Magyarország ipara

1 cm ne legyen már akadály :-)
Új lökhárítókat terveznek és meg is felelnek a kiírásnak!
A hazai autóbusz gyártást pedig simán fönntartaná az évi 1000 db busz megvétele, amiről már régebben beszéltem.
A cikkben a megszólaló szakértő csak a volánnál évi 600 db-ot említ.
 
Simán lehetne kötelezni a bármilyen tenderre jelentkező cégeket, hogy közöljék, egy busz/bármi árából mennyi a bérköltség, és a Magyarországon gyártott termék állami/közösségi felhasználása esetén ennek adó-részeit levonva figyelembe venni a maradék- árat. Ugyanis az itthoni termék SzJA/ÁFA/stb. vonzata visszamegy a költségvetésbe (Józsi itthon adózik és vesz mindent a fizuból), a külföldön gyártotté meg nem. A magyar cégek így előnybe kerülhetnének, és ha bármelyik külföldi cég panaszkodna, csak közölni kell velük: rájuk is vonatkozhatnak a kedvező szabályok, csak gyártassák itthon a remélhetőleg tendernyertes csoda-terméküket, semmi se tiltja a leányvállalat alapítását vagy magyar cég megbízását nekik. Enélkül persze nehezebben nyernek tendert, dehát magyar cég se sűrűn nyer tendert külföldön a Steyr, Siemens, Merci vagy a Volvo mellett...
Persze ehhez olyan politikusok kellenek, akik megfelelő törvényeket hoznak, és megfelelő embereket (nem kirabló-lovagokat) tesznek a hazai Volán-MÁV és egyéb cégek élére.
 
"Ha egy ország biztonságban akarja tudni magát, jelentős nemzeti iparral kell rendelkeznie. Éppen ezért az iparpolitika a kormány számára nemzeti ügy, melyet nem lehet pártalapon folytatni Orbán Viktor "

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/04/27/kigolyozza_tendereibol_a_volanbusz_a_magyar_buszgyartokat/

A Fidesznél sosem volt jó a Kravtex/Credo, a korábbi BKV tenderekről is kigolyózták őket.

Gondolom vagy nem tejelnek eleget, vagy egyszerűen nem az ő köreikből való a cég.


http://444.hu/2016/04/27/egy-centivel-maradt-le-a-magyar-busz-a-volanbusz-tendererol
 
1 cm ne legyen már akadály :-)
Új lökhárítókat terveznek és meg is felelnek a kiírásnak!
A hazai autóbusz gyártást pedig simán fönntartaná az évi 1000 db busz megvétele, amiről már régebben beszéltem.
A cikkben a megszólaló szakértő csak a volánnál évi 600 db-ot említ.

Ahhoz új típusbizonyítvány kellene.

És nem véletlen, hogy úgy írják ki ezeket a tendereket, hogy ilyesmire ne legyen idő.
 
tarzaan

Egy 1 cm-el vastagabb lökhárítóhoz új típusbizonyítvány kell? Ezt eddig nem tudtam.
Viszont ahogy én a hossz paramétereket néztem a cikkben a kiíró szimplán "kerek" számokat írt. Nem hiszem, hogy megfordult a fejükben a magyar busz ami valamiért pont nem 12 méteres...

Emel

Egyet értek veled.
 
"Ha egy ország biztonságban akarja tudni magát, jelentős nemzeti iparral kell rendelkeznie. Éppen ezért az iparpolitika a kormány számára nemzeti ügy, melyet nem lehet pártalapon folytatni Orbán Viktor "

<blockquote rel="silurusglanis">http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/04/27/kigolyozza_tendereibol_a_volanbusz_a_magyar_buszgyartokat/

A Fidesznél sosem volt jó a Kravtex/Credo, a korábbi BKV tenderekről is kigolyózták őket.

Gondolom vagy nem tejelnek eleget, vagy egyszerűen nem az ő köreikből való a cég.


http://444.hu/2016/04/27/egy-centivel-maradt-le-a-magyar-busz-a-volanbusz-tendererol

</blockquote>

Az ilyen dolgokat nem értem. Az emberek megvásárolhatók. A Credo tulajdonosai ahhoz a párthoz fognak húzni, amelyik megrendeléseket ad.

