Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113

“A kínai kormány a Bloomberg értesülései szerint nemrég felszólította a hazai elektromosautó-gyártókat, hogy a technológiát, illetve a főbb alkatrészek gyártását ne vigyék ki Kínából, befektetéseiket előre engedélyeztessék az ipari és információs technológiai minisztériummal, és külföldön legfeljebb összeszerelő-üzemeket létesítsenek.”

Mondjuk ebben semmi meglepő sincs, max az lehet furcsa, h erre született(?) egy központi direktíva. Persze sokan hajlamosak elfelejteni, h Kína egy pártállami diktatúra mégha a mutatott arc sokat változott az elmúlt 50 évben.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113

“A kínai kormány a Bloomberg értesülései szerint nemrég felszólította a hazai elektromosautó-gyártókat, hogy a technológiát, illetve a főbb alkatrészek gyártását ne vigyék ki Kínából, befektetéseiket előre engedélyeztessék az ipari és információs technológiai minisztériummal, és külföldön legfeljebb összeszerelő-üzemeket létesítsenek.”

Mondjuk ebben semmi meglepő sincs, max az lehet furcsa, h erre született(?) egy központi direktíva. Persze sokan hajlamosak elfelejteni, h Kína egy pártállami diktatúra mégha a mutatott arc sokat változott az elmúlt 50 évben.
Igazából csak a szokásos. Otthon, nulla meoval, munkajoggal, dömpingáron legyárt valamit, ami éppen átbukik az eus minőségbiztosításon, vagy nem, mert kihasználja, hogy ha valami egyszer az euban forgalomba került, az az egész euban árulható (minimális kivétellel), így elég egy országban megvenni pár fejest, hogy az ipari hulladékot is árulhassa. És tádám így lesz ajól kinéző 5-7 milliós új autó, amivel kinyírja az eu autóiparát. Aztán amikor megtörténik, akkor ugyanezt a szemetet fogja árulni, csak már 20-30 milláéert. Lásd még bármilyen iparág, amit ledömpingelt.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 299
43 527
113

“A kínai kormány a Bloomberg értesülései szerint nemrég felszólította a hazai elektromosautó-gyártókat, hogy a technológiát, illetve a főbb alkatrészek gyártását ne vigyék ki Kínából, befektetéseiket előre engedélyeztessék az ipari és információs technológiai minisztériummal, és külföldön legfeljebb összeszerelő-üzemeket létesítsenek.”

Mondjuk ebben semmi meglepő sincs, max az lehet furcsa, h erre született(?) egy központi direktíva. Persze sokan hajlamosak elfelejteni, h Kína egy pártállami diktatúra mégha a mutatott arc sokat változott az elmúlt 50 évben.
Mondjuk egy bizonyos "helyben gyártási arányt" el kell érni hogy EU-s termék legyen amit itt összeszerelnek. Tehát az elkatérszek X % itt kell készülnie az EU-ban. Ha az utolsó csavart is Kínából hozzák. akkor ugyanúgy kínai autónak fog számítani és szét lesz büntetővámolva...

@Kávé szakértse meg vám szempontból: mennyi alkatrész kell az EU-ból legyen, hogy EU termékké váljon valami?
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 164
14 106
113
Mondjuk egy bizonyos "helyben gyártási arányt" el kell érni hogy EU-s termék legyen amit itt összeszerelnek. Tehát az elkatérszek X % itt kell készülnie az EU-ban. Ha az utolsó csavart is Kínából hozzák. akkor ugyanúgy kínai autónak fog számítani és szét lesz büntetővámolva...

@Kávé szakértse meg vám szempontból: mennyi alkatrész kell az EU-ból legyen, hogy EU termékké váljon valami?
Van a szazalek szabaly de az inkabb elelmiszer/udito stb.
Es van a masik ami ugy szol hogy itt nyeri el az eszkoz/targy/dolog a vegleges formajat ehhez a lenyegi meg munkalas itt zajlik legyen az csak ossze szereles kinai alkatreszekbol akkor ra kerul a made in hungary=eu termek lesz :cool:
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Mondjuk egy bizonyos "helyben gyártási arányt" el kell érni hogy EU-s termék legyen amit itt összeszerelnek. Tehát az elkatérszek X % itt kell készülnie az EU-ban. Ha az utolsó csavart is Kínából hozzák. akkor ugyanúgy kínai autónak fog számítani és szét lesz büntetővámolva...
Lehet ezt ragozni. De ez mit sem változtat a termelési és értékláncban elfoglalt helyen. Összeszerelő üzemekről beszélünk.

A “hagyományos” járműiparban a hazai hozzáadott értek 20 pár %.
Audi magasabb, de Suzuki alacsonyabb.

Kínai EV beszállított akkuval(BYD) ennél a hazai iparági átlagnál alacsonyabb.
De ha el is éri a matekban az átlagot az is rohadt alacsony.

