Mi-34 Hermit (Mil,Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 607
7 998
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Magyar nyelven nem találtam róla infót, ezért ez a videó a típusismertető :)
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 607
7 998
113
Mi-34_Hermit_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 051
6 262
113
Ez a kis helikopter annyira felesleges mint hóemberre a nagykabát.
Bár gondolom exportra, debott meg van bőven miből válssztani.

Ott az ANSAT meg esetleg a Ka-60/62 inkább azokat kéne specifikusan építeni.
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
4
18
"Ez a kis helikopter annyira felesleges,mint hóemberre a nagykabát"
A gép alapvetően civil célokra lett kifejlesztve. A gép abban a tekintetben egyedülálló, hogy műrepülhető, +3g túlterhelésig.
Orsó,bukfenc és egyéb szép manőverek biztonságos végrehajtására képes.
A civil gépek közül, ilyet biztonságosan egyedül csak a Bo-105 tud, de az egy nagyobb, drágább, gázturbinás típus.A Mi-34 a Kamov Ka-26-os helikopterekből ismert M14V26 csillagmotorral üzemel, de a Kamovval ellentétben egymotoros.
Ígéretes, klassz típusnak tűnik azok alapján amit látni lehet belőle a neten. Gyönyörűen műrepül, alkalmas kiképzési feladatokra ( boszinában például a légierő is rendszeresítette). Három szempontból volt gond a típussal:- elhúzódó fejlesztés( először a VAZ-Lada autogyár motorját akarták beleépíteni), nem megfelelő marketing, viszonylag magas ár(a Bo-105-höz képest filléres),ami a gép különleges kialakításának köszönhető. Az elhúzódó fejlesztés miatt a piaci űrt,amelyre szánták (alapkiképzés,sport,műrepülés,) szépen elkezdte betölteni a Robinson R-22 és R-44. Ezek a gépek olcsóbbak voltak. Kevesebbet tudtak mint a Mi-34,de megbízhatónak számítottak. Hogy a Mil mennyire lett volna mebízható az nem derült ki, ugyanis a körülmények miatt nem került olyan nagy szériában gyártásra, mint a Robinsonok. Az orosz NTV-n volt egy repülős műsorban, "Aviatori" ahol jó alaposan le is húzták a 34-est.
Két Robinson tulajdonos és Szergej Barkov tesztpilóta véleményét ütköztették. A Robinsonosok érvei a következők voltak: 1.A Robinson olcsóbb 2. Minek műrepülni egy helikopterrel,főleg ha az kiképző. " A Mi az játszani van, azt pedig gyerekek szoktak..."
3. Az egyik Robinson tulaj elmondja, hogy a gépátvétel 2-3 perc a Robinsonnál(amíg repülés előtt részletesen körbenézi,ellenőrzi,hogy alkalmas e a repülésre), ugyanez szerinte a Mi-34-esen 2 órát venne igénybe,ami nyilvánvaló hazugság.
A köpködést a műsor is folytatja önindítós indítás(Robinson) vs levegővel indítás(Mi),természetesen az jön ki, hogy sokkal kényelmesebb az önindítós. Aztán felróják, hogy nehezebb becsukni a Mi ajtaját. Azt is elmondják,hogy a Robinsonhoz olyan spec üzemanyag kell, amit csak Finnországból lehet beszerezni, de ettől még a Robinson az Isten szerintük.A pártatlanság jegyében a műsorvezető is robinsonon ismerkedik a helikoptervezetés alapjaival,mert az egyik kedves tulaj felajánlja. Aztán az is bajuk volt a Mi-34-el, hogy nehezebb mint a Robinson (hát ki gondolta volna, hogy ha egy Extra 300 is nehezebb mint egy erősebb széltől atomjaira hulló UL, akkor a műrepülő feladatokra is épített heli nehezebb mint az,amelyik max egy nagy bedöntésű fordulót bír ki)Ha tippelnem kéne akkor sokkal jobban jöhetett volna ki a Mil gépe az összehasonlításból, ha kicsit odaadják a riporternek,de ilyen nem volt. Aztán az volt a következő érv,hogy a Robinson úgy tervezte a helikopterét mint egy jó autót, olyan kényelmesek az ülései(hihető),a kilátás jobb belőle mint a Mi-34-ből(ez kevésbé). A világ legidétlenebb ciklikus karjának megszületése mögötti tervezői filozófiát már nem fejtették ki,biztos az is az autóról jutott az eszébe Robinson úrnak.
Az Aviatori című műsornak ez egy 2009-es adása volt. Megkeresem, aztán belinkelem, de most nincs sok energiám hozzá.Láttam többször eléggé megjegyeztem. A Mi-34 főtervezője is megszólalt, aki amellett érvelt, hogy a 34-es biztonságosabb mert a kialakítása miatt megúszhatóak vele olyan helyzetek amik a Robinsonnal nem. Az adott helyzeteket is elkezdte elemezni,de sajnos azt már nem értettem pontosan. Aztán az egyik Robinson tulaj természetesen leugatta a főtervezőt, hogy olyan nem fordulhat elő, hogy a pilóta ilyen helyzetbe kerüljön. A Robinsonból akkor a műsor szerint (2009) 150 db volt Oroszországban. A Mi-34-esből pedig addig összesen 22db készült,az arszenyevi Progressz gyárban. Ebből egyébként 2 példány Magyarországra került. Sajnos a magyarországi állomány 50%-a elpusztult, mivel az egyik gépet összetörték.
A pilóta kis magasságon repült, villanydrótnak ütközött, leszakadt a farokrész és utasokkal (falunapi repültetés) együtt a beleestek a Dunába. Szerencsére mindenki túlélte. A pilóta egyébként a végsőkig kitartott amellett,hogy elég magassága volt,(130m) a KBSZ kivizsgálói és a szemtanúk véleménye ellenére is.
Az esetről készült KBSZ jelentés elolvasása erősen ajánlott:
http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2008-201-4p.pdf
Itt pedig rövid egy videó( az egyetlen magyar videó a típusról a YT-on ) ahol a gép ugyanazon a környéken,fakorona magasságban repül, ahol a jelentésben leírt baleset is történt.
https://www.youtube.com/watch?v=SrobfDGyCNQ
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
Nem felesleges, sőt! Az oroszoknak gyakorlatilag M-8/17 széria helikoptereik vannak, az alatt meg gyakorlatilag semmi (nem tudom a Mi-2 mennyire van náluk elterjedve). Az amerikaiaknak meg MH-6, OH-58, európában egy rakás közepes helikopter.
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
4
18
Nem felesleges, sőt! Az oroszoknak gyakorlatilag M-8/17 széria helikoptereik vannak, az alatt meg gyakorlatilag semmi (nem tudom a Mi-2 mennyire van náluk elterjedve). Az amerikaiaknak meg MH-6, OH-58, európában egy rakás közepes helikopter.