Az 1 cm-ről: a belső tér kell legyen 12000 mm? Vagy az egész busz? Mert ha ez utóbbi, könnyen megoldható. Vonóhorogról hallottak már? Esetleg a Credo márkajelet kicsit vastagabbra öntik, hogy jobban kidomborodjon. :)
 
A másik dolog meg, hogy miért kell egyáltalán elárulni, hogy a Credo busza 11990 mm és nem 12000? Nem hiszem, hogy kiválasztáskor tolómérővel méregetnék. Egy 12 méteres mérőszalagot meg simán lehet 1 centit nyújtani.
 
blitzkrieg:
12m a teljes hossza a járműnek.
És valóban, a Credo valószínűleg nem véletlenül épített pont 12m alatti buszt. A volánok meg nem véletlenül akarnak pont 12m felettit. (többek közt valószínűleg azért is, hogy a Credo ne is indulhasson a tenderen)
Ez a hozzáállás nekem sem tetszik...
 
vilmoci

Ha a Credo leleményes lenne akkor lenne 11.95 méteres meg 12.05 méteres busza is. Ugyan az a típus más lökhárítóval.
 
tarzaan

Egy 1 cm-el vastagabb lökhárítóhoz új típusbizonyítvány kell? Ezt eddig nem tudtam.
Viszont ahogy én a hossz paramétereket néztem a cikkben a kiíró szimplán "kerek" számokat írt. Nem hiszem, hogy megfordult a fejükben a magyar busz ami valamiért pont nem 12 méteres...

Emel

Egyet értek veled.


Az általános/korábbi hazai gyakorlat az volt, hogy a maximális hosszt adják meg, ezért van az, hogy a 12m-es kategória buszai ált 119xx mm hosszúak.

Pl. korábban a csuklósok max. hossza 18 méter colt, ezért az Ikarus 417-es csukisa 17970mm hosszú.

Pont 12 méteres busz kevés van, ahogy a 2 literes motorok is ált. 1996ccm-esek. A 12m amúgy azért fontos, mert régebben asszem 12m volt a kéttengelyes buszok max engedélyezett hosszúsága. Később ez növekedett 12,6-ra vagy 12,8-ra, de ezeknél ugye már nagyobb a tengelytáv és így rosszabb a fordulékonyság.



blitzkrieg:
12m a teljes hossza a járműnek.
És valóban, a Credo valószínűleg nem véletlenül épített pont 12m alatti buszt. A volánok meg nem véletlenül akarnak pont 12m felettit. (<b>többek közt valószínűleg azért is, hogy a Credo ne is indulhasson a tenderen</b>)
Ez a hozzáállás nekem sem tetszik...


Így van. Semmi másról nincs szó, mint hogy kizárják a lehetséges indulók közül.

Erről szól az elmúlt 6 év hogy körön belüliek nyerjenek mindent, ill. védelmi pénz jelleggel a hatalmukra veszélyes nagyhatalmak vállalatai (lásd amerikaiak és németek bevonása a Paksi bővítésbe).
 
Én értem, hogy ilyen hosszúnak készült a busz, de könyörgöm, ez csak 1 cm. Ha a lökhárító alá felfogatás előtt raknak egy vastagabb alátétet, máris megvan a megfelelő hosszúság. Egy ilyen banális változtatás miatt kell egy csomó papírmunka is?
Amúgy ki a Credo tulajdonosa? Maga Bajnai Gordon, vagy a Feri bá? Ok, hogy nem fideszes a tulaj, dehát pont így lehet belőle fideszest csinálni, hogy naggyá teszik a cégüket.
 
Nyilván nem centivel méregetik a buszt, hanem műszaki adatok, dokumentációk alapján rostálják, amit meg esetleg tovább tart újra gyártani, engedélyeztetni, mint egy centis alátétet berakni, és akkor már túl is lépek a határidőn.
 
Én értem, hogy ilyen hosszúnak készült a busz, de könyörgöm, ez csak 1 cm. Ha a lökhárító alá felfogatás előtt raknak egy vastagabb alátétet, máris megvan a megfelelő hosszúság. Egy ilyen banális változtatás miatt kell egy csomó papírmunka is?

Ahogy azt az előbb Phaidros is írta.

Nyilván nem centivel méregetik a buszt, hanem műszaki adatok, dokumentációk alapján rostálják, amit meg esetleg tovább tart újra gyártani, engedélyeztetni, mint egy centis alátétet berakni, és akkor már túl is lépek a határidőn.

Erről van szó.

Én értem, hogy ilyen hosszúnak készült a busz, de könyörgöm, ez csak 1 cm. Ha a lökhárító alá felfogatás előtt raknak egy vastagabb alátétet, máris megvan a megfelelő hosszúság. Egy ilyen banális változtatás miatt kell egy csomó papírmunka is?
Amúgy ki a Credo tulajdonosa? Maga Bajnai Gordon, vagy a Feri bá? Ok, hogy nem fideszes a tulaj, dehát pont így lehet belőle fideszest csinálni, hogy naggyá teszik a cégüket.


Na de miért legyenek valakivel nagyvonalúak, mikor így is hülyére tudják magukat lopni és a fidesznyikeknek meg mindent meg tudnak magyarázni.
 
Amúgy Dr. Krankovics István a KRAVTEX tulajdonosa - legalábbis tudtommal ő a többségi tulaj. A Credo egy márkanév.

