Magyarország ipara


“A kínai kormány a Bloomberg értesülései szerint nemrég felszólította a hazai elektromosautó-gyártókat, hogy a technológiát, illetve a főbb alkatrészek gyártását ne vigyék ki Kínából, befektetéseiket előre engedélyeztessék az ipari és információs technológiai minisztériummal, és külföldön legfeljebb összeszerelő-üzemeket létesítsenek.”

Mondjuk ebben semmi meglepő sincs, max az lehet furcsa, h erre született(?) egy központi direktíva. Persze sokan hajlamosak elfelejteni, h Kína egy pártállami diktatúra mégha a mutatott arc sokat változott az elmúlt 50 évben.
 

“A kínai kormány a Bloomberg értesülései szerint nemrég felszólította a hazai elektromosautó-gyártókat, hogy a technológiát, illetve a főbb alkatrészek gyártását ne vigyék ki Kínából, befektetéseiket előre engedélyeztessék az ipari és információs technológiai minisztériummal, és külföldön legfeljebb összeszerelő-üzemeket létesítsenek.”

Mondjuk ebben semmi meglepő sincs, max az lehet furcsa, h erre született(?) egy központi direktíva. Persze sokan hajlamosak elfelejteni, h Kína egy pártállami diktatúra mégha a mutatott arc sokat változott az elmúlt 50 évben.
Igazából csak a szokásos. Otthon, nulla meoval, munkajoggal, dömpingáron legyárt valamit, ami éppen átbukik az eus minőségbiztosításon, vagy nem, mert kihasználja, hogy ha valami egyszer az euban forgalomba került, az az egész euban árulható (minimális kivétellel), így elég egy országban megvenni pár fejest, hogy az ipari hulladékot is árulhassa. És tádám így lesz ajól kinéző 5-7 milliós új autó, amivel kinyírja az eu autóiparát. Aztán amikor megtörténik, akkor ugyanezt a szemetet fogja árulni, csak már 20-30 milláéert. Lásd még bármilyen iparág, amit ledömpingelt.
 

“A kínai kormány a Bloomberg értesülései szerint nemrég felszólította a hazai elektromosautó-gyártókat, hogy a technológiát, illetve a főbb alkatrészek gyártását ne vigyék ki Kínából, befektetéseiket előre engedélyeztessék az ipari és információs technológiai minisztériummal, és külföldön legfeljebb összeszerelő-üzemeket létesítsenek.”

Mondjuk ebben semmi meglepő sincs, max az lehet furcsa, h erre született(?) egy központi direktíva. Persze sokan hajlamosak elfelejteni, h Kína egy pártállami diktatúra mégha a mutatott arc sokat változott az elmúlt 50 évben.
Mondjuk egy bizonyos "helyben gyártási arányt" el kell érni hogy EU-s termék legyen amit itt összeszerelnek. Tehát az elkatérszek X % itt kell készülnie az EU-ban. Ha az utolsó csavart is Kínából hozzák. akkor ugyanúgy kínai autónak fog számítani és szét lesz büntetővámolva...

@Kávé szakértse meg vám szempontból: mennyi alkatrész kell az EU-ból legyen, hogy EU termékké váljon valami?
 
Mondjuk egy bizonyos "helyben gyártási arányt" el kell érni hogy EU-s termék legyen amit itt összeszerelnek. Tehát az elkatérszek X % itt kell készülnie az EU-ban. Ha az utolsó csavart is Kínából hozzák. akkor ugyanúgy kínai autónak fog számítani és szét lesz büntetővámolva...

@Kávé szakértse meg vám szempontból: mennyi alkatrész kell az EU-ból legyen, hogy EU termékké váljon valami?
Van a szazalek szabaly de az inkabb elelmiszer/udito stb.
Es van a masik ami ugy szol hogy itt nyeri el az eszkoz/targy/dolog a vegleges formajat ehhez a lenyegi meg munkalas itt zajlik legyen az csak ossze szereles kinai alkatreszekbol akkor ra kerul a made in hungary=eu termek lesz :cool:
 
Mondjuk egy bizonyos "helyben gyártási arányt" el kell érni hogy EU-s termék legyen amit itt összeszerelnek. Tehát az elkatérszek X % itt kell készülnie az EU-ban. Ha az utolsó csavart is Kínából hozzák. akkor ugyanúgy kínai autónak fog számítani és szét lesz büntetővámolva...
Lehet ezt ragozni. De ez mit sem változtat a termelési és értékláncban elfoglalt helyen. Összeszerelő üzemekről beszélünk.

A “hagyományos” járműiparban a hazai hozzáadott értek 20 pár %.
Audi magasabb, de Suzuki alacsonyabb.

Kínai EV beszállított akkuval(BYD) ennél a hazai iparági átlagnál alacsonyabb.
De ha el is éri a matekban az átlagot az is rohadt alacsony.

Egyébként a döntés(ha valóban megszületett) a technológia transzfert akadályozza a know how megszerzésének, leszivárgásának (ha így jobban tetszik) elvi lehetőségét.
 
