Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nekünk azért nem éri meg menekülni, mert annyi kézzel markolják a t..keinket, hogy a legkisebb mocorgásért is le tudnak nullázni.

Oké, magam is valahogy így képzelem el a mesét, csak a legtöbb fagylaltos, ha a kiszemelt gyerek nem veszi meg az összes költség 3-4-szereséért a pisztáciát és inkább nem kér fagyit, akkor nem azt csinálja, hogy rajzol a gyerekre egy kolumbiai nyakkendőt, aztán meg a halálfejes jégkrémesautó után köti és fel alá vonszolja a strandon.
Mernénk csak nem elfogadni a fagyit a megszabott áron.
???????
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Sajnos én csak egy elemes peldabol tudnék extrapolalni, így inkább nem teszem.

Párszor már írtam, Fehérváron NINCS elegendő munkaerő. Így a nulla és a van kategória között óriási a különbség a dolgozókat illetően. A minőségükről meg csak az után, hogy majd dolgoznak már. Egyébbként nem tudom miért csodálkozol, vagy miért nem érted ezt az egészet..... Vagy azt gondolod hogy ez az első ilyen kísérlet? Hát nem..... Kb 2,5 éves story, Tatabánya, AGC (bazi nagy autóüveg konfekcionáló/hőkezelő gyár) orosz tudással bíró művezetőt kerestek hivatalosan, ukrán munkaerő mellé.....
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Párszor már írtam, Fehérváron NINCS elegendő munkaerő. Így a nulla és a van kategória között óriási a különbség a dolgozókat illetően. A minőségükről meg csak az után, hogy majd dolgoznak már. Egyébbként nem tudom miért csodálkozol, vagy miért nem érted ezt az egészet..... Vagy azt gondolod hogy ez az első ilyen kísérlet? Hát nem..... Kb 2,5 éves story, Tatabánya, AGC (bazi nagy autóüveg konfekcionáló/hőkezelő gyár) orosz tudással bíró művezetőt kerestek hivatalosan, ukrán munkaerő mellé.....
Aha, azért ez nagyon cuki ám. Mert hány magyarul tudó műszakvezetőt kerestek/keresnek Hegyeshalomtól nyugatra az oda kirándult magyar munkavállalók kedvéért? Szóval nincs új a nap alatt, ha te kimész akárhova, akkor beszélj németül-angolul, vagy minimum az adott ország nyelvén. Ha ide bejön akárki akárhonnan te tudj minimum németül-angolul meg még az ide bejött akárkicsodák nyelvén. :mad:
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Párszor már írtam, Fehérváron NINCS elegendő munkaerő. Így a nulla és a van kategória között óriási a különbség a dolgozókat illetően. A minőségükről meg csak az után, hogy majd dolgoznak már. Egyébbként nem tudom miért csodálkozol, vagy miért nem érted ezt az egészet..... Vagy azt gondolod hogy ez az első ilyen kísérlet? Hát nem..... Kb 2,5 éves story, Tatabánya, AGC (bazi nagy autóüveg konfekcionáló/hőkezelő gyár) orosz tudással bíró művezetőt kerestek hivatalosan, ukrán munkaerő mellé.....

Minden rossz indulat nélkül azért itt attól is függ a dolog, hogy milyenek a körülmények. Én pont félúton lakok Székesfehérvár és Budapest között, mikor állást kerestem, nekem tök mindegy volt, hogy merre indulok el reggel, szóval néztem persze székesfehérvári ajánlatokat is. Aztán ledöbbentem, amikor az IBM-nél állásinterjú alatt a folyósón beszélgettünk a többi jelentkezővel, és persze a fizetés is szóba került. Nagyjából fele akkora fizetésre lehetet számítani, mint egy Budapesti cégnél (és nem ügyeskedőkről beszélünk, hanem pl. a Lufthansáról). Volt pár másik interjúm is később, amelyek után a székesfehérvári állásajánlatokat szépen kiszortíroztam, mert szinte teljesen általános volt, hogy Budapesten 50-100%-al többet lehet keresni ugyanabban a munkakörben, hasonló feltételek mellett.

