Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 580
97 714
113
És igazából nem is gyár hanem egy cseszett nagy raktár az egész szegedi byd csak a karosszériát gyártják itt, mert az túl nagy ahhoz, hogy hajón hozzá és gondolom azt jobban megéri itt lepréselni....
Ez egyre jobb. :D
Régen ez nem gyár, hanem összeszerelőüzem volt a válasz, most már nem összeszerelőüzem, hanem raktár

Itt meg elakadt a szalag amit a telex befűzött.
még mindig kínából hozott munkásokkal, kínai alapanyagból, kínából hozza majd a munkaerőt is, az alkatrészeket is, mindezt magyar pénzből. a hülyének is megéri
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 483
35 642
113
Ez egyre jobb. :D
Régen ez nem gyár, hanem összeszerelőüzem volt a válasz, most már nem összeszerelőüzem, hanem raktár
van 1 présüzem 1 festő meg egy összeszerelő a többi épület raktár...
tn4-kepernyokep2024-10-181219431.png
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 580
97 714
113
van 1 présüzem 1 festő meg egy összeszerelő a többi épület raktár...
tn4-kepernyokep2024-10-181219431.png
Szted ez miben különbözik más autógyártól? Max. lehetne akkumulátor gyártás meg összeszerelés, de akkor pár ellenzéki aktivista, akik még régen azért szidták a magyar autóipart, mert nem elektromos, anafilaxiás sokkot kapna.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 483
35 642
113
Szted ez miben különbözik más autógyártól?
Hát az audinak pl van egy motorgyára itthon :D, de amúgy semmiben se különbözik, mert mindegyik gyártó az olcsó munkaerő és a laza szabályok meg az állami támogatás miatt jött ide, jó a byd nem, ő a vámok miatt jött...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 580
97 714
113
Hát az audinak pl van egy motorgyára itthon :D, de amúgy semmiben se különbözik, mert mindegyik gyártó az olcsó munkaerő és a laza szabályok meg az állami támogatás miatt jött ide, jó a byd nem, ő a vámok miatt jött...
Igen, mondjuk motort lehetne gyártani. De Győrben is 1,5- 2 millió motor készül 200.000 autó mellett. Autogyár több van mint motorgyár.

Az olcsó munkaerő azt jelenti a magyar melósnak, hogy kiemelt a bér és a juttatások és minden járulék be van fizetve. Szemben ha máshová megy el itthon.

A laza szabály gumicsont. Tele vagyunk túlszabályozott uniós kornyezetvédelmi, munkavédelmi és adatvédelmi bullshitekkel.

Az állami támogatás meg minimál a beruházás mellett.
A vámszabályok fontosak, ha vámháború lesz. Mondjuk az Unió importálja a kínai árut, első körben jó hatással lesz az európai kereskedelemre. A második körre meg kérdés, hogy még kijövünk-e.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 580
97 714
113
csak kína nem fog magyar melóst alkalmazni.
Ezt meglátjuk.
viszont elpusztítja vele a megmaradt európai ipart.
Kína versenytárs ez nem kérdés, csak nem nekünk, hanem a Nyugatnak.
Az európai ipart egyelőre a méregzöld brüsszeli szabályozás és az ukrán háborúra adott szintén brüsszeli kereskedelmi szankciók pusztítják.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Ezt meglátjuk.

Kína versenytárs ez nem kérdés, csak nem nekünk, hanem a Nyugatnak.
Az európai ipart egyelőre a méregzöld brüsszeli szabályozás és az ukrán háborúra adott szintén brüsszeli kereskedelmi szankciók pusztítják.
Kína max a szürkeállományban alkalmaz "melóst"....
Ha még is valami oknál fognál kínai cégnél kellene zombi munkát végezni a munkavállalónak akkor minimum heti 60 óra elvárható követelmény lenne éhbérét....
Továbbá lenézet senki lenne a kínaiak szemében....igaz ez jó pár hazai/eu tulajdonú cégnél igaz.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 580
97 714
113
Kína max a szürkeállományban alkalmaz "melóst"....
Ha még is valami oknál fognál kínai cégnél kellene zombi munkát végezni a munkavállalónak akkor minimum heti 60 óra elvárható követelmény lenne éhbérét....
Továbbá lenézet senki lenne a kínaiak szemében....igaz ez jó pár hazai/eu tulajdonú cégnél igaz.
Érdekes. Jártam Kínában autógyárban. Heti 40 órában dolgoznak kiemelt bérért. Nem kellett megszakadni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Yorg

