Magyarország ipara

Jó neked ha te ilyen környezetben élsz, én azt látom, hogy a családok egy részének egy autója van (az is nagyobb részt vén csotrogány), egy részének egy sincs, további résznek meg még a lakás megszerzése is eléggé kilátástalannak tűnik (nem véletlen hogy már több mint fél millió magyar dolgozik a Lajtától nyugatra, többeket ismerek akik már soha nem is fognak hazaköltözni). Nem csak az átlag fölötti Budapestből és az agglomerációból áll az ország.

Nem Pesten lakom és nem is gazdag a környezetem. Nem is feltétlenül Magyarországra írtam ezt a példát, nyugaton sok családban van két autó. De már nálunk is kezd divatba jönni. Persze nem újonnan vették. Na ha elektromosból is lesznek olcsó használtak, akkor azt is vesznek majd. Én legalábbis azt venném, ha nem lenne sokkal drágább, mint egy használt benzines.
 
Na itt is benne van néhány kulcs-szó: van akinek jó lenne az elektromos autó ha nagyobb távra is működne, van akinek jó lenne, de csak ha jóval olcsóbb lenne - csak éppen sajnos ebből még egyik se igaz. Tudod a Rolls Royce is jó lenne, ha jóval olcsóbb lenne ... :D

Lényegében most kezdik el gyártani őket nagyobb mennyiségben, persze, hogy jóval drágábbak, de gyorsan megy le az áruk. A benzinest sem vették meg a közemberek az elején. Sőt, még 20 éve is az én környezetemben alig-alig akadt autó, ma meg már jóformán mindenkinek van, aki szeretne.
 
Komolyan mondom, ha mégegyszer azt olvasom, hogy robbanómotor felrobbanok...
Belső égésű motor az van. Robbanómotor az akkor van, ha ráraksz egy kg C4-et és felrobbantod.

(Az angol sem véletlenül iternal combustion szakszót használja... A Kalorgépek tanszékvezetője is agyfaszt kapott a robbanómotor kifejezéstől...)

Elég elterjedt a robbanómotor kifejezés. No nem azért, mert a motor robban fel, hanem a benne robbanó üzemanyag miatt.

http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/ter...a/fizika-7-evfolyam/hoerogepek/robbanomotorok
 
Melyikőtök vezetett már villanyautót? Én kipróbáltam egy korai Nissan Leafet, elég meggyőző volt.

Ne feljtsük el, hogy a technika még gyerelcipős, a Leaf (ami a legnagyob darabszámban eladott) 2010 óta van gyártásban. 7 éve. Meglepő, de mindössze 7 éve van elérhető árú, viszonylag használható elektromos autó. Van még hová kifutnia a technikának, és sokak meggyőződése, hogy az energiatárolásban NEM az akku lesz a megoldás. Egyébként az egész EV technika rettentően egyszerű, eltörpülnek a technikai gondok egy belsőégésű motor összetettsége és fejlesztési problémái mellett. Kivéve az energiatárolást.:)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg
Nem Pesten lakom és nem is gazdag a környezetem. Nem is feltétlenül Magyarországra írtam ezt a példát, nyugaton sok családban van két autó. De már nálunk is kezd divatba jönni. Persze nem újonnan vették. Na ha elektromosból is lesznek olcsó használtak, akkor azt is vesznek majd. Én legalábbis azt venném, ha nem lenne sokkal drágább, mint egy használt benzines.
Ez az ami nem fog működni. A külföldi autóimport 8-10 éves autókat jelent. Na, a villanyautónál kb. ekkora fog megdögleni az első akupakk. Tehát a használt autó vétel azt jelenti, hogy kifizeted a drágább villanyautót használtan ÉS sanszosan egy vadiúj akkupakk árám, ami önmagában 1,5 millió HUF táján van... Egy használt villanyautó többe kerülne sanoszan, mint egy 0 km-es új autó...
 
Melyikőtök vezetett már villanyautót? Én kipróbáltam egy korai Nissan Leafet, elég meggyőző volt.

