Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A szokásos Telex.hu fanyalgásos árokásást leszámítva egy egészen pozitív hangvételű cikket sikerült összehozni, még ha a nyilvánvaló megrendelői rosszindulat azért át-átüt a digitális újságpapíron.


Tőlem November 21.-éről:
Szerintem itt több ok is van a háttérben:
1. A spanyol céggel elég komoly IP és típusgyüjteményt lehet bezsákolni. Bejáratott, referenciával rendelkező típusokat. Mozdonyt és motorvonatokat is gyártanak, ráadásul a nagy sebességű szegmensbe is.
2. A hazai gyártói kapacitásokkal kiegészülve, komolyabb tendereken is részt lehet venni.
3. A spanyol foglalkoztatási adatok szerint odakint a bővülésre is van bőven lehetőség, és ha továbbra is ráfekszenek Szíjjártóék a kapcsolatépítésre, akkor az egyiptomihoz hasonló hatalmas üzleteket is el lehet csaklizni. Mi több a Talgonak most is futnak vonatai Egyiptomban.
4. A spanyol vonal lehetővé teszi, hogy a hazai szerelvénygyártásnak meglesz nemcsak az orosz háttere, de a nyugati lába is. Azaz a világ több pontján tudnak majd tendereken részt venni egy több lábon álló gyártási háttérrel.
5. a Mávnál mindent is el kell kezdeni lecserélni. Ez dedikált cél is.
Megmondom őszintén, hogy nagyon nem vagyok vonatbuzi, de a Talgo teljes termékpalettája azt mondatja, hogy nem véletlenül nem lett lehívva a Siemens mozdonyok opciója. Több mint gyanús, hogyha végbemegy az akvizíció, akkor Talgo Travca mozdonyokat fog hirtelen beszerezni a MAV.
Ezt majd megmondják a hozzáértők, hogy örülünk-e Vincent.
6. ne feledd el, hogy Orbán 1-2 éve meghirdette az üzleti expanzió politikáját. A NER által megtermel tőkés rétegnek külföldön kell üzleteket csinálnia, felvásárolnia, hogy ugyan úgy le tudjuk aratni a külföldi piacokat, mint ahogy pl. a mienket learatják a német autógyártó cégek.
7. Az AERO egy igen jó példa arra, hogy a magyar vezetéssel, és a mögé tett külpolitikai - sokat szídott - kapcsolatrendszerrel egy fuldokló céget is fel lehet fejleszteni megrendelésekkel. És ehhez nem kell feltétlen ide hozni a gyártást. Elég ha csak az anyacég idehaza adózik. Ha később a hazai hozzáadott érték is megjelenik, az csak extra.
8. Hernádinak ráadásul komoly tapasztalata is van már az ilyen külföldi felvásárlásban.

Ezt a részt különben nem értem, hogy hogy értetted.
Ha megveszi egy magyar befektetői csoport a Talgot (márpedig 100%-os részesedésről van szó), akkor szerinted ki fog dönteni, hogy egy lebugázott és megnyert tendert hol fognak legyártani?
Szóval ez innentől nem azon múlik, hogy a MÁV hogyan van legatyásodva, hanem hogy mit döntenek Hernádiék. Szerinted mit fognak?

Eddig legalábbis ez volt a terv. De a kettő nem feltétlenül üti egymást. Nem kell a MÁV-nak a teljes termékskálát berendelni. De ha rendelnek, akkor egyszerű lesz a választás, mert tényleg minden szegmensben van nekik személyszállító szerelvényük. De talán a legfontosabb mégis jelenleg a mozdonycsere program.
Ahogy látom a Travca jóval gyengébb mozdony (fele) mint a tervezett Vectron, de megvan az az előnye, hogy annak is változtatható a nyomtávja.

