Magyarország ipara

A dugókkal mi a helyzet? Mert ugye olyankor keveset mész ,de sokáig üzemel az autó. A benzinesnél/dízelnél ugye több tartalék van, nem 5-6 liter lötyög benn. De tegyük fel kifogy a benzin a dugóban, vagy hóhelyzetkor a prérin a hófúvásban, mi a megoldás? Viszek bele kannában benzint. Na de az elektromosba mit vigyek a hónom alatt? Akksit vagy áramot?

Ezért van sok villanyautóban (alig reklámozva és eldugva) úgynevezett Range Extender modul, ami egy kisméretű belsőégésű motor és egy generátor. Lásd BMW i8, Opel Ampera stb.
 
Off
Egyébként Buda külső területein szó szerint otthon érzik magukat a vaddisznók, mégsem olvastam, hogy megtámadott volna bárkit is.
Az emberevo Rozi horgaszkalandja kimaradt? :D
741qgXV42QGVm0a0s.jpeg
On
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Ez igen érdekes kérdés, mert én is ölök érte (mármint a robbanómotor kifejezésért).

Ugyanakkor... a hagyományos belsőégésű motorban valóban égés van, méghozzá frontszerűen terjedő, a gyújtógyertyá(k)tól kiinduló égés. Úgy is mondják, hogy frontgyújtásos égés. Ez nagyon kiismerhető tervezhető, de lassú (ráadásul magas hőmérsékletű, amitől sok a NOx). A front terjedési sebesség terheléstől függően kb. 10...50 m/s. Ezért kell komoly előgyújtási szög, különösen magas fordulaton és viszonylag kis terhelésnél. Emiatt az égésfolyamat beindul a felső holtpont előtt, a dugattyú ellennyomása nagy, a kinyerhető mechanikai munka csökken, az égés belenyúlik a kiterjedésbe, ezért a nyomáscsúcs alacsonyabb(újabb veszteség). Az égés felgyorsítására jelenleg két irány látszik. Az egyik, amit már alkalmaznak a Fprma-1-ben és perceken belül a civil autóiparban is, a Mahle által gyárrtott és szabadalmaztatott Turbulent Jet Ignition (TJI) rendszere, ahol az égést egy kis előkamrában indítják, ahonnan a túlnyomás miatt általában 6 nagy sebességű gyújtósugár lövell ki, ezek sebessége jóval nagyobb mint a hagyományos égésfronti sebesség,. Ezzel az égéstér nagy térfogatában lehet szinte azonnal begyújtani a keveréket, ami miatt a gyújtás közelebb vihető a felső holtponthoz és az égési idő is lerövidül. (Közelítünk az ideális, végtelen gyors égéshez). A másik sokszor felmerülő dolog a HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition= homogén keverékes kompresszió gyújtás) motor, amiben a keverék gyújtás nélkül, öngyulladással ég el, gyakorlatilag robban. A szakkifejezés erre a térfogati égés. Ennek "sebessége" kb. két nagyságrenddel nagyobb, valójában az égési idő két nagyságrenddel kisebb, mert itt nehéz égési sebességet definiálni. A probléma ezzel az, hogy baromi nehéz az égéstérben a hő-, és áramlástani viszonyokat úgy kialakítani, hogy a hengertöltet minden pontja egyszerre jusson el az öngyulladási állapotig és ez a pillanat pont a felső holtpontban legyen. Ez az égésforma sokat javítana (értsd pár százalék termikus hatásfok javulás) a motor fajlagos fogyasztásán, de nagyon nehéz kivitelezni. A legnagyobbaknak is beletört egyelőre a bicskájuk, a Mercedes évek óta nyomja a Diesotto néve a dolgot, de működő motort még nem produkáltak. Most a Mazda (aki mostanában nagyokat alkot a motortechnikában Skyactiv néven) 2018-ra ígér egy ilyen sorozatgyártású motort, a szakma már alig várja a megjelenését. Valószínűleg nem teljes értékű HCCI motor lesz, csak bizonyos üzemállapotokban működik majd így (praktikusan a leggyakoribb üzemmódban) a többiben szikragyújtással megy majd. Hát ezért írtam, hogy a dugattyús motor a pályaív végén jár....no és hogy a végén még tényleg robbanómotor lesz.
Akkor se a motor fog felrobbanni, hanem a bejuttatott tüzelőanyag-levegő keverék! :D
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
Miért? Nekünk kettő van, mindkettő napi használatban, bár nem használjuk nagy távolságokra de naponta többször is használjuk. Gondolkodom egy harmadikon, ha a kettő közül valamelyik kiesne mint pl ma a gyerekcipelős mert leszívta az akksit a 1,5 fok hideg. Az öregemnek szintén kettő van, egy puttonyos cipelős, meg egy villogós. Az öcsémnek szintén kettő, egy kis dízel kijárni melózni (napi 2x90km) és egy terepjáró. A másik öcsémnél is kettő van, egy kijárni melózni,meg egy másik terepjáró (na jó városi, X3-as) ha nagy hó lenne vagy nem indul a melós autó, osztrákból nem jó elkésni.
Járhatnék persze céges busszal is melózni de akkor reggel fél órával korábban kelek,és este jó fél órával később érek haza. Na azt nem fizeti meg senki. Pláne ilyenkor mikor reggel hatkor még sötét van és este hétkor ismét sötét van. Elég a 13 óra távollét nem kell a 14. Tudod akkor untam ezt meg mikor 20km-re jártam be dolgozni és napi 3 órát utaztam egy 12 órás szoli kedvéért, na akkor 15 órákat voltam távol,de csak 12-t fizettek ugye. Az egy hónapban mennyi lenne összeadva? A bicikli szintén nem játszik, pedig csak 5-6 km a munkahelyem, csakhogy ez vidék,nem Pest, ott el lehet tekerni a városban, de itt két település közt a vaksötétben, vaddisznóktól röfögö kukoricatáblák mellett, és persze a szél is jobban fúj, hidegebb is van pár fokkal, szóval na, nem ugyanaz... Egyébként pl sokáig jártunk többen 1 kocsival dolgozni,ha már autó megosztás, de mikor te kint vagy 18:02-kor a kollega meg 18:23-kor szédeleg ki rendszeresen hát az felemelő érzés hogy hulla fáradtan felpattintott idegrendszerrel érsz haza.
Ezek a kivételek. A 30+ fős közeli ismertségi köröben 1 autó van max, de a társaság több, mint felének nincs is...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Ezt a képet most találtam, sajnos a múltat ábrázolja nem a jelent:
22195589_150179908916550_3622128078286500787_n.jpg
Azért a kép alapján megjegyzem, hogy láthatólag nem a fejlett világba exportáltunk komoly mennyiségbe. A KGST országokba, meg a Szu-ba, ahol nevetséges cserearánnyal vette át a cuccokat. Ha ezeket levonjuk, akkor maradnak a szovjetbarát és el nem kötelezett országok, akiknek más lehetőségük nem volt, se pénzük nagyon.
 
