Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 422
93 320
113

Néhány részlet

Mivel a sajtóhírek a befizetett adó mértékét kérdőjelezik meg, annyit most is elmondhatok, hogy az elmúlt 30 év nagy sikereinek eredményeképp több pénzzel járultunk hozzá Győr költségvetéséhez, mint arra előzetesen bárki is számított. Nem mellesleg csaknem 12 ezer főt foglalkoztatunk, a beruházásaink összértéke pedig meghaladja a 12,5 milliárd eurót, ezzel a régió legnagyobb munkáltatója és a magyar járműipar legnagyobb befektetője vagyunk.
...
Németország Magyarország legfontosabb gazdasági, kereskedelmi partnere, de azért voltak, vannak kisebb-nagyobb súrlódások a német vállalatok és a hazai gazdaságpolitikai döntéshozók között. Erre mekkora rálátása van, ebből eddig mit érzékelt?

Csak a járműipar, azon belül is az Audi Hungaria szemüvegén át látottakról beszélhetek, de egyelőre nemhogy nagyobb konfliktust, kisebb feszültségforrást sem tapasztalok. Ez egy egészséges, normális partneri viszony a magyar kormánnyal, azóta, hogy a konszern betette a lábát az országba. Korrekt a viszonyom azokkal a miniszterekkel, akikkel már kapcsolatba léptem, így Nagy Mártonnal, Szijjártó Péterrel és Lázár Jánossal is. A magyar autóipar további sikereire összpontosítunk ezeken a megbeszéléseken, ami közös érdekünk. Rossz szájíz nincs, konstruktív megbeszélések annál inkább.
...

Amikor Győrben egy év alatt legördül csaknem 180 ezer autó a gyártósorról, illetve elkészül majd 1,7 millió erőforrás, abban sokak számára azért nincs semmi rendkívüli, mert esztendőről esztendőre csúcsra járatjuk a termelést
..
Szeretném az elején leszögezni: sem az Audi, sem a Volkswagen nem épít akkumulátorgyárat Győrben. Örülök ennek a kérdésnek, mert sok a félreértés. Most mindent elmondok az akkumulátorokról, amit fontos lenne a közvéleménynek is érteni, látni. Így van, az elektromos autó nem tud akkumulátor nélkül közlekedni, az akkumulátorok pedig nagy tömegűek, a szállításuk is nehézkes. Eddig ez tiszta sor. Fontos azt is tisztázni, hogy mi sosem beszéltünk az akkumulátorgyártás, vagyis az akkumulátorcella-gyártás idehozataláról, csupán az akkumulátorok összeszereléséről, ami a mai műszaki színvonalon nem káros a környezetre. A jármű méretére szabott akkumulátorcella-modulok összeállítása hasonlítható más járműipari szerelési folyamatokhoz. Amennyiben a későbbiekben Győrben is lesz tisztán elektromos hajtású autó gyártása, nagy valószínűséggel, hasonlóan az Audi más gyártóbázisaihoz, a kész és máshol gyártott akkumulátorokat/akkumulátorcellákat itt fogjuk összeszerelni és beépíteni majd az autókba. Hangsúlyozom: nem akkumulátorok gyártásáról, hanem kész akkumulátorok/cellák összeszereléséről beszélek. Ettől ma még azonban évekre vagyunk, de megerősítem ismét: semmi olyat nem tennénk, amiből bármilyen hátránya származna a környezetnek és a lakosságnak.
..
Az Audi Hungariánál tavaly majd 22 ezer MWh megtakarítást jelentő energiahatékonysági intézkedést valósítottunk meg, ami 4800 háztartás éves villamosenergia-felhasználásának felel meg. Az idén nagy dobásra készülünk, újabb 160 ezer négyzetméterrel tovább bővítjük a már most is 160 ezer négyzetméteren működő napelemparkunkat, ami Európa-szerte már ma is egyedi.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 590
24 921
113
" Kigyulladt egy akkugyár Dél-Koreában, sorra robbantak fel az akkumulátorok, legalább 22-en meghaltak"

