Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 529
35 831
113
Fontos mérföldkő a MOL-csoport számára Azerbajdzsánban: az óriási azerbajdzsáni ACG mezőben, több éves fejlesztés és kitermelés után kiterjesztjük tevékenységünket a földgázkészletek kitermelésére és kereskedelmi célú hasznosítására. Az erről szóló megállapodásokat Bakuban írtuk alá vegyesvállalati partnereinkkel.

A SOCAR és a BP után a MOL-csoport a harmadik legnagyobb tulajdonos az ACG mezőben. Innen érkezik nemzetközi szénhidrogén-termelésünk legnagyobb része, és a projekt kulcsszerepet játszik Közép-Európa energiaellátás-biztonságában. A mező kitermelése rugalmasságot biztosít a kőolaj-beszerzés terén a finomítóink számára Szlovákiában és Horvátországban, így a partnerség az egész régió számára előnyös.

Emellett a MOL-csoport és a SOCAR szándéknyilatkozatot írt alá, amelynek célja további, szénhidrogén-feltárásra vonatkozó együttműködési lehetőségek kiaknázása Azerbajdzsánban, amihez tapasztalatunk, technikai és kereskedelmi ismereteink, valamint anyagi forrásaink révén kívánunk hozzájárulni

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 007
82 786
113
Ma délután a Nemzetgazdasági Minisztériumban egyeztettem Nagy Márton miniszter úrral több zalaegerszegi fejlesztési projektről. Köszönöm a támogatását, hamarosan több ügyben is lesznek pozitív bejelentések és városunkban is részt vesz majd egy eseményen Nagy Márton. Hajrá Zalaegerszeg!
A zalai polgi
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and vata

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 529
35 831
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
"Az Ikarus új villanybuszával elsőként külföldi üzemeltetők ismerkedhetnek meg egy, a Siemensszel közös tesztkörút keretében. A tervek szerint október közepén Offenbachban próbálják majd ki először éles utasforgalmi körülmények között, majd ezt követően Hamburgban is vendégszerepel majd – utóbbi egyike azon kevés egykori nyugatnémet városnak, ahol a hetvenes években Ikarus autóbuszok is közlekedtek -, de már érkezett megkeresés a gyártóhoz Berlin részéről is. Várhatóan jövő tavasszal egy újabb turnéra indul majd a busz, amelynek során Montenegróban is bemutatják majd."
20240925_092156b.jpg

20240925_091938b.jpg

20240925_115305b.jpg

20240925_092015b.jpg

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 742
98 282
113
Az épülő debreceni BMW-gyár igazgatója szerint olyan körülmények várják őket Magyarországon, mint sehol máshol, a német lap szerzője pedig megjegyzi, a magyar kormány úgy csábítja el a befektetőket, ahogyan arra Európában senki sem képes.

 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 512
5 453
113
Az épülő debreceni BMW-gyár igazgatója szerint olyan körülmények várják őket Magyarországon, mint sehol máshol, a német lap szerzője pedig megjegyzi, a magyar kormány úgy csábítja el a befektetőket, ahogyan arra Európában senki sem képes.

Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 030
40 043
113
Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
A válasz egyszerű, nem éri meg.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 851
6 019
113
Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
Szerintem ezzel az a legfőbb probléma hogy elszívja a forrásokat (munkaerő, pénz stb.) a hazai kis/közép vállalatok elől.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 597
3 324
113
Szerintem ezzel az a legfőbb probléma hogy elszívja a forrásokat (munkaerő, pénz stb.) a hazai kis/közép vállalatok elől.

“Évek óta nem volt olyan kedvező feltételekkel elérhető uniós támogatás, mint amely október 29-én nyílik meg a mikro és kisvállalkozások számára:

AKÁR 50 MILLIÓ FORINTOS VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁS IS ELÉRHETŐ.”

“A pályázat keretösszege 2024-ben 40 milliárd, 2025-ben pedig 35 milliárd forint, amiből cégenként 20 és 50 millió forint közötti vissza nem térítendő támogatás igényelhető. A támogatás intenzitása 50-70% közötti, előleg is igényelhető a támogatási összeg 30%-áig, de legfeljebb 15 millió forint. A pályázat segítségével várhatóan 3700 vállalkozás részesülhet innovációs támogatásban.”

