Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 807
113

Néhány részlet

Mivel a sajtóhírek a befizetett adó mértékét kérdőjelezik meg, annyit most is elmondhatok, hogy az elmúlt 30 év nagy sikereinek eredményeképp több pénzzel járultunk hozzá Győr költségvetéséhez, mint arra előzetesen bárki is számított. Nem mellesleg csaknem 12 ezer főt foglalkoztatunk, a beruházásaink összértéke pedig meghaladja a 12,5 milliárd eurót, ezzel a régió legnagyobb munkáltatója és a magyar járműipar legnagyobb befektetője vagyunk.
...
Németország Magyarország legfontosabb gazdasági, kereskedelmi partnere, de azért voltak, vannak kisebb-nagyobb súrlódások a német vállalatok és a hazai gazdaságpolitikai döntéshozók között. Erre mekkora rálátása van, ebből eddig mit érzékelt?

Csak a járműipar, azon belül is az Audi Hungaria szemüvegén át látottakról beszélhetek, de egyelőre nemhogy nagyobb konfliktust, kisebb feszültségforrást sem tapasztalok. Ez egy egészséges, normális partneri viszony a magyar kormánnyal, azóta, hogy a konszern betette a lábát az országba. Korrekt a viszonyom azokkal a miniszterekkel, akikkel már kapcsolatba léptem, így Nagy Mártonnal, Szijjártó Péterrel és Lázár Jánossal is. A magyar autóipar további sikereire összpontosítunk ezeken a megbeszéléseken, ami közös érdekünk. Rossz szájíz nincs, konstruktív megbeszélések annál inkább.
...

Amikor Győrben egy év alatt legördül csaknem 180 ezer autó a gyártósorról, illetve elkészül majd 1,7 millió erőforrás, abban sokak számára azért nincs semmi rendkívüli, mert esztendőről esztendőre csúcsra járatjuk a termelést
..
Szeretném az elején leszögezni: sem az Audi, sem a Volkswagen nem épít akkumulátorgyárat Győrben. Örülök ennek a kérdésnek, mert sok a félreértés. Most mindent elmondok az akkumulátorokról, amit fontos lenne a közvéleménynek is érteni, látni. Így van, az elektromos autó nem tud akkumulátor nélkül közlekedni, az akkumulátorok pedig nagy tömegűek, a szállításuk is nehézkes. Eddig ez tiszta sor. Fontos azt is tisztázni, hogy mi sosem beszéltünk az akkumulátorgyártás, vagyis az akkumulátorcella-gyártás idehozataláról, csupán az akkumulátorok összeszereléséről, ami a mai műszaki színvonalon nem káros a környezetre. A jármű méretére szabott akkumulátorcella-modulok összeállítása hasonlítható más járműipari szerelési folyamatokhoz. Amennyiben a későbbiekben Győrben is lesz tisztán elektromos hajtású autó gyártása, nagy valószínűséggel, hasonlóan az Audi más gyártóbázisaihoz, a kész és máshol gyártott akkumulátorokat/akkumulátorcellákat itt fogjuk összeszerelni és beépíteni majd az autókba. Hangsúlyozom: nem akkumulátorok gyártásáról, hanem kész akkumulátorok/cellák összeszereléséről beszélek. Ettől ma még azonban évekre vagyunk, de megerősítem ismét: semmi olyat nem tennénk, amiből bármilyen hátránya származna a környezetnek és a lakosságnak.
..
Az Audi Hungariánál tavaly majd 22 ezer MWh megtakarítást jelentő energiahatékonysági intézkedést valósítottunk meg, ami 4800 háztartás éves villamosenergia-felhasználásának felel meg. Az idén nagy dobásra készülünk, újabb 160 ezer négyzetméterrel tovább bővítjük a már most is 160 ezer négyzetméteren működő napelemparkunkat, ami Európa-szerte már ma is egyedi.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 605
25 043
113
" Kigyulladt egy akkugyár Dél-Koreában, sorra robbantak fel az akkumulátorok, legalább 22-en meghaltak"

És? Ehhez mi közünk? Sunyi firkászom, hagyd már ezt a suttogó propagandát mert unalmas!
Legközelebb ne ülj kocsiba, ma is meghaltak Méránál páran....
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 059
30 534
113
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
És? Ehhez mi közünk? Sunyi firkászom, hagyd már ezt a suttogó propagandát mert unalmas!
Legközelebb ne ülj kocsiba, ma is meghaltak Méránál páran....
Pl az hogy a Gödi samsung gyár esetében is igen magas a kockázata ehhez hasonló eseménynek. Az igen tág értelembe vett munkavédelmi/tűzvédelmi előírások alkalmazása....
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 659
9 248
113
És? Ehhez mi közünk? Sunyi firkászom, hagyd már ezt a suttogó propagandát mert unalmas!
Legközelebb ne ülj kocsiba, ma is meghaltak Méránál páran....

