Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A forma engem teljesen hidegen hagy. Kilettem ra kepezve.
Nem voltam oda erte de a tornyfegyver meg egy jo darabig meg fogja alni a helyet... Kidobni hogy memmyen 10 ev mulva a siras rajta mimt most a bmp ken.., mert menne ahogy egyretobben hozzanyulnanak a vasaikhoz..,
Modernizaljak oket hazai hatterrel hazai tudassal legywn rajta tapasztalatszerzes. Garda kialakitas...

A valtasig 3-4-5 ev ig hasznaljak a szerdzsok es az a par hivatasos. Majd mennyen modernizalva a tartalekosoknak.

A 80 asokat meg atlehetne mar most kuldeni mind. A tartalekosoknak kikepzesi celra...
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Muszakilag a 80 asok is birjak a mai napig... Pedihg azok sokat kaptak... Tartalekosoknak jelen helyzetbe tokeletes. A semminel tobb... Szaszorta tobb mint egy platos teher. Kikepzes ra egyszeru gyors. Hiradas technikatol se kell felni regi radios meg a java... 80 as csak mutatoba lett modernizalva a darabszamahoz kepest... A modernizaltak is mehetnenek nyugodtan tarcsisoknak szakasz pk jarmunek
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ami ma hasznalhato elsovonalasnak holnap hasznalhato lessz masodvonalasnak. A btr apc nem ifv nem kell ra akkora modernizacio... Nem kell mimdenbol a csucstechnika ra... Tarcsisoknak plane nem kene... Mert inkabb oda jussanak a /a sok mint a vasvago ala... Ha ez bekovetkezne se dobnam ki a 80 asokat se meg azokat is m zaroltatnam szabajosan /ha kell a sorosoknak...modernizalt es modernizalatlan 80 asok./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Uj apc beszerzese eseten ha ifv is jon. A btr ek sorsa tovabeltetese a leheto legjobb megoldas egy csapassal megoldodik a tartalektartalekosok harcjarmu hianyanak problemaja. /a majd megoldodna az esetleges sorozas eseten jelentkezo eszkozhiany lenne 80 as m zarolva.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A /a s fegyverzetre ifv csak a test apc. Egyik nezopontbol az egyik legrosszabbul vedett ifv a masikbol az egyik legbrutalisabb tuzerot hordozo apc. Ennyit a /a srol. A fegyvere hatalmas ertek. No meg az uszokepesseg amit nagy mazlival tud kihasznalni... De kutya legyen az magyarorszagon aki katonatiszt letere nem tudna beszerezni egy vizugyes terkepet ahol ki lehet valasztani a legalkalmasabb atkelest legyen az kicsi vagy nagy folyam vagy folyo vagy csatorna
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ha a btr eket tudjuk modernizalni es van egy garda aki jartas /tervezesbe/ lehet arrol beszelni hogy license gyartot harcjarmu hun variacio besorolast kaphasson /magyar hozzaadott erteket bizonyos alrendszerek tekintetebe./ majd ha ezt tobb verzional es kivitelnel begyakorolta akiknek kell es belejottek... Lehet azon gondolkozni hogy reszben sajat tervezes...

Erre lenne jo egy btr modernizacio vele parhuzamosan ifv license gyartas magyar hozzaadott ertekkel hun verzio. Majd ha minden jol megy egy ugy latszik hogy sikerrel kecsektetne lehetne a mar meglevo mernokgardaval valami ceggel kozosen kifejlesztreni egy apc t. Maga a panceltest a legkevesebb...

Sok fele kepp magyarazhatom de a btr ideje meg nem jart le csak mar nem elso vonalas. /ami sohase volt tervezoi szerint./
 
  • Tetszik
Reactions: Telak2

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 528
3 073
113
Ezt a reszt: "Gyakorlatilag a teljes földi gépjárműgyártás, teljes vertikumban megtalálható már idehaza."
Amit mondtam, az egy kicsit nagyotmondás, de végül is igaz.
A teljes vertikum a tervezéstől az after sale-ig terjed (pótalkatrész, stb.).
Személyautó: A gyártók a tervezésnél már bevonják a nagyobb beszállítókat (sokszor ők készen adnak részegységeket, igény alapján), nem csak az OEM tervez magában. Audi, Suzuki, Mercedes, Opel, (BMW), ((Jaguár)),
Tehergépjármű: Rába a teherautó családdal, a tűzoltófecskendővel,
Busz: Credo, Ikarus (Széles féle), ITK, BYD, Ikarus Egyedi (most megy talán csődbe), (Rába),
Mezőgazdasági: Renner, (Claas), (Linamar), Farmgép, DMM,
Motorkerékpár: Brammo, Gepida,
Vasút: MÁV Gépészet Zrt (járműcsalád lesz, érdemes figyelni rá), Bombardier,
Villamos: (Ganz),

Érdekesség:
Repülés: Magnus, Genevation, Hungarocopter, Apollo, Diora, (Flike),
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Amit mondtam, az egy kicsit nagyotmondás, de végül is igaz.
A teljes vertikum a tervezéstől az after sale-ig terjed (pótalkatrész, stb.).
Személyautó: A gyártók a tervezésnél már bevonják a nagyobb beszállítókat (sokszor ők készen adnak részegységeket, igény alapján), nem csak az OEM tervez magában. Audi, Suzuki, Mercedes, Opel, (BMW), ((Jaguár)),
Tehergépjármű: Rába a teherautó családdal, a tűzoltófecskendővel,
Busz: Credo, Ikarus (Széles féle), ITK, BYD, Ikarus Egyedi (most megy talán csődbe), (Rába),
Mezőgazdasági: Renner, (Claas), (Linamar), Farmgép, DMM,
Motorkerékpár: Brammo, Gepida,
Vasút: MÁV Gépészet Zrt (járműcsalád lesz, érdemes figyelni rá), Bombardier,
Villamos: (Ganz),

Érdekesség:
Repülés: Magnus, Genevation, Hungarocopter, Apollo, Diora, (Flike),
A Gepida magyar? Eddig nem is tudtam. A Claasnak mi van itthon? Egyszer vagy 10 éve pakoltam át egy póton a cuccaikat, burklati elemek voltak, mert xarul volt rakodva és nem fért fel a mi motyónk. Több lerakós volt, nyugatra ment.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 792
26 340
113
Saját radart is tudnánk gyártani komoly mennyiségben és minőségben, normális PAR radart tudtommal gyártunk itthon
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
Amit mondtam, az egy kicsit nagyotmondás, de végül is igaz.
A teljes vertikum a tervezéstől az after sale-ig terjed (pótalkatrész, stb.).
Személyautó: A gyártók a tervezésnél már bevonják a nagyobb beszállítókat (sokszor ők készen adnak részegységeket, igény alapján), nem csak az OEM tervez magában. Audi, Suzuki, Mercedes, Opel, (BMW), ((Jaguár)),
Tehergépjármű: Rába a teherautó családdal, a tűzoltófecskendővel,
Busz: Credo, Ikarus (Széles féle), ITK, BYD, Ikarus Egyedi (most megy talán csődbe), (Rába),
Mezőgazdasági: Renner, (Claas), (Linamar), Farmgép, DMM,
Motorkerékpár: Brammo, Gepida,
Vasút: MÁV Gépészet Zrt (járműcsalád lesz, érdemes figyelni rá), Bombardier,
Villamos: (Ganz),

Érdekesség:
Repülés: Magnus, Genevation, Hungarocopter, Apollo, Diora, (Flike),


Ezt még nem értem. Itt mire gondolsz?