Ne feljtsük el, hogy a technika még gyerelcipős, a Leaf (ami a legnagyob darabszámban eladott) 2010 óta van gyártásban. 7 éve. Meglepő, de mindössze 7 éve van elérhető árú, viszonylag használható elektromos autó. Van még hová kifutnia a technikának, és sokak meggyőződése, hogy az energiatárolásban NEM az akku lesz a megoldás. Egyébként az egész EV technika rettentően egyszerű, eltörpülnek a technikai gondok egy belsőégésű motor összetettsége és fejlesztési problémái mellett. Kivéve az energiatárolást.:)
Ez ebben a formában nagyon nem igaz. 100 éve is volt villanyautó, csak akkor sem terjedt el, mert akkor sem volt versenyképes az akkori belső égésű motorkkal szemben. A baj az, hogy hiába fejlődött a villanyautó is, a belső égéső fejlődés sem állt meg. A Ford T modell anno 3 literes motorral tudott 20 LE-t, az első Trabant is, de nem 3 literes motorral és nem evett 20 litert 100 km-en.

A probléa az, hogy mikor lesz ár érték arányban a villanyautó olyan jó, hogy megérje megvenni, mint nem luxuscikket.

A két autó/családot meg felejtsük el... Álom és inkább ne... A jövő inkább a megosztott autóhasználaté.
 
A jövő inkább a megosztott autóhasználaté.
Nem valoszinu. Mo-on egyedul Pest belvarosaban lenne ertelme, mert melygarazsok nelkul nem is lehet mindenkinek sajat autoja, de szuksege idonkent azert lenne ra. Illetve azoknak az utazoknak, turistaknak akik a varosban es annak kornyeken szeretnenek boklaszni.
A sajat es a berelheto biciklik, a sajat robogok, a ma is berelheto autok, a tomegkozlekedes es a taxik mellett alig marad piaci res, ahol valoban megerheti elektromos autot berelni.
A házát sem mindenki hasznalja a nap 24 orajaban, de ertheto okok miatt nem airbnb-zik a tobbseg. A sajat hasznalatu sajat tulajdon mas kategoria mint a kozos hasznalatu berlemeny.
 
A házát sem mindenki hasznalja a nap 24 orajaban, de ertheto okok miatt nem airbnb-zik a tobbseg. A sajat hasznalatu sajat tulajdon mas kategoria mint a kozos hasznalatu berlemeny.
Ez teljesen rossz példa. Az emberek nagy többségének ugyanabban az időben kell a saját lakása és a benne levő eszközök is. Ezzel szemben autóra sokaknak ritkán és speciális időben vagy szüksége, amikor a többség nem használja, pl. a szabadnapján, stb.

A megoszott használat a közösségi közlekedés kiegészítése és alternatívája a taxi vagy autóbérlés helyett.
 
Ez ebben a formában nagyon nem igaz. 100 éve is volt villanyautó, csak akkor sem terjedt el, mert akkor sem volt versenyképes az akkori belső égésű motorkkal szemben. A baj az, hogy hiába fejlődött a villanyautó is, a belső égéső fejlődés sem állt meg. A Ford T modell anno 3 literes motorral tudott 20 LE-t, az első Trabant is, de nem 3 literes motorral és nem evett 20 litert 100 km-en.

A probléa az, hogy mikor lesz ár érték arányban a villanyautó olyan jó, hogy megérje megvenni, mint nem luxuscikket.

A két autó/családot meg felejtsük el... Álom és inkább ne... A jövő inkább a megosztott autóhasználaté.

