MAKSZ

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 276
25 485
113
Ha jól értem az alábbi kép alatti hozzászólásokat, akkor helyfelszabadítás érdekében nekiálltak nagytakarítani Zsukovszkijban, és feldarabolnak rengeteg kísérleti repülőgépet, többek között a Szu-47-et, a MiG 1.44-et, a Tu-155-öt, és még egy sor egyéb mást is.
Remélem nem így lesz !
https://russianplanes.net/id141935
Pedig ott aztán nem nagyon van helyhiány.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 276
25 485
113
A legújabb hozzászólás szerint a VM-T is áldozatul esik.
Különös. Pont a felsorolt gépekből lett volna összerakva a bázison létesítendő házimúzeum.
Ezekből vontattak volna ki gépeket a statikus sorra a kétévente rendezendő MAKSz idejére. Utána meg vissza.
Ha mindezt szétvágják, akkor semmi sem marad.
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed and vilmoci

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 427
33 407
113
Ez már hivatalos:
В отстойниках ЛИИ начата утилизация бортов по распоряжению Ростеха. Подписант Сердюков.
Практически все, что принадлежит МО и ЛИИ. Сегодня готовили площадки для утилизации пары Як-40 и Ту-134, вовсю готовят МиГи-29 и Су-27.
Вторым этапом пойдут под нож машины ОКБ.
В предварительном списке Су-47 Ту-155 МиГ-31М Су-17 Су-15 МиГ-21 МиГ-23 МиГ-25 МиГ-27 МиГ-29 Су-24 Ми-6 Як-40 Як-42 Рысачок Ан-26 Ан-12 Ми-26 Ка-29.

Монино сейчас явно не до самолетов, с новым то директором. Патриот вроде хочет борта, но денег на их выкуп и вывоз нет. Дополню, в список утилизируемых машин попал и ВМ-Т.
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 196
1 838
113
Ez már hivatalos:
В отстойниках ЛИИ начата утилизация бортов по распоряжению Ростеха. Подписант Сердюков.
Практически все, что принадлежит МО и ЛИИ. Сегодня готовили площадки для утилизации пары Як-40 и Ту-134, вовсю готовят МиГи-29 и Су-27.
Вторым этапом пойдут под нож машины ОКБ.
В предварительном списке Су-47 Ту-155 МиГ-31М Су-17 Су-15 МиГ-21 МиГ-23 МиГ-25 МиГ-27 МиГ-29 Су-24 Ми-6 Як-40 Як-42 Рысачок Ан-26 Ан-12 Ми-26 Ка-29.

Монино сейчас явно не до самолетов, с новым то директором. Патриот вроде хочет борта, но денег на их выкуп и вывоз нет. Дополню, в список утилизируемых машин попал и ВМ-Т.
Ezek nem normálisak. Eddig sem óvták a kísérleti gépeket legalábbis nem darabolták fel.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 427
33 407
113
Ez a fogyatékos most itt rontja a levegőt? A védelmi minszterként eltöltött öt éve és a kiváló eredeti T-72B3 modernizáció után rég páros lábbal kellett volna rúgni valahova Nyenyecföldre gázkutasnak
Szergyukov áll az UAC struktúrák konszolidációja-optimalizációja mögött. A legismertebb a MiG-Szuhoj és a többi tervező iroda összevonása.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 427
33 407
113
Érkezett egy cáfolat a hírekre, hivatalosnak tűnő dokumentumokkal alátámasztva:
https://vk.com/wall-173678697_164678


Magyarul egy hivatalos levél Anatolij Szergyukovtól, aki az OAK (UAC) ipari igazgatója Csuvasföld kormányzójához, amelyben felkínálja az UAC számára fölösleges - repülésre alkalmatlan gépeket/protókat (a listában) múzeumokban való elhelyezésre.

Szerintem az illető, aki a gépek szétvágásáról terjesztette a híreket félreértette ezt a levelet.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 859
21 809
113
Magyarul egy hivatalos levél Anatolij Szergyukovtól, aki az OAK (UAC) ipari igazgatója Csuvasföld kormányzójához, amelyben felkínálja az UAC számára fölösleges - repülésre alkalmatlan gépeket/protókat (a listában) múzeumokban való elhelyezésre.

Szerintem az illető, aki a gépek szétvágásáról terjesztette a híreket félreértette ezt a levelet.

