Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
molnibalage

A balkánon még nem túráztam. Viszont régen nagyon sokat airsoftoztam erdőben Magyarországon. Hazánkban mindig vannak tisztások az erdőkben. Vagy olyan hely ahol nagyon ritkásan vannak fák. Ilyen helyről elvileg lehet lőni MANPAD-el. A földről nézve a kulcs, hogy ilyen hely közelében vagy-e és ha igen milyen magasságban jönnek a helik. Minél alacsonyabban vannak annál reménytelenebb a MANPAD.
Viszont annál több esélye van a kézi fegyvereknek. 200 m-en belül azért meg lehet szórni egy helit, ilyenkor lehet erre egy jó pár másodperces idő ablaka a földi erőknek.
És a balkánon ugye hegyek is vannak. Vagyis simán lehetséges az is, hogy aki indítja a MANPAD-ot az magasabban van, mint a helikopter amire indít. Ez sokat javít az esélyein.
Persze ezekhez egyik oldalról szerencse a másikról szerencsétlenség is kell.
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

A balkánon még nem túráztam. Viszont régen nagyon sokat airsoftoztam erdőben Magyarországon. Hazánkban mindig vannak tisztások az erdőkben. Vagy olyan hely ahol nagyon ritkásan vannak fák. Ilyen helyről elvileg lehet lőni MANPAD-el.
Ezért mutattam meg egy kisebb tisztás. Igen, lehet, felfelé. A heli meg a fák magasságában érkezik, semmit nem látsz belőle. Tudom, mert repülnek arra kisgépek és helik is 100-200 méter magasan. Akkor látod meg őket, amikor ott vannak a fejed felett.

A földről nézve a kulcs, hogy ilyen hely közelében vagy-e és ha igen milyen magasságban jönnek a helik. Minél alacsonyabban vannak annál reménytelenebb a MANPAD.
Viszont annál több esélye van a kézi fegyvereknek. 200 m-en belül azért meg lehet szórni egy helit, ilyenkor lehet erre egy jó pár másodperces idő ablaka a földi erőknek.
És a balkánon ugye hegyek is vannak. Vagyis simán lehetséges az is, hogy aki indítja a MANPAD-ot az magasabban van, mint a helikopter amire indít. Ez sokat javít az esélyein.
Lásd fent, éjszaka repül az AH-64. Good luck a kézifegyverhez. Először látni kéne a célt és mivel mozog távolság és sebesség becslés az elétartáshoz.

Persze ezekhez egyik oldalról szerencse a másikról szerencsétlenség is kell.
Hát iszonyatosan nagy.

De ez fordíva is igaz. A heli nehezen talál célt egy ilyen helyen. Ergo nincs nagyon értelme bevetni a helit... A repcsi 4-5 km magasról sokkal jobban rálát a célokra, de az akkori TGP felbontás kurvagyenge volt a maihoz képest...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Pár kép a "balkánról":
tara-river-canyon.jpg


10880701-majestic-view-with-tara-river-canyon-in-montenegro-mountains.jpg


75610040-concrete-arch-durdevica-bridge-over-tara-river-canyon-mountain-valley-and-forest-landscape-in-durmit.jpg

montenegro-forest-aerial-helicopter-photo-plateau-mountain-66486305.jpg



Ez alapján sűrű erdő váltakozik a tisztásokkal. Ez több mint kedvező a MANPAD-nak.
De ettől függetlenül nem tudom miért nem repültek helik, de ez is közre játszik szerintem.
 
M

molnibalage

Guest
Pár kép a "balkánról":
tara-river-canyon.jpg


10880701-majestic-view-with-tara-river-canyon-in-montenegro-mountains.jpg


75610040-concrete-arch-durdevica-bridge-over-tara-river-canyon-mountain-valley-and-forest-landscape-in-durmit.jpg

montenegro-forest-aerial-helicopter-photo-plateau-mountain-66486305.jpg



Ez alapján sűrű erdő váltakozik a tisztásokkal. Ez több mint kedvező a MANPAD-nak.
De ettől függetlenül nem tudom miért nem repültek helik, de ez is közre játszik szerintem.
Bocs, de ezek a képek pont engem igazolnak. A képek totálisan fals képed adnak neked, mert nem emberi perspektívából kézültek. Vidd le 1,5 méter magasa a szemed és a fák magassága 15-20 méter. Olyan korlátozott irányok vannak kismagasságú cél ellen, hogy iszonyatos.
  • A legalsó képen is kb. egy 90 fokos irányba látsz ki, a tetőről is...
  • A híd szuper, a környékére rálász, csak a hidat is jól látni emiatt és el is kerülhető... A hidat meg lebontotta a egy gép már akkor is, ha megkérték LGB-vel...
  • A két legfelső kéen egy heli erőlködés nélkül végigrepül 10 méteren úgy, hogy legfeljebb a hangját hallod, de MANPAD indítás nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: Lator

