Magyarország ipara

<blockquote rel="tarzaan">Amúgy Dr. Krankovics István a KRAVTEX tulajdonosa - legalábbis tudtommal ő a többségi tulaj. A Credo egy márkanév.

Szerencséjükre elvannak a főprofiljuk, mezőgazdasági berendezések exportjából, ezen a téren nem függnek az állami megrendelésektől. De valamiért úgy tűnik a magyar állam nem nagyon akarja, hogy buszt gyártsanak, pedig nekik van a legnagyobb hazai kapacitásuk - elvileg tudnának 1000 buszt gyártani évente - , ráadásul modern, új üzem, és tudtommal csak a motorjuk import. A hazai hozzáadott érték az Econellnél pl. 8%.

Ha jól emlékszem még a Kókával voltak jóba, meg a táncos lábú Ferencünkkel úgy kb 10 éve. Ha jól emlékszem.</blockquote>

A buszgyártásba még az első OV kormány idején belekezdtek, és el is adtak pár buszt volánoknak - akkor még kisebb volumenben csinálták.

Az SZDSZ-el annyira nem lehettek jóban, mert a BKV 2010 előtt sem vett tőlük semmit.
 
Magyar buszok árai:
http://www.origo.hu/auto/20160510-megtudhatja-mennyibe-kerul-egy-magyar-autobusz-modulo-beszerzes.html
 
Még egy buszos cikk:
http://totalcar.hu/sajtokozlemeny/2016/05/09/a_modulo_legyen_a_mi_buszunk/
 
Úgy látszik nem kell a magyar busz a BKV-nak....
http://www.origo.hu/itthon/20160511-tarlos-nem-igaz-hogy-meszaros-fele-buszokat-kell-venni.html
 
Úgy látszik nem kell a magyar busz a BKV-nak....
http://www.origo.hu/itthon/20160511-tarlos-nem-igaz-hogy-meszaros-fele-buszokat-kell-venni.html

Nem hiszem el, hogy ennyire segfejek legyenek. Megérteném, hogy nem a magyart választják, ha valami szar minőségű lenne, de így egyszerűen nem értem.
A BKK az államé, a Mabi pedig a Magyar államnak fizet adót és járulékokat. Az, hogy néhány %-kal drágább a magyar busz, semmit sem számít, mert bőven visszajön az államnak a magyar cég befizetéseiből.
 
Ráadásul az előző linkelt cikkekben le is írják, hogy a Solaris gyanúsan olcsó ajánlatot tett, mert Lengyelországban jóval magasabb összegért adta el pont ugyan ezen buszokat.
Lehet utólag a terméktámogatásnál megkérik még ennek az árát....

Szerintem minden épelméjű nem lefizetett ember számára egyértelmű, hogy a hazai busz jó vétel lenne.
 
Ráadásul az előző linkelt cikkekben le is írják, hogy a Solaris gyanúsan olcsó ajánlatot tett, mert Lengyelországban jóval magasabb összegért adta el pont ugyan ezen buszokat.
Lehet utólag a terméktámogatásnál megkérik még ennek az árát....

Szerintem minden épelméjű nem lefizetett ember számára egyértelmű, hogy a hazai busz jó vétel lenne.

Egyértelmű hogy Tarlós pénzt akar kiszedni a kormányból, hiszen megmondta, hogyha a kormány kifizeti a fővárosnak amivel többe kerül a magyar busz, akkor azt vesz a BKV. Szerintem még senki se mondta ki az utolsó szót, lesz még itt kötélhúzás busz-pénz-megrendelés ügyében.
 