Valóban a KGST volt a fő piacunk, de azért jutott busz az USA-ba, UK-be, Kanadába, Kuvaitba és a Görögökhöz is.
Ráadásul a NABI buszai nincsenek benne a számokban, hiszen azok az USA-ban gyártott Ikaruszok voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Valóban a KGST volt a fő piacunk, de azért jutott busz az USA-ba, UK-be, Kanadába, Kuvaitba és a Görögökhöz is.
Ráadásul a NABI buszai nincsenek benne a számokban, hiszen azok az USA-ban gyártott Ikaruszok voltak.
Ezen kívül a legjobb pénzeket hozó EAG-os kocsik sincsenek feltüntetve, ezáltal hiányzik a térképről pl. Svédország, Norvégia meg Finnország is.
 
Korábban írta vki, hogy Mo-n gyártanak páncéltörő rakétához vezérlést(komplett rakétát?). Érdeklődés szintén foglalkozók csak a területtel (nem vagyok szakmabeli, bennfentes), de én nem emlékszem, hogy valaha olvastam volna erről.
Van/volt ilyen gyártás?
 
http://iho.hu/hir/szerbbusz-modulo-171012
Elképesztő .... ja ez a jó szó. ki van öntve a fürdővízzel a gyerek...
Kár, hogy korábban már az evopro is a műanyag szemetet erőltette inkább, mert az M168d nagyon jó kocsinak ígérkezett.
o_O

Vicc amit művelnek ezekkel a szerencsétlen cégekkel. Ott van a Credo, rendelni kell tőle aztán meg is van a magyar busz,,,:mad:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz
Vicc amit művelnek ezekkel a szerencsétlen cégekkel. Ott van a Credo, rendelni kell tőle aztán meg is van a magyar busz,,,:mad:
nem vagyok benne biztos, de a Credo-nak mintha nem lenne csuklós városi kocsija. A busztesztes citadell 19 már vagy 8-10 éves konstrukció. Lehet, hogy nem szabványos már :)
de a modulo tényleg megállná a helyét csak kéne ember a gyárba, aki megépíti kevesebb stadion több busz elv szerint, vagy nemtom.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Erről ki tud valami bővebbet?
nézd meg facebook oldalát, ahova felnyomta ezt a hírt, és döntsd el mennyire lehet komolyan venni...


na meg ezt
https://www.ceginfo.hu/ceg-adatlap/future-force-korlatolt-felelossegu-tarsasag-0109295234.html

3316'08
Repülőgép, űrhajó javítása
Bejegyzés kelte: 2017.03.21.
Hatályos: 2017.03.21. - ...
Közzétéve: 2017.03.23.
9/10.

8230'08
Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése
Bejegyzés kelte: 2017.03.21.
Hatályos: 2017.03.21. - ...
Közzétéve: 2017.03.23.
9/11.

8422'08
Honvédelem
Főtevékenység
Változás időpontja: 2017.03.16.
Bejegyzés kelte: 2017.06.20.
Hatályos: 2017.03.16. - ...
Közzétéve: 2017.06.22.
9/12.

2540'08
Fegyver-, lőszergyártás
Változás időpontja: 2017.03.16.
Bejegyzés kelte: 2017.06.20.
Hatályos: 2017.03.16. - ...
Közzétéve: 2017.06.22.
9/13.

4619'08
Vegyes termékkörű ügynöki nagykereskedelem
Változás időpontja: 2017.05.30.
Bejegyzés kelte: 2017.06.20.
Hatályos: 2017.05.30. - ...
Közzétéve: 2017.06.22.

etc... persze ha pártközeli, holnapra kiderül, hogy ez említett brazil cég termékeihez képest sehol sincs a svájvi fegyveripat, és az ő termékeikkel kell látni a mezőőröket(akarom ) mondami MT-ket, meg a komplett magyar jonvédséget