Aha, azért ez nagyon cuki ám. Mert hány magyarul tudó műszakvezetőt kerestek/keresnek Hegyeshalomtól nyugatra az oda kirándult magyar munkavállalók kedvéért? Szóval nincs új a nap alatt, ha te kimész akárhova, akkor beszélj németül-angolul, vagy minimum az adott ország nyelvén. Ha ide bejön akárki akárhonnan te tudj minimum németül-angolul meg még az ide bejött akárkicsodák nyelvén. :mad:

Especiel francia cégnél (építőipar, festő, gipszfalazó, stb.) anno mesélt olyat ismerős, hogy franciául nem tudó alkalmazottakat is fogadnak, aztán majd ő fordít, ha kell (művezető volt).
Egy másik ismerős CNC esztergályosként ment ki németbe nagyon-nagyon minimális nyelvtudással, és el tudott helyezkedni (a műszaki rajz a műszaki rajz, a CNC gépek kezelőfelülete pedig nem egy ördöglakat), később átment osztrákba, ahol egyfelől szembesült vele, hogy a menet közben felszedett némettudásával nem ér semmit, mert egyszerűen nem érti meg a tájszólást. Ettől függetlenül ott is el tudott helyezkedni és dolgozni tudott, noha a cégvezető kézzel-lábbal magyarázta el, hogy mit akar.

Tehát especiel a helyzet ugyan ez tőlünk nyugatra is, csak ott lengyel, magyar, cseh, román munkásokkal zajlik ugyanez...
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Aha, azért ez nagyon cuki ám. Mert hány magyarul tudó műszakvezetőt kerestek/keresnek Hegyeshalomtól nyugatra az oda kirándult magyar munkavállalók kedvéért? Szóval nincs új a nap alatt, ha te kimész akárhova, akkor beszélj németül-angolul, vagy minimum az adott ország nyelvén. Ha ide bejön akárki akárhonnan te tudj minimum németül-angolul meg még az ide bejött akárkicsodák nyelvén. :mad:

Én erről azt gondolom, hogy ha tudsz idegen nyelven, akkor Te magad attól több leszel...... Ez nem magyarkodás kérdése, hanem inteligencia és tudás. Abszolút helyeslem, ha a gyerekek már idegen nyelven is tudnak, mondjuk érettségi mellé egy középfok szinten. Egyébbként pedig nem a befogadó ország nyelvét követelik meg (kivéve Francúzokat), hanem vagy német, vagy angol. Amennyiben ebből valamelyiket elfogadható szinten tudod, tőlünk nyugatabbra tudsz boldogulni. Példa erre, Hollandusoknál, Finneknél, Norvégoknál alap a + nyelv az anyanyelven kívül, mert ők már régesrég rájöttek, hogy annyira egyedi a saját anyanyelvük, hogy a határokon túl semmit sem ér gyakorlatilag. Ez idehaza még csak nagyon keveseknek "esettl e"....
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Minden rossz indulat nélkül azért itt attól is függ a dolog, hogy milyenek a körülmények. Én pont félúton lakok Székesfehérvár és Budapest között, mikor állást kerestem, nekem tök mindegy volt, hogy merre indulok el reggel, szóval néztem persze székesfehérvári ajánlatokat is. Aztán ledöbbentem, amikor az IBM-nél állásinterjú alatt a folyósón beszélgettünk a többi jelentkezővel, és persze a fizetés is szóba került. Nagyjából fele akkora fizetésre lehetet számítani, mint egy Budapesti cégnél (és nem ügyeskedőkről beszélünk, hanem pl. a Lufthansáról). Volt pár másik interjúm is később, amelyek után a székesfehérvári állásajánlatokat szépen kiszortíroztam, mert szinte teljesen általános volt, hogy Budapesten 50-100%-al többet lehet keresni ugyanabban a munkakörben, hasonló feltételek mellett.



Especiel francia cégnél (építőipar, festő, gipszfalazó, stb.) anno mesélt olyat ismerős, hogy franciául nem tudó alkalmazottakat is fogadnak, aztán majd ő fordít, ha kell (művezető volt).
Egy másik ismerős CNC esztergályosként ment ki németbe nagyon-nagyon minimális nyelvtudással, és el tudott helyezkedni (a műszaki rajz a műszaki rajz, a CNC gépek kezelőfelülete pedig nem egy ördöglakat), később átment osztrákba, ahol egyfelől szembesült vele, hogy a menet közben felszedett némettudásával nem ér semmit, mert egyszerűen nem érti meg a tájszólást. Ettől függetlenül ott is el tudott helyezkedni és dolgozni tudott, noha a cégvezető kézzel-lábbal magyarázta el, hogy mit akar.

Tehát especiel a helyzet ugyan ez tőlünk nyugatra is, csak ott lengyel, magyar, cseh, román munkásokkal zajlik ugyanez...

