A megelőzés, elővigyázatosság, a szennyező fizet, valamint a visszalépés tilalma elveinek sérelme és az alapjogokat illető szükségesség-arányosság vizsgálatának hiánya miatt a szószóló a szóban forgó Kormányrendelet felülvizsgálatára tett javaslatot, az alaptörvényi és eljárásjogi követelményeknek való teljes megfelelés érdekében.
A teljes szöveg itt érhető el: https://www.ajbh.hu/documents/10180...1-6c17-c891-66e0-4a8dcd580f0a?t=1696333472617
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
20231006_094409.jpg
20231006_092057.jpg
20231006_094748.jpg
 
Szerintem igen, mert az RM keresett már embert Szegedre.

Azt egy vasúti magán cég építi, de nem tudom, hogy mi lesz belőle, mert a céget éppen most vásárolja gel a Waberer's
 
"A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a kiállításon szereplő legelső példányt Kínában szerelték össze, a magyar szakemberek felügyelete mellett."
Nem tudom miért ott szerelték össze, de szerintem azért, hogy biztos kész legyen a busworldre

Alatta egy hsz a cikkirótó:
Azért ez nem ennyire fekete-fehér sztori! Azt tudni kell, hogy ez még csak egy demó kocsi, az Ikarus ezen még csiszol itthon és a szériapéldányok itthon készülnek majd.
Ugyan úgy, mint anno a 12 méteres Citypioneer. A legelső bemutató során lényegében a kínai model lett bemutatva, amit aztán az Ikarus alaposan átszabott, megalkotva a mai 120e-t. Ugyan ez az életút vár a 80e-re is.
 
Áder lobbizni fog a CATL-nél Debrecenben, hogy a magyar Hidrofilt kft. legyen a vízkezelő/tisztító.
A cég ügyvezetőjét öröm volt hallgatni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Már ki is ment a rendelet.

Nem köthetnek környezetvédelmi hatósági szerződést az akkumulátorgyárak
 
  • Imádom
Reactions: megazez
Már ki is ment a rendelet.

Nem köthetnek környezetvédelmi hatósági szerződést az akkumulátorgyárak
Ez igaz.

Ahogy az is, hogy még mindig nem szűkítették le a működő kohászati üzemekre (Dunaferr?) a kiskaput.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed