Magyarország ipara

Anno a Siemens Combinók kocsiszekrényei megrepedtek, teljesen át kellett tervezni és újragyártani mindent szóval nem olyan nagy ügy ha korrigálják

Nem azt írtam, hogy nagy ügy, hanem egyszerűen belinkeltem, tájékoztatásképpen . Amúgy kompozitot javítani nem annyi mint az acélt/alumíniumot. Leginkább az újragyártás lehet a megoldás (mint ahogy írtad, ksd.Combino) de kérdés, hogy a MABI tőkeereje megengedi-e, hogy garanciában cserélgesse a karosszériákat (illetve egy-egy modult). Azért nincsenek egy súlycsoportban a Siemenssel.
 
Nem azt írtam, hogy nagy ügy, hanem egyszerűen belinkeltem, tájékoztatásképpen . Amúgy kompozitot javítani nem annyi mint az acélt/alumíniumot. Leginkább az újragyártás lehet a megoldás (mint ahogy írtad, ksd.Combino) de kérdés, hogy a MABI tőkeereje megengedi-e, hogy garanciában cserélgesse a karosszériákat (illetve egy-egy modult). Azért nincsenek egy súlycsoportban a Siemenssel.
A létező vázhoz hozzá lehet rétegelni még lemezt erősítésképpen. Anno a Combinokat úgy tervezték újra, hogy újabb forgóvázakat iktattak be a kocsiszekrények alá.
 
Bréking: 200 milliárd forintos autóipari beruházás derült ki Magyarországon
Az SK Innovation hatalmas akkumulátorgyárat építhet Magyarországon, ahonnan ellátnák az európai autógyártókat - írja a The Investor. A több mint 200 milliárd forintból megvalósuló beruházásnak köszönhetően az éves gyártókapacitás elérheti a 7,8 gigawattórát, amellyel durván 200-250 ezer elektromos autót lehetne ellátni akkumulátorokkal.

Remélem lesz belőle valami.

http://www.portfolio.hu/vallalatok/...eruhazas-derult-ki-magyarorszagon.269309.html
 
Érdekes, hogy ezt senki nem linkelte:

http://www.portfolio.hu/vallalatok/...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
"az Ikarus is együttműködési megállapodást írt alá iráni partnereivel, utóbbi 1000 busz gyártásáról és szállításáról állapodott meg"

"A tárcavezető azt is bejelentette, hogy közvetlen légijárat létrehozását javasolta Teherán és Budapest között, amelyet iráni kollégája támogatásáról biztosított."

Hoppá ...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Érdekes, hogy ezt senki nem linkelte:

http://www.portfolio.hu/vallalatok/...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
"az Ikarus is együttműködési megállapodást írt alá iráni partnereivel, utóbbi 1000 busz gyártásáról és szállításáról állapodott meg"

"A tárcavezető azt is bejelentette, hogy közvetlen légijárat létrehozását javasolta Teherán és Budapest között, amelyet iráni kollégája támogatásáról biztosított."

Hoppá ...
Ezt az 1000 buszt még egyszer olvastam, szerintem pont itt. Nem tudom mennyire komoly és mennyire van rá pénzük. A közvetlen járatot meg nem a Wizz fogja csinálni az biztos.
 
Érdekes, hogy ezt senki nem linkelte:

http://www.portfolio.hu/vallalatok/...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
"az Ikarus is együttműködési megállapodást írt alá iráni partnereivel, utóbbi 1000 busz gyártásáról és szállításáról állapodott meg"

"A tárcavezető azt is bejelentette, hogy közvetlen légijárat létrehozását javasolta Teherán és Budapest között, amelyet iráni kollégája támogatásáról biztosított."

Hoppá ...
Valahol nagyon nagyon rossz, hogy a hazai iparban ez a vertikum. Busz-összeszerelés. Az egyedi gépgyártást hagytuk az enyészetnek, most meg a tömegtermelésben próbálunk versenyezni. Agyrém.

A nagy cégek (Audi, Daimler, Suzuki, stb.) egyik oldalról jók, hogy itt vannak, mert munkahelyet biztosítanak, de másik oldalról elszívnak. Az egyedi gépgyártásban edzōdött lakatos egy ilyen gyárban kb. 25%-al többet keres, normálisabb munkakörnyzet mellett. Nem hibáztatom érte. Ezek a német mamutok még odahaza is bitang jól vannak menedzselve (üzemszervezési oldalról), ugyanez az egyedi gépgyártásról nem mondható el.

Kár. Abban tudást lehet eladni, ebben pedig letolni az árakat a munkáért..
 
Valahol nagyon nagyon rossz, hogy a hazai iparban ez a vertikum. Busz-összeszerelés. Az egyedi gépgyártást hagytuk az enyészetnek, most meg a tömegtermelésben próbálunk versenyezni. Agyrém.

A nagy cégek (Audi, Daimler, Suzuki, stb.) egyik oldalról jók, hogy itt vannak, mert munkahelyet biztosítanak, de másik oldalról elszívnak. Az egyedi gépgyártásban edzōdött lakatos egy ilyen gyárban kb. 25%-al többet keres, normálisabb munkakörnyzet mellett. Nem hibáztatom érte. Ezek a német mamutok még odahaza is bitang jól vannak menedzselve (üzemszervezési oldalról), ugyanez az egyedi gépgyártásról nem mondható el.

Kár. Abban tudást lehet eladni, ebben pedig letolni az árakat a munkáért..
Mi a megoldás?
 