Sajnos a főváros és a vidék közötti fizetés kérdésében abszolút egyet kell hogy értsek veled. De azzal is, hogy itt Fehérváron a HR-esek többsége továbbra is várja a csodát és nem érti, hogy adott pénzért miért nem állnak sorba a nem létező munkavállalók .....
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
okés, előtúrtam egy képet a gépemről, de miként kell ide beszúrni?
Egy képről honnan fogom én, vagy bárki eldönteni, h az talajvíz, belvíz, pangóvíz vagy egy eső utáni tócsa? Gondolom a kivitelezést megelőzte egy bányakapitányi engedély esetleg egy talajtömörség vizsgálat vagy próbafúrás (kutatógödör) bármi. Na az ott leírtak érdekelnének. Főleg h Rókus magasabban van a belvárosnál.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Ez egy kutatógödör
Egy képről honnan fogom én, vagy bárki eldönteni, h az talajvíz, belvíz, pangóvíz vagy egy eső utáni tócsa? Gondolom a kivitelezést megelőzte egy bányakapitányi engedély esetleg egy talajtömörség vizsgálat vagy próbafúrás (kutatógödör) bármi. Na az ott leírtak érdekelnének. Főleg h Rókus magasabban van a belvárosnál.
Igen, bár kivitelezés még nem volt, nem is lesz. És igen, ez egy kutatógödör...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Én erről azt gondolom, hogy ha tudsz idegen nyelven, akkor Te magad attól több leszel...... Ez nem magyarkodás kérdése, hanem inteligencia és tudás. Abszolút helyeslem, ha a gyerekek már idegen nyelven is tudnak, mondjuk érettségi mellé egy középfok szinten. Egyébbként pedig nem a befogadó ország nyelvét követelik meg (kivéve Francúzokat), hanem vagy német, vagy angol. Amennyiben ebből valamelyiket elfogadható szinten tudod, tőlünk nyugatabbra tudsz boldogulni. Példa erre, Hollandusoknál, Finneknél, Norvégoknál alap a + nyelv az anyanyelven kívül, mert ők már régesrég rájöttek, hogy annyira egyedi a saját anyanyelvük, hogy a határokon túl semmit sem ér gyakorlatilag. Ez idehaza még csak nagyon keveseknek "esettl e"....
Szerintem az nem magyarkodas ha az ember egy bizonyos szintig elvárja (legalább a szándék legyen meg benne) ha valaki idegenbeli idejön az próbáljon meg magyarul értekezni, vagy ha hosszabb időt itt tölt pl 1-2 évet, akkor megtanulni magyarul. A volt igazgatom 1 év alatt teljesen jól megtanult magyarul pl. Szóval lehetoleg ne nekem kelljen már itt mindenféle nyelven tarsalognom. Mert úgy imádom mikor idejön a valami brigád britbol és azon jajgat hogy itt kevesen a beszélnek jól angolul. Ha kimegyek vagy valaki olyannal beszélek itthon aki nem tud magyarul akkor úgyis valamelyik nyelven , vagy valami mix kevert nyelven kommunikál az ember (mert azért azok közül se tud ám mindenki angolul meg németül aki idejön, hatarorkent nagyon sok naciohoz volt szerencsém). Ezzel a szerencsétlen ukrán mérnökkel is az elején probaltam németül, hát az nem ment neki egyáltalán. Akkor angol, na abból kb olyan alap szinten van mint én, keresi a szavakat forgatja a szemét meg sok ő. Na aztán valami magyar már ragadt rá a két év alatt szerencsére én még pár orosz szót meg számot meg elokotortam harminc évvel ezelőttről. Úgyhogy jelenleg ilyen hármas nyelven kommunikálunk.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Szerintem az nem magyarkodas ha az ember egy bizonyos szintig elvárja (legalább a szándék legyen meg benne) ha valaki idegenbeli idejön az próbáljon meg magyarul értekezni, vagy ha hosszabb időt itt tölt pl 1-2 évet, akkor megtanulni magyarul. A volt igazgatom 1 év alatt teljesen jól megtanult magyarul pl. Szóval lehetoleg ne nekem kelljen már itt mindenféle nyelven tarsalognom. Mert úgy imádom mikor idejön a valami brigád britbol és azon jajgat hogy itt kevesen a beszélnek jól angolul. Ha kimegyek vagy valaki olyannal beszélek itthon aki nem tud magyarul akkor úgyis valamelyik nyelven , vagy valami mix kevert nyelven kommunikál az ember (mert azért azok közül se tud ám mindenki angolul meg németül aki idejön, hatarorkent nagyon sok naciohoz volt szerencsém). Ezzel a szerencsétlen ukrán mérnökkel is az elején probaltam németül, hát az nem ment neki egyáltalán. Akkor angol, na abból kb olyan alap szinten van mint én, keresi a szavakat forgatja a szemét meg sok ő. Na aztán valami magyar már ragadt rá a két év alatt szerencsére én még pár orosz szót meg számot meg elokotortam harminc évvel ezelőttről. Úgyhogy jelenleg ilyen hármas nyelven kommunikálunk.