A Mi-2 nagyon el van terjedve náluk. Az volt az alapkiképzőgép náluk a DOSZAAF-ban, ezen kívül pedig a mezőgazdaágban jelenleg az alap helikoptertípusuk. Éppen ezek miatt még mindig sok Mi-2-es van náluk.A helikopteres világbajnokságokat is Mi-2-eekkel szokta nyerni az orosz válogatott. A Mi-34 alapcélja eredetileg a Mi-2 leváltása volt a kiképzési területen. Csak a SZU megszűnésével minden lehetőség beszűkült,a 90-es évek sötét időszak volt. A DOSZAAF ugyan nem szűnt meg, úgy mint a magyar változata, az MHSZ, de a lehetőségeik rosszabbak lettek. A szervezet helyzete a 2000-es években kezdett ismét javulni. A Mi-34 hazai lehetőségeit ez beszűkítette, hogy a helikopteres vonalon pedig megjelentek közben a magán kiképző szervezetek, amik közül sokan Robinsont választották.Az autóvezető képzésben tudomásom szerint még mindig a DOSZAAF van monopolhelyzetben.
Ismertető videó a 4 évente megrendezésre kerülő FAI helikopter világbajnokságról:
https://www.youtube.com/watch?v=KFCsCM7xRg0
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
4
18
Itt van a Mi-34-et jó alaposan lefikázó 2009-es Aviatori című műsor videója. A benne elhangzottakat már feljebb leírtam.Aki esetleg jobban tud oroszul nyugodtan hozzátehet,mert a főtervező mondandóját csak részben értettem:)
13:50-től indul a Mi kicsontozása és a Robinson magasztalása:
https://www.youtube.com/watch?v=PMQo3QznEUE
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 929
67 917
113
Most egy kicsit csúnya leszek:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mint két tojás...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 929
67 917
113
Jó de itt max. a forma a hasonlóság, technikailag kb. semmi.
Még a forgószárny bekötés is hasonlóan merev, illetve mindkét típusnál szempont volt a rotoragy, illetve lapátbekötés merevebbé tétele, bár a megvalósítás elve egész más volt. És igen, inkább csak kiadódó formai hasonlóság az, amirő beszélhetünk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and enzo

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 891
11 251
113
Újra elővették a Mi-34-es típust. Az M1-es változatot már a Klimov VK-650-es gázturbinával szerelték fel. Az első függését október 15-én hajtotta végre a megújult helikopter, Ljuberciben a Mil-Kamov közös bázisán. Ha nem tévedek, akkor ez az első orosz helikopter, ami ténylegesen használja a VK-650V-t. A hajtómű 650 Le-s teljesítményt tud. Az oroszok eddig jellemzően gondban voltak, az ilyen kis teljesítményű hajtóművek fejlesztésével és gyártásával. Ezért került a Ka-226-osokba is először RR hajtómű, ami igazi nagy szívás volt az üzemeltetők szerint, majd ezután Turbomeca Arrius. Most azonban, hála a szankcióknak, már nem tudnak nyaralókat építeni/Maybachokat venni a VK-650 fejlesztésére szánt pénzekből, mint korábban. Illetve tudnak, csak akkor könnyen lehet, hogy a halakkal alszanak. Persze a sztoriban megint van egy érdekes fordulat. A Mi-34-es sorozatgyártását az arszenyevi Progressz üzem végezte a 90-es években. Az az üzem, ahol a Ka-50-esek is készültek, és most a Ka-52-eseket gyártják. Ez a sorozatgyártás emlékeim szerint 22 gépet jelentett. Majd egyre jobban "megjött a demokrácia", és ezzel párhuzamosan a pénz pedig elfogyott. Ezek voltak a "csodás, szabad" 90-es évek. A Mi-34M1-es sorozatgyártását ehhez képest pedig Kazanyban akarják végezni. Pedig ott már gyártják az Anszatot, mint könnyű helikoptert és ne feledkezzünk meg a Mi-8MTV5-ről, export nevén Mi-17V5-ről sem. Az is ott készül.
A hosszú távú cél a géppel, az orosz piacon lévő egy hajtóműves nyugati helikoptertípusok váltása.
Cikk:

Videó, amit 2:50-től kell nézni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 929
67 917
113
Újra elővették a Mi-34-es típust. Az M1-es változatot már a Klimov VK-650-es gázturbinával szerelték fel. Az első függését október 15-én hajtotta végre a megújult helikopter, Ljuberciben a Mil-Kamov közös bázisán. Ha nem tévedek, akkor ez az első orosz helikopter, ami ténylegesen használja a VK-650V-t. A hajtómű 650 Le-s teljesítményt tud. Az oroszok eddig jellemzően gondban voltak, az ilyen kis teljesítményű hajtóművek fejlesztésével és gyártásával. Ezért került a Ka-226-osokba is először RR hajtómű, ami igazi nagy szívás volt az üzemeltetők szerint, majd ezután Turbomeca Arrius. Most azonban, hála a szankcióknak, már nem tudnak nyaralókat építeni/Maybachokat venni a VK-650 fejlesztésére szánt pénzekből, mint korábban. Illetve tudnak, csak akkor könnyen lehet, hogy a halakkal alszanak. Persze a sztoriban megint van egy érdekes fordulat. A Mi-34-es sorozatgyártását az arszenyevi Progressz üzem végezte a 90-es években. Az az üzem, ahol a Ka-50-esek is készültek, és most a Ka-52-eseket gyártják. Ez a sorozatgyártás emlékeim szerint 22 gépet jelentett. Majd egyre jobban "megjött a demokrácia", és ezzel párhuzamosan a pénz pedig elfogyott. Ezek voltak a "csodás, szabad" 90-es évek. A Mi-34M1-es sorozatgyártását ehhez képest pedig Kazanyban akarják végezni. Pedig ott már gyártják az Anszatot, mint könnyű helikoptert és ne feledkezzünk meg a Mi-8MTV5-ről, export nevén Mi-17V5-ről sem. Az is ott készül.
A hosszú távú cél a géppel, az orosz piacon lévő egy hajtóműves nyugati helikoptertípusok váltása.
Cikk:

Videó, amit 2:50-től kell nézni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Érdekes az, hogy míg az eredeti Mi-34-esen az a jókora tepsi csillagmotor a törzsben, a kabin mögött foglalt helyet, ahová légbeömlő zsaluzaton ment be a hűtőlevegő, plusz jó nehéz hűtőventilátora is volt és mindehhez csak 320-330 lóerőt tudott, addig itt már egy kisméretű, könnyű, de 650 lóerős gázturbináról beszélhetünk, ami a törzs, illetve kabinszekció fölé került beépítésre.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 891
11 251
113
Érdekes az, hogy míg az eredeti Mi-34-esen az a jókora tepsi csillagmotor a törzsben, a kabin mögött foglalt helyet, ahová légbeömlő zsaluzaton ment be a hűtőlevegő, plusz jó nehéz hűtőventilátora is volt és mindehhez csak 320-330 lóerőt tudott, addig itt már egy kisméretű, könnyű, de 650 lóerős gázturbináról beszélhetünk, ami a törzs, illetve kabinszekció fölé került beépítésre.
A program elején M-14V csillagmotor volt benne 325 lóerővel. A Kamov Ka-26-os 2 ilyennel volt felszerelve. Ezután tértek át a legerősebb, a sajnos jelenlegi utolsó Szuhoj civil műrepülőgép típusból, a Szu-26M3-ból ismert M-9F motor helikopterekbe való M-9FV változatára. Az már 420 lóerőt tudott. Aztán végül felfüggesztették a programot sajnos.

Itt egy hosszabb videó az első függésről. Arról sajnos nincs szó, hogy megmarad-e a típus műrepülhetősége, és arról sem, hogy ki vezette a gépet ezen a jelentős eseményen.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed