MAKSZ / MAKS

Laikus ötletelésem szerint valamilyen "egyszerű", a haderő által nagy tömegben felvehető repülőeszköz/fegyverrendszer gyártására való átállás lehet a megoldás, bár nem tudom mi lenne az ami a profil szempontjából hasonló lehetőség lenne.
 
Fejleszteni kell a KNAAZ gyártástechnológiáját(gépek) és sokkal szigorúbb minőségellenőrzést kell bevezetni.
 
171895.jpg
 
Mind a PAK-FA, mind pedig a Szu-35Sz, tehát a két olyan gép, amiben a 117-es hajtóművek valamilyen szériai vannak sokat gurulnak a fék felengedését követően, mire rendesen felpörgetik a hajtóművet. Ezutána forszázs kapcsolását követően már hamar elemelkednek, de valamiért a nekifutás ezekkel a gépekkel igencsak óvatoskodva történik. És ez már sokéves tendencia. És ugye volt az a flameout pár éve a T-50-essel...

Az utánégető bekapcsolásánál azért nem árt, ha a kompresszor után megvan a megfelelő légfelesleg-tényező. Ha kevés a levegő, az túldúsult keveréket eredményez és gyengébb belső hűtést a hajtóműben, ami drasztikusan csökkentheti a hajtómű élettartamát. Valószínűleg ezért van az, hogy csak bizonyos sebesség fölött kapcsolják az utánégetést, amikor már a sebességből adódóan is megvan a kellő beömlő levegőmennyiség és dinamikus elősűrítés a szívócsatornában, már a kompresszor előtt.
 
Beriev Be-200 shows firefighting capability at MAKS-2015
https://www.youtube.com/watch?v=WtiK26ra740