1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Messerschmitt Me 262

Diskurzus a(z) '1. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  3. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Londonban nagy élmény volt látni a Juno-val együtt.
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mi az a Juno?
     
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Jumo. Junkers Motoren.
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    @gacsat: én jóindultúan azt feltételezem hogy deze75 tudja hogy a replika Me-262 GE J85 hajtóművel repül és valami másra gondol...
     
  7. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Igen sorry Jumo ,csak a múzeumban láttam.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Terminator

    Bocs ezt nem tudtam kihagyni :D
    http://napirajz.hu/?p=1350
     
  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    dudi: ez jó:)
    Öröm látni, hogy ez a 24 órája még 0 hozzászólásos topik mennyire felélénkült :)
     
  10. laca

    laca Active Member

    Ha már okoskodás :),
    kérem valaki illetékes javítsa ki a topik címet:
    Messerschmi<b>tt</b>
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    És mindez két elírás miatt... :)
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    @dudi: Legutóbb tegnapelőtt láttam repülni a replika Me-262-est Berlinben és a belinkelt képen is ez a gép létható Zeltwegben, ezért gondoltam hogy erről van szó.
     
  13. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  14. wankel

    wankel Well-Known Member

  15. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Restaurált Me 262 hajtómű indítás eredeti Jumo 004B motorokkal!

    (az elején az iszonyat szánalmas kerregés a kis kétütemű Riedel motorok hangja)

     
    vilmoci, svajcibeka, deze75 and 4 others like this.
  16. Roni

    Roni Well-Known Member

    Van erről leírás hogy hoygan szerepelt a háborúban? Az ellenség pilótáit meglepte ezek gépek támadása? Nagy volt a technológiai szakadék Me-262 és a p-51 közt?
     
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Generàciós ugrás volt.
    Minden tekintetben: hajtómű (axiál kompresszor !), aerodinamika (nyilazott szárny!!), stb...
    Kb. mint ma egy F35 egy 4. gen gép ellen.
    A szövi bombázóknak nagy szerencséje hogy a Hitler nem ismerte fel a gépben rejlő potenciált ès mindenàron bombázót akart belőle csinálni...Majd egy évvel kèsleltette a rendszerbe állítást.
    RM4- el pàrosítva komoly pusztítást vègezhetett volna a bombázók között 43 nyarán..

    A P-51-ket állva hagyta. Nagy szerencse kellett hozzá hogy egyet-egyet lelőjenek (akkor is elsősorban a repterek környékén le - föl szállásnál)
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A hasonlat Szerintem ott bicsaklik meg, hogy a 262-es univerzálisan nem volt használható vadászgép a hajtómű komoly korlatai es a 4 db alacsony tuzgyorsasagu ágyú miatt. Vadászgép vs vadászgép harcban, ha nem meglepetés erejevel támadt akkor a sebességfoleny önmagában keves volt.

    Megbízhatóság terén meg eros visszalépés volt. A gázkart leheletfinoman kellett kezelni. A benzines grpen úgy rangattad, ahogy jólesik...

    Szoftveres hasonlattal erősen béta állapotú gépet vetettek be.
     
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nyilván egy totálisan kiforratlan technika volt...
    Igen, a hajtómű kifejezetten veszélyes volt. A turbina lapátokhoz pl. nem állt rendelkezésre komolyabb mennyiségben semmiféle ötvöző anyag.
    DE!!
    Az USA nappali bombázó kötelékei ellen halálosan hatékony volt.
    Nem sok bombázó élt túl egy MK-108 tűzcsapást.
    Az RM4-es meg majdnem hogy overkill volt...

    A szövi vadászgépek önmagukban kevesek lettek volna hogy lerombolják a Német ipart. Ahhoz a bombázókat kellett (volna) lelőni.
    Ha hamarabb állítják rendszerbe könnyen a bűvös 10% veszteség arány fölé tolhatta volna a szövetséges bombázó veszteségeket, ami a bombázó hadjárat rövidebb - hosszabb idejű szüneteltetését eredményezte volna…

    Az biztos hogy a háborút így sem nyerték volna meg, viszont ha a háború elhúzódott volna akkor 45 Aug-ban No.kapta volna az első atomot.
    Szerintem a Németek nagyon hálásak lehetnek Hitlernek hogy hátráltatta a Me-262 elfogó vadászként való bevetését….
     
  20. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Van róla jópár, 44 végétől kezdtek őket komolyabb mennyiségben bevetni, kezdetben részben mint vadászbombázót, mivel a nagy sebesség miatt lényegében elfoghatatlan volt. Ha jól emlékszem 700 körüli győzelmi igényt jelentettek a 262-esek, abban az időben amikor a hagyományos német vadászok már csak aránytalanul nagy veszteséggel tudtak eredményeket elérni.

    A másik nagyon nagy előnye hogy szutyok diesel olajszerű J2 üzemanyagot használt ami bőségesen állt rendelkezésre, míg a repülőbenzin egyre nagyobb hiánycikk lett, miután a szintetikus üzemanyagyartó ipart súlyos bombatámadások érték.

    2Nemcsak a pilótákat, de a felső vezetést is. A 8. légi hadseregnél komoly para volt a Me 262 megjelenéséből, hiszen ellenszer nem volt rá azon kívül, hogy igyekeztek a sugaras bázisokat lefogni és a gépeket felszállás leszállás közben meglepni rázuhanásból. Voltak ugyan szövi sugaras gépek fejlesztés alatt, de ezek közül a brit Meteor egyszerűen szar volt, a jenki P-80-t pedig nagyon hirtelen dobták össze és messze nem állt készen a bevétésre.

    3 A Mustang meg a többi dugattyúmotoros vadász teljesen más ligában játszott, hiszen magasságtól függően a leggyorsabb vadásznál is 170-200 km/h-el gyorsabb volt, szó szerint állva hagyta őket. Gyakorlatilag a Me 262 pilóta azt csinált amit akart. Ettől függetlenül megvoltak a fentebb már ismertetett korlátai, a fordulókonysága gyengébb volt, a sugárhajtómű is nehezebben gyorsult fel. Elsősorban ilyen körülmények között vesztettek gépeket is, vagy ha mázlista volt a szövi pilóta és zuhanásból tudott annyi pillanatnyi sebességet gyűjteni, hogy lőtávolba kerülhessen.
     
    honved, rappali_, Roni and 1 other person like this.

Ezen oldal megosztása