Egyébként a döntés(ha valóban megszületett) a technológia transzfert akadályozza a know how megszerzésének, leszivárgásának (ha így jobban tetszik) elvi lehetőségét.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Van a szazalek szabaly de az inkabb elelmiszer/udito stb.
Es van a masik ami ugy szol hogy itt nyeri el az eszkoz/targy/dolog a vegleges formajat ehhez a lenyegi meg munkalas itt zajlik legyen az csak ossze szereles kinai alkatreszekbol akkor ra kerul a made in hungary=eu termek lesz :cool:
Kínai fokhagyma Makón csomagolva lesz EU-s magyar termék.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 829
5 959
113
Kínai fokhagyma Makón csomagolva lesz EU-s magyar termék.
Valahol olvastam olyat is, hogy az eladási érték % -ban határozták meg, hogy mi számít hazainak. Ha az 1 dollárért vásárolt cuccot becsomagolod és 3 dollárért adod el, akkor az érték 2/3 -a hazai, tehát EU termék.

Szerk:

"az előállításához használt feldolgozatlan termék összetevő több mint 50%-a megfelel a 2. § (3) bekezdésében foglalt feltételeknek,"

 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Valahol olvastam olyat is, hogy az eladási érték % -ban határozták meg, hogy mi számít hazainak. Ha az 1 dollárért vásárolt cuccot becsomagolod és 3 dollárért adod el, akkor az érték 2/3 -a hazai, tehát EU termék.

Szerk:

"az előállításához használt feldolgozatlan termék összetevő több mint 50%-a megfelel a 2. § (3) bekezdésében foglalt feltételeknek,"

Azért mondtam a fokhagymát, mert anno volt miatta minisztérium (itt most VM) által elrendelt vizsgálat.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
A bmw az uzketbol vagy csak kesobb kezd vele a projektbe amikor mar az autopiac ujra stabil

Szerintem Europaban a luxusmarkak maradnak meg (brit, nemet) a tobbi meg megy a levesbe, ezert is sirnak az olaszok, franciak, spanyolok. De meg a nemetek is csak nehezen mert lassan a kinai "olcso" luxussal kell versenyezni azzal meg nem tudnak ha otthon gyartjak szoval en a debreceni gyar sorsa miatt nem aggodok.
 

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 972
16 538
113
Valahol olvastam olyat is, hogy az eladási érték % -ban határozták meg, hogy mi számít hazainak. Ha az 1 dollárért vásárolt cuccot becsomagolod és 3 dollárért adod el, akkor az érték 2/3 -a hazai, tehát EU termék.

Szerk:

"az előállításához használt feldolgozatlan termék összetevő több mint 50%-a megfelel a 2. § (3) bekezdésében foglalt feltételeknek,"

Én is olvastam ilyet, hogy pl ruhát éhbérért megcsináltatják a kedves multik Távol-Keleten, konténert lepakolják az EU-ban, túlárazva becsomagolják, és máris kész a prémium EU-s termék.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113

“Németország kormánya arra készül, hogy módosítsa gazdasági előrejelzését, és már nem vár növekedést Európa legnagyobb gazdaságában 2024-re, állították az ügyet ismerő források a Bloombergnek. Mindez Magyarország is intőjel, mivel a kormány a német felpattanástól várt érdemi GDP-bővülést.”

Na innen és így lesz szép az elrugaszkodás.

Egyedül a naptárhatás mellettünk..(?)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 261
113
Valahol olvastam olyat is, hogy az eladási érték % -ban határozták meg, hogy mi számít hazainak. Ha az 1 dollárért vásárolt cuccot becsomagolod és 3 dollárért adod el, akkor az érték 2/3 -a hazai, tehát EU termék.

Szerk:

"az előállításához használt feldolgozatlan termék összetevő több mint 50%-a megfelel a 2. § (3) bekezdésében foglalt feltételeknek,"

Svájcban, ha csak a százalékot nézzük, akkor 60%, de pl.: a K+F-nek is svájcinak kell lennie.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 261
113

Szerintem Europaban a luxusmarkak maradnak meg (brit, nemet) a tobbi meg megy a levesbe, ezert is sirnak az olaszok, franciak, spanyolok. De meg a nemetek is csak nehezen mert lassan a kinai "olcso" luxussal kell versenyezni azzal meg nem tudnak ha otthon gyartjak szoval en a debreceni gyar sorsa miatt nem aggodok.
"Hamarosan Kína nem csak a luxuscikkek vásárlásában, hanem a luxusmárkák tervezésében, kivitelezésében és marketingjében is olyan erő lesz, amellyel világszerte számolni kell."
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113

“Németország kormánya arra készül, hogy módosítsa gazdasági előrejelzését, és már nem vár növekedést Európa legnagyobb gazdaságában 2024-re, állították az ügyet ismerő források a Bloombergnek. Mindez Magyarország is intőjel, mivel a kormány a német felpattanástól várt érdemi GDP-bővülést.”

Na innen és így lesz szép az elrugaszkodás.

Egyedül a naptárhatás mellettünk..(?)
Kíváncsi leszek, milyen egyéb kínai, koreai stb befektetéseket hoznak majd...
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Kíváncsi leszek, milyen egyéb kínai, koreai stb befektetéseket hoznak majd...
Lehet van még Nagy Marci tarsolyában valami a legutóbbi kínai kiruccanásból…(?)
Múlt héten volt újabb hitelfelvétel, arról nem volt duma mennyire volt tervezett és/vagy szükségszerű.

OV 3-6% (sic) növekedésről beszélt múlt héten…
Mondjuk 6% felett egyszer járt a növekedés az elmúlt 35 évben(COVID utáni visszapatt.).