Magyarország ipara

Fontos mérföldkő a MOL-csoport számára Azerbajdzsánban: az óriási azerbajdzsáni ACG mezőben, több éves fejlesztés és kitermelés után kiterjesztjük tevékenységünket a földgázkészletek kitermelésére és kereskedelmi célú hasznosítására. Az erről szóló megállapodásokat Bakuban írtuk alá vegyesvállalati partnereinkkel.

A SOCAR és a BP után a MOL-csoport a harmadik legnagyobb tulajdonos az ACG mezőben. Innen érkezik nemzetközi szénhidrogén-termelésünk legnagyobb része, és a projekt kulcsszerepet játszik Közép-Európa energiaellátás-biztonságában. A mező kitermelése rugalmasságot biztosít a kőolaj-beszerzés terén a finomítóink számára Szlovákiában és Horvátországban, így a partnerség az egész régió számára előnyös.

Emellett a MOL-csoport és a SOCAR szándéknyilatkozatot írt alá, amelynek célja további, szénhidrogén-feltárásra vonatkozó együttműködési lehetőségek kiaknázása Azerbajdzsánban, amihez tapasztalatunk, technikai és kereskedelmi ismereteink, valamint anyagi forrásaink révén kívánunk hozzájárulni

 
Ma délután a Nemzetgazdasági Minisztériumban egyeztettem Nagy Márton miniszter úrral több zalaegerszegi fejlesztési projektről. Köszönöm a támogatását, hamarosan több ügyben is lesznek pozitív bejelentések és városunkban is részt vesz majd egy eseményen Nagy Márton. Hajrá Zalaegerszeg!
A zalai polgi
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and vata
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
"Az Ikarus új villanybuszával elsőként külföldi üzemeltetők ismerkedhetnek meg egy, a Siemensszel közös tesztkörút keretében. A tervek szerint október közepén Offenbachban próbálják majd ki először éles utasforgalmi körülmények között, majd ezt követően Hamburgban is vendégszerepel majd – utóbbi egyike azon kevés egykori nyugatnémet városnak, ahol a hetvenes években Ikarus autóbuszok is közlekedtek -, de már érkezett megkeresés a gyártóhoz Berlin részéről is. Várhatóan jövő tavasszal egy újabb turnéra indul majd a busz, amelynek során Montenegróban is bemutatják majd."
20240925_092156b.jpg

20240925_091938b.jpg

20240925_115305b.jpg

20240925_092015b.jpg

 
Az épülő debreceni BMW-gyár igazgatója szerint olyan körülmények várják őket Magyarországon, mint sehol máshol, a német lap szerzője pedig megjegyzi, a magyar kormány úgy csábítja el a befektetőket, ahogyan arra Európában senki sem képes.

 
Az épülő debreceni BMW-gyár igazgatója szerint olyan körülmények várják őket Magyarországon, mint sehol máshol, a német lap szerzője pedig megjegyzi, a magyar kormány úgy csábítja el a befektetőket, ahogyan arra Európában senki sem képes.

Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
 
Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
A válasz egyszerű, nem éri meg.
 
Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
Szerintem ezzel az a legfőbb probléma hogy elszívja a forrásokat (munkaerő, pénz stb.) a hazai kis/közép vállalatok elől.
 
Szerintem ezzel az a legfőbb probléma hogy elszívja a forrásokat (munkaerő, pénz stb.) a hazai kis/közép vállalatok elől.

“Évek óta nem volt olyan kedvező feltételekkel elérhető uniós támogatás, mint amely október 29-én nyílik meg a mikro és kisvállalkozások számára:

AKÁR 50 MILLIÓ FORINTOS VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁS IS ELÉRHETŐ.”

“A pályázat keretösszege 2024-ben 40 milliárd, 2025-ben pedig 35 milliárd forint, amiből cégenként 20 és 50 millió forint közötti vissza nem térítendő támogatás igényelhető. A támogatás intenzitása 50-70% közötti, előleg is igényelhető a támogatási összeg 30%-áig, de legfeljebb 15 millió forint. A pályázat segítségével várhatóan 3700 vállalkozás részesülhet innovációs támogatásban.”

