Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Olyan sokszor vitáztunk már itt a fórumon arról, hogy van-e ipar hazánkban vagy nincs. Van-e vagy nincs, ez így igen ki van sarkítva, szándékosan. Azért írtam így , mert sokak szerint nincs iparunk, felesleges az Ikarus után sírdogálni, jelenleg meg csak Mercedesek és Suzukik összeszerelésére vagyunk alkalmasak. Nos, autóiparban sem ilyen fekete és fehér a helyzet, ugyanis nagyon-nagyon sok autóipari beszállító kis magyar KFT, akik igenis magyar tulajdonban vannak, és magyar mérnökökkel dolgoznak. Nem vagyok elfogult, nem állítom, hogy van a magyar ipar például egy cseh szinten, de amik vannak, azokat nem lehet elvitatni. Célom ezzel a topikkal, hogy belinkelgessük, megvitassuk a magyar ipar résztvevőinek munkáit, amik egyszer akár egy hadiipar alapját is képezhetik.
 
  • Tetszik
Reactions: Sivatagiróka

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
El is kezdem: Ganz
Lehet csemegézni ezen az oldalon, hogy a lesajnát iparunk ezen cége mire is képes. Export, Euro 5-ös motrok gyártása, miegymás.

http://www.ganz-holding.hu/
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
A tulajdonosi háttér fent a weboldalukon. Tudtommal magyar, viszont sokat dolgozik együtt másik nagy cégekkel, pl.: Skoda. A nagy tendereken amiket megnyernek, azokon is főleg más cégekkel együtt indulnak.
 
M

molnibalage

Guest
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a magyar ipar átalakult és kisebb lett. Ennek minden előnyével (?) és hátrányával. Egyes nagy ipari cégek még a K&F egy részét is itt tartják fent, szóval azért a szuperpesszimisták azért elég gyakran túlzásokba esnek, hogy mit vesztettünk el.

Az meg végépp vicces, hogy azzal érvelnek, hogy mennyre fasza volt az Ikarus, hogy tízezerszám vitték innen. Igen, vitték. A SzU szépen elvitte és odaadta a haveri országonak. Persze sikerült is eladni belőlük, de ezt ne úgy állítsuk már be, mint világraszóló teljesítmény. A világ fejlődő országaiba, komcsi diktatúrákba és csóró országokba mentek. Azért, mert ez kaphattak, vagy erre tellet és nem azért, mert ez volt a világ teteje...
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
Molni : Ahhoz képest az Ikaruszok még mindig gurulnak, elég jó kis buszok voltak,nem kell őket leszólni,mert amire tervezték őket bőven túl tejesítették. Életkorban és megbízhatóságban is, amennyiben megfelelő karbantartás volt, bár a bkv erre rácáfol,mert a hanyagság ellenére is mennek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson and hana

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Az iparunk teljesen átalakult. Van jó szakembergárdánk, mérnöki és szakmunkás téren, első osztályú. Azonban nincs tőkeerős vállalkozói rétegünk, aki pl., gépgyártásba invesztálna tízmilliárdokat.
Kft-k tömkelege vegetál valamilyen szinten. Inkább még kisipari módszerekkel.
Némiképp javítja a helyzetet, a sok külföldi multi, azok ipari kultúrája, munkamódszere és morálja. Ami készteti a hazai vállalkozásokat is, hogy fejlődjenek fel, legalább a megfelelői beszállítói szintre. Én az autógyártásban dolgozom, 1996 óta. Sajnos a mai napig kevés a megfelelő hazai beszállító, igaz számuk növekszik. Azonban hosszú még az idő, hogy önmagunkban is komoly gépgyártással büszkélkedhessünk.
Ami az Ikarust illeti, inkább szegénységi bizonyítvány a tömegközlekedési cégek részéről, hogy még mindig futnak ezek a buszok. Nagyjából, 6-8 évente cserélni kellene a buszállományt normális esetben. Érdemes megnézni e téren a hazai magán fuvarozó cégeket. Tudomásom szerint, egy 8 éves kamion, már csere érett és cserélik is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000
M

molnibalage

Guest
Molni : Ahhoz képest az Ikaruszok még mindig gurulnak, elég jó kis buszok voltak,nem kell őket leszólni,mert amire tervezték őket bőven túl tejesítették.