Ezzel nem értek egyet. 100 éve még gőzautó is volt. Akkor fújt ki a gőztechnika. A belsőégésű motor jelenleg a fejlődési ív legvégén jár. A villanymotor él és virul, a szűk keresztmetszet az energiatárolás. Ezért írtam a 7 évet. Korai temetni a villanyautót, jelenleg van amire használható, van amire nem. A törvényi szabályozások hatását sem szabad elfelejteni. (Tiltás, támogatás) Senki nem állítja, hogy a jelenlegi formájában (Akku+ villanymotor) kiváltja, kiválthatja majd a belsőégésű motoros autókat, de nem elvetendő és nem fejlesztendő eszköz. A megosztott autóhasználatról csak annyit, hogy egy idén végzett svédországi felmérés szerint ilyen formában a svédek 28%-a lenne hajlandó járművet használni.(Természetesen ez már önvezető, hálózatalapú járművekre vonatkozott)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Ezzel nem értek egyet. 100 éve még gőzautó is volt. Akkor fújt ki a gőztechnika. A belsőégésű motor jelenleg a fejlődési ív legvégén jár. A villanymotor él és virul, a szűk keresztmetszet az energiatárolás. Ezért írtam a 7 évet. Korai temetni a villanyautót, jelenleg van amire használható, van amire nem. A törvényi szabályozások hatását sem szabad elfelejteni. (Tiltás, támogatás) Senki nem állítja, hogy a jelenlegi formájában (Akku+ villanymotor) kiváltja, kiválthatja majd a belsőégésű motoros autókat, de nem elvetendő és nem fejlesztendő eszköz. A megosztott autóhasználatról csak annyit, hogy egy idén végzett svédországi felmérés szerint ilyen formában a svédek 28%-a lenne hajlandó járművet használni.(Természetesen ez már önvezető, hálózatalapú járművekre vonatkozott)
Az a 28% egy irgalmatlanul magas szám. Képzeld el, ha kb. 20%-kal kevesebb autó lenne egy nagyvárosban.
 
Ez teljesen rossz példa. Az emberek nagy többségének ugyanabban az időben kell a saját lakása és a benne levő eszközök is. Ezzel szemben autóra sokaknak ritkán és speciális időben vagy szüksége, amikor a többség nem használja, pl. a szabadnapján, stb.
Arnyalhatod a buta hasonlatomat, de az autok tobbseget is egy idoben hasznaljak. Van piaci res, de tomeges atallasrol szo sem lehet.
 
Melyikőtök vezetett már villanyautót? Én kipróbáltam egy korai Nissan Leafet, elég meggyőző volt.

Ne feljtsük el, hogy a technika még gyerelcipős, a Leaf (ami a legnagyob darabszámban eladott) 2010 óta van gyártásban. 7 éve. Meglepő, de mindössze 7 éve van elérhető árú, viszonylag használható elektromos autó. Van még hová kifutnia a technikának, és sokak meggyőződése, hogy az energiatárolásban NEM az akku lesz a megoldás. Egyébként az egész EV technika rettentően egyszerű, eltörpülnek a technikai gondok egy belsőégésű motor összetettsége és fejlesztési problémái mellett. Kivéve az energiatárolást.:)

Sajnos nem vezettem.
Jah, az akku elhasználódását is sokan kritizálják, viszont azon kívül szinte semmilyen más problémák nem jelentkeznek egy elektromos kocsinál. Sokkal kevesebbet kell majd szervízbe vinni, mint a hagyományost.
 
Ez az ami nem fog működni. A külföldi autóimport 8-10 éves autókat jelent. Na, a villanyautónál kb. ekkora fog megdögleni az első akupakk. Tehát a használt autó vétel azt jelenti, hogy kifizeted a drágább villanyautót használtan ÉS sanszosan egy vadiúj akkupakk árám, ami önmagában 1,5 millió HUF táján van... Egy használt villanyautó többe kerülne sanoszan, mint egy 0 km-es új autó...

Kezdjük ott, hogy egy elektromos kocsit legyártani sokkal olcsóbb lesz, mint egy hagyományost (olcsóbb a villanymotor mint az elektromos és sokkal kevesebb egyéb alkatrész is kell bele), csak az akku az ami megdobja az árat. Szóval egy tropára ment akkus használt elektromos kocsi is olcsóbb lesz, mint egy használt benzines. Csak az akku, ami drága lesz bele (de ezek is folyamatosan olcsóbbodnak). Viszont ha az akkut lecseréled, azután sokkal kevesebbet fogod szervízbe vinni, mint egy használt benzinest. Plusz kevesebb adót fizetsz utána (bár ezt majd biztosan felviszik, ha elterjednek) és kevesebbe kerül az üzemanyag.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Sajnos nem vezettem.
Jah, az akku elhasználódását is sokan kritizálják, viszont azon kívül szinte semmilyen más problémák nem jelentkeznek egy elektromos kocsinál. Sokkal kevesebbet kell majd szervízbe vinni, mint a hagyományost.
Hóóóóóóóóóóóóóóóóóó.... Majd szólj, ha a hideg önmagában taccsra meríti az akkudat. A tankból soha nem párolog el a gázoalj és benzin, ellenben a töltés az akksiból igen...
 