Mondjuk ez aprópénz ahhoz képest, amit a kormány nemzeti forrásból ellocsolt az akku gyárak kapcsán…

Azonban szükséges megjegyezni, a hazai mikro- , kkv- szektorban a cégek gazdasági méretük és sokszor fejletlenségük okán nem tudnak hatékonyan korlátlan forrást felszívni.
Szóval nem mindegy hogyan öntik rájuk a forrást.
 
Vajon megéri 10/100 milliárdokkal megtámogatni ezeket a gyárakat azért, hogy egyre több külföldi vendégmunkást tudjunk foglalkoztatni?
Csak a rövid táv.
Eleve szinte semmi kiadás. Jóval nagyobb beruházás érkezik mint a magyar állami támogatás. Ami állami támogatás nélkül nem hinném Nem véletlen, hogy a BMW-ért is rengeteg ország versenyzett

Rovid-közép táv.
Már a beruházást övező adóbevételek visszahozzák a zsét az államnak és még egy kavics sem gördült le a szalagon.
Aztán ha beindul már húzza az ország gazdaságát, a térség meg kilő. Nemcsak a gyár, beszállítók, de a szolgáltatószektor és az önkori, megye adóbevételei az állami bevételek mellett.

Ezt a vendégmunkás bullshittet hagyjuk. Eleve a térségben arányaiban nálunk nagyon alacsony a számuk. A cseheknél négyszer, ötször annyi dolgozik mint nálunk, majd 1 millió.
Másrészt az Autóban a legtöbb vendégmunkás a német...a Mercinél is magyarok melóznak és valszeg így lesz a BMW-nél is. Xal ez inkább mindenxarista propi, hogy kerrssük ebben is a rosszat.
Nem lehetne ehelyett olyan projekteket támogatni, amik többnyire az itthon adózókat helyezik előtérbe?
Nem vagyok multiellenes de pl. a mezőgazdaságban a vízgazdálkodással, öntözéssel, kisebb ráfordítással nagyobb hasznot lehetne elérni, ami ráadásul itthon is maradna!
Ezek lófasz pénzt sem hoznak. Ezek a multik a legnagyobb adózók.
Szerintem az a probléma, hogy csak a GDP növekedést preferálják, és nem azt, hogy a profit itthon is maradjon!
Nem a GDP növekedés a cél. De az egy olyan indikátor, hogyha nő, akkor jó sansszal nő a jólét. Mivel tartalmazza a fogyasztást is. Nőnek az állam bevételei, nő az újraelosztás értéke.
 
Szerintem ezzel az a legfőbb probléma hogy elszívja a forrásokat (munkaerő, pénz stb.) a hazai kis/közép vállalatok elől.
Butaság szembeállítani a kettőt. Ilyen beruházások a helyi kkv szektort a fodraszokig megtolja. Erre Győr jó példa.

Szal nem vagy-vagy, hanem is-is.
Egy ilyen nagyberuházás pénzt nem szív el, hanem egyszerűen vonzza és generálja.
Emellett lehet célzottan támogatni a hazai kkv-kat, most mondhatnám erre jó példa volt a trafikozás, de nem akarom kicsapni a biztit. :cool:
 
 
Szia,

Es ami strategiailag nagyon fontos: az elkepesztoen rossz (gazdasag) politakanak koszonhetoen Szlovakia es Romania is gazdasagilag fejlettebb orszag nalunk, vagyis egyszeruen van es lesz arra penzuk, hogy jobb minosegu legyen a hadsereguk, mint a mienk.

Nyilvan Szlovakia eseteben a nagyobb meretu orszagbol adodo nagyobb letszamu hadsereg sokaig kepes kompenzalni a lemarado szinvonalat, de Romania eseteben errol persze szo sem lehet, ott egyszerre lesz es van mennyisegi foleny es lesz egyre nagyobb minosegi foleny.

Szoval a letezo legrosszabb startegia a NATO arulojakent elerni azt, hogy ez a 2 orszag ne erositse a biztonsagunkat, hanem veszelyeztesse!

Marmint az orszag szamara ez a letezo legrosszabb strategia, nyilvan annak nem, akit a tartotisztje az ellenkezojere zsarol - csak az ilyet hazaarulonak hivjak.
Dehogy fejlettebbek. A román egy teljesen elavult szerkezetű gazdaság, ráadásul kulfoldre adosodtak el. A szlovak meg gyakorlatilag egy autogyarto uzem, ha beall az autopiac, azonnal beall a szlovak gazdaság is.