Szerencséjükre elvannak a főprofiljuk, mezőgazdasági berendezések exportjából, ezen a téren nem függnek az állami megrendelésektől. De valamiért úgy tűnik a magyar állam nem nagyon akarja, hogy buszt gyártsanak, pedig nekik van a legnagyobb hazai kapacitásuk - elvileg tudnának 1000 buszt gyártani évente - , ráadásul modern, új üzem, és tudtommal csak a motorjuk import. A hazai hozzáadott érték az Econellnél pl. 8%.
 
Mellesleg ha -jól veszem ki, akkor minimum- 12000 milliméterre van kiírva a tender, akkor ott miért indul valaki 11990 milliméterrel? Jó, a valóságban egy busznál semmi, meg persze egy centi nem centi... de egyrészt nyilván nem egyik napról a másikra lett kiírva, tehát fel lehetett volna készülni rá, másrészt meg ha megnyerik, akkor nem jogos lett volna e a vetélytársak részéről, ha jogi úton kérik számon, hogy hogy nyert egy olyan termék, ami a kiírásnak nem felelt meg. Aztán szépen eltelik pár év a pereskedéssel.
 
Mellesleg ha -jól veszem ki, akkor minimum- 12000 milliméterre van kiírva a tender, akkor ott miért indul valaki 11990 milliméterrel? Jó, a valóságban egy busznál semmi, meg persze egy centi nem centi... de egyrészt nyilván nem egyik napról a másikra lett kiírva, tehát fel lehetett volna készülni rá, másrészt meg ha megnyerik, akkor nem jogos lett volna e a vetélytársak részéről, ha jogi úton kérik számon, hogy hogy nyert egy olyan termék, ami a kiírásnak nem felelt meg. Aztán szépen eltelik pár év a pereskedéssel.

Indultak?

Pont azért lehet annyira kiírva, hogy ne is indulhassanak. Vagy szerinted a kiíró ne ismerte volna, hogy milyenek az egyes szóba jöhető buszok főbb paramérere?

Honnan veszed, hogy nem egyik napról a másikra lett kiírva?

Tőlünk nyugatabbra a nagy közlekedési társaságok akár több évre előre közzé teszik a jövőbeli beszerzéseiket - nem a pontos típusokat, csak nagy vonalakban az igényeket, hogy melyik évben mennyi és mekkora csuklós/midi/szóló, stb., hogy a gyártók fel tudjanak rá készülni.

Fel kéne már ébredni...
 
Igazad van, megkövetlek, valóban a cikk is írja: "ne tudjon indulni egyik beszerzésen sem".

Néha azt hiszem, hogy normális világban élünk, aztán belelóg a kezem a bilibe és szembe jönnek a realitások.

<i>"Tőlünk nyugatabbra a nagy közlekedési társaságok akár több évre előre közzé teszik a jövőbeli beszerzéseiket"</i> -és ez lenne a normális.
 
Azért jók ezek a közbeszerzések,mert az ember lassan elhinné,hogy politikában/hozzá kapcsolódó közbeszerzésekben már nem lehet lejjebb,de jön egy újabb közbeszerzés,és rögtön kiderül,hogy van mér lejjebb is!
Egyre jobban megértem,hogy a társadalomra nem csak a különböző bűnöző,terrorista,vagy X kissebbség,faj,vallás,van a legnagyobb romboló hatással,a lánc csúcsán a politikusok állnak,azoknak minden mindegy,csak jöjjön a pénz.
 
Mit vagytok úgy oda a magyar buszoktól?

Miért akartok újakat??

Ha új magyar buszt vennénk, akkor lenne munkahely, lenne szakértelem, lenne itthoni javítóbázis, fejlődés. Ez hülyeség!!!

Gondoljatok már bele, jó nekünk a használt is, nem is új, nem is olyan drága, majd ha cserélni kell rajtuk valamit, akkor mélyen a zsebbe nyúlunk, hogy lássák külföldön: Jó megy ez nekünk, modern technikát veszünk, fel is újítjuk. No meg pár évente úgy is cserélni kell majd őket, hogy modern legyen minden. Persze a sikerek alapján a politikusok kapnak jó sok $$$$, no meg a tendereztetésnél is csúszik 1-1 kicsike $$$$.
 
Amúgy Dr. Krankovics István a KRAVTEX tulajdonosa - legalábbis tudtommal ő a többségi tulaj. A Credo egy márkanév.

Szerencséjükre elvannak a főprofiljuk, mezőgazdasági berendezések exportjából, ezen a téren nem függnek az állami megrendelésektől. De valamiért úgy tűnik a magyar állam nem nagyon akarja, hogy buszt gyártsanak, pedig nekik van a legnagyobb hazai kapacitásuk - elvileg tudnának 1000 buszt gyártani évente - , ráadásul modern, új üzem, és tudtommal csak a motorjuk import. A hazai hozzáadott érték az Econellnél pl. 8%.

Ha jól emlékszem még a Kókával voltak jóba, meg a táncos lábú Ferencünkkel úgy kb 10 éve. Ha jól emlékszem.