Bréking: 200 milliárd forintos autóipari beruházás derült ki Magyarországon
Az SK Innovation hatalmas akkumulátorgyárat építhet Magyarországon, ahonnan ellátnák az európai autógyártókat - írja a The Investor. A több mint 200 milliárd forintból megvalósuló beruházásnak köszönhetően az éves gyártókapacitás elérheti a 7,8 gigawattórát, amellyel durván 200-250 ezer elektromos autót lehetne ellátni akkumulátorokkal.

Remélem lesz belőle valami.

http://www.portfolio.hu/vallalatok/...eruhazas-derult-ki-magyarorszagon.269309.html

Nem tűnik környezetbarátnak...
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
https://444.hu/2017/12/05/iranban-oroszorszagban-es-kinaban-tervez-ikarusokat-gyartani-szeles-gabor

gondolom energiacellával.

ja és ebből két ország nem az embargó szélén táncol?

utóirat: állítólag ezt a tervet az Eximbank megdobta 50 milliárddal, bár jelentős visszalépés ahhoz hogy tavasszal még atomerőműveket terveztek gyártani az afrikaiaknak.

30 perce - Az állami tulajdonú Exim Bank 162 millió eurós, azaz nagyjából 50 milliárd forintos hitelkeretet biztosít az Ikarus-buszok iráni gyártásának megindulásához – írja az angol nyelven sugárzó iráni Press TV beszámolója nyomán a hvg.hu.

http://index.hu/gazdasag/2017/04/06/irannal_kozosen_epithet_atomreaktorokat_magyarorszag/
 
A Nemzetgazdasági Minisztérium adatai szerint szeptember végéig több mint 10 700 munkavállalási engedélyt adtak ki nem európai uniós országból érkezőknek - írja a Világgazdaság. Tavaly viszont egész évben csak 6303-at, vagyis év végére jó eséllyel a 2016-os szám duplája jön össze. Ez azonban még mindig csak töredéke az idei, 59 ezres kvótának.

A Magyar Nemzet viszont megjegyzi, hogy ez az adat annyiban csalóka, hogy júliustól a szerb vagy ukrán állampolgárok külön engedély nélkül is dolgozhatnak a hiányszakmákban Magyarországon, ami újabb hétezer munkavállalót jelent. A legtöbben egyébként épp az ukránok dolgoznak, de növekszik a kínaiak és az indiaiak száma is. Az EU-s munkavállalók a bejelentések alapján 10 500-an vannak, a legtöbben román állampolgárok.

A külföldiek zöme a kereskedelemben, a gépjárműjavításban, a vendéglátásban, az építőiparban és a feldolgozóiparban dolgozik, csaknem kétharmaduk Budapesten. Az összes külföldi foglalkoztatott több mint harmada diplomás, ám számottevő, 33 százalék a szakképzetlenek aránya.
 
Valahol nagyon nagyon rossz, hogy a hazai iparban ez a vertikum. Busz-összeszerelés. Az egyedi gépgyártást hagytuk az enyészetnek, most meg a tömegtermelésben próbálunk versenyezni. Agyrém.

A nagy cégek (Audi, Daimler, Suzuki, stb.) egyik oldalról jók, hogy itt vannak, mert munkahelyet biztosítanak, de másik oldalról elszívnak. Az egyedi gépgyártásban edzōdött lakatos egy ilyen gyárban kb. 25%-al többet keres, normálisabb munkakörnyzet mellett. Nem hibáztatom érte. Ezek a német mamutok még odahaza is bitang jól vannak menedzselve (üzemszervezési oldalról), ugyanez az egyedi gépgyártásról nem mondható el.

Kár. Abban tudást lehet eladni, ebben pedig letolni az árakat a munkáért..

Németországban, az USA-ban és más fejlett országokban is vannak sima szalagmunkások, akik pont ugyanazt csinálják, sokszor még ugyanannál a cégnél is, mint a magyar szalagmunkás is, csak sokkal több pénzt kapnak érte. Ahogy egyre több cég van és egyre nehezebben találnak munkásokat, a fizetések folyamatosan növekednek. Persze lehagyni Németországot soha nem fogjuk, de azért közeledni fogunk hozzájuk.
 
https://444.hu/2017/12/05/iranban-oroszorszagban-es-kinaban-tervez-ikarusokat-gyartani-szeles-gabor

gondolom energiacellával.

ja és ebből két ország nem az embargó szélén táncol?

utóirat: állítólag ezt a tervet az Eximbank megdobta 50 milliárddal, bár jelentős visszalépés ahhoz hogy tavasszal még atomerőműveket terveztek gyártani az afrikaiaknak.

30 perce - Az állami tulajdonú Exim Bank 162 millió eurós, azaz nagyjából 50 milliárd forintos hitelkeretet biztosít az Ikarus-buszok iráni gyártásának megindulásához – írja az angol nyelven sugárzó iráni Press TV beszámolója nyomán a hvg.hu.

http://index.hu/gazdasag/2017/04/06/irannal_kozosen_epithet_atomreaktorokat_magyarorszag/

Iránnak repülőgépeket akarna eladni a Boeing, akkor nehogy már buszokkal legyen a gond.
 
Egy kitérōhöz a Hatfield-acélt 80 éve is legyártották SM-el, szóval ez még semmit nem jelent.

Manapság a minōségi acélgyártás az LD-konverterrel vagy ívfényes kemencével kezdōdik a folyamatos öntéssel folytatódik, majd vagy AIM vagy VIR/VAR tartozik amihez, majd minimum quattro hengersort raknak vagy egy pöpec kovácssort vagy sajtolóüzemet, hōkezelōkemencékkel és az egészhez egy nagyon komoly szabályzó/analitikai aparátust ÉS SZAKTUDÁST. Ha ebbōl valami hiányzik, felesleges belekezdeni...

egy apróság, a hengersort quarto-nak hívják, mert 2db munkahenger és 2db támhenger van benne (off)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz