Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 482
35 641
113
Fontos mérföldkő a MOL-csoport számára Azerbajdzsánban: az óriási azerbajdzsáni ACG mezőben, több éves fejlesztés és kitermelés után kiterjesztjük tevékenységünket a földgázkészletek kitermelésére és kereskedelmi célú hasznosítására. Az erről szóló megállapodásokat Bakuban írtuk alá vegyesvállalati partnereinkkel.

A SOCAR és a BP után a MOL-csoport a harmadik legnagyobb tulajdonos az ACG mezőben. Innen érkezik nemzetközi szénhidrogén-termelésünk legnagyobb része, és a projekt kulcsszerepet játszik Közép-Európa energiaellátás-biztonságában. A mező kitermelése rugalmasságot biztosít a kőolaj-beszerzés terén a finomítóink számára Szlovákiában és Horvátországban, így a partnerség az egész régió számára előnyös.

Emellett a MOL-csoport és a SOCAR szándéknyilatkozatot írt alá, amelynek célja további, szénhidrogén-feltárásra vonatkozó együttműködési lehetőségek kiaknázása Azerbajdzsánban, amihez tapasztalatunk, technikai és kereskedelmi ismereteink, valamint anyagi forrásaink révén kívánunk hozzájárulni

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 823
82 326
113
Ma délután a Nemzetgazdasági Minisztériumban egyeztettem Nagy Márton miniszter úrral több zalaegerszegi fejlesztési projektről. Köszönöm a támogatását, hamarosan több ügyben is lesznek pozitív bejelentések és városunkban is részt vesz majd egy eseményen Nagy Márton. Hajrá Zalaegerszeg!
A zalai polgi
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and vata

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 482
35 641
113
"Az Ikarus új villanybuszával elsőként külföldi üzemeltetők ismerkedhetnek meg egy, a Siemensszel közös tesztkörút keretében. A tervek szerint október közepén Offenbachban próbálják majd ki először éles utasforgalmi körülmények között, majd ezt követően Hamburgban is vendégszerepel majd – utóbbi egyike azon kevés egykori nyugatnémet városnak, ahol a hetvenes években Ikarus autóbuszok is közlekedtek -, de már érkezett megkeresés a gyártóhoz Berlin részéről is. Várhatóan jövő tavasszal egy újabb turnéra indul majd a busz, amelynek során Montenegróban is bemutatják majd."
20240925_092156b.jpg

20240925_091938b.jpg

20240925_115305b.jpg

20240925_092015b.jpg

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 574
97 689
113
Az épülő debreceni BMW-gyár igazgatója szerint olyan körülmények várják őket Magyarországon, mint sehol máshol, a német lap szerzője pedig megjegyzi, a magyar kormány úgy csábítja el a befektetőket, ahogyan arra Európában senki sem képes.

 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 508
5 438
113
Az épülő debreceni BMW-gyár igazgatója szerint olyan körülmények várják őket Magyarországon, mint sehol máshol, a német lap szerzője pedig megjegyzi, a magyar kormány úgy csábítja el a befektetőket, ahogyan arra Európában senki sem képes.

Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 962
39 800
113
Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
A válasz egyszerű, nem éri meg.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 829
5 959
113
Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
Szerintem ezzel az a legfőbb probléma hogy elszívja a forrásokat (munkaerő, pénz stb.) a hazai kis/közép vállalatok elől.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Szerintem ezzel az a legfőbb probléma hogy elszívja a forrásokat (munkaerő, pénz stb.) a hazai kis/közép vállalatok elől.

“Évek óta nem volt olyan kedvező feltételekkel elérhető uniós támogatás, mint amely október 29-én nyílik meg a mikro és kisvállalkozások számára:

AKÁR 50 MILLIÓ FORINTOS VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁS IS ELÉRHETŐ.”

“A pályázat keretösszege 2024-ben 40 milliárd, 2025-ben pedig 35 milliárd forint, amiből cégenként 20 és 50 millió forint közötti vissza nem térítendő támogatás igényelhető. A támogatás intenzitása 50-70% közötti, előleg is igényelhető a támogatási összeg 30%-áig, de legfeljebb 15 millió forint. A pályázat segítségével várhatóan 3700 vállalkozás részesülhet innovációs támogatásban.”

Mondjuk ez aprópénz ahhoz képest, amit a kormány nemzeti forrásból ellocsolt az akku gyárak kapcsán…

Azonban szükséges megjegyezni, a hazai mikro- , kkv- szektorban a cégek gazdasági méretük és sokszor fejletlenségük okán nem tudnak hatékonyan korlátlan forrást felszívni.
Szóval nem mindegy hogyan öntik rájuk a forrást.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 574
97 689
113
Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Csak a rövid táv.
Eleve szinte semmi kiadás. Jóval nagyobb beruházás érkezik mint a magyar állami támogatás. Ami állami támogatás nélkül nem hinném Nem véletlen, hogy a BMW-ért is rengeteg ország versenyzett

Rovid-közép táv.
Már a beruházást övező adóbevételek visszahozzák a zsét az államnak és még egy kavics sem gördült le a szalagon.
Aztán ha beindul már húzza az ország gazdaságát, a térség meg kilő. Nemcsak a gyár, beszállítók, de a szolgáltatószektor és az önkori, megye adóbevételei az állami bevételek mellett.

Ezt a vendégmunkás bullshittet hagyjuk. Eleve a térségben arányaiban nálunk nagyon alacsony a számuk. A cseheknél négyszer, ötször annyi dolgozik mint nálunk, majd 1 millió.
Másrészt az Autóban a legtöbb vendégmunkás a német...a Mercinél is magyarok melóznak és valszeg így lesz a BMW-nél is. Xal ez inkább mindenxarista propi, hogy kerrssük ebben is a rosszat.
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Ezek lófasz pénzt sem hoznak. Ezek a multik a legnagyobb adózók.
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
Nem a GDP növekedés a cél. De az egy olyan indikátor, hogyha nő, akkor jó sansszal nő a jólét. Mivel tartalmazza a fogyasztást is. Nőnek az állam bevételei, nő az újraelosztás értéke.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 574
97 689
113
Szerintem ezzel az a legfőbb probléma hogy elszívja a forrásokat (munkaerő, pénz stb.) a hazai kis/közép vállalatok elől.
Butaság szembeállítani a kettőt. Ilyen beruházások a helyi kkv szektort a fodraszokig megtolja. Erre Győr jó példa.

Szal nem vagy-vagy, hanem is-is.
Egy ilyen nagyberuházás pénzt nem szív el, hanem egyszerűen vonzza és generálja.
Emellett lehet célzottan támogatni a hazai kkv-kat, most mondhatnám erre jó példa volt a trafikozás, de nem akarom kicsapni a biztit. :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 823
82 326
113
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Szia,

Es ami strategiailag nagyon fontos: az elkepesztoen rossz (gazdasag) politakanak koszonhetoen Szlovakia es Romania is gazdasagilag fejlettebb orszag nalunk, vagyis egyszeruen van es lesz arra penzuk, hogy jobb minosegu legyen a hadsereguk, mint a mienk.

Nyilvan Szlovakia eseteben a nagyobb meretu orszagbol adodo nagyobb letszamu hadsereg sokaig kepes kompenzalni a lemarado szinvonalat, de Romania eseteben errol persze szo sem lehet, ott egyszerre lesz es van mennyisegi foleny es lesz egyre nagyobb minosegi foleny.

Szoval a letezo legrosszabb startegia a NATO arulojakent elerni azt, hogy ez a 2 orszag ne erositse a biztonsagunkat, hanem veszelyeztesse!

Marmint az orszag szamara ez a letezo legrosszabb strategia, nyilvan annak nem, akit a tartotisztje az ellenkezojere zsarol - csak az ilyet hazaarulonak hivjak.
Dehogy fejlettebbek. A román egy teljesen elavult szerkezetű gazdaság, ráadásul kulfoldre adosodtak el. A szlovak meg gyakorlatilag egy autogyarto uzem, ha beall az autopiac, azonnal beall a szlovak gazdaság is.