1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

MAN teherautók (SX, FX, LX, HX és egyéb variánsok)

Diskurzus a(z) 'Aknatámadás ellen védett (MRAP) és egyéb szállító-' témában - GrGLy által indítva @ 2013. április 27..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. shornet24

    shornet24 Active Member

  3. Danger

    Danger New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Dánia műszaki-mentő járműveket rendelt a Rheinmetalltól
    Sziasztok ! Nem rossz ez a gép ! De nezzük meg mit hozott össze az Oshkosh a müszaki mentő járművek területén:http://www.oshkoshdefense.com/mmrs-demonstrator#vid
    Egyébként érdemes megnézni az egész oldalukat, mert meg mutatják a legújabb MRAP fejlesztéseket is. Üdv. Camp Arifjan-ból !
     
  4. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    <a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">Danger</a>

     

    Nekem ez a TAK-4 független felfüggesztés nagyon szimpi az Oshkosh-nál, végre egy cég, amelyik rájött, hogy MRAP-oknál, katonai teherautóknál, egyéb katonai járműveknél bizony nem hátrány a jó terepjáró képesség.
     
  5. Danger

    Danger New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Dánia műszaki-mentő járműveket rendelt a Rheinmetalltól
    Wolfram

    Érdekes, hogy a kerék felfüggesztésnél ennyit kellett várni arra ,hogy újra a független felfüggesztéseket kezdjék el használni. ( az egy tengelyen lévő kerekek egymástól függetlenül mozoghatnak, egymásra nincsenek hatással).
    Főleg az afganisztáni tapasztalatok miatt váltottak a TAK-4-ra vagy a TAK-4i-re. A magas tömeg közép pont és a merev hidak alkalmazása veszélyes kemény terepen, könnyen borulékonnyá teszi a jármüvet.
     
  6. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    <a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">Danger</a>

     

    Azért pár milliócskát sikerült elszórniuk a sok esetben kvázi használhatatlan MRAP-okra Afganisztánban, mire rátört a megvilágosodás a döntéshozókra. És ugye ott van még a magyar vonatkozás, a felborult szar Maxxpro-ban életét vesztett két magyar katona, most meg a szintén merev tengelyes Komondor-fejlesztés (a merev tengelyes MRAP-ok által telített piacot tekintve mi értelme van ezzel szórakozni, az jó kérdés, inkább licencben gyártanánk valami normális APC-t/IFV-t, annak több haszna lenne), amit, kis túlzással, jóformán csak műúton lehet majd használni...
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Legjobb konstrukció a TÁTRÁé volt, oszt mégis csődbe ment. A Licenszeit se használja senki.
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    https://www.google.com/search?q=tatra+truck+suspension&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=sKTvUYG9DI6ShQfAx4GICg&ved=0CDsQsAQ&biw=1024&bih=674
     
  9. Danger

    Danger New Member

    GACSAT
    Az indiaiak megvásároltak elég sok Tátra fejlesztést. Legtöbb szállító járművük a hadseregnél szintén Tátra licenc alapján készül.
     
  10. maxim

    maxim Member

    "A szállításokat 2016-ban kezdi meg a német járműgyártó és 2020-ig" azt hittem valami orosz hir :)
     
  11. bartinieffektus

    bartinieffektus Active Member

    Mikor ment tönkre a Tatra ? Ismerősömék nem is olyan rég szereztek be egy vadi ujjat a cégükbe. http://www.tatratrucks.com/
     
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Pár éve. Úgy tudom, végleg bezárt. Utoljára még legyártották Indiának a megrendelt pár tucat példányt. Ezeket láttam is a gyárudvaron úgy 5 éve, egy 8-10 tengelyest meg még szereltek. 2db négytengelyest vezettem is.
    Nem tudom, India megvette-e a licenszeket, de ha megvették, nagyon jól tették.
     
  13. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @gacsat
    A Tatra még megvan, nézz körül az oldalukon a hírek között, az IDEX-en is kint voltak.
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Én a gyárban néztem körül. Olyan mint az Ikarusz.
     
  15. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    wolfram



    Azért pár milliócskát sikerült elszórniuk a sok esetben kvázi használhatatlan MRAP-okra Afganisztánban, mire rátört a megvilágosodás a döntéshozókra. És ugye ott van még a magyar vonatkozás, a felborult szar Maxxpro-ban életét vesztett két magyar katona, most meg a szintén merev tengelyes Komondor-fejlesztés (a merev tengelyes MRAP-ok által telített piacot tekintve mi értelme van ezzel szórakozni, az jó kérdés, inkább licencben gyártanánk valami normális APC-t/IFV-t, annak több haszna lenne), amit, kis túlzással, jóformán csak műúton lehet majd használni...



    Wolfram, osztom. A Maxxpro magas és keskeny. Süt róla hogy xar terepen. Csak műútra való. A Komondorból meg mire lesz valami kimegy a divatból. Későn kezdtünk saját mrapot tervezgetni mindenki azt gyárt. max mozgó vez pont-nak vagy híradós kocsinak jó lenne.:)
     
  16. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    egy kis kavalkád! van rajta MAN is! :D
    [​IMG]
     
  17. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Érdekes beszerzés ez a Svéd MAN beszerzés. Ott van nekik a Volvo és a Scania , bár ez utóbbi Volkwagen érdekeltség már. De mindkét cég világviszonylatban is kitűnő teherautókat gyárt. Továbbá azért is érdekes mert most a németekkel kicsit mosolyszünet van a tengók miatt. Svédországnak ennyire nato vágyai lennének hogy a teherautóik is nato teherjárművek lesznek?
     
  18. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szerintem csak szimplán se a Volvo, se a Scania nem tud olyan katonai teherautó-családot felvonultatni olyan képességekkel, olyan határidőre és olyan áron, mint ami a svédeknek kell.

    A Scania alapvetően civilből átvedlett katonai teherautókat tud kínálni, a Volvo detto, a MAN meg évtizedek óta külön családot tart fent erre, amellyel szinte a teljes palettát lefedi.
     
  19. szittya88

    szittya88 New Member

    Ez az ennek szurkoltam :-D
    Marmint a svéd-norvég beszerzésnek.
    Kivancsi vagyok hany száz alváz gyartasa pottyan a rabara (ugye ha mar grif ennyi a minimum No meg amnémetek meg a kötelezetségek a kedvezményekért.../azonos bizonyos befektetői köröknek/ valami visza jar
     
  20. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ööö... he?
     

Ezen oldal megosztása