Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem felesleges, sőt! Az oroszoknak gyakorlatilag M-8/17 széria helikoptereik vannak, az alatt meg gyakorlatilag semmi (nem tudom a Mi-2 mennyire van náluk elterjedve). Az amerikaiaknak meg MH-6, OH-58, európában egy rakás közepes helikopter.
Most egy kicsit csúnya leszek:
Mint két tojás...
Még a forgószárny bekötés is hasonlóan merev, illetve mindkét típusnál szempont volt a rotoragy, illetve lapátbekötés merevebbé tétele, bár a megvalósítás elve egész más volt. És igen, inkább csak kiadódó formai hasonlóság az, amirő beszélhetünk.Jó de itt max. a forma a hasonlóság, technikailag kb. semmi.
Érdekes az, hogy míg az eredeti Mi-34-esen az a jókora tepsi csillagmotor a törzsben, a kabin mögött foglalt helyet, ahová légbeömlő zsaluzaton ment be a hűtőlevegő, plusz jó nehéz hűtőventilátora is volt és mindehhez csak 320-330 lóerőt tudott, addig itt már egy kisméretű, könnyű, de 650 lóerős gázturbináról beszélhetünk, ami a törzs, illetve kabinszekció fölé került beépítésre.Újra elővették a Mi-34-es típust. Az M1-es változatot már a Klimov VK-650-es gázturbinával szerelték fel. Az első függését október 15-én hajtotta végre a megújult helikopter, Ljuberciben a Mil-Kamov közös bázisán. Ha nem tévedek, akkor ez az első orosz helikopter, ami ténylegesen használja a VK-650V-t. A hajtómű 650 Le-s teljesítményt tud. Az oroszok eddig jellemzően gondban voltak, az ilyen kis teljesítményű hajtóművek fejlesztésével és gyártásával. Ezért került a Ka-226-osokba is először RR hajtómű, ami igazi nagy szívás volt az üzemeltetők szerint, majd ezután Turbomeca Arrius. Most azonban, hála a szankcióknak, már nem tudnak nyaralókat építeni/Maybachokat venni a VK-650 fejlesztésére szánt pénzekből, mint korábban. Illetve tudnak, csak akkor könnyen lehet, hogy a halakkal alszanak. Persze a sztoriban megint van egy érdekes fordulat. A Mi-34-es sorozatgyártását az arszenyevi Progressz üzem végezte a 90-es években. Az az üzem, ahol a Ka-50-esek is készültek, és most a Ka-52-eseket gyártják. Ez a sorozatgyártás emlékeim szerint 22 gépet jelentett. Majd egyre jobban "megjött a demokrácia", és ezzel párhuzamosan a pénz pedig elfogyott. Ezek voltak a "csodás, szabad" 90-es évek. A Mi-34M1-es sorozatgyártását ehhez képest pedig Kazanyban akarják végezni. Pedig ott már gyártják az Anszatot, mint könnyű helikoptert és ne feledkezzünk meg a Mi-8MTV5-ről, export nevén Mi-17V5-ről sem. Az is ott készül.
A hosszú távú cél a géppel, az orosz piacon lévő egy hajtóműves nyugati helikoptertípusok váltása.
Cikk:
Первый полёт вертолёта Ми-34М1 с турбовальным двигателем ВК-650
Сообщают, что 15 октября 2024 года на аэродроме АО Национальный центр вертолётостроения имени М. Л. Миля и Н. И. Камова АО Вертолёты России в подмосковном Томилино совершил первый полёт в режиме висения первый опытный образец лёгкого вертолёта Ми-34М1, оснащенного…bmpd.livejournal.com
Videó, amit 2:50-től kell nézni:
A program elején M-14V csillagmotor volt benne 325 lóerővel. A Kamov Ka-26-os 2 ilyennel volt felszerelve. Ezután tértek át a legerősebb, a sajnos jelenlegi utolsó Szuhoj civil műrepülőgép típusból, a Szu-26M3-ból ismert M-9F motor helikopterekbe való M-9FV változatára. Az már 420 lóerőt tudott. Aztán végül felfüggesztették a programot sajnos.Érdekes az, hogy míg az eredeti Mi-34-esen az a jókora tepsi csillagmotor a törzsben, a kabin mögött foglalt helyet, ahová légbeömlő zsaluzaton ment be a hűtőlevegő, plusz jó nehéz hűtőventilátora is volt és mindehhez csak 320-330 lóerőt tudott, addig itt már egy kisméretű, könnyű, de 650 lóerős gázturbináról beszélhetünk, ami a törzs, illetve kabinszekció fölé került beépítésre.