Magyarország ipara

A gyárat Komáromban építik fel, ez pedig ezer új munkahelyet jelent, beruházás értéke 239 milliárd forintot tesz ki. magar kormány ad készpénztámogatást, mértékről még megy tárgyalás.

Koreaiak már megszállták az összes szállodát, az ukrán munkaerő pedig az összes kiadó lakást, március közepén már elvileg kezdődik a betanításuk.
Pozitív hozama a dolgoknak, hogy 3 koreai étterem is nyílik a városban.
 
Koreaiak már megszállták az összes szállodát, az ukrán munkaerő pedig az összes kiadó lakást, március közepén már elvileg kezdődik a betanításuk.
Pozitív hozama a dolgoknak, hogy 3 koreai étterem is nyílik a városban.
Komáromban? Ott is ukránok fognak dolgozni?
 
Ezzel sosem értettem mi a probléma. A foglalkoztatottság és a munkanélküliség mélyponton van, egész országban nagy a munkaerőhiány, főleg az autóiparban. Nem a magyar emberektől veszik el a munkát, és így is biztos nem egy magyart fog foglalkoztatni a felépülő gyár. Sokkal “rosszabb” vendégmunkásokat is kaphatnánk, nem fejtem ki, tudjátok mire gondolok.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Nem arról beszélnek mindig, hogy azon a vidéken már nincs munkaerő? Honnan lesz még ezer ember?
A győri munkahelyemről az egyik mérnöknek most járt le múlt héten az egy hónapos felmondási ideje és oda megy. Elszívhatják például a többi munkahelyről, ez példa erre. De többen járnak hozzánk nem anyaországi magyarok, őket is elcsábíthatja ez a cég mert közelebb van nekik. Majd holnap faggatom az odavalósiakat (Komárom és környéke). Erősödni fog az ottani munkáltatók között a verseny.

De jobb lett volna egy ilyen beruházás akár Dombóváron, Gyöngyösön, Nyíregyházán például.
 
Ép
A győri munkahelyemről az egyik mérnöknek most járt le múlt héten az egy hónapos felmondási ideje és oda megy. Elszívhatják például a többi munkahelyről, ez példa erre. De többen járnak hozzánk nem anyaországi magyarok, őket is elcsábíthatja ez a cég mert közelebb van nekik. Majd holnap faggatom az odavalósiakat (Komárom és környéke). Erősödni fog az ottani munkáltatók között a verseny.

De jobb lett volna egy ilyen beruházás akár Dombóváron, Gyöngyösön, Nyíregyházán például.
Épül az új Duna híd is, Szlovákia is célpont munkaerőt tekintve. Azért Komárom mert a fő vevő nagy valószinűséggel a VW konszern lesz. Győr, Pozsony, Skoda gyár Cseheknél.. és ez közel van és van autópálya... Nyíregyháza ehhez képes világvége....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and anonim999
Ezzel sosem értettem mi a probléma. A foglalkoztatottság és a munkanélküliség mélyponton van, egész országban nagy a munkaerőhiány, főleg az autóiparban. Nem a magyar emberektől veszik el a munkát, és így is biztos nem egy magyart fog foglalkoztatni a felépülő gyár. Sokkal “rosszabb” vendégmunkásokat is kaphatnánk, nem fejtem ki, tudjátok mire gondolok.
Hogy mi a probléma? Például ez:
https://www.napi.hu/magyar_vallalat...unkas-vas-megye-sarvar-feszultseg.679173.html
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Egyelőre még a csak az egyre nagyobb számban megjelenő szotyihéjakat lehet felfedezni a járdák mentén...
Legalább fellendül az Adidas bolt forgalma...
Szokd:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nyíregyháza ehhez képes világvége
Ezt a beidegződést el kellene felejteni, hisz sem Magyarországon, sem K.K. Eu-ban nincsenek nagy távolságok.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Magyar modell, gazdasági stratégiai tervek

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
Legalább fellendül az Adidas bolt forgalma...
Szokd:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ezt a beidegződést el kellene felejteni, hisz sem Magyarországon, sem K.K. Eu-ban nincsenek nagy távolságok.

Vasúton 2 nap mire átvergődik egy tehervonat Nyíregyházáról Győrbe. Ez ma már elfogadhatatlan egy gyártási lánc elemeként.
 