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Nem is mondtam olyat, hogy 15-20 méter magasan repülő helire csak úgy lehet manpadozni. Ez még az alföldön se jönne mindig össze.
De ilyen körülmények között tartósan 20 méteren repülni elég baleset veszélyes, éjszaka , ködben extrém módon.
E mellet ha alacsonyan repülsz, 20 méteren, akkor egyrészt komoly kézifegyver tűzbe is kerülhetsz , másrészt 20 méterről a heli se azt látja ami a képen van. Konkrétan ő se lát senkit , hiszen akkor már nem madár perspektívából lát hanem majdnem síkban, és neki meg ugye lefele kéne nézelődnie.
 
M

molnibalage

Guest
Nem is mondtam olyat, hogy 15-20 méter magasan repülő helire csak úgy lehet manpadozni. Ez még az alföldön se jönne mindig össze.
De ilyen körülmények között tartósan 20 méteren repülni elég baleset veszélyes, éjszaka , ködben extrém módon.
Ködben igen, de nézd meg kérlek a hadművelet időpontját... A helit éjszakai repülésre tervezték.

E mellet ha alacsonyan repülsz, 20 méteren, akkor egyrészt komoly kézifegyver tűzbe is kerülhetsz , másrészt 20 méterről a heli se azt látja ami a képen van. Konkrétan ő se lát senkit , hiszen akkor már nem madár perspektívából lát hanem majdnem síkban, és neki meg ugye lefele kéne nézelődnie.
A kézifegyver tűz nem igaz, mert egyszerűen reagállni nincs időd. A heli egész egyszerűen biztonságban van nagyrszét, de nem találo célpontot a LOS miatt. Egy jó TGP-s lefele néző kamera viszont látja felülről az úton mozgó célokat. Ha van jó TGP-d. Akkor nem volt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Nekem volt "szerencsém"nyáron 1000 fokban koszovó hegyeiben "járkálni" és feltűnően kopaszak hegyek és elég sok a cserjés.Ez egyébként a mediterrán hatás miatt van az okosak szerint.No de Koszovó Szerbia legdélebbi tartománya volt szóval nem lehet Koszovóból kiindulva egész Szerbiára általánosítani.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Экипажи ударных вертолетов Ми-28Н «Ночной охотник» #ЮВО в Ставрополье перехватили воздушные цели, совершавшие полет на высоте ниже 50 м со скоростью менее 200 км/час, и принудили их к посадке

DeYAZePW0AEra54.jpg:large
 
  • Tetszik
Reactions: Python and zsolti

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 013
6 120
113
Ez még nem sokat jelent, sőt igazából lefogadnám, hogy mindenben tekintetben alulmarad nyugati (vagy most már keleti) társaitól.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
A szíriai tapasztalat az volt, hogy "kiégette" a hajózók szemét, nem? Utána fél napig nem láttak semmit vagy mi :D
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
A szíriai tapasztalat az volt, hogy "kiégette" a hajózók szemét, nem? Utána fél napig nem láttak semmit vagy mi :D
A pilótaszemüveget elnevezték a "pilóta halálának". Ez elég durva. Irritálja a pilóta szemét. Nappal jó látási viszonyok között használható. Ráadásul az elektronika vagy jó vagy nem. Ez a helikopter még nagyon nincs kész.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 564
84 998
113
Viktor Bondarev már tapasztalatok beépítése utáni állapotokról beszél.

Beszélt volna róla még mikor a VKSZ parancsnoka volt. Majd idővel kapnak új elektronikát az N-ek. Most mindenki az NM-re öszpontosít.
Egyébként ismerős az eset, többször volt róla szó itt a fórumon.