És? Ehhez mi közünk? Sunyi firkászom, hagyd már ezt a suttogó propagandát mert unalmas!
Legközelebb ne ülj kocsiba, ma is meghaltak Méránál páran....
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 951
30 132
113
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 425
7 984
113
És? Ehhez mi közünk? Sunyi firkászom, hagyd már ezt a suttogó propagandát mert unalmas!
Legközelebb ne ülj kocsiba, ma is meghaltak Méránál páran....
Pl az hogy a Gödi samsung gyár esetében is igen magas a kockázata ehhez hasonló eseménynek. Az igen tág értelembe vett munkavédelmi/tűzvédelmi előírások alkalmazása....
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 643
9 202
113
És? Ehhez mi közünk? Sunyi firkászom, hagyd már ezt a suttogó propagandát mert unalmas!
Legközelebb ne ülj kocsiba, ma is meghaltak Méránál páran....

Az hogy egy kockázatos iparágról van szó. Ha nem csak NER médiát néznél, akkor tudnál róla, hogy már Magyarországon is számos eset volt. Volt ahol a lakosság onnan tudta meg, hogy milyen üzem van a környéken, hogy az felrobbant... Ráadásul Magyarországon leépítették a környezetvédelmet, hogy könnyebben lehessen építeni ilyen gyárakat. Ezeket letagadni, elhallgatni lenne propaganda.

Ráadásul azon kívül, hogy eleve teljes elhibázott ötlet akkugyár-nagyhatalmat építeni Magyarországból, még ezt is elrontják:


Az égadta világon semmi haszna nincs Magyarországnak az egészből. Se adóbevétel, se munka, se munkaerő, semmi. Ellenben a következményeket mi nyögjük. Környezetszennyezés. Migránshegyek. Csak férfiakból álló migránstömeg... Alacsonyan tartott bérek és munkajogok. Mintha tudatosan adnánk át mi magunk az országot idegen népeknek.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 590
24 921
113
Az hogy egy kockázatos iparágról van szó.
Kockázatos ipar?
Megvan a péti nitrogénművek? Kezdj el ott nyomozgatni, jah hogy bige jófiú (nem neres, így azt max csak a neres médiából tudnám, hogy mi megyen arrafele), így azt leszarjuk, hogy mi is megyen arrafele...
Borsodchem, azoknak még dolgoztam is külsősként, szakad a vakbelem amikor veszélyes üzemekről beszélsz....

Ismered a boeing történetét, becsődölt már a cég?
Olyan dolgokat akarsz nekünk eladni, mintha máshol a túlzott szabályozások miatt nem ez menne... De vehetünk egy építkezést is, be kell akkor is öltöznöd, ha 3 méter magasra mész fel, az ne zavarjon, hogy a biztosítás 5 méter után kapcsol...

Itt van amúgy a baleset kezdete, egy egyszerű hibás termék elpukkan majd "láncreakció", mint a felrobbanó samsung telefonok. Ezt környezetvédelemmel magyarázni nettó faszság, sőt még munka és tűzvédelemmel is felesleges, mert szabályosan a felfestett területen belül vannak tárolva a dolgok, tűzoltó készülék megléte is helyes, csak a nagy szabályozások közepette, pont felesleges, mert egy akkumulátor tüzet személyi tűzoltókészülékkel nem oltasz el.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 422
93 320
113
Az ivancsai akksigyár újra toboroz itthon

Erdekességkênt. Ezek a tavalyi fizetések.
Operátor
600.000 bruttó
Ingyen ebéd
Ingyenes dolgozói busz
440.000 szep kártya

Csak a kölcsönzött külföldi munkaerőt küldték el anno.
És a szakszi szerint korrekt velük az együttműködés.

