Merkava MBT (Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Röviden a gyakorlati és az elméleti tudás közötti örök ellentét.
Röviden ép gyakorlatozgatok a frissen főzőt alma jelegű HP-m mellett és az elméleti síkon létezett söröm mellet:D
Ne bántsuk már a tiszteket :p ! Az hogy valaki tiszt, nem jelenti azt hogy semmire való, a tököm ki van veletek, ti egyenlőségjelet tesztek a vízfej/tábornokok és a tisztek közé! Egy fiatal hadnagy ugyan olyan jó harcos legalább mint egy fiatal tisztes a legtöbb esetben, csak többet tanult és mást is tud. A tiszthelyettesek - altisztek meg minden normális profi haderő gerince, velük már tényleg mi a baj?
Egy kis ábrándozás volt a régi szép idők emlékére :hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Az az idő már elmúlt hogy 150.000 fős néphadsereg legyen, jelenleg békeidőszakban a létszám tisztekből és tiszthelyettesekből van feltöltve amennyire lehet, és csak a legszükségesebb számú tisztes van a renszerben.

Hirtelen értelmes sorkatonát sem lehet kiképezni a semmiből, de tisztet meg pláne nem. Egy pl. 2SZ1 töltőkezelőjének szinte minimális kiképzéssel bármely egészséges férfit hamar ki lehet képezni, ahogy harckocsi vezetőnek szintén, de azt a tisztet aki vezeti és összehangolja egy üteg tűzét, csak évek alatt, és még akkor is gyakorolnia kell hozzá rendszeresen hogy használható tudása legyen. Ezért ha véges a létszám, jobb ütegparancsnokokat benntartani a rendszerben, mint töltőkezelőket/járművezetőket. Ez lehet hogy béna példa volt, de ez az analógia mindenre ráhúzható.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Teljesen egyetértek veled. Késöbbiekben a gond az lesz. Hogy egyre kevesebben akarnak majd elmenni katonának. És mégkevesebben hívatásosnak. És most ne induljunk ki abbol hogy hányan jelentkeztek kadétnak.
Egyébként a topiktol nem kanyarodtunk el egy kicsi
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 408
113
Az az idő már elmúlt hogy 150.000 fős néphadsereg legyen, jelenleg békeidőszakban a létszám tisztekből és tiszthelyettesekből van feltöltve amennyire lehet, és csak a legszükségesebb számú tisztes van a renszerben.

Hirtelen értelmes sorkatonát sem lehet kiképezni a semmiből, de tisztet meg pláne nem. Egy pl. 2SZ1 töltőkezelőjének szinte minimális kiképzéssel bármely egészséges férfit hamar ki lehet képezni, ahogy harckocsi vezetőnek szintén, de azt a tisztet aki vezeti és összehangolja egy üteg tűzét, csak évek alatt, és még akkor is gyakorolnia kell hozzá rendszeresen hogy használható tudása legyen. Ezért ha véges a létszám, jobb ütegparancsnokokat benntartani a rendszerben, mint töltőkezelőket/járművezetőket. Ez lehet hogy béna példa volt, de ez az analógia mindenre ráhúzható.

Ha adhatunk egy Otto Carius nevű kókler szavára akkor a harckocsi vezető a parancsnok után a legfontosabb egy harckocsiban.Szóval ez a példa pont rossz volt.
 
M

molnibalage

Guest
Pedig milyen szép látványt nyújtana a Bakonyban 50 db T-90MS és 120 db BMP- 3 as valamint (vagy) szintén 120 db Rosomak vagy Patria magyar felségjelzéssel.Hozzá körítésként 1500-2000 baka. (Javarészt nem altisztek és tisztek). + ba 155 mm Rába alvázon valamilyen M777 es nehéz lövegek. Kiegészítésként az ÖMT/ÖTT részéről szintén 1500-2000 könnyű lövészek modernizált BTR-80 al és könnyű tarackokkal/aknavetőkel meg felújított egy tucat T-72 el.Támogatásként egy egy atgm es/ Légvédelmi zászlóalj + helik. ja a Dronnakkal ellátott felderítő zászlóaljtól se feledkezünk el.
Na ez is csak álom kategória lesz:(
A fent felsorolt járművek és támogató erők létszáma messze, de messze 2000 fő felett van...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
M

molnibalage

Guest
Az az idő már elmúlt hogy 150.000 fős néphadsereg legyen, jelenleg békeidőszakban a létszám tisztekből és tiszthelyettesekből van feltöltve amennyire lehet, és csak a legszükségesebb számú tisztes van a renszerben.