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 166
14 106
113
Érdekes. Jártam Kínában autógyárban. Heti 40 órában dolgoznak kiemelt bérért. Nem kellett megszakadni.
Es csak ugy be engedtek a gyarba vagy higy sikerult bejutni?
Amugy ott is egyee komolyabban veszik a melos idejet mert rajottek amit meg keres el is kene kolteni de ahhoz szabadido is kell.
Azert videken ne hidd hogy minden be van tartva
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 580
97 714
113
Es csak ugy be engedtek a gyarba vagy higy sikerult bejutni?
Amugy ott is egyee komolyabban veszik a melos idejet mert rajottek amit meg keres el is kene kolteni de ahhoz szabadido is kell.
Azert videken ne hidd hogy minden be van tartva
Bedolgozunk innen a kínai gyárnak és ennek kapcsán dolgoztam ott pár hetet kiküldetésben
 

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 972
16 538
113
A közgazdaságtan sosem volt hard science, ne feledjük.
De teljesen úgy van kezelve sajnos tényleg nálunk is minden egytemen. Pedig a klasszikus liberális közgazdaságtani modellek is úgy kezdődnek, hogy meg vannak adva bizonyos peremfeltételek (tökéletes verseny esetén, ha a fogyasztók érdekkövetők, ha a fogyasztók racionálisak, ha a fogyasztóknak minden információ rendelkezésre áll stb...), amik teljesülése nélkül a modellek nem működnek megfelelően. És sok tanár korrekten el is mondja, hogy a modellek természetüknél fogva eleve egyszerűsítenek, ezek a peremfeltételek pedig már 100 éve is ki lettek kezdve, de a gyakrolatban akkor is vitatható hipotézisekre építünk fel nagyon sok mindent.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Kína max a szürkeállományban alkalmaz "melóst"....
Mondjuk azzal semmi problema. Ha ez felhuzza a lakossag es a kovetkezo generacio nagy reszet arra az intellektualis szintre, ami mondjuk a 80-as evek vegen, 90-ese evekben egy diplomast avagy egy elitgimnaziumot vegzettet jellemzett, akkor hajra. A jelenlegi szinvonal a banyaszbeka segge alatt van merfoldekkel (es ezert en elsosorban a nemet hatteru ganeteveket hibaztatom, a vegtelen mennyisegu szart, amit odaontottek 1997 ota, no meg a korrupt Horn-fele senkihaziakat, akik nekik adtak a frekiket.)
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
Mondjuk azzal semmi problema. Ha ez felhuzza a lakossag es a kovetkezo generacio nagy reszet arra az intellektualis szintre, ami mondjuk a 80-as evek vegen, 90-ese evekben egy diplomast avagy egy elitgimnaziumot vegzettet jellemzett, akkor hajra. A jelenlegi szinvonal a banyaszbeka segge alatt van merfoldekkel (es ezert en elsosorban a nemet hatteru ganeteveket hibaztatom, a vegtelen mennyisegu szart, amit odaontottek 1997 ota, no meg a korrupt Horn-fele senkihaziakat, akik nekik adtak a frekiket.)
Nem fog sehol magyart alkalmazni. Kína nem ilyen. Neki a gyarmat még annyit sem jelent, mint az európaiaknak jelentett.
De még ha fog is, nem lesz itt semmiféle felemelkedés
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: tonyo and hete

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
2 488
8 056
113
Amiota minden negyedeves adat szarabb mint amit tavaly meg hataroztak, mert vezetonk alom vilagban el realitastol kurva messze.
Mondjuk már 2-3 évvel ezelőtt sem kellett 8 elemi, hogy ezt valaki meg tudja jósolni.

Színház utcában mit néznek, cseh 2-t?