Buszok/traktorok.
Ahogy a programok állnak.

http://www.szabadfold.hu/zoldfold/zajlik_mar_a_nyuzoproba_

http://www.bama.hu/baranya/kozelet/magyar-e-buszokat-vesz-pecs-667397
 
Igazából nem biztos, hogy ide való, de talán ide áll legközelebb ...hogy lám-lám, így is lehet gyártani.
https://www.youtube.com/watch?v=_u2feHybSpw
 
Igazából nem biztos, hogy ide való, de talán ide áll legközelebb ...hogy lám-lám, így is lehet gyártani.
https://www.youtube.com/watch?v=_u2feHybSpw

Ezek sorozatgyártott fegyverek másolatai lehetnek vagy saját tervek és megoldások? Érdekes lenne itt bevásárolni és összehasonlítani a nagyok termékeivel. Amit viszont nem láttam a videón az a fegyvercső huzagolása, kicsit furcsa.
 
Egy másik videóban (5. perc-től) a pisztolyra made in China volt ráírva. Szerintem másolások, sőt, lehet, hogy bizonyos alkatrészek kínaiak.

Nem Pakisztán, de házi megoldás cső huzagolásra:
https://www.youtube.com/watch?v=ihPFjuxBjPo
 
Ahol mi vagyunk a gonosz multi. :)

napi.hu/tozsdek-piacok/koolajat_foldgazt_talalt_a_mol_pakisztanban.616344.html

<i>A Mol Nyrt. kőolajat és földgázt talált a pakisztáni Tal blokkban, ez a magyar olajipari cég nyolcadik találata a blokkban és a tizenkettedik az országban - olvasható a Budapesti Értéktőzsde honlapján pénteken közzétett tájékoztatásban.

A Mol 1999-ben jelent meg Pakisztánban, 2002-ben volt az első lelőhely felfedezés, majd 2005-ben kezdődött meg az első termelés. Ennek köszönhetően 2014-re már a Mol Pakistan biztosította az ország gázszükségletének mintegy 10 százalékát, és vált az ország legnagyobb LPG (autógáz) termelőjévé, második legnagyobb olaj- és kondenzátum termelőjévé, és a harmadik legnagyobb gáztermelőjévé.</i>
 
"Elstartolt Barcelonából a 80edays 2016 verseny mezőnye. Az elektromos járművek számára kiírt világkörüli megmérettetésen idén 11 csapat indul, jellemzően Teslákkal, a magyar MABI-BUS Kft. csapata viszont egy elektromos Modulo C68 E midibusszal vágott neki a 25 000 km-es távnak. Ezúton is sok sikert kívánunk a csapatnak a nem mindennapi kihíváshoz! "

https://www.facebook.com/modulobus/photos/a.1546019122295079.1073741829.1438312183065774/1789888627908126/?type=3&theater

Újabb siker az Evoprónak?

http://iho.hu/hir/elektromos-buszokat-venne-kaposvar-is-160613#
 
Kicsit még buszozok , ha nem bánjátok ;)

"35 milliárdot kaphat a Volán új buszokra":

http://autopro.hu/szolgaltatok/35-milliardot-kaphat-a-Volan-uj-buszokra/19178/

"A nem létező magyar buszgyártás ünnepén jártam":

http://autopro.hu/techtogether/blog/A-nem-letezo-magyar-buszgyartas-unnepen-jartam/19119/
 
"Elstartolt Barcelonából a 80edays 2016 verseny mezőnye. Az elektromos járművek számára kiírt világkörüli megmérettetésen idén 11 csapat indul, jellemzően Teslákkal, a magyar MABI-BUS Kft. csapata viszont egy elektromos Modulo C68 E midibusszal vágott neki a 25 000 km-es távnak. Ezúton is sok sikert kívánunk a csapatnak a nem mindennapi kihíváshoz! "

https://www.facebook.com/modulobus/photos/a.1546019122295079.1073741829.1438312183065774/1789888627908126/?type=3&theater

Újabb siker az Evoprónak?

http://iho.hu/hir/elektromos-buszokat-venne-kaposvar-is-160613#

Ezeket az Evopro buszokat gyorsan el kélne felejteni, mert szvsz ipari hulladék kategória.