Szerintem nem lehet túl bonyolult másik - egyszerűbb - forgózsámolyokat alájuk tenni. És gondolom ez sem a drágítás irányában vinné a beszerzést.
Viszont a flexibilis megoldás meg jól jöhet keleti tendereken - #nyomtáv.
Milyen irányban is kavar Szíjjártó folymatosan? :rolleyes:
Az összes posztszovjet reptéren a vámosok már előre köszönnek neki. :p
Maximum ezek a tenderek majd GANZ név alatt fognak futni. A nyugati tendereken meg a Talgo indul saját jogon.
Arról nem beszélve, hogy a Talgo is beszállt a H2 hajtású rendszerekbe.

És, hogy visszatérjek a Telex.hu szokásos minőségi újságírására. Teljesen nyilvánvalóan WIN-WIN üzletnek igérkező beruházást kell megint lehúzni a sárba.
Az egyik fő megállapításuk és fanyalgásuk pedig ez:
Noha a Talgo szárnyal, így valóban megérheti az árát, hallottunk buktatókról is. A cég fő profilja a nagy sebességű vonatok gyártása, a Deutsche Bahn távolsági flottáját is ő szállítja.
A magyar vasúti pályákra ezek nem jönnek szóba, azok ugyanis fényévnyi távolságra vannak attól, hogy nagy sebességű (250 km/órával száguldó) vonatokat fogadjanak.
A spanyol cég azonban mást nem nagyon gyárt, az itthon nagyon hiányzó elővárosi vonatot sem.
Majd leírja és be is linkeli:
A Talgo próbált már elővárosi vonatot eladni a piacon, nyert is tendert Lettországban, de a közbeszerzési bíróságon elbukta végül a megrendelést referenciahiány miatt, a vonat így tervezőasztalon maradt. Dorner Lajos (VEKE) egyébként egyszerűen a Stadler Flirt koppintásának tartja ezt a vonatot.
Ehhhee! Van az úgy, hogy Freud bácsi nem pihen, és néha néha átüt a papíron...
Véletlenül vágólapon ott maradt a link, és sikerült a Stadler Flirt alá betenni, hogy pont most (hogy-hogynem pont november 21-én :cool: ) nyerte el
(azért teszem ide is be a linket, mert gyaníthatóan pár órán belül javítják a "linkhibát") a Lettországi 32 vonatos tendert a kimondottan elővárosi és suburban kategóriában a Talgo a Vittal-lal. Leírja, hogy koppintott Flirt, ami ugye pont ez a kategória, de szerintük nincs ebben a kategóriában gyártható típusuk. Well. A lejárató szándékú lóláb megint csak kilóg...
És persze ha hozzátennénk még azt is, hogy a telex.hu híresen zöld politikai irányokban keresi a szimpatizánsait, és sikerült elhallgatni a hidrogénes irányban folytatott fejlesztéseiket, akkor el lehet képzelni, hogy mennyire telitalálat lenne az országnak ez a beruházás.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 243
113
Ehhhee! Van az úgy, hogy Freud bácsi nem pihen, és néha néha átüt a papíron...
Véletlenül vágólapon ott maradt a link, és sikerült a Stadler Flirt alá betenni, hogy pont most (hogy-hogynem pont november 21-én :cool: ) nyerte el
(azért teszem ide is be a linket, mert gyaníthatóan pár órán belül javítják a "linkhibát") a Lettországi 32 vonatos tendert a kimondottan elővárosi és suburban kategóriában a Talgo a Vittal-lal. Leírja, hogy koppintott Flirt, ami ugye pont ez a kategória, de szerintük nincs ebben a kategóriában gyártható típusuk. Well. A lejárató szándékú lóláb megint csak kilóg...
Amit belinkeltek az egy 2018 novemberi cikk a lett tender győzelemről, az volt az a tender amit a közbeszerzési bíróságon végül elbukott Talgo. Ha rákeresel, akkor megtalálod hogy végül a Skoda nyerte el azt a megrendelést. Benézted a dátumot...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Amit belinkeltek az egy 2018 novemberi cikk a lett tender győzelemről, az volt az a tender amit a közbeszerzési bíróságon végül elbukott Talgo. Ha rákeresel, akkor megtalálod hogy végül a Skoda nyerte el azt a megrendelést. Benézted a dátumot...
Még ha úgy is tűnne, nem így történt.
Ugyanis a komment elküldés előtt magam is rájöttem, hogy végül más szállíthatta a vonatokat, de ez a leírtak igazságtartalmán nem változtatott, ígyhát úgy hagytam.
Ha még egyszer elolvasod, amit írtam, akkor rájössz, hogy minden szava stimmel.
A tendert elnyerték. Tehát a benyújtott típus jó!
Van elővárosi közlekedésre alkalmas típusuk. (A cikk fanyalgása ellenére is) És idehaza egyáltalán nem lesz probléma, ha nincs referenciájuk ebben a szegmensben.
Ráadásul ha itthonra szállítanak ilyen szerelvényeket, akkor a későbbi tendereken már nem buktathatják el referenciahiány miatt.
Szóval, ahelyett, hogy a szokásos formádat hoznád elkezdhetnél egy kicsit örülni magyar sikereknek.
(Reméljük összejön!)