Ez igaz, van egy rakás sárvári kollegám, rokonom és mind ugyanezt mondják. Az ottani cégek lófaxt se fizetnek, nem csak a multik,az egész városban, talán még azt a kandallósat emlegetik hogy jobb,de az is kevés nyugati viszonylatban. Erre válaszul az egész város szinte ingázik, nem csak osztrákba,hanem a környező más településeken levő munkahelyekre,gyárakba. Persze vannak akik maradtak ,mint pl kollegám felesége aki még 82-ben jött át Kárpátaljáról,tehát megérti ezeket a Kárpátokon túli ukránokat. Szóval jah, isznak, cirkuszolnak állandóan, kúrnak az erkélyen, szemetelnek, szemtelenek, beállnak eléd a kasszánál a sorba stb, nem is kedvelik egymást a magyarokkal az egész városban. A cégek meg kinyalják a seggüket, állítólag többet is keresnek mint a magyarok. Szóval nem kamu a cikk.
Nálunk nincsenek, csak egy szerencsétlen mérnök, Lvovból. Na azzal nem vagyunk kisegítve, csak a munkámat nehezíti.
Van viszont egy rahedli jobbára fiatal szabolcsi meg békés megyei vendégmunkás. A zömében van valami vonó hogy kulturáltan fogalmazzak. Na ezek se érnek sokat, dolgoznak éhbérért, előleget kérnek állandóan, feltörnek mindent, isznak, összevissza baxnak egymással, semmi elírással nem törődnek, munkájuk sokat nem ér mert egy részük agyilag sincs rendben. Az egyiknek annyi pénze se volt minap hogyha felmond hazamenjen, így maradt. Én nem akarom elhinni hogy otthon nem keresik meg ezt a 130-140(?) ezret. Itt meg elbaxák mindet mert drága minden az otthoni árakhoz viszonyítva. De azért cigi + kóla, vagy kávé megy óránként.
 
Vasúton 2 nap mire átvergődik egy tehervonat Nyíregyházáról Győrbe. Ez ma már elfogadhatatlan egy gyártási lánc elemeként.
Ez nyilván így van, de ma már annyi mindent -sokszor laikusként értelmetlenül és feleslegesen is- szállítanak kamionnal, hogy nem tudom, hogy mennyire opció a vasúti szállítás. Egyébként is, pl. Egerből érdemes Pozsonyon túlra váltókat szállítani közúton, 400 km-t? Ehhez képest nincs messzebb Szeged, vagy nem jelentősen van messzebb Pécs, vagy Nyíregyháza (csak a távolabbi nagyvárosokat nézve).
 
Én nem akarom elhinni hogy otthon nem keresik meg ezt a 130-140(?) ezret. Itt meg elbaxák mindet mert drága minden az otthoni árakhoz viszonyítva. De azért cigi + kóla, vagy kávé megy óránként.
De, megkereshet, viszont aki elindul az ország másik végéből és értelmesebb, az jó eséllyel nem áll meg a piros csík előtt és megy tovább. Másrészt sokkal kevesebb munkahely van és sokszor minimálbérért és ezért nem biztos, hogy fél órákat (céges busszal többet) akar ingázni, mikor máshol meg többet kereshet, kap munkásszállót (ami sokszor kulturáltabb, mint a saját háza). Az meg, hogy cigi-kávé-kóla az tök mindegy, hogy hol issza, otthon is simán elcseszné a keresetét.
 
Legalább fellendül az Adidas bolt forgalma...
Szokd:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ezt a beidegződést el kellene felejteni, hisz sem Magyarországon, sem K.K. Eu-ban nincsenek nagy távolságok.
De van ha Justintime rendszerbe gyártasz..... Győr - Komárom vagy Nyíregyháza.... nem mindegy. A munkást meg idehozzák Nyiregyröl ha kell....
 
Ép

Épül az új Duna híd is, Szlovákia is célpont munkaerőt tekintve. Azért Komárom mert a fő vevő nagy valószinűséggel a VW konszern lesz. Győr, Pozsony, Skoda gyár Cseheknél.. és ez közel van és van autópálya... Nyíregyháza ehhez képes világvége....
Helló mindenkinek.Egy kérdésem lenne hogy lesz e vmi komolyabb mozgás itt Szegeden mert nagyon le vannak ülve errefelé a dolgok?
 
Ez nyilván így van, de ma már annyi mindent -sokszor laikusként értelmetlenül és feleslegesen is- szállítanak kamionnal, hogy nem tudom, hogy mennyire opció a vasúti szállítás. Egyébként is, pl. Egerből érdemes Pozsonyon túlra váltókat szállítani közúton, 400 km-t? Ehhez képest nincs messzebb Szeged, vagy nem jelentősen van messzebb Pécs, vagy Nyíregyháza (csak a távolabbi nagyvárosokat nézve).

Alig van már kamionsofőr az országban, nagyobb cégek már utcáról felvesznek embereket, saját maguk képzik az állományt... 10 éve még csak minimum 3-4-5 év tapasztalattal vettek fel bárkit.
Autópályák is túltelítettek, elég egyetlen felújítás az M0-son és a sofőr ott tölti a fél napot.
Főutak legtöbb helyen rossz vicc kategória...
Maximum 26 tonnát vihet, korlátozott méretben, ez kisebb alkatrészeknél elmegy, de amikor naponta több ezer tonnákat kellene mozgatni akkor felejtős, már csak a fel-lerakodás miatt is.

Jelenlegi EU-s szabályozás célja, hogy 650km legyen a lélektani határ ahol már vasút>közút, de ehhez olyan vasút is kellene. Volt olyan mozdonyvezető aki reggel felült Székesfehérváron, majd este ott is szállt le, mivel bedugult a vonal a sok "elővárosi" vonattal...