Hirtelen értelmes sorkatonát sem lehet kiképezni a semmiből, de tisztet meg pláne nem. Egy pl. 2SZ1 töltőkezelőjének szinte minimális kiképzéssel bármely egészséges férfit hamar ki lehet képezni, ahogy harckocsi vezetőnek szintén, de azt a tisztet aki vezeti és összehangolja egy üteg tűzét, csak évek alatt, és még akkor is gyakorolnia kell hozzá rendszeresen hogy használható tudása legyen. Ezért ha véges a létszám, jobb ütegparancsnokokat benntartani a rendszerben, mint töltőkezelőket/járművezetőket. Ez lehet hogy béna példa volt, de ez az analógia mindenre ráhúzható.
Ez ebben a formában nem igaz, mert a jármű napi szint és félkomoly karbantartási feladatait is el kell látni. Egy töltőkező rohadtul nem csak gránátokat pakol tudtommal. Egy kamionsofőr is messze többet csinál, mint csak vezeti a járművet...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Ez ebben a formában nem igaz, mert a jármű napi szint és félkomoly karbantartási feladatait is el kell látni. Egy töltőkező rohadtul nem csak gránátokat pakol tudtommal. Egy kamionsofőr is messze többet csinál, mint csak vezeti a járművet...
Természetesen, csak ha van vele egy jó tiszt, az meg tudja tanítani a karbantartás alapjaira. Fordítva a töltőkezelő nem fog oktatni tüzér ütegparancsnokot térképészkedni, és magas szintű ballisztikát/tűzvezetést se valószínű hogy ő fog megértetni bárkivel... Ki van ez találva. A félkomoly karbantartást meg ellátó egységek végzik, jellemzően gépészmérnök végzettségű tisztek irànyítása alatt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Ha adhatunk egy Otto Carius nevű kókler szavára akkor a harckocsi vezető a parancsnok után a legfontosabb egy harckocsiban.Szóval ez a példa pont rossz volt.
Akkor tegyük gyorsan azt is hozzá, hogy egy '43 as Panzerkraftwagen IV on. Illetve senki sem állította hogy nem fontos beosztás, csak azt hogy egy C s jogsis, rutinos teherautó söfőrt hamarabb ki lehet képezni hk vezetőnek, mint egy matektanárt/geodétát ütegparancsnoknak, illetve előbbiből több rohangál az utcán, mint az utóbbiból. Arról nem is beszélve, hogy úgy szép a történet ha a pk ért az egész eszközhöz, és minden feladathoz, mert neki kell szakmailag felügyelni és fejleszteni a személyzetét.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 408
113
Akkor tegyük gyorsan azt is hozzá, hogy egy '43 as Panzerkraftwagen IV on. Illetve senki sem állította hogy nem fontos beosztás, csak azt hogy egy C s jogsis, rutinos teherautó söfőrt hamarabb ki lehet képezni hk vezetőnek, mint egy matektanárt/geodétát ütegparancsnoknak, illetve előbbiből több rohangál az utcán, mint az utóbbiból. Arról nem is beszélve, hogy úgy szép a történet ha a pk ért az egész eszközhöz, és minden feladathoz, mert neki kell szakmailag felügyelni és fejleszteni a személyzetét.