Remélem a Vadim Zadorozhny múzeum tulajdonosa megmenti ezeket a gépeket is, ahogy a Jak gyár múzeumának gépeit és Hodinka egy részét is megmentette.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
638
2 246
93
Idén is szeretnék menni a MAKSZ-ra. Pénzem egyelőre van rá, a szabadságom tartalékolom,remélem akkor már utazni is lehet. Ezen kívül nagyon nem szeretném, hogy ez a rabló Szergyukov szétvágassa a komplett statikus sorát a MAKSZ-nak. A Szu-47-ből például az az egy van a világon,amit 2019 augusztusában fotóztam én is a statikus soron. Meg kéne óvni! A repüléstörténet egy rendkívül fontos,egyedi darabja. Nagyon nem csipem ezt a Szergyukovot, és nem ötletem sincs,hogy miként kúszott újra ilyen magas beosztásba ez a börtöntöltelék.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
207
604
93
Idén is szeretnék menni a MAKSZ-ra. Pénzem egyelőre van rá, a szabadságom tartalékolom,remélem akkor már utazni is lehet. Ezen kívül nagyon nem szeretném, hogy ez a rabló Szergyukov szétvágassa a komplett statikus sorát a MAKSZ-nak. A Szu-47-ből például az az egy van a világon,amit 2019 augusztusában fotóztam én is a statikus soron. Meg kéne óvni! A repüléstörténet egy rendkívül fontos,egyedi darabja. Nagyon nem csipem ezt a Szergyukovot, és nem ötletem sincs,hogy miként kúszott újra ilyen magas beosztásba ez a börtöntöltelék.
Sajnos egyelőre még vízumot sem lehet igényelni. A híradások szerint nincs nagy szigor Moszkvában, remélhetőleg oltási igazolással megnyílnak majd nyár elejére, hogy a turizmusból befolyó pénzek ne maradjanak el azért.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 360
6 461
113
Sajnos egyelőre még vízumot sem lehet igényelni. A híradások szerint nincs nagy szigor Moszkvában, remélhetőleg oltási igazolással megnyílnak majd nyár elejére, hogy a turizmusból befolyó pénzek ne maradjanak el azért.
Németekkel április 1-jével indult újra a légiközlekedés, az itthoni és kinti helyzetet figyelembe véve azt mondanám olyan június elejére talán már jobban nyitni fognak Szergejék. Országon belül vakcinaútlevél biztos nem lesz, mert kaszát ragad a nép, de külföldi utazásoknál terveznek QR kódos rendszert bevezetni. Gyanítom a vízumnál is hasonló lesz, a bevándorlási papír mellé kapunk még egy eü QR kódot amit mindig magunknál kell tartani. Szezonkezdésre szerintem többet fogunk már tudni
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
207
604
93
Németekkel április 1-jével indult újra a légiközlekedés, az itthoni és kinti helyzetet figyelembe véve azt mondanám olyan június elejére talán már jobban nyitni fognak Szergejék. Országon belül vakcinaútlevél biztos nem lesz, mert kaszát ragad a nép, de külföldi utazásoknál terveznek QR kódos rendszert bevezetni. Gyanítom a vízumnál is hasonló lesz, a bevándorlási papír mellé kapunk még egy eü QR kódot amit mindig magunknál kell tartani. Szezonkezdésre szerintem többet fogunk már tudni
A vízumigénylést egyébként rendkívül le akarták egyszerűsíteni január 1-el, a konzuli szolgálat honlapja szerint majd elektronikusan is meg lehet azt igényelni 4 nap átfutási idővel, lényegesen olcsóbban. Ez lényegesen nagyobb mozgásteret, és rugalmasságot fog eredményezni a korábbi rendszerhez képest, ha valóban a leírásnak megfelelően fog működni.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
638
2 246
93
Csodás. Az ilyen gépekből egyet-egyet minimum meg kéne óvni. Egyet repültetni, egyet meg olyan állapotban, hogy ott lehessen a statikuson. A repülőképes állapotúra fel lehetne építeni egy reklámkampányt, és jó pénzért utasokat repültetni vele. De nem, mert Szergyukovnak kell a hely (láttam amit írtak az alapján aláírt a gépre egy állagmegóvási parancsot, de ez úgy látszik nem jött össze, akkor meg megint minek van ott). Mire kell neki ennyi hely? Ott akar új bútorboltot nyitni? Plusz a másik szép figura az Borisz Aljosin,aki az egész Zsukovszkij civil reptér project mögött áll, és akitől sokan falra másznak,köztük Magomed Tolbojev korábbi Buran berepülőpilóta is. Akinek igen érdekes videói vannak a neten, ahol felteszi a kérdést nem egyszer, hogy mi a francért kellett megengedni, hogy a LII területén, a Zsukovszkijon egy civil repteret hozzanak létre? Egy alapvetően zárt tesztreptérre, minek kellett odaengedni az állandó civil forgalmat? Tolbojev nem a MAKSZ ellen van, már csak azért sem mert az Aviaszalon nevű cég (ami a MAKSZ-ot szervezi),egyik vezetője. Az állandó civil légiforgalom ellen van,szerintem teljesen jogosan. A MAKSZ-on nyilván rengeteg civil van,de ott az maximálisan kezelhető. Ahova nem mehetsz, ott állnak a készenléti rendőrök, és abból épeszű ember tudja, hogy oda nem megy. Plusz az két évente egy hét.Az állandó civil légiforgalom meg az ezzel járó kellemetlenségek ellen van Tolbojev. Szerintem is az volna a normális, hogy a Zsukovszij egy alapból zárt reptér volna amit kizárólag a különböző repülőgép és helikoptergyártó cégek használhatnálnak tesztelési céllal, plusz esetleg a haderő,a rendőrség az MCSSz és a titkosszolgálat. Viszont ne azért kelljen várakoznia például a Szu-57-nek járó hajtóművel a guruló úton, mert Nyikolájt aki egyébként be van baszva még csak most próbálják feljuttatni az Airbusra ami után időablakot kapott a felszállásra a Szuhoj.