Mondjuk ez aprópénz ahhoz képest, amit a kormány nemzeti forrásból ellocsolt az akku gyárak kapcsán…

Azonban szükséges megjegyezni, a hazai mikro- , kkv- szektorban a cégek gazdasági méretük és sokszor fejletlenségük okán nem tudnak hatékonyan korlátlan forrást felszívni.
Szóval nem mindegy hogyan öntik rájuk a forrást.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 742
98 282
113
Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Csak a rövid táv.
Eleve szinte semmi kiadás. Jóval nagyobb beruházás érkezik mint a magyar állami támogatás. Ami állami támogatás nélkül nem hinném Nem véletlen, hogy a BMW-ért is rengeteg ország versenyzett

Rovid-közép táv.
Már a beruházást övező adóbevételek visszahozzák a zsét az államnak és még egy kavics sem gördült le a szalagon.
Aztán ha beindul már húzza az ország gazdaságát, a térség meg kilő. Nemcsak a gyár, beszállítók, de a szolgáltatószektor és az önkori, megye adóbevételei az állami bevételek mellett.

Ezt a vendégmunkás bullshittet hagyjuk. Eleve a térségben arányaiban nálunk nagyon alacsony a számuk. A cseheknél négyszer, ötször annyi dolgozik mint nálunk, majd 1 millió.
Másrészt az Autóban a legtöbb vendégmunkás a német...a Mercinél is magyarok melóznak és valszeg így lesz a BMW-nél is. Xal ez inkább mindenxarista propi, hogy kerrssük ebben is a rosszat.
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Ezek lófasz pénzt sem hoznak. Ezek a multik a legnagyobb adózók.
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
Nem a GDP növekedés a cél. De az egy olyan indikátor, hogyha nő, akkor jó sansszal nő a jólét. Mivel tartalmazza a fogyasztást is. Nőnek az állam bevételei, nő az újraelosztás értéke.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 742
98 282
113
Szerintem ezzel az a legfőbb probléma hogy elszívja a forrásokat (munkaerő, pénz stb.) a hazai kis/közép vállalatok elől.
Butaság szembeállítani a kettőt. Ilyen beruházások a helyi kkv szektort a fodraszokig megtolja. Erre Győr jó példa.

Szal nem vagy-vagy, hanem is-is.
Egy ilyen nagyberuházás pénzt nem szív el, hanem egyszerűen vonzza és generálja.
Emellett lehet célzottan támogatni a hazai kkv-kat, most mondhatnám erre jó példa volt a trafikozás, de nem akarom kicsapni a biztit. :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 007
82 786
113
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Szia,

Es ami strategiailag nagyon fontos: az elkepesztoen rossz (gazdasag) politakanak koszonhetoen Szlovakia es Romania is gazdasagilag fejlettebb orszag nalunk, vagyis egyszeruen van es lesz arra penzuk, hogy jobb minosegu legyen a hadsereguk, mint a mienk.

Nyilvan Szlovakia eseteben a nagyobb meretu orszagbol adodo nagyobb letszamu hadsereg sokaig kepes kompenzalni a lemarado szinvonalat, de Romania eseteben errol persze szo sem lehet, ott egyszerre lesz es van mennyisegi foleny es lesz egyre nagyobb minosegi foleny.

Szoval a letezo legrosszabb startegia a NATO arulojakent elerni azt, hogy ez a 2 orszag ne erositse a biztonsagunkat, hanem veszelyeztesse!

Marmint az orszag szamara ez a letezo legrosszabb strategia, nyilvan annak nem, akit a tartotisztje az ellenkezojere zsarol - csak az ilyet hazaarulonak hivjak.
Dehogy fejlettebbek. A román egy teljesen elavult szerkezetű gazdaság, ráadásul kulfoldre adosodtak el. A szlovak meg gyakorlatilag egy autogyarto uzem, ha beall az autopiac, azonnal beall a szlovak gazdaság is.
 
Status
Not open for further replies.