Alapszinten mindenki ért mindenhez egy harckocsiban.B jogsi kell hozzá nem C.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Akkor tegyük gyorsan azt is hozzá, hogy egy '43 as Panzerkraftwagen IV on. Illetve senki sem állította hogy nem fontos beosztás, csak azt hogy egy C s jogsis, rutinos teherautó söfőrt hamarabb ki lehet képezni hk vezetőnek, mint egy matektanárt/geodétát ütegparancsnoknak, illetve előbbiből több rohangál az utcán, mint az utóbbiból. Arról nem is beszélve, hogy úgy szép a történet ha a pk ért az egész eszközhöz, és minden feladathoz, mert neki kell szakmailag felügyelni és fejleszteni a személyzetét.
A jelenlegi harckocsikat könnyebb vezetni mint egy biciklit. Ha beülsz a vezető helyére 5 perc alatt elmagyarázzák és 10-20 percnyi vezetés után nagyjából már bele is jössz.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Alapszinten mindenki ért mindenhez egy harckocsiban.B jogsi kell hozzá nem C.
A C vel rendelkező rutinos teherautó sofőr jobban képben lesz hogy milyen egy nagy dögöt mozgatni, mint egy úrvezető, így jobb alapanyag.
Lehet ezt csűrni csavarni, az biztos hogy a parancsnok ért ideális esetben a legjobban a dolgok nagy részéhez, ezt gondolom nem nagyon akarod vitatni te sem...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Vajon a mi céges targoncásainkból milyen jó tankvezetők lennének :p 20 perc és go mehet a rali
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
A jelenlegi harckocsikat könnyebb vezetni mint egy biciklit. Ha beülsz a vezető helyére 5 perc alatt elmagyarázzák és 10-20 percnyi vezetés után nagyjából már bele is jössz.
Itt is vannak szintek azért, hogy mi számít már "bele is jössz" kategóriának, de erről nem engem kell meggyőzz, pont ezt próbálom magyarázni én is, hogy ma már ez a legkevesebb, és leggyorsabban elsajátítható kompetencia egy harcjármű személyzetnél, kb. a töltőkezelőt leszámítva.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Vajon a mi céges targoncásainkból milyen jó tankvezetők lennének :p 20 perc és go mehet a rali
Legjobb alapanyag lenne, viccen kívül. Én azért 20 perc után nem szívesen engedném őket be lakott területre, de mindenképpen hamarabb lennének bevethetőek ilyen pozícióban, mint mondjuk egy civil helikopter pilóta a jelenleg nem létező harci helikoptereinken.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 408
113
A jelenlegi harckocsikat könnyebb vezetni mint egy biciklit. Ha beülsz a vezető helyére 5 perc alatt elmagyarázzák és 10-20 percnyi vezetés után nagyjából már bele is jössz.


Nem a vezetéstechnika miatt mondta hanem azért mert ő mozgatja a harckocsit és nem mind1,hogy a parancsnok csak annyit mond,hogy ellenség 12 óránál fedezékbe vagy külön el kell mondania,hogy hová álljon.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 408
113
A C vel rendelkező rutinos teherautó sofőr jobban képben lesz hogy milyen egy nagy dögöt mozgatni, mint egy úrvezető, így jobb alapanyag.
Lehet ezt csűrni csavarni, az biztos hogy a parancsnok ért ideális esetben a legjobban a dolgok nagy részéhez, ezt gondolom nem nagyon akarod vitatni te sem...

Teljesen más dimenzió egy lánctalpa jármű mint egy teherautó éppen ezért nem is kell C jogsi.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Teljesen más dimenzió egy lánctalpa jármű mint egy teherautó éppen ezért nem is kell C jogsi.
Nem azt mondtam hogy kell, azt mondtam hogy a legjobb bemeneti háttér ha valaki mozgatott már nagy tömegű és méretű járműveket. Bobcat/targonca sem lánctalpas, de alapnak nem rossz.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Merkava Mk. IV
Izraelska_armija_tenk_sinhua.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Teljesen más dimenzió egy lánctalpa jármű mint egy teherautó éppen ezért nem is kell C jogsi.
Kivételesen Zsoltival értek egyet. Egy gyakorlott rutinos targoncást/bobcatost vagy bármilyen munkagépkezelőt kivéve darus,sokkal könnyebben lehet átképezni harckocsizóvá vagy bármilyen APC re vezetés szempontjából. Mert a vezetés rutinja egész egyszerűen beleég az emberbe. (másképp nem tudom kifejezni) Lehet hogy egy kettőnek nem fog feküdni,mert a környezet más. De 10 ből 7-8 rövid idő után könnyedén fogja kezelni azokat a vasakat. Aki vezetett már életében targoncát az tudja hogy az emelővilla hidraulika,áru stb miatt mekkora holt térrel rendelkezik. Alig lától valamit. Ebből kifolyólag megtanulnak érzékkel (érzéssel) dolgozni. (Pl nagyobb árut csak tolatva tudod szállítani) Gondolom az optikák meg a harckocsi kialakítása miatt a harckocsikban is jelentős a holtér. Ebből kifolyólag ha egy harckocsizó vezető feladja a hívatását, jobb munkagépkelező lenne a civil életben. Sokkal hamarabb szerezne rutint.