A szokásos Telex.hu fanyalgásos árokásást leszámítva egy egészen pozitív hangvételű cikket sikerült összehozni, még ha a nyilvánvaló megrendelői rosszindulat azért át-átüt a digitális újságpapíron.Felvásárlás és együttműködés is az asztalon van a magyar vasútipar és a spanyol Talgo között
Magyar befektetők tehetnek ajánlatot a tőzsdén jegyzett spanyol Talgo vasúti cégre – terjedt el pár hete a hír. A meglepő az, hogy a potenciális felvásárlás mellett úgy tudjuk, hogy a Talgo és a Dunakeszi Járműjavító együttműködésen is dolgozott, de ez a két történet élesen elkülönült egymástól.telex.hu
Tőlem November 21.-éről:
Szerintem itt több ok is van a háttérben:
1. A spanyol céggel elég komoly IP és típusgyüjteményt lehet bezsákolni. Bejáratott, referenciával rendelkező típusokat. Mozdonyt és motorvonatokat is gyártanak, ráadásul a nagy sebességű szegmensbe is.
2. A hazai gyártói kapacitásokkal kiegészülve, komolyabb tendereken is részt lehet venni.
3. A spanyol foglalkoztatási adatok szerint odakint a bővülésre is van bőven lehetőség, és ha továbbra is ráfekszenek Szíjjártóék a kapcsolatépítésre, akkor az egyiptomihoz hasonló hatalmas üzleteket is el lehet csaklizni. Mi több a Talgonak most is futnak vonatai Egyiptomban.
4. A spanyol vonal lehetővé teszi, hogy a hazai szerelvénygyártásnak meglesz nemcsak az orosz háttere, de a nyugati lába is. Azaz a világ több pontján tudnak majd tendereken részt venni egy több lábon álló gyártási háttérrel.
5. a Mávnál mindent is el kell kezdeni lecserélni. Ez dedikált cél is.
Megmondom őszintén, hogy nagyon nem vagyok vonatbuzi, de a Talgo teljes termékpalettája azt mondatja, hogy nem véletlenül nem lett lehívva a Siemens mozdonyok opciója. Több mint gyanús, hogyha végbemegy az akvizíció, akkor Talgo Travca mozdonyokat fog hirtelen beszerezni a MAV.
Ezt majd megmondják a hozzáértők, hogy örülünk-e Vincent.
6. ne feledd el, hogy Orbán 1-2 éve meghirdette az üzleti expanzió politikáját. A NER által megtermel tőkés rétegnek külföldön kell üzleteket csinálnia, felvásárolnia, hogy ugyan úgy le tudjuk aratni a külföldi piacokat, mint ahogy pl. a mienket learatják a német autógyártó cégek.
7. Az AERO egy igen jó példa arra, hogy a magyar vezetéssel, és a mögé tett külpolitikai - sokat szídott - kapcsolatrendszerrel egy fuldokló céget is fel lehet fejleszteni megrendelésekkel. És ehhez nem kell feltétlen ide hozni a gyártást. Elég ha csak az anyacég idehaza adózik. Ha később a hazai hozzáadott érték is megjelenik, az csak extra.
8. Hernádinak ráadásul komoly tapasztalata is van már az ilyen külföldi felvásárlásban.
Ezt a részt különben nem értem, hogy hogy értetted.
Ha megveszi egy magyar befektetői csoport a Talgot (márpedig 100%-os részesedésről van szó), akkor szerinted ki fog dönteni, hogy egy lebugázott és megnyert tendert hol fognak legyártani?
Szóval ez innentől nem azon múlik, hogy a MÁV hogyan van legatyásodva, hanem hogy mit döntenek Hernádiék. Szerinted mit fognak?
Eddig legalábbis ez volt a terv. De a kettő nem feltétlenül üti egymást. Nem kell a MÁV-nak a teljes termékskálát berendelni. De ha rendelnek, akkor egyszerű lesz a választás, mert tényleg minden szegmensben van nekik személyszállító szerelvényük. De talán a legfontosabb mégis jelenleg a mozdonycsere program.
Ahogy látom a Travca jóval gyengébb mozdony (fele) mint a tervezett Vectron, de megvan az az előnye, hogy annak is változtatható a nyomtávja.
Szerintem nem lehet túl bonyolult másik - egyszerűbb - forgózsámolyokat alájuk tenni. És gondolom ez sem a drágítás irányában vinné a beszerzést.
Viszont a flexibilis megoldás meg jól jöhet keleti tendereken - #nyomtáv.
Milyen irányban is kavar Szíjjártó folymatosan?
Az összes posztszovjet reptéren a vámosok már előre köszönnek neki.
Maximum ezek a tenderek majd GANZ név alatt fognak futni. A nyugati tendereken meg a Talgo indul saját jogon.
Arról nem beszélve, hogy a Talgo is beszállt a H2 hajtású rendszerekbe.
És, hogy visszatérjek a Telex.hu szokásos minőségi újságírására. Teljesen nyilvánvalóan WIN-WIN üzletnek igérkező beruházást kell megint lehúzni a sárba.
Az egyik fő megállapításuk és fanyalgásuk pedig ez:
Majd leírja és be is linkeli:Noha a Talgo szárnyal, így valóban megérheti az árát, hallottunk buktatókról is. A cég fő profilja a nagy sebességű vonatok gyártása, a Deutsche Bahn távolsági flottáját is ő szállítja.
A magyar vasúti pályákra ezek nem jönnek szóba, azok ugyanis fényévnyi távolságra vannak attól, hogy nagy sebességű (250 km/órával száguldó) vonatokat fogadjanak.
A spanyol cég azonban mást nem nagyon gyárt, az itthon nagyon hiányzó elővárosi vonatot sem.
Ehhhee! Van az úgy, hogy Freud bácsi nem pihen, és néha néha átüt a papíron...A Talgo próbált már elővárosi vonatot eladni a piacon, nyert is tendert Lettországban, de a közbeszerzési bíróságon elbukta végül a megrendelést referenciahiány miatt, a vonat így tervezőasztalon maradt. Dorner Lajos (VEKE) egyébként egyszerűen a Stadler Flirt koppintásának tartja ezt a vonatot.
Véletlenül vágólapon ott maradt a link, és sikerült a Stadler Flirt alá betenni, hogy pont most (hogy-hogynem pont november 21-én ) nyerte el
(azért teszem ide is be a linket, mert gyaníthatóan pár órán belül javítják a "linkhibát") a Lettországi 32 vonatos tendert a kimondottan elővárosi és suburban kategóriában a Talgo a Vittal-lal. Leírja, hogy koppintott Flirt, ami ugye pont ez a kategória, de szerintük nincs ebben a kategóriában gyártható típusuk. Well. A lejárató szándékú lóláb megint csak kilóg...
És persze ha hozzátennénk még azt is, hogy a telex.hu híresen zöld politikai irányokban keresi a szimpatizánsait, és sikerült elhallgatni a hidrogénes irányban folytatott fejlesztéseiket, akkor el lehet képzelni, hogy mennyire telitalálat lenne az országnak ez a beruházás.