Székely Tamás, a Magyar Vegyipari Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének(VDSZ) elnöke arról beszélt lapunknak, hogy viszonylag jó az együttműködés a szakszervezet és a cég között, ezért is tudtak megállapodni, hogy magyar munkavállalót nem bocsátanak el. Az SK állományának kétharmada volt kölcsönzött munkavállaló, őket érintette a leépítés. Már akkor fixálták, hogy a maradék egyharmad magyar dolgozóra szükség van továbbra is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 422
93 320
113
Az égadta világon semmi haszna nincs Magyarországnak az egészből.
Tipikus mindenszarizmus.
A GDP 5%-át az akksigyárak adják. Hamarosan a duplája lesz.
Most 10 mrd eurós exportot produkál.
Bőven tejel adóbevételt.
, se munka, se munkaerő, semmi.
Ez úgy a semmiből munka nélkül teremtődik.
Ellenben a következményeket mi nyögjük. Környezetszennyezés.
Ennek a többsége propi. Valóban nem kirnyezetkímélő üzem és biztos vannak problémák, de a sajtóban megfuttatott cimlapok minimum fele csúsztatás. Környezetvédőnek mondott, az ilyen botrányokból elő szervezetek által zajló dezinformacios kampányok. Itt a botrányos gödi ügyet szépen darabokra szedte egy szaki.
Migránshegyek. Csak férfiakból álló migránstömeg...
Most mondhatnám, hogy az előbb raktam be Ivancsát, ahol csak külföldieket küldtek el és szinte csak magyarok dolgoznak.
De abban igazad van, vannak rossz példák is. Itt folyamatos szigorítás kell. De vmennyi vendégmunkás szükséges.
Alacsonyan tartott bérek és munkajogok.
Lásd szintén Iváncsa. Ahol nem a cég, hanem a szakszervezet szerint korrekt az együttműködés.
A bérek nem magasak, de messze nem szarok operatőri pozira.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 425
7 984
113
Az ivancsai akksigyár újra toboroz itthon

Erdekességkênt. Ezek a tavalyi fizetések.
Operátor
600.000 bruttó
Ingyen ebéd
Ingyenes dolgozói busz
440.000 szep kártya

Csak a kölcsönzött külföldi munkaerőt küldték el anno.
És a szakszi szerint korrekt velük az együttműködés.

Székely Tamás, a Magyar Vegyipari Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének(VDSZ) elnöke arról beszélt lapunknak, hogy viszonylag jó az együttműködés a szakszervezet és a cég között, ezért is tudtak megállapodni, hogy magyar munkavállalót nem bocsátanak el. Az SK állományának kétharmada volt kölcsönzött munkavállaló, őket érintette a leépítés. Már akkor fixálták, hogy a maradék egyharmad magyar dolgozóra szükség van továbbra is.
Ezekenek a béreknek egy részét közvetve állami csuran csepenjen ből fizetik.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 425
7 984
113
Tipikus mindenszarizmus.

A GDP 5%-át az akksigyárak adják. Hamarosan a duplája lesz.
Most 10 mrd eurós exportot produkál.
Bőven tejel adóbevételt.

Ez úgy a semmiből munka nélkül teremtődik.

Ennek a többsége propi. Valóban nem kirnyezetkímélő üzem és biztos vannak problémák, de a sajtóban megfuttatott cimlapok minimum fele csúsztatás. Környezetvédőnek mondott, az ilyen botrányokból elő szervezetek által zajló dezinformacios kampányok. Itt a botrányos gödi ügyet szépen darabokra szedte egy szaki.

Most mondhatnám, hogy az előbb raktam be Ivancsát, ahol csak külföldieket küldtek el és szinte csak magyarok dolgoznak.
De abban igazad van, vannak rossz példák is. Itt folyamatos szigorítás kell. De vmennyi vendégmunkás szükséges.