Hóóóóóóóóóóóóóóóóóó.... Majd szólj, ha a hideg önmagában taccsra meríti az akkudat. A tankból soha nem párolog el a gázoalj és benzin, ellenben a töltés az akksiból igen...

A benzint sem jó sokáig tartani a tankban. Egyébként meg nem kell teletölteni, ha tudod, hogy nem fogod használni hónapokig.
Na de részemről befejezem, majd 20-30 év múlva meglátjuk, ki milyen kocsit fog vezetni. :)
 
Én is kicsit szkeptikus voltam/vagyok az elektromos autókkal,,, de már vannak huszon éves prius-ok,, még mindig menne, 1x volt aksi cseréjük. Nézzétek meg nyugati autós oldalakon. 2-3000 euró.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...1.modelId=27&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev
Ez regadó és egyebekkel mire ideréne 17 éves használt autóért kb. 1 millás vagy kicsit nagyobb összeg... Ebból neke az jön le, hogy ha majd nyugaton tömeges lesz a villanyautó és az első használt hullám ideér, akkor talán lesz itthon nem kerekítési hiba mennyiségű villanyautó. Jé, hát aznem pont 2040 táján lesz, ahogy írtam? Mert jelen állás szerint ez a valóság...
 
Ezekre nincs regadó. Tavasszal hoztam be a hat éves 1.7dízel asztrámat, 30ezer volt rá a regadó, szóval az felejthető költség.
Én egyetlen bajt látok eben a témában, azt, ha nagyon tömegessé válik. van tapasztalatom, van egy i30 a családban. Kevés még a töltő, de a nagyobb gond, hogy ha ezekkel baj lesz (ezzel is volt, garanciába javították 1 hónapig!!!) nem lesz szakember aki javítsa. Budapesti telephelyen voltunk más ügyben, halomba álltak a elektromos Fiat500-asok, kérdésünkre a válasz: nem értenek hozzá, nem tudják őket megszerelni.
A nagy baj itt megint a szélsőséges gondolkodásban van. Felejtsük azt el, hogy az elektromos a legfaszább, levált mindent stb. Nem, van akinek nagyon jó és praktikus, van akinek meg mindig is a robbanómotoros dolog lesz a nyerő. Muteromék sx4-ese havi 2x van beindítva,, na ők azok akiknek sosem fog kelleni elektromos cucc. Akik napi szinten Budapesten vagy vidéken 5-20kilómétereket ingáznak, nekik megéri.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Akik napi szinten Budapesten vagy vidéken 5-20kilómétereket ingáznak, nekik megéri.
Lehet, hogy szemét vagyok, de aki belvárosban napi 5 km-es odavissza távok alatt autózni akar, az égjen el a pokol tüzén. Ok, télen elhiszem, hogy hideg van, de az év 6 hónapjában tökéletesen megfelel az idő a bringának. A világ nagy részén kezdik felfogni, hogy a belvárosban való autózás az nem valamiféle sérthetetlen alapjog... A városban emberek és nem autók élnek...
 
Lehet, hogy szemét vagyok, de aki belvárosban napi 5 km-es odavissza távok alatt autózni akar, az égjen el a pokol tüzén. Ok, télen elhiszem, hogy hideg van, de az év 6 hónapjában tökéletesen megfelel az idő a bringának. A világ nagy részén kezdik felfogni, hogy a belvárosban való autózás az nem valamiféle sérthetetlen alapjog... A városban emberek és nem autók élnek...

Na ezzel viszont egyetértek teljes mértékben. Én is biciklivel járok mindenhova a városban, amíg nem esik vagy havazik. Viszont az emberek nagy részét soha nem veszed rá, hogy biciklivel járjon. Tudom, sok munkatársam próbáltam rábeszélni. Ilyen dumákkal jöttek, hogy nyáron meleg van, megízzad, ősszel és tavasszal esik, stb.