"A gyártók a tervezésnél már bevonják a nagyobb beszállítókat (sokszor ők készen adnak részegységeket, igény alapján), nem csak az OEM tervez magában."
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Amit mondtam, az egy kicsit nagyotmondás, de végül is igaz.
A teljes vertikum a tervezéstől az after sale-ig terjed (pótalkatrész, stb.).
Személyautó: A gyártók a tervezésnél már bevonják a nagyobb beszállítókat (sokszor ők készen adnak részegységeket, igény alapján), nem csak az OEM tervez magában. Audi, Suzuki, Mercedes, Opel, (BMW), ((Jaguár)),
Tehergépjármű: Rába a teherautó családdal, a tűzoltófecskendővel,
Busz: Credo, Ikarus (Széles féle), ITK, BYD, Ikarus Egyedi (most megy talán csődbe), (Rába),
Mezőgazdasági: Renner, (Claas), (Linamar), Farmgép, DMM,
Motorkerékpár: Brammo, Gepida,
Vasút: MÁV Gépészet Zrt (járműcsalád lesz, érdemes figyelni rá), Bombardier,
Villamos: (Ganz),

Érdekesség:
Repülés: Magnus, Genevation, Hungarocopter, Apollo, Diora, (Flike),
Na, ez a propaganda.
Ha a MÁV Gépészet alatt a Szolnoki Javítót érted akkor azért hogy csináljon pár év alatt 4! darab Ic kocsit sikeresen félretette az összes többi munkáját, a parajosban rohadnak a karbantartásra váró, nem egyszer modern kocsik.
A Gepida nem bringagyár? Ami ráadásul vesz egy kupac alkatrészt, lefesti a vázat és összeszereli. Nem leszólni akarom őket, de ennyi. És bringagyár van még egy Tószegen, Accell-Hunland, az jó kurva nagy.
A Ganz-nak mint villamosgyár sanyi, kár is emlegetni, ha a Debrecenben futó villamos mögül nem hátrál ki (elég paraszt módon, sokat beszélgettem a debreceni üzemeltetőkkel) Miskolc és Szeged városa akkor sikertörténet lett volna szerintem, de így nem az lett.
A buszgyártást hagyjuk már, aki tud rendes buszt csinálni az nem szimpatikus a politikának, a többiek meg csak pénzt talicskázni akarnak.
Rába, ja hát végülis ők egy fél autót még mindig meg tudnak csinálni, az elég jó, az igaz. Bár majd lassan oda is kell küldeni valami politikusszart, akkor vége lesz.
Az Audinak valóban van itt nagy fejlesztő gárdája, Meg van még a Bosh, Evosoft, ThyssenKrupp ami soket fejleszt(na ide jó bekerülni fejlesztőmérnöknek, ezek egymásra licitálva hívogatják el a másik emberét, sok ismerősöm van náluk, itt öt év és csörög a 600-800 plussz bónus és plussz túlóra), a többiek kb szerelgetnek.
A Farmgépet nem is ismertem, azt jó hogy említetted, klafa.
A magyar ipar jelenleg beszállítani tud, ennyi, ne álmodjunk már ide harckocsi-ifv gyárakat mert felesleges. azok az idők elmúltak, ha voltak egyáltalán világszínvonalon. A FUG/PSZH nem volt világszínvonal, se a 2. vh alatt gyártott páncélosaink.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 528
3 073
113
Na, ez a propaganda.
Ha a MÁV Gépészet alatt a Szolnoki Javítót érted akkor azért hogy csináljon pár év alatt 4! darab Ic kocsit sikeresen félretette az összes többi munkáját, a parajosban rohadnak a karbantartásra váró, nem egyszer modern kocsik.
A Gepida nem bringagyár? Ami ráadásul vesz egy kupac alkatrészt, lefesti a vázat és összeszereli. Nem leszólni akarom őket, de ennyi. És bringagyár van még egy Tószegen, Accell-Hunland, az jó kurva nagy.
A Ganz-nak mint villamosgyár sanyi, kár is emlegetni, ha a Debrecenben futó villamos mögül nem hátrál ki (elég paraszt módon, sokat beszélgettem a debreceni üzemeltetőkkel) Miskolc és Szeged városa akkor sikertörténet lett volna szerintem, de így nem az lett.
A buszgyártást hagyjuk már, aki tud rendes buszt csinálni az nem szimpatikus a politikának, a többiek meg csak pénzt talicskázni akarnak.
Rába, ja hát végülis ők egy fél autót még mindig meg tudnak csinálni, az elég jó, az igaz. Bár majd lassan oda is kell küldeni valami politikusszart, akkor vége lesz.
Az Audinak valóban van itt nagy fejlesztő gárdája, Meg van még a Bosh, Evosoft, ThyssenKrupp ami soket fejleszt(na ide jó bekerülni fejlesztőmérnöknek, ezek egymásra licitálva hívogatják el a másik emberét, sok ismerősöm van náluk, itt öt év és csörög a 600-800 plussz bónus és plussz túlóra), a többiek kb szerelgetnek.
A Farmgépet nem is ismertem, azt jó hogy említetted, klafa.
A magyar ipar jelenleg beszállítani tud, ennyi, ne álmodjunk már ide harckocsi-ifv gyárakat mert felesleges. azok az idők elmúltak, ha voltak egyáltalán világszínvonalon. A FUG/PSZH nem volt világszínvonal, se a 2. vh alatt gyártott páncélosaink.
Hmm.
Szóval propaganda...
Az iparági írásodra lehetne reagálni, de minek.
Végül is ignoránsnak lettem minősítve.