Lásd szintén Iváncsa. Ahol nem a cég, hanem a szakszervezet szerint korrekt az együttműködés.
A bérek nem magasak, de messze nem szarok operatőri pozira.
Iváncsát ne keverjük a Gödi samsung-gal. Teljesen más lett a mentalitás.... az elején még rabszolgának se nézték az embert....
A GDP 5-10% meg annyit hogy hiábba nézed a % at. Ha idővel az egyébb nem várt tényezők miatt jelentős része kozmetikázot lesz. Értve ez alatt a gyárak negatív hozadékát.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
626
2 703
93
"De magasak.
Bőven a magyar átlag felett vannak. Sajnos"

Operátor 600.000 bruttó
"2024. áprilisban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 645 300"

 

Kalormen

Well-Known Member
2022. április 22.
705
3 271
93
"De magasak.
Bőven a magyar átlag felett vannak. Sajnos"

Operátor 600.000 bruttó
"2024. áprilisban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 645 300"

Medián bér lenne esetleg érdekes ;) de amúgy az sem, mert operátori bérekről beszélgettünk. És írgalom attya ne hagyj el, az operátorok általában nem növelni szokták az átlagot.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 425
7 984
113
"De magasak.
Bőven a magyar átlag felett vannak. Sajnos"

Operátor 600.000 bruttó
"2024. áprilisban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 645 300"

Lófaszt ha már kigondoltam.....
Nos az brutto olyan havi 200-240 óra számmal számolva jöhetne ki... esetleg... igazi belezős rabszolga munkával... család élet stb.... lófaszt... bio robot "rabszolga" vagy ennyi....
Havi átlagos óraszámmal számolva és brutto 2400-2600 ft/átlag órabérrel számolva (bele értve a havi 50-60 órás É hétvégi pótlékot is már ahol van... ) is max visítva éri el a brutto átlagbér a havi 420-480 ezret....
Országosan visszonyítva.
Egyes régiókban ennél alacsonyabb....
A kereskedelemben coop,cba,real... és "hazai vállalkozói" kézben lévő társainál ennél jóval alacsonyabb...
Amúgy a valós átlagbér a mediánt sem éri el :(
Max Észak nyugat dunántúl és a fővárosban pest megyével együttértve.
A többi régióban "éh és max éh/rezsi bérét güriznek" az emberek :(
 
  • Vicces
Reactions: vata

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 333
2 584
113
Tipikus mindenszarizmus.

A GDP 5%-át az akksigyárak adják. Hamarosan a duplája lesz.
Most 10 mrd eurós exportot produkál.
Bőven tejel adóbevételt.
Ez a tévedés már egyszer előkerült…
amire én emlékszem.

(Tipikus politikai kommunikáció, mikor termelési riport helyettesíti az érezhető eredményeket).

A teljes feldolgozó ipar teszi ki a GDP kb 22% -át, azon belül a jármű+akku(ha felfut) 33-36%(attól függően kit olvasunk, Corvinus a magasabb szám).
Jelenleg ez az akkugyár értek jó lesz a teljes GDP 1%-nak, ha felfut s minden megvalósul amit (most) terveznek, akkor 3%.

Adó.
Jellemzően a felfutó termelés idején-pláne ha piac szerzéséről van szó - az új vállakozások nullába viszik a profitot az első éveket.
Ezért is igénylik indulásnál az állami támogatást, h nullába tegyék a pénzügyi mérleget.
Nézd meg Samsung első éveit.

Pláne ha EV szektor éppen gyengélkedik.
Szóval ez a kínaiak esetében inkább majd.
Egyébként az adó fizetés nem érdem és eredmény, hanem elvárható szükségszerűség.

Exportban látszik természetesen mínusz az import, mert még a gyárépítés is import anyagból - ahogy a gyártás is majd.
Bár tény, h magasabb hozzáadott értékkel(uszkve 22-24%) termel majd mint a járműipar.

Majd makroszinten fog jelentkezni az akku gyárak hatása, ha felfutnak.
2026 H1, de inkább H2.