Az hogy egy kockázatos iparágról van szó. Ha nem csak NER médiát néznél, akkor tudnál róla, hogy már Magyarországon is számos eset volt. Volt ahol a lakosság onnan tudta meg, hogy milyen üzem van a környéken, hogy az felrobbant... Ráadásul Magyarországon leépítették a környezetvédelmet, hogy könnyebben lehessen építeni ilyen gyárakat. Ezeket letagadni, elhallgatni lenne propaganda.

Ráadásul azon kívül, hogy eleve teljes elhibázott ötlet akkugyár-nagyhatalmat építeni Magyarországból, még ezt is elrontják:


Az égadta világon semmi haszna nincs Magyarországnak az egészből. Se adóbevétel, se munka, se munkaerő, semmi. Ellenben a következményeket mi nyögjük. Környezetszennyezés. Migránshegyek. Csak férfiakból álló migránstömeg... Alacsonyan tartott bérek és munkajogok. Mintha tudatosan adnánk át mi magunk az országot idegen népeknek.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 605
25 043
113
Az hogy egy kockázatos iparágról van szó.
Kockázatos ipar?
Megvan a péti nitrogénművek? Kezdj el ott nyomozgatni, jah hogy bige jófiú (nem neres, így azt max csak a neres médiából tudnám, hogy mi megyen arrafele), így azt leszarjuk, hogy mi is megyen arrafele...
Borsodchem, azoknak még dolgoztam is külsősként, szakad a vakbelem amikor veszélyes üzemekről beszélsz....

Ismered a boeing történetét, becsődölt már a cég?
Olyan dolgokat akarsz nekünk eladni, mintha máshol a túlzott szabályozások miatt nem ez menne... De vehetünk egy építkezést is, be kell akkor is öltöznöd, ha 3 méter magasra mész fel, az ne zavarjon, hogy a biztosítás 5 méter után kapcsol...

Itt van amúgy a baleset kezdete, egy egyszerű hibás termék elpukkan majd "láncreakció", mint a felrobbanó samsung telefonok. Ezt környezetvédelemmel magyarázni nettó faszság, sőt még munka és tűzvédelemmel is felesleges, mert szabályosan a felfestett területen belül vannak tárolva a dolgok, tűzoltó készülék megléte is helyes, csak a nagy szabályozások közepette, pont felesleges, mert egy akkumulátor tüzet személyi tűzoltókészülékkel nem oltasz el.
 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 233
9 389
113
Még aztse felejtsük el hogy azt a kis örömöt is elveszik pl hogy a valtasos része ezentúl bizonyos helyen nem kap elelmezest ergo már ott is fozzon magának a katona 24oras szolira azért az is morál romboló…
300 órát tolok egy hónapban. Nincs kaja, nincs védő ital, a ruha olyan amilyen. 24 óra, pihenőd sumákban lehet, de folyamatos baszogatás. Civil szféra. Hahó....
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
2 507
8 306
113
300 órát tolok egy hónapban. Nincs kaja, nincs védő ital, a ruha olyan amilyen. 24 óra, pihenőd sumákban lehet, de folyamatos baszogatás. Civil szféra. Hahó....
Nem mindenhol ilyen a civil szféra haho én is voltam egy ideig civil szar a céged nagyon javaslok egy bejelentést a Nav-hoz mert amiket felsoroltál komoly dolgok…
 
  • Tetszik
Reactions: endre and zsolti

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 807
113
Az ivancsai akksigyár újra toboroz itthon

Erdekességkênt. Ezek a tavalyi fizetések.
Operátor
600.000 bruttó
Ingyen ebéd
Ingyenes dolgozói busz
440.000 szep kártya

Csak a kölcsönzött külföldi munkaerőt küldték el anno.
És a szakszi szerint korrekt velük az együttműködés.

Székely Tamás, a Magyar Vegyipari Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének(VDSZ) elnöke arról beszélt lapunknak, hogy viszonylag jó az együttműködés a szakszervezet és a cég között, ezért is tudtak megállapodni, hogy magyar munkavállalót nem bocsátanak el. Az SK állományának kétharmada volt kölcsönzött munkavállaló, őket érintette a leépítés. Már akkor fixálták, hogy a maradék egyharmad magyar dolgozóra szükség van továbbra is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 807
113
Az égadta világon semmi haszna nincs Magyarországnak az egészből.
Tipikus mindenszarizmus.
A GDP 5%-át az akksigyárak adják. Hamarosan a duplája lesz.
Most 10 mrd eurós exportot produkál.
Bőven tejel adóbevételt.
, se munka, se munkaerő, semmi.
Ez úgy a semmiből munka nélkül teremtődik.
Ellenben a következményeket mi nyögjük. Környezetszennyezés.
Ennek a többsége propi. Valóban nem kirnyezetkímélő üzem és biztos vannak problémák, de a sajtóban megfuttatott cimlapok minimum fele csúsztatás. Környezetvédőnek mondott, az ilyen botrányokból elő szervezetek által zajló dezinformacios kampányok. Itt a botrányos gödi ügyet szépen darabokra szedte egy szaki.
Migránshegyek. Csak férfiakból álló migránstömeg...
Most mondhatnám, hogy az előbb raktam be Ivancsát, ahol csak külföldieket küldtek el és szinte csak magyarok dolgoznak.
De abban igazad van, vannak rossz példák is. Itt folyamatos szigorítás kell. De vmennyi vendégmunkás szükséges.
Alacsonyan tartott bérek és munkajogok.
Lásd szintén Iváncsa. Ahol nem a cég, hanem a szakszervezet szerint korrekt az együttműködés.
A bérek nem magasak, de messze nem szarok operatőri pozira.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Az ivancsai akksigyár újra toboroz itthon

Erdekességkênt. Ezek a tavalyi fizetések.
Operátor
600.000 bruttó
Ingyen ebéd
Ingyenes dolgozói busz
440.000 szep kártya

Csak a kölcsönzött külföldi munkaerőt küldték el anno.
És a szakszi szerint korrekt velük az együttműködés.

Székely Tamás, a Magyar Vegyipari Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének(VDSZ) elnöke arról beszélt lapunknak, hogy viszonylag jó az együttműködés a szakszervezet és a cég között, ezért is tudtak megállapodni, hogy magyar munkavállalót nem bocsátanak el. Az SK állományának kétharmada volt kölcsönzött munkavállaló, őket érintette a leépítés. Már akkor fixálták, hogy a maradék egyharmad magyar dolgozóra szükség van továbbra is.
Ezekenek a béreknek egy részét közvetve állami csuran csepenjen ből fizetik.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Tipikus mindenszarizmus.

A GDP 5%-át az akksigyárak adják. Hamarosan a duplája lesz.
Most 10 mrd eurós exportot produkál.
Bőven tejel adóbevételt.

Ez úgy a semmiből munka nélkül teremtődik.

Ennek a többsége propi. Valóban nem kirnyezetkímélő üzem és biztos vannak problémák, de a sajtóban megfuttatott cimlapok minimum fele csúsztatás. Környezetvédőnek mondott, az ilyen botrányokból elő szervezetek által zajló dezinformacios kampányok. Itt a botrányos gödi ügyet szépen darabokra szedte egy szaki.

Most mondhatnám, hogy az előbb raktam be Ivancsát, ahol csak külföldieket küldtek el és szinte csak magyarok dolgoznak.
De abban igazad van, vannak rossz példák is. Itt folyamatos szigorítás kell. De vmennyi vendégmunkás szükséges.

Lásd szintén Iváncsa. Ahol nem a cég, hanem a szakszervezet szerint korrekt az együttműködés.
A bérek nem magasak, de messze nem szarok operatőri pozira.
Iváncsát ne keverjük a Gödi samsung-gal. Teljesen más lett a mentalitás.... az elején még rabszolgának se nézték az embert....
A GDP 5-10% meg annyit hogy hiábba nézed a % at. Ha idővel az egyébb nem várt tényezők miatt jelentős része kozmetikázot lesz. Értve ez alatt a gyárak negatív hozadékát.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
640
2 768
93
"De magasak.
Bőven a magyar átlag felett vannak. Sajnos"

Operátor 600.000 bruttó
"2024. áprilisban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 645 300"