Nem tudom, hogy miért hiszik azt egyesek, hogy csak az Ikarus buszok képesek 20 évig gurulni...
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
molnibalage

"Nem tudom, hogy miért hiszik azt egyesek, hogy csak az Ikarus buszok képesek 20 évig gurulni..."

Mert Magyarországon 20 éves buszból csak Ikarust látnak ;)

Ettől függetlenül tényleg nem kell lebecsülni a 260/280-as típust. Amikor megjelentek a világ élvonalába tartoztak! Csak azóta eltelt 40 év...
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 951
113
Tudomásom szerint, egy 8 éves kamion, már csere érett és cserélik is.
Kizárt, max a wáberersnél meg a hasonlóknál Szemerey stb. A 20-30 kamion, teherautó alatti cégek biztosan nem. Jött már hozzám Rába rakodni meg 26 éves merci is. A volt Hungarocamion-os magnumok és volvók is most kezdenek csak eltűnni. Egy 2006-os MAN sokaknak álom még.
Molni, ha megkérdezel egy buszsofőrt (nekem több is mondta) hogy pl Credo-MAN-Ikarus közül melyiket vezetné az Ikarust választaná. És utasként én is. (xarok ezek a kis műanyag ülések)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Repülőgép gyártás/fejlesztés, mégha piciben is, de van:

http://www.halley.hu/

http://corvus-hungary.com/en/sa_buy_ultralight_aircraft/n_fusion/t_Corvus%20Fusion/index.html
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Egy kis helyzetkép a buszgyártásról.

Csaba-Metál: nem a fő profilja, de van neki:

http://www.csaba-metal.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=36

Credo: mindenki ismeri, itthon sokat eladott, export:0, az új buszai már kifejezetten szépek, azokat is kezdik vásárolgatni.

http://www.credobus.hu/

MABI: új cég, hatalmas ambiciókkal.

http://mno.hu/magyar_nemzet_gazdasagi_hirei/uj-magyar-buszgyarto-szuletett-a-mabi-1199396

És végül: Ikarus! Igen, még létezik, adnak is el belőlük keveset.

http://magyarbusz.info/Magyar_gyartok/Arc-Ikarus#sthash.3QITpgz1.dpbs
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 951
113
Szombathelyen is van egy cég ami ilyen könnyű gépeket szerelget. Legalábbis pár éve még volt.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Köszi antigonosz!
Ezt találtam, ez valami kit-es megoldás,, de lehet, hogy van más is, de azt nem találom.

http://www.airguard.hu/
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
FÉG. Emlékeztek a FÉG-Armyre?

http://www.mpfholding.hu/feg.php?page=ceginformacio
 
2013. december 7.
934
4
18
Ezek kiragadott példák. Persze lehet annak örülni hogy vannak, de nem jellemzik Magyarország iparát.
1.)Mo-n a vállakozói kamat hatalmas, máshol, szomszédos EU országokban kevesebb mint fele. Ha nincs tőke, akkor ebben az országban lehet hitelből technológiát beszerezni. ( Pl.Otp itt 17%, a romániai OTP-ban 7% ) a többiek pedig még jobbak, Lengyelországnak csak a nevét említem meg...
2.) Egy magyar munkaerő után az ő nettó fizetésének a 130...150%-át kell befizetni az államnak. (ebből sok tétel úgy könyvelődik el, hogy "a munkavállaló is fizet maga után" mintha azt nem a munkáltató fizetné...) Kivétel persze a rengeteg féle kisadozó. átalányadozó és hasonlók, de taxisofőrségből nem lesz gépipar...

Szomszéd EU országokban a munkaerő nettó fizetésének 70%-át kell az államnak fizetni.

És ez mind meglátszik, országosan mérvadó statisztikákban.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 951
113
Köszi antigonosz!
Ezt találtam, ez valami kit-es megoldás,, de lehet, hogy van más is, de azt nem találom.

http://www.airguard.hu/

Kösz a képeket, most jöttem rá mivel foglalkozik ex osztálytársam!:D