Részben egyet értek Veled, részben nem. Az számomra alap vetés, hogy az egész világon a műszaki nyelv az vagy angol, vagy német. Ezt lehet sajnálni, lehet ezzel nem egyet érteni, de ez van.... Ezért is írtam, hogy most kikerülő mérnöknek alapnak kellene lennie hogy valamelyiket beszéli. Ezen lehet füstölögni, de szakirodalmat, normális leírásokat ezen a nyelven keress. Mondom ezt úgy, hogy 37 éve nyűvöm az aluminium ipart, s amikor kezdtem akkor ebben az ágban ami létezett az vagy Francia, vagy Orosz nyelven volt elérhető. De telt-múlt az idő, s lőn: vagy angol, vagy német..... Ami az én tapasztalatom Amcsi tulajdonú cégnél (immár 25 éve vannak itt), hogy aki jön külföldről, legalább jó pár hónapot töltött itt vagy egyben, vagy részletekben, az alapvetésként próbálkozik a Magyar nyelvel. Ez szerintem inteligencia kérdése. Mint ahogy az is, hogy a külföldiek számára ez egy rohadt nehéz nyelv, ami ráadásul ezen az országon kívül használhatatlan. Itt kell a belátás és a türelem a részünkről, s nem szabad átmenni Magyarkodásba. Vannak realitások, amivel szembesülnünk kell a kicsinységünk és a súlytalanságunk okán.... Azonban abszolút egyet értek azzal, hogy PONT EZÉRT a Magyar kultúrát, a nyelvet az identitásunkat FENT KELL TARTANUNK! De ez nem helyettesítheti azt, hogy más kultúrnyelvet is meg kell(ene) tanulnunk, mert ezzel csak több lenne a tudásunk.....
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 792
26 340
113
Ilyen kis vicik-vacakokkal tuti jó üzletelhetnénk az öbölmenti luxus államokkal, eladni nekik jó drágán mint hobbi helikopter, nem feltétlenül csak arra jó amire a 3. cikkben írnak.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Győr is versenyben van a Volkswagen új gigagyáráért vívott küzdelemben
A világ legnagyobb autógyártója, a Volkswagen-csoport új üzemet építene Közép-Kelet-Európában. Az új gyárban 2022 után indítanák be a termelést, és a tervek az új gyártósorokon olyan népszerű városi terepjárók készülnének, mint a Škoda Karoq és a Seat Ateca. Jelenleg a csehországi Kvasiny-ben készül ez a két típus.

A német Automobilwoche című újság szerint több helyszín mellett Győr is versenyben van. Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen-csoport fb-elnöke szerint még nem született döntés arról, hogy új helyszínre kerüljön a termelés – ami lehet Bulgária vagy Románia -, Herbert Diess vezérigazgató pedig ezt kiegészítette azzal, hogy jelenlegi gyárak is szóba kerülhetnek. A Škoda jelenlegi gyárait viszont elvetették, mivel az utóbbi években már túl drága lett a cseh munkaerő.

Így került képbe a győri Audi-gyár, illetve a lengyelországi Polkowice városában található Volkswagen motorokat készítő üzem.

Az új gyár négy-ötezer embernek adna munkát, vagyis sokkal nagyobb beruházás lenne, mint az ezer főt alkalmazni tervező debreceni BMW-gyár.

A Volkswagen nemrég döntött úgy, hogy elképesztően nagy összeget, összesen 44 milliárd eurót költ a gyárai átalakítására. A következő öt évben több üzemet alakítanak át elektromos autók gyártására alkalmas üzemekké.

Eddig a Zwickauban működő üzem volt az egyetlen, amely csak elektromos autók gyártásával foglalkozott. Zwickau mellett Emden lesz a második olyan gyár, ahol csak e-autókat készítenek majd. A cég annyira komolyan gondolja az elektromos forradalmat, hogy a hannoveri gyárban, ahol a VW kisbuszait gyártják, a termelési kapacitás nagy részét a jövőben az elektromos kisbusz, az ID Buzz gyártása fogja lekötni.

