Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
A gyárat Komáromban építik fel, ez pedig ezer új munkahelyet jelent, beruházás értéke 239 milliárd forintot tesz ki. magar kormány ad készpénztámogatást, mértékről még megy tárgyalás.

Koreaiak már megszállták az összes szállodát, az ukrán munkaerő pedig az összes kiadó lakást, március közepén már elvileg kezdődik a betanításuk.
Pozitív hozama a dolgoknak, hogy 3 koreai étterem is nyílik a városban.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Koreaiak már megszállták az összes szállodát, az ukrán munkaerő pedig az összes kiadó lakást, március közepén már elvileg kezdődik a betanításuk.
Pozitív hozama a dolgoknak, hogy 3 koreai étterem is nyílik a városban.
Komáromban? Ott is ukránok fognak dolgozni?
 

Dactilus

Active Member
2018. november 10.
89
175
33
Ezzel sosem értettem mi a probléma. A foglalkoztatottság és a munkanélküliség mélyponton van, egész országban nagy a munkaerőhiány, főleg az autóiparban. Nem a magyar emberektől veszik el a munkát, és így is biztos nem egy magyart fog foglalkoztatni a felépülő gyár. Sokkal “rosszabb” vendégmunkásokat is kaphatnánk, nem fejtem ki, tudjátok mire gondolok.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Nem arról beszélnek mindig, hogy azon a vidéken már nincs munkaerő? Honnan lesz még ezer ember?
A győri munkahelyemről az egyik mérnöknek most járt le múlt héten az egy hónapos felmondási ideje és oda megy. Elszívhatják például a többi munkahelyről, ez példa erre. De többen járnak hozzánk nem anyaországi magyarok, őket is elcsábíthatja ez a cég mert közelebb van nekik. Majd holnap faggatom az odavalósiakat (Komárom és környéke). Erősödni fog az ottani munkáltatók között a verseny.

De jobb lett volna egy ilyen beruházás akár Dombóváron, Gyöngyösön, Nyíregyházán például.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 256
5 221
113
Ép
A győri munkahelyemről az egyik mérnöknek most járt le múlt héten az egy hónapos felmondási ideje és oda megy. Elszívhatják például a többi munkahelyről, ez példa erre. De többen járnak hozzánk nem anyaországi magyarok, őket is elcsábíthatja ez a cég mert közelebb van nekik. Majd holnap faggatom az odavalósiakat (Komárom és környéke). Erősödni fog az ottani munkáltatók között a verseny.

De jobb lett volna egy ilyen beruházás akár Dombóváron, Gyöngyösön, Nyíregyházán például.
Épül az új Duna híd is, Szlovákia is célpont munkaerőt tekintve. Azért Komárom mert a fő vevő nagy valószinűséggel a VW konszern lesz. Győr, Pozsony, Skoda gyár Cseheknél.. és ez közel van és van autópálya... Nyíregyháza ehhez képes világvége....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and anonim999

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Ezzel sosem értettem mi a probléma. A foglalkoztatottság és a munkanélküliség mélyponton van, egész országban nagy a munkaerőhiány, főleg az autóiparban. Nem a magyar emberektől veszik el a munkát, és így is biztos nem egy magyart fog foglalkoztatni a felépülő gyár. Sokkal “rosszabb” vendégmunkásokat is kaphatnánk, nem fejtem ki, tudjátok mire gondolok.
Hogy mi a probléma? Például ez:
https://www.napi.hu/magyar_vallalat...unkas-vas-megye-sarvar-feszultseg.679173.html
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 870
32 454
113
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Legalább fellendül az Adidas bolt forgalma...
Szokd:


Ezt a beidegződést el kellene felejteni, hisz sem Magyarországon, sem K.K. Eu-ban nincsenek nagy távolságok.