ui1.: a tények makacs dolgok.
ui2.: a tudatlanság áldásos.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
"A teljesség igénye nélkül: jó lehetőséget jelentenek nekünk az elektromos autók akkumulátora, orvosi műszerek vagy a honvédelem egyes területei is. "
Tungsram.
https://www.portfolio.hu/vallalatok...-fizetest-adnanak-a-dolgozoknak.1.303406.html
Hmm.
Fordítok nektek:
"A LED technológia ma már uralkodó a világítástechnikában, ám ennek gyártása jóval egyszerűbb folyamat, mint a hagyományos izzóké, tehát ha csak erre koncentrálnánk, nem lenne szükség az öt gyárunkra."
Miután elköltöttek kitudja mennyi pénzt kutatás-fejlesztésre, le is fújták a led-projektet mert nem tudták kidolgozni a technológiát amivel olcsón és normális minőségben lehetne ledet gyártani.

"Az ott folytatott munka révén viszont komoly tudást szereztünk a fém, a műanyag, a porcelán és az üveg gyártásával kapcsolatban, és ezt a kapacitást, mérnöki tudást szeretnénk más területen is hasznosítani."
Nem tudom ez mit takar de a gyártással komoly problémák vannak. Ott voltam mikor a fémalkatrész-gyártást levitték zalába. Már a géptelepítés is borzasztó hanyagsággal zajlott és lényegében azóta szar a minőség mióta ott termelnek. A üveg-félkésztermékek gyártása idén ment le valamelyik vidéki telephelyre a munkaerőhiány miatt.
"Nem érezzük kínzónak a munkaerőhiányt - szakmunkást például nem is nagyon keresünk most -"
Gigantikus hazugság. El lehet sétálni az újpesti telephely előtt vagy felhívni a HR osztályt épp milyen szakikat keresnek. Tudtommal ugyan ez a helyzet Nagykanizsán és Zalaegerszegen is. Alacsony bérek, papíron meglévő minimális létszám, állandó túlórázás stb. Betanított munkásból még kevesebb van mert pesten a havi 90-110 nevetséges.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
32 milliárd forintos beruházás lesz Tatabányán
A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára.

A beruházás bejelentésén szerdán Budapesten Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter közölte, hogy a Doosan új üzemeEurópában egyedüliként fog rézfóliát gyártani elektromos autók akkumulátoraihoz.

A Doosan Group európai elnöke a gyár termékei iránti kereslet növekedésére számít a következő években. Jongwoo Kim hozzátette, hogy az építkezés még idén elkezdődik

és várhatóan 2019 második felében ér véget.

http://www.origo.hu/gazdasag/20181107-tatabanyai-doosan-beruhazas.html
 
Status
Not open for further replies.