Mellesleg én ezt a Talgo-s felvásárlást legalább olyan fontosnak érzem, mint hogy visszaszerezzék a MÁV Cargo-t.
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 243
113
Még ha úgy is tűnne, nem így történt.
Ugyanis a komment elküldés előtt magam is rájöttem, hogy végül más szállíthatta a vonatokat, de ez a leírtak igazságtartalmán nem változtatott, ígyhát úgy hagytam.
Ha még egyszer elolvasod, amit írtam, akkor rájössz, hogy minden szava stimmel.
A tendert elnyerték. Tehát a benyújtott típus jó!
Van elővárosi közlekedésre alkalmas típusuk. (A cikk fanyalgása ellenére is) És idehaza egyáltalán nem lesz probléma, ha nincs referenciájuk ebben a szegmensben.
Ráadásul ha itthonra szállítanak ilyen szerelvényeket, akkor a későbbi tendereken már nem buktathatják el referenciahiány miatt.
Szóval, ahelyett, hogy a szokásos formádat hoznád elkezdhetnél egy kicsit örülni magyar sikereknek.
(Reméljük összejön!)

Mellesleg én ezt a Talgo-s felvásárlást legalább olyan fontosnak érzem, mint hogy visszaszerezzék a MÁV Cargo-t.
Te találtál a Talgo Vittal-ról képeket vagy videót, ami nem animáció?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
A bécsi főpályaudvar Európa második legjobbja lett, 50ből. Ennek kapcsán egy itteni ismerőssel összeszedtük az utóbbi évek legnagyobb botrányait, persze bezzegnyugaton nincs korrupció.. Hát arra jutottam, h lófaszt Magyarország a legkorruptabb, Ausztriához képest a fasorban se vagyunk, csak eltakarja a Mozart golyó meg a karácsonyi vásár csillogása.

Néhány példa, h érezzétek a törődést:
  • a főpályaudvar átadása éveket késett, és a tervezetthez képest háromszoros áron adták át (150 millió euró helyett 450), olyan apróságok miatt, mint hogy pl rövidek lettek a megrendelt mozgólépcsők
  • amikor átadták, a jegyautomatákba sikerült olyan szoftvert venni, h ha a PIN kódodban volt 0, akkor lehalt és nem tudtál jegyet venni. Az automaták felénél viszont nem tudtál készpénzzel fizetni.
  • a KH Nord (nagy északi központi kórház) átadása szintén éveket csúszott, szintén drágább lett, de legalább lett köré átkok elleni bűvkör (halál komoly!). A parkjához amerikai és kanadai tájépítészeket kértek fel, akik Skype-on adtak tanácsot, óránként 6000 eur-ért.
  • Bécs város régi és új logója közti minimális különbség 595 000 eur-t ért.
  • a zöldek rendeltek egy tanulmányt, hogy bebizonyítsák, sokkal jobb, ha a közlekedési lámpán nem egy alak van, hanem 2 (lehetőleg buzik). Ezért ha jól emlékszek, 120 000 eurt fizettek, de lehet, h az elején is 2es van, már a fene emlékszik
  • A SIGNA csoport laza 7 milliója a volt miniszterelnöknek, Gusenbauernek úgy, hogy még tanácsadói liszensze sincs.
  • Ja, meg amikor a Wien Energie kiosztotta a jutalékot, majd írtak egy kedves levelet a kormánynak, h pár milliárd(!) eurót utaljanak át nekik másnap (!) déli 12 óráig, különben csődöt jelentenek.

Ehhez képest a teljes magyar politikai és gazdasági elit, Lölőstül, Bajnaistul nyeretlen kétévesek gyülekezete.
.
.
Ilyenek, mint felesleges logotervezes, kamu tanacsadas, hibas software-u jegyautomata, ilyenek mindenhol vannak. Sajnos.
De nalunk a korrupcios nagysagrend lett erösen mas, a szomoru valosag az, hogy itt ezek a 6000-60000 euros ugyek nalunk mar nem is ugyek, max akkor kerulnek be a hirekbe, ha viccesek, de akkor is következmeny nelkul, pl a 40 centis kilato, a semmibe epitett videki tanösveny es hasonlok.
.
A masik, hogy az a teny, hogy korrupcio mindenhol van, nem teszi szebbe a magyar közelet tisztasagat. Pl a tegnapi gyorsan lezavart salatatörveny szavazas utan mar kezdhetik is a NER-nek szetosztani 99 evekre az orszag kastelyait. :)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A bécsi főpályaudvar Európa második legjobbja lett, 50ből. Ennek kapcsán egy itteni ismerőssel összeszedtük az utóbbi évek legnagyobb botrányait, persze bezzegnyugaton nincs korrupció.. Hát arra jutottam, h lófaszt Magyarország a legkorruptabb, Ausztriához képest a fasorban se vagyunk, csak eltakarja a Mozart golyó meg a karácsonyi vásár csillogása.

Ha már bezzegausztria és vasút:
Tavaly RCA bevétele 1,999 millió Euró volt, amiből működési költség elvitt 1,943 milliót.
A magyar leányvállalattal együtt viszont sikerült 7,3 millió Euró nyereséget összehozni...

Slusszpoén: 2021-ben 121 millió €-t kalapoztak össze, csak az aztán jött a #szankciókmüködnek.
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Ramzana

PPE

Well-Known Member
2019. február 8.
405
1 971
93
Amíg a saját pénzét viszi vásárra felőlem kutasson csak.


