A modern harci helikoptereknek csak bizonyos részeit fedi páncélzat, a Mi-28-ast kivéve a kabin "üvegezése" sima 5mm-es plexiből van, talán a front szélvédő az ami többrétegű péncélüveg.
Az AH-64-eseken az ülések oldalfala kapott kevlár páncélzatot, de az üvegezés nem áll ellen a 7.62-es lövedékeknek, csak szerencse esetén. A hajtóművek és a transzmisszós tengely védett úgy-ahogy, igazán jó találattűrő képessége a forgószárnylapátoknak van, de van ugye az a videó, ahol fák közé berepülve a gép bizony kénytelen kényszerleszállni. A Ka-52-eseknek van rátét páncéllemez a kabin üvegezésén oldalt, ezen felül az oldalborítás kapott egy egyszerűbb szendvics páncélvédelmet és a hajtóművek borítása, de pl a hadrendben levők nagy részén még az infra árnyékoló kiömlő toldat sincs rajta.
A Mi-35M a Mi-24-esktől megörökölte az 5mm plexi+rátét páncélemez kombót a kabin körül és a Mi-28-asok jóval strapabíróbb forgószárnyát.
A harci helikopterek nagy része csak minimálisan áll ellen a 23 mm-es lövedékeknek. Azonban ne feledjük, a nettó páncélzat megléte nem elég, az a Apache is bebizonyította, hogy a robbanásálló tüzelőnyagtartály, vagy az okosan megkettőzött rendszerfelépítés önmagában is lehet garancia a hazajutásra, még közvetlen RPG találat esetén is! Az utólagos javíthatóságról nem is beszélve.
A Mi-28-as egy másik világ, itt a tervezők feltett szándéka volt a kiterjedt páncélvédelem, az üvegezés mindenhol ellenáll a 12.7-es orosz illetve egykori orosz 20mm-es lövedékeknek, melyek egyenértékűek pl. egy Stinger repeszfelhőjével, statisztikai megközelítésben.
A kabin többi része erősen páncélvédett, a forgószárnyak 30mm-es találatot is elviselnek, de az AH-64-eshez hasonlóan van mód a lebontásukra.
Ez természetesen egy jó nehéz konstrukciót eredményezett, bár a manőverezőképességen (mely messze elmarad az Apache vagy a Tiger-tól) ez nem látszik. A gépre elvben 2.7 tonna függesztményt lehet pakolni, de erre igazából nincs mód, mert az egyes pilonok összterhelhetősége nem teszi ezt lehetővé. A Mi-24V max teheremelő képessége ezzel szemben csak 2.4 tonna, de van külső teheremelési pont is hozzá.
A titok a sokkal hatékonyabb hajtóművek/reduktorok/forgószárny/faroklégcsavar együttesben keresendő. A forgószárny pl nagyobb hatásos összfelülettel rendelkezik, de lapátonként mintegy 20kg-al könnyebb konstrukció és még merevebb is. A bekötése is.
Vissza a Tigerre. A gépágyú a legfontosabb fegyver az aszimmetrikus harcban helikopter kontra gerilla viszonylatban, a NIR csak ezután jön. 30mm-es kategóriánál a tűzmegnyitás már 1.5-2km-ről is megtörténhet, igaz, a szórás is növekszik, de 30mm-es lövedék esetén élőerő ellen ez nem jelent akkora problémát.