Vasúton 2 nap mire átvergődik egy tehervonat Nyíregyházáról Győrbe. Ez ma már elfogadhatatlan egy gyártási lánc elemeként.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 906
72 915
113
Ez igaz, van egy rakás sárvári kollegám, rokonom és mind ugyanezt mondják. Az ottani cégek lófaxt se fizetnek, nem csak a multik,az egész városban, talán még azt a kandallósat emlegetik hogy jobb,de az is kevés nyugati viszonylatban. Erre válaszul az egész város szinte ingázik, nem csak osztrákba,hanem a környező más településeken levő munkahelyekre,gyárakba. Persze vannak akik maradtak ,mint pl kollegám felesége aki még 82-ben jött át Kárpátaljáról,tehát megérti ezeket a Kárpátokon túli ukránokat. Szóval jah, isznak, cirkuszolnak állandóan, kúrnak az erkélyen, szemetelnek, szemtelenek, beállnak eléd a kasszánál a sorba stb, nem is kedvelik egymást a magyarokkal az egész városban. A cégek meg kinyalják a seggüket, állítólag többet is keresnek mint a magyarok. Szóval nem kamu a cikk.
Nálunk nincsenek, csak egy szerencsétlen mérnök, Lvovból. Na azzal nem vagyunk kisegítve, csak a munkámat nehezíti.
Van viszont egy rahedli jobbára fiatal szabolcsi meg békés megyei vendégmunkás. A zömében van valami vonó hogy kulturáltan fogalmazzak. Na ezek se érnek sokat, dolgoznak éhbérért, előleget kérnek állandóan, feltörnek mindent, isznak, összevissza baxnak egymással, semmi elírással nem törődnek, munkájuk sokat nem ér mert egy részük agyilag sincs rendben. Az egyiknek annyi pénze se volt minap hogyha felmond hazamenjen, így maradt. Én nem akarom elhinni hogy otthon nem keresik meg ezt a 130-140(?) ezret. Itt meg elbaxák mindet mert drága minden az otthoni árakhoz viszonyítva. De azért cigi + kóla, vagy kávé megy óránként.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 870
32 454
113
Vasúton 2 nap mire átvergődik egy tehervonat Nyíregyházáról Győrbe. Ez ma már elfogadhatatlan egy gyártási lánc elemeként.
Ez nyilván így van, de ma már annyi mindent -sokszor laikusként értelmetlenül és feleslegesen is- szállítanak kamionnal, hogy nem tudom, hogy mennyire opció a vasúti szállítás. Egyébként is, pl. Egerből érdemes Pozsonyon túlra váltókat szállítani közúton, 400 km-t? Ehhez képest nincs messzebb Szeged, vagy nem jelentősen van messzebb Pécs, vagy Nyíregyháza (csak a távolabbi nagyvárosokat nézve).
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 870
32 454
113
Én nem akarom elhinni hogy otthon nem keresik meg ezt a 130-140(?) ezret. Itt meg elbaxák mindet mert drága minden az otthoni árakhoz viszonyítva. De azért cigi + kóla, vagy kávé megy óránként.
De, megkereshet, viszont aki elindul az ország másik végéből és értelmesebb, az jó eséllyel nem áll meg a piros csík előtt és megy tovább. Másrészt sokkal kevesebb munkahely van és sokszor minimálbérért és ezért nem biztos, hogy fél órákat (céges busszal többet) akar ingázni, mikor máshol meg többet kereshet, kap munkásszállót (ami sokszor kulturáltabb, mint a saját háza). Az meg, hogy cigi-kávé-kóla az tök mindegy, hogy hol issza, otthon is simán elcseszné a keresetét.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 256
5 221
113
Legalább fellendül az Adidas bolt forgalma...
Szokd:


Ezt a beidegződést el kellene felejteni, hisz sem Magyarországon, sem K.K. Eu-ban nincsenek nagy távolságok.
De van ha Justintime rendszerbe gyártasz..... Győr - Komárom vagy Nyíregyháza.... nem mindegy. A munkást meg idehozzák Nyiregyröl ha kell....
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 124
3 276
113
Ép

Épül az új Duna híd is, Szlovákia is célpont munkaerőt tekintve. Azért Komárom mert a fő vevő nagy valószinűséggel a VW konszern lesz. Győr, Pozsony, Skoda gyár Cseheknél.. és ez közel van és van autópálya... Nyíregyháza ehhez képes világvége....
Helló mindenkinek.Egy kérdésem lenne hogy lesz e vmi komolyabb mozgás itt Szegeden mert nagyon le vannak ülve errefelé a dolgok?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez nyilván így van, de ma már annyi mindent -sokszor laikusként értelmetlenül és feleslegesen is- szállítanak kamionnal, hogy nem tudom, hogy mennyire opció a vasúti szállítás. Egyébként is, pl. Egerből érdemes Pozsonyon túlra váltókat szállítani közúton, 400 km-t? Ehhez képest nincs messzebb Szeged, vagy nem jelentősen van messzebb Pécs, vagy Nyíregyháza (csak a távolabbi nagyvárosokat nézve).

Alig van már kamionsofőr az országban, nagyobb cégek már utcáról felvesznek embereket, saját maguk képzik az állományt... 10 éve még csak minimum 3-4-5 év tapasztalattal vettek fel bárkit.
Autópályák is túltelítettek, elég egyetlen felújítás az M0-son és a sofőr ott tölti a fél napot.
Főutak legtöbb helyen rossz vicc kategória...
Maximum 26 tonnát vihet, korlátozott méretben, ez kisebb alkatrészeknél elmegy, de amikor naponta több ezer tonnákat kellene mozgatni akkor felejtős, már csak a fel-lerakodás miatt is.

Jelenlegi EU-s szabályozás célja, hogy 650km legyen a lélektani határ ahol már vasút>közút, de ehhez olyan vasút is kellene. Volt olyan mozdonyvezető aki reggel felült Székesfehérváron, majd este ott is szállt le, mivel bedugult a vonal a sok "elővárosi" vonattal...