Magyarország ipara

Itt vannak még extra infók:

A kapacitásbővítés jó hír a teljes magyar vállalati szektor számára, hiszen a Mercedes beszállítóinak 42 százaléka magyar vállalat.
 
A spanyolok még nyüglődnek.


A menetrend

Az újabb hosszabbítást – csakúgy, mint az előző kettőt – azzal indokolták, hogy további dokumentumokra van szükségük a döntéshez, melyeket az ajánlattevő magyar Ganz-MaVag Europe Zrt. által vezetett konzorciumtól kérnek be. Így július 4. helyett július végére, augusztus elejére tolódik ki az engedély megadása vagy megtagadása, feltéve, hogy nem következik be további késedelem. Ha azonban a befektetést jóváhagyják, azt még a Minisztertanácsnak is engedélyeznie kell.

Ha pedig ez is megvan, akkor az Értékpapír- és Tőzsdebizottságon (Comisión Nacional del Mercado de Valores, CNMV) lesz a sor, hogy jóváhagyja a projektet, illetve közzétegye az ajánlattételi tájékoztatót. Piaci pletykák szerint a tranzakció valószínűleg az év végéig elhúzódik, hacsak nem jön a madridi kormány által várt herceg a fehér lovon, akivel ki lehetne ütni vagy kisebb hányadra lehetne szorítani a magyar befektetőt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Gondolkoztam ezt hova is tegyem, de ugye végeredményben ez Magyar/Ipar-történelem...

Aschner és a Tungsram története.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Bevallom, én ezt nem ismertem ilyen mélységben, így kicsit nehéz is mit hozzá fűzni. Egyszerre lenyűgöző, és tragikus. Mekkora patrióta volt!

Illetve ugye a Zwack..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vajon a modern kori Magyar nagytőkések is képesek ilyen örökséget hátrahagyni, vagy majd 50-100 ev mulva vissza tekintve mi kerül be a történelem köztudatba mondjuk a Lölö, vagy a Tiborc-Elios kapcsán... - A kérdés költői..
 
Van okunk büszkének lenni, biztos vagyok benne, hogy jó az irány...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and megazez
Zetor szomorú bukása. A mérnöki óriásból összeszerelő üzem lesz


A brünni Zetor Tractors cég már megkezdte az elbocsátásokat, amelyeket a cég vezetése a múlt hónapban jelentett be. A virágkorában mintegy 10 000 alkalmazottat foglalkoztató cég július végéig a jelenlegi 300 alkalmazottja közül 160-at elhagy.

Az akár 171 lóerős teljesítményű négyhengeres motort a német Deutz cég, a sebességváltót pedig a német ZF cég szállítja az új traktorokhoz. „A jelenlegi modellek vázát Magyarországon hegesztik, de nem tudom, hogy az új modelleknél hogyan lesz. Azt mondják, itt kellene újra elkészíteni a kabinokat, de ehhez már nincs meg a hegesztőgépünk” – elmélkedik Kazelle.


Mar a Zetor se a regi.
 

Néhány részlet

Mivel a sajtóhírek a befizetett adó mértékét kérdőjelezik meg, annyit most is elmondhatok, hogy az elmúlt 30 év nagy sikereinek eredményeképp több pénzzel járultunk hozzá Győr költségvetéséhez, mint arra előzetesen bárki is számított. Nem mellesleg csaknem 12 ezer főt foglalkoztatunk, a beruházásaink összértéke pedig meghaladja a 12,5 milliárd eurót, ezzel a régió legnagyobb munkáltatója és a magyar járműipar legnagyobb befektetője vagyunk.
...
Németország Magyarország legfontosabb gazdasági, kereskedelmi partnere, de azért voltak, vannak kisebb-nagyobb súrlódások a német vállalatok és a hazai gazdaságpolitikai döntéshozók között. Erre mekkora rálátása van, ebből eddig mit érzékelt?

Csak a járműipar, azon belül is az Audi Hungaria szemüvegén át látottakról beszélhetek, de egyelőre nemhogy nagyobb konfliktust, kisebb feszültségforrást sem tapasztalok. Ez egy egészséges, normális partneri viszony a magyar kormánnyal, azóta, hogy a konszern betette a lábát az országba. Korrekt a viszonyom azokkal a miniszterekkel, akikkel már kapcsolatba léptem, így Nagy Mártonnal, Szijjártó Péterrel és Lázár Jánossal is. A magyar autóipar további sikereire összpontosítunk ezeken a megbeszéléseken, ami közös érdekünk. Rossz szájíz nincs, konstruktív megbeszélések annál inkább.
...

Amikor Győrben egy év alatt legördül csaknem 180 ezer autó a gyártósorról, illetve elkészül majd 1,7 millió erőforrás, abban sokak számára azért nincs semmi rendkívüli, mert esztendőről esztendőre csúcsra járatjuk a termelést
..
Szeretném az elején leszögezni: sem az Audi, sem a Volkswagen nem épít akkumulátorgyárat Győrben. Örülök ennek a kérdésnek, mert sok a félreértés. Most mindent elmondok az akkumulátorokról, amit fontos lenne a közvéleménynek is érteni, látni. Így van, az elektromos autó nem tud akkumulátor nélkül közlekedni, az akkumulátorok pedig nagy tömegűek, a szállításuk is nehézkes. Eddig ez tiszta sor. Fontos azt is tisztázni, hogy mi sosem beszéltünk az akkumulátorgyártás, vagyis az akkumulátorcella-gyártás idehozataláról, csupán az akkumulátorok összeszereléséről, ami a mai műszaki színvonalon nem káros a környezetre. A jármű méretére szabott akkumulátorcella-modulok összeállítása hasonlítható más járműipari szerelési folyamatokhoz. Amennyiben a későbbiekben Győrben is lesz tisztán elektromos hajtású autó gyártása, nagy valószínűséggel, hasonlóan az Audi más gyártóbázisaihoz, a kész és máshol gyártott akkumulátorokat/akkumulátorcellákat itt fogjuk összeszerelni és beépíteni majd az autókba. Hangsúlyozom: nem akkumulátorok gyártásáról, hanem kész akkumulátorok/cellák összeszereléséről beszélek. Ettől ma még azonban évekre vagyunk, de megerősítem ismét: semmi olyat nem tennénk, amiből bármilyen hátránya származna a környezetnek és a lakosságnak.
..
Az Audi Hungariánál tavaly majd 22 ezer MWh megtakarítást jelentő energiahatékonysági intézkedést valósítottunk meg, ami 4800 háztartás éves villamosenergia-felhasználásának felel meg. Az idén nagy dobásra készülünk, újabb 160 ezer négyzetméterrel tovább bővítjük a már most is 160 ezer négyzetméteren működő napelemparkunkat, ami Európa-szerte már ma is egyedi.
 
" Kigyulladt egy akkugyár Dél-Koreában, sorra robbantak fel az akkumulátorok, legalább 22-en meghaltak"

És? Ehhez mi közünk? Sunyi firkászom, hagyd már ezt a suttogó propagandát mert unalmas!
Legközelebb ne ülj kocsiba, ma is meghaltak Méránál páran....
 
 
És? Ehhez mi közünk? Sunyi firkászom, hagyd már ezt a suttogó propagandát mert unalmas!
Legközelebb ne ülj kocsiba, ma is meghaltak Méránál páran....
Pl az hogy a Gödi samsung gyár esetében is igen magas a kockázata ehhez hasonló eseménynek. Az igen tág értelembe vett munkavédelmi/tűzvédelmi előírások alkalmazása....
 
Ez egy jó beszélgetés:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.