Na meg ez sem fasza, hogy mire a két vadászgép odaér, arra egy átlag utasszállító átmegy az országon. Háborús helyzetben az első csapásnál nem maradna magyar légierő, mert a Gripeneket repterestől belebombáznák a földbe még mielőtt emelni tudnák őket.
Egy ilyen kis méretű ország légierejét az első csapás lenullázza. Ezen az sem változtatna érdemben, ha F-35-öseink lennének Gripen helyet.
Békeidőben 15 percen belül kell emelni a Gripenek a riasztástól számítva. Egy 900 km/h-val haladó utasszállító ennyi idő alatt 225 km-t tesz meg. A Gripennek emelkednie és gyorsulnia kell, ami szintén percek. Majd miután felmászott a megfelelő szintre és felgyorsult, a teljes utánégetéssel döngető, rakétákkal megpakolt Gripen legfeljebb 2-szer olyan gyors, mint az utasszállító, de inkább csak 1,7-szer. Tehát semmi meglepő nincs abban, hogy egy utasszállító hosszában átrepüli az országot, mire a Gripenek beérik.
Fokozatosan eszkalálódó helyzetben, ha az ellenfél van annyira lovagias, hogy szinte előre bejelenti a támadási szándékát, értelemszerűen nem 15 perc a normaidő, de ettől még alapjaiban véve nem változik a képlet. Kecskemét a szerb határ különböző pontjaitól 5,5-8 perc, a román határ 50 %-ától 6-10 perc, másik 50 %-ától 10-17 perc, az ukrán határtól 17-18 perc, a szlovák határól 8-15 perc repülési időre van 900 km/h sebesség esetén. Az észleléshez és a riasztáshoz is kell idő és még emelt szintű készültség esetén is legalább 6-8 perc a gépek felszállása. De ekkor még csak alacsonyan lévő, lassú, gyakorló célpontok az ellenséges vadászok számára.
Lehet mondani, hogy ha a gaz ellen nem használja a meglepetés erejét és már csak akkor támad, amikor számítunk rá, akkor mindig a levegőben lehet járőr gépünk, de a gyakorlatban egy géppárnál többet hosszú ideig (hetekig, hónapokig) állandó járőrben nem tudunk tartani. Márpedig egy géppár még akkor sem állít meg 1-2 századnyi támadó erőt, ha azok történetesen nem mondjuk a Gripenekkel lényegében azonos harcértékű román F-16-osok.