Van a szazalek szabaly de az inkabb elelmiszer/udito stb.
Es van a masik ami ugy szol hogy itt nyeri el az eszkoz/targy/dolog a vegleges formajat ehhez a lenyegi meg munkalas itt zajlik legyen az csak ossze szereles kinai alkatreszekbol akkor ra kerul a made in hungary=eu termek lesz :cool:
Kínai fokhagyma Makón csomagolva lesz EU-s magyar termék.
 
Kínai fokhagyma Makón csomagolva lesz EU-s magyar termék.
Valahol olvastam olyat is, hogy az eladási érték % -ban határozták meg, hogy mi számít hazainak. Ha az 1 dollárért vásárolt cuccot becsomagolod és 3 dollárért adod el, akkor az érték 2/3 -a hazai, tehát EU termék.

Szerk:

"az előállításához használt feldolgozatlan termék összetevő több mint 50%-a megfelel a 2. § (3) bekezdésében foglalt feltételeknek,"

 
Valahol olvastam olyat is, hogy az eladási érték % -ban határozták meg, hogy mi számít hazainak. Ha az 1 dollárért vásárolt cuccot becsomagolod és 3 dollárért adod el, akkor az érték 2/3 -a hazai, tehát EU termék.

Szerk:

"az előállításához használt feldolgozatlan termék összetevő több mint 50%-a megfelel a 2. § (3) bekezdésében foglalt feltételeknek,"

Azért mondtam a fokhagymát, mert anno volt miatta minisztérium (itt most VM) által elrendelt vizsgálat.
 
A bmw az uzketbol vagy csak kesobb kezd vele a projektbe amikor mar az autopiac ujra stabil
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szerintem Europaban a luxusmarkak maradnak meg (brit, nemet) a tobbi meg megy a levesbe, ezert is sirnak az olaszok, franciak, spanyolok. De meg a nemetek is csak nehezen mert lassan a kinai "olcso" luxussal kell versenyezni azzal meg nem tudnak ha otthon gyartjak szoval en a debreceni gyar sorsa miatt nem aggodok.
 
Valahol olvastam olyat is, hogy az eladási érték % -ban határozták meg, hogy mi számít hazainak. Ha az 1 dollárért vásárolt cuccot becsomagolod és 3 dollárért adod el, akkor az érték 2/3 -a hazai, tehát EU termék.

Szerk:

"az előállításához használt feldolgozatlan termék összetevő több mint 50%-a megfelel a 2. § (3) bekezdésében foglalt feltételeknek,"

Én is olvastam ilyet, hogy pl ruhát éhbérért megcsináltatják a kedves multik Távol-Keleten, konténert lepakolják az EU-ban, túlárazva becsomagolják, és máris kész a prémium EU-s termék.
 

“Németország kormánya arra készül, hogy módosítsa gazdasági előrejelzését, és már nem vár növekedést Európa legnagyobb gazdaságában 2024-re, állították az ügyet ismerő források a Bloombergnek. Mindez Magyarország is intőjel, mivel a kormány a német felpattanástól várt érdemi GDP-bővülést.”

Na innen és így lesz szép az elrugaszkodás.

Egyedül a naptárhatás mellettünk..(?)
 
Valahol olvastam olyat is, hogy az eladási érték % -ban határozták meg, hogy mi számít hazainak. Ha az 1 dollárért vásárolt cuccot becsomagolod és 3 dollárért adod el, akkor az érték 2/3 -a hazai, tehát EU termék.

Szerk:

"az előállításához használt feldolgozatlan termék összetevő több mint 50%-a megfelel a 2. § (3) bekezdésében foglalt feltételeknek,"

Svájcban, ha csak a százalékot nézzük, akkor 60%, de pl.: a K+F-nek is svájcinak kell lennie.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szerintem Europaban a luxusmarkak maradnak meg (brit, nemet) a tobbi meg megy a levesbe, ezert is sirnak az olaszok, franciak, spanyolok. De meg a nemetek is csak nehezen mert lassan a kinai "olcso" luxussal kell versenyezni azzal meg nem tudnak ha otthon gyartjak szoval en a debreceni gyar sorsa miatt nem aggodok.
"Hamarosan Kína nem csak a luxuscikkek vásárlásában, hanem a luxusmárkák tervezésében, kivitelezésében és marketingjében is olyan erő lesz, amellyel világszerte számolni kell."
 

“Németország kormánya arra készül, hogy módosítsa gazdasági előrejelzését, és már nem vár növekedést Európa legnagyobb gazdaságában 2024-re, állították az ügyet ismerő források a Bloombergnek. Mindez Magyarország is intőjel, mivel a kormány a német felpattanástól várt érdemi GDP-bővülést.”

Na innen és így lesz szép az elrugaszkodás.

Egyedül a naptárhatás mellettünk..(?)
Kíváncsi leszek, milyen egyéb kínai, koreai stb befektetéseket hoznak majd...
 
Kíváncsi leszek, milyen egyéb kínai, koreai stb befektetéseket hoznak majd...
Lehet van még Nagy Marci tarsolyában valami a legutóbbi kínai kiruccanásból…(?)
Múlt héten volt újabb hitelfelvétel, arról nem volt duma mennyire volt tervezett és/vagy szükségszerű.

OV 3-6% (sic) növekedésről beszélt múlt héten…
Mondjuk 6% felett egyszer járt a növekedés az elmúlt 35 évben(COVID utáni visszapatt.).