Nem feltetlen kell egzotikus anyagokat vizionálni. Az alap oldószerekből valószínűleg a nagy mennyiségben olcsón előállítható ismert fajtáit használják majd. A truvájság az oldás utáni szeparació. De ott is az alap fémek egyes elemeit hagyományos katódos eljárással kivonhatóak. A nikkel-mangán-kobalt-oxid vagy lítium-kobalt-oxidok már sokkal nagyobb kihívás, de nem feltétlenül csak kémiai labormunka, hanem technikai kihívás is. Vannak olyan eljárások pl. ahol magas hőmérsékleten, pusztán hidrogéngáz felhasználásával egyes fém-oxidok visszaalakulhatnak. Persze ettől nem lessz kevésbé veszélytelenebb a dolog, de nem csak folyadekok kezeléséről van szó.
Ipari méretben alap kemikáliák is lehetnek rohadt veszélyesek.
Azt is tegyük hozzá valós értékteremtés ügyileg MAGYARORSZÁGnak, a Magyaroknak inkább az egész távolkeleti gigaakkugyárasdi marketing lufiszagú. Ezek a nagy gyárak vonszolják magukkal a teljes beszállítói láncolatukat, nálunk csak a hely//víz//olcsó munkaerő kell nekik* illetve lehet munkaerő sem ha hozzák a vendégmunkásokat is..
Csak egy szép kövér szám lesz a GDP-ben a tevékenységük az átlagmagyar egy kiflicsücsök árát nem fogja megvenni a GDP növekményen mert amit hoztak viszek is ki mindent.
Egy darab hazai beszállítójuk nincs idáig! Még az építkezéshez is saját motyót hoztak! (így értesültem.. javítsatok ki kérlek, ha tévedek)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azt is tegyük hozzá valós értékteremtés ügyileg MAGYARORSZÁGnak, a Magyaroknak inkább az egész távolkeleti gigaakkugyárasdi marketing lufiszagú. Ezek a nagy gyárak vonszolják magukkal a teljes beszállítói láncolatukat, nálunk csak a hely//víz//olcsó munkaerő kell nekik* illetve lehet munkaerő sem ha hozzák a vendégmunkásokat is..
Csak egy szép kövér szám lesz a GDP-ben a tevékenységük az átlagmagyar egy kiflicsücsök árát nem fogja megvenni a GDP növekményen mert amit hoztak viszek is ki mindent.
Egy darab hazai beszállítójuk nincs idáig! Még az építkezéshez is saját motyót hoztak! (így értesültem.. javítsatok ki kérlek, ha tévedek)

Komáromiban vmi 200 ember dolgozik, egymást tapossák amikor felvétel van, mivel veszélyes üzem -> NAGYON jó fizetés.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 243
113
Azzal kezdték meg a hidrogénes teszteket.
Itt még a Travca-val vontatva.
Ha jól látom, ezek csak középső kocsik és a hidrogénes egység. A Vittal szerelvény eleje/vége lenne a lényeg és hogy saját erőből megy.
Azt írták, hogy olyan mint a Flirt, akkor nem kellene hogy hasonlítson rá?
sta0454_wasserstoff.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha jól látom, ezek csak középső kocsik és a hidrogénes egység. A Vittal szerelvény eleje/vége lenne a lényeg és hogy saját erőből megy.
Azt írták, hogy olyan mint a Flirt, akkor nem kellene hogy hasonlítson rá?
sta0454_wasserstoff.jpg
A videó a hidrogénes rendszer tesztfutásán készült. A hidrogénes rendszert a meglévő Vittal rendszerbe integrálták. (tehát léteznie kell a Vittalnak.)
Ha a teszt során probléma van a hidrogénes rendszerrel, akkor nem maradhat kint a pályán. Gondolom ezért tették elé a Travca-t.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Tegyük hozzá mire eljutna hozánk a hidrogénes vonatok max par db mellékvonal maradna.... a többit bezárnák.
Ismerve a Máv filozofiáját elővárosi (utas elrendezésű) motorvonatokat raknának a hosszabb távokra is..... bújtatott regió szlogennel leöntve. Jelenleg most is ez megy.
Itt soha a büdős életben nem lesznek 200-250 es pályák megj semmi értelme... még annak is örülni fogok ha 15-20 éven belül végre eljutnak odáig hogy pl a záhonyi vonal 160 as legyen végig..... A Budapest-Belgrad is max 120 as lesz mert hiábba a tervezett elvileg 160 as pálya ha az eu szabvány a kínai vonatbefolyásoló-biztonsági szabványt nem fogadja el.... és nem lesz kompatibils az eus szabványal. Továbbá mire elkészül menet közben jelentősen megcsorbítják költségekre hívatkozva a műszaki tartalmat.
A spanyol cég max a mozdonyai miatt meg az IC illetve IC+ kocsik miatt jöhetne szóba. De ahhoz piac is kellene. Jelenleg mindenki ahol valamilyen szinten járműgyártás van a hazai cégeket tolja.
200-300 db IC kocsit Dunakeszi röhögve legyártana pár év alatt. (2-3)
Motorvonatok itt van nekünk a Stadler....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 164
130 467
113
Nem voltastam a cikket csak a hozzászólásra / következtetésre reagáltam. Ha a cégek attól tartanak, hogy az alkalmazottai felmondanak ha rosszúl bánnak vele, akkor jól fog bánni inkább velük.
Nem a cégek jelenleg úgy vannak vele, hogy nem emelünk idén fizetést mert a jövő héten hozunk 400 kirgizt aki a béred feléért megcsinàlja és ha nem tetszik ott az ajtó.
( megtörtént események alapján)
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Nem a cégek jelenleg úgy vannak vele, hogy nem emelünk idén fizetést mert a jövő héten hozunk 400 kirgizt aki a béred feléért megcsinàlja és ha nem tetszik ott az ajtó.
( megtörtént események alapján)
Amúgy ehhez pártunk és kormányunk lelkesen asszisztál.
Pl szép csöndben eltörölték az emelési súlyhatárt, vagy most már 100% ban rendelkezik a cég a szabiddal.
Úgyhogy kinek mit intéz a kormánya, és egyébként is, ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem a cégek jelenleg úgy vannak vele, hogy nem emelünk idén fizetést mert a jövő héten hozunk 400 kirgizt aki a béred feléért megcsinàlja és ha nem tetszik ott az ajtó.
( megtörtént események alapján)