Mind a három helyszín Németországban van, vagyis a Volkswagen a jövő autóinak nagy részét otthon gyártja majd. Az elektromos autók ugyanis sokkal kevesebb alkatrészből állnak, egyszerűbb őket összerakni. A legtöbb munkafolyamat automatizálható, vagyis kevesebb élőmunkára van szükség. A jövőben ezért elsősorban az energiaárak és a célpiacok közelsége határozzák majd meg a gyártási helyszíneket. Ebből a szempontból az az érdekes trend alakul ki, hogy az elektromos autók gyártása visszavándorol Nyugat-Európába.

Ebbe a stratégiába illeszkedik a hagyományos motorral felszerelt autók gyártásának Kelet-Európába költöztetése. Az autók összeszerelése önmagában nem teremt sok hozzáadott értéket. Sokat számít az olcsó munkaerő, a gyenge szakszervezetek és a magas állami támogatás.

Az autógyártók azért szeretik Magyarországot és a többin kelet-európai országot, mert itt szombaton és vasárnap sem kell leállítani a termelést: a futószalag folyamatosan működik, a munkások három műszakban dolgozhatnak. A kormányok pedig elképesztő állami támogatást adnak egy-egy újonnan betelepülő cégnek.

A debreceni BMW-gyár közvetlenül 12,5 milliárd forint támogatást kap a magyar államtól. Ez azt jelenti, hogy az adófizetők állják több évre a német gyár munkásainak a bérét. De ahogy a múlt heti kormányhatározatból kiderült, a gyár igényeinek megfelelő 135 milliárd forintnyi infrastruktúrafejlesztést is vállalt a magyar állam. A pénzből többek között útépítésre jut 44 milliárd forint, vasútfejlesztések támogatására 71,5 és közművek fejlesztésére több mint tízmilliárd forint.

Az a stratégia része, hogy egy autógyártó vezetői különböző nyilatkozatokat tesznek az újságokban a lehetséges helyszínekről. Valószínűleg mind a négy lehetséges helyszín – tehát a román, a bolgár, a magyar és a lengyel – alkalmas lenne a leendő gyár felépítésére. A stratégia lényege, hogy minél nagyobb volumenű állami támogatást tudjanak az adott kormányzatoktól kialkudni.

https://g7.hu/allam/20181126/gyor-is-versenyben-van-a-volkswagen-uj-gigagyaraert-vivott-kuzdelemben/
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 778
18 026
113
Győr is versenyben van a Volkswagen új gigagyáráért vívott küzdelemben
A világ legnagyobb autógyártója, a Volkswagen-csoport új üzemet építene Közép-Kelet-Európában. Az új gyárban 2022 után indítanák be a termelést, és a tervek az új gyártósorokon olyan népszerű városi terepjárók készülnének, mint a Škoda Karoq és a Seat Ateca. Jelenleg a csehországi Kvasiny-ben készül ez a két típus.

A német Automobilwoche című újság szerint több helyszín mellett Győr is versenyben van. Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen-csoport fb-elnöke szerint még nem született döntés arról, hogy új helyszínre kerüljön a termelés – ami lehet Bulgária vagy Románia -, Herbert Diess vezérigazgató pedig ezt kiegészítette azzal, hogy jelenlegi gyárak is szóba kerülhetnek. A Škoda jelenlegi gyárait viszont elvetették, mivel az utóbbi években már túl drága lett a cseh munkaerő.

Így került képbe a győri Audi-gyár, illetve a lengyelországi Polkowice városában található Volkswagen motorokat készítő üzem.

Az új gyár négy-ötezer embernek adna munkát, vagyis sokkal nagyobb beruházás lenne, mint az ezer főt alkalmazni tervező debreceni BMW-gyár.

A Volkswagen nemrég döntött úgy, hogy elképesztően nagy összeget, összesen 44 milliárd eurót költ a gyárai átalakítására. A következő öt évben több üzemet alakítanak át elektromos autók gyártására alkalmas üzemekké.

Eddig a Zwickauban működő üzem volt az egyetlen, amely csak elektromos autók gyártásával foglalkozott. Zwickau mellett Emden lesz a második olyan gyár, ahol csak e-autókat készítenek majd. A cég annyira komolyan gondolja az elektromos forradalmat, hogy a hannoveri gyárban, ahol a VW kisbuszait gyártják, a termelési kapacitás nagy részét a jövőben az elektromos kisbusz, az ID Buzz gyártása fogja lekötni.

Mind a három helyszín Németországban van, vagyis a Volkswagen a jövő autóinak nagy részét otthon gyártja majd. Az elektromos autók ugyanis sokkal kevesebb alkatrészből állnak, egyszerűbb őket összerakni. A legtöbb munkafolyamat automatizálható, vagyis kevesebb élőmunkára van szükség. A jövőben ezért elsősorban az energiaárak és a célpiacok közelsége határozzák majd meg a gyártási helyszíneket. Ebből a szempontból az az érdekes trend alakul ki, hogy az elektromos autók gyártása visszavándorol Nyugat-Európába.

Ebbe a stratégiába illeszkedik a hagyományos motorral felszerelt autók gyártásának Kelet-Európába költöztetése. Az autók összeszerelése önmagában nem teremt sok hozzáadott értéket. Sokat számít az olcsó munkaerő, a gyenge szakszervezetek és a magas állami támogatás.

Az autógyártók azért szeretik Magyarországot és a többin kelet-európai országot, mert itt szombaton és vasárnap sem kell leállítani a termelést: a futószalag folyamatosan működik, a munkások három műszakban dolgozhatnak. A kormányok pedig elképesztő állami támogatást adnak egy-egy újonnan betelepülő cégnek.

A debreceni BMW-gyár közvetlenül 12,5 milliárd forint támogatást kap a magyar államtól. Ez azt jelenti, hogy az adófizetők állják több évre a német gyár munkásainak a bérét. De ahogy a múlt heti kormányhatározatból kiderült, a gyár igényeinek megfelelő 135 milliárd forintnyi infrastruktúrafejlesztést is vállalt a magyar állam. A pénzből többek között útépítésre jut 44 milliárd forint, vasútfejlesztések támogatására 71,5 és közművek fejlesztésére több mint tízmilliárd forint.

Az a stratégia része, hogy egy autógyártó vezetői különböző nyilatkozatokat tesznek az újságokban a lehetséges helyszínekről. Valószínűleg mind a négy lehetséges helyszín – tehát a román, a bolgár, a magyar és a lengyel – alkalmas lenne a leendő gyár felépítésére. A stratégia lényege, hogy minél nagyobb volumenű állami támogatást tudjanak az adott kormányzatoktól kialkudni.

https://g7.hu/allam/20181126/gyor-is-versenyben-van-a-volkswagen-uj-gigagyaraert-vivott-kuzdelemben/
szóval indul újra a kelet-európai olcsójánoskodás, a ki ígér több év adómentességet, plusz autópályát, kevesebb szakszervezeti befolyást. Az gondolom megint a véletlen műve, hogy azzal túlnézik az egyik fő pontentát Düsseldorf környékén, hogy Magyarországon már 400 óra/év túlórát is el lehet rendelni (miközben Németországban elég szigorúan veszik a túlórázást - no persze, ez a trükkös emberkereskedőket nem érinti. Hegesztős oldalon van pofája valakinek úgy hirdetni az állást, hogy heti 60 órával mennyit lehet keresni...). Pontosan az ilyen filléreskedéssel tesszük magunkat automatikusan Balkánnal egyenlővé. Eddig tart a büszkeség meg a nagyság. A nép görizik, ezek meg lesápolják a megvalósítás során a saját részüket. Nagyon kíváncsi lennék, hogy hány strómanon keresztül folynak a munkák az Audi/Merci és a többi ilyen autóipari "presztízs beruházásnál".

Beszarás. 3 hónapja arról ment a balhé szakszervezeti szinten, hogy a digitalizáció hogyan fogja érinteni a vegyipari dolgozókat, meg a 37,5 órás munkahét is milyen megterhelő (plusz 30 nap szabadság, meg évente 10 ünnepnap, ami hétközben van és tilos a ledolgozós szombat...), addig odahaza csavarnak még egyet az embereken.

Annyi mindenre lehetett volna szakosodni, specializálódni az évek során. Régen nagyon sokat jártam Lichtenstein-be. Az egész egy bolhafing. Ott a ThyssenKrupp Presta, a Hilti meg a bankok. Plusz ott a világ legnagyobb fogászati implantátum gyára (mert ugye a rágni kell). Kis ország és jé, működik. Magyarországon megvolt a szürkeállomány, az ötlet és a munkabírás is. Mi lett belőle?! Lenyúlás, haver cége, elvesztett évtizedek. Majd 2030-ban a robotokkal szemben mit fognak kitalálni!?
 
Status
Not open for further replies.