Van egy érdekes vonzata is, gyári melós csoportokban azt írják, hogy a bejövő nők, főleg a filippinók egyből fel is rakják magukat a húspiacra (badoo, tinder), úgyhogy valószínűleg hosszútávra terveznek, a munkavállalási lejárta után sem mennének vissza...
Mondjuk nagy leépítéseket nem írtak még, legtöbb gyárban a külsösöket eresztették szélnek.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Amúgy ehhez pártunk és kormányunk lelkesen asszisztál.
Pl szép csöndben eltörölték az emelési súlyhatárt, vagy most már 100% ban rendelkezik a cég a szabiddal.
Úgyhogy kinek mit intéz a kormánya, és egyébként is, ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját.
Közben a munkavállalói érdek képviseleteket kivéreztették. Sajnos hajlamosak az emberek negatívan itélni mert ehhez hasonló hírek,tapasztalat jobban átjön nekik sokszor felnyomva. Peddig pl a makói continal vagy több helyen is nem a megélhetésért küzdenek mint egyes "bukott" vezetők, képviselők.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Van egy érdekes vonzata is, gyári melós csoportokban azt írják, hogy a bejövő nők, főleg a filippinók egyből fel is rakják magukat a húspiacra (badoo, tinder), úgyhogy valószínűleg hosszútávra terveznek, a munkavállalási lejárta után sem mennének vissza...
Mondjuk nagy leépítéseket nem írtak még, legtöbb gyárban a külsösöket eresztették szélnek.
A magyar sajtóban nagy leépítések?
Soha nem lesz ilyen hír.
A külsősök? A fél ország munkaközvetítőn keresztül dolgozik technikusnál alacsonyabb pozikban.
Szóval jah, "csak" a külsősöket
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 164
130 467
113
Van egy érdekes vonzata is, gyári melós csoportokban azt írják, hogy a bejövő nők, főleg a filippinók egyből fel is rakják magukat a húspiacra (badoo, tinder), úgyhogy valószínűleg hosszútávra terveznek, a munkavállalási lejárta után sem mennének vissza...
Mondjuk nagy leépítéseket nem írtak még, legtöbb gyárban a külsösöket eresztették szélnek.
Egyelőre nem a leépítés a jellemző hanem a bérkövetelések letörése.