Mi-8 / Mi-17 / Mi-171 Hip (Mil)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 389
113
A Minyó egy lehetséges jövője:
file.php

file.php


file.php
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
Ki mondja meg nekik, hogy ez hülyeség? :D
Látom, az EVU fenn van, had fájjon a lapátoknak, de az Iszpankától mit várhatnak?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 389
113
Itt van az aktuális legújabb Minyó, a Mi-171A2 katonai változata, a Mi-8AMTS legújabb kiadása:

280255.jpg


  • Erősebb, de könnyebb kompozit forgószárny lapátok
  • Hidraulikus forgószárny rezgéscsillapítás
  • VK-2500-as hajtómű
  • X faroklégcsavar, ami halkabb, de nagyobb vonó-húzóerejű, így a manőverezést is jobban segíti, továbbá a plusz egy lapát miatt kisebb a rezonanciája, mint a régi három lapátosé
  • Van pótpáncélzat
  • FLIR
  • MAWS
  • Radar
  • Képernyős kabin
De, hogy a szar se legyen elég keserű, a Mi-8-asok legendás harctéri hibája, a szűk, kerek, gyors gépelhagyásra teljesen alkalmatlan oldalablakok megmaradtak. Pedig a Mi-171A2-esen már kidolgozták őket. Valahogy nem érnek össze a fejlesztések. A Mi-8-asból zuhant le civil és katonai. Békében és háborúban. Mind a két esetben a forgószárny miatt az ajtó felöli oldalára dőlt gépekből az ablakon át nem volt mód az égő gépekből időben kijutni. A civil variánsnál vették a lapot és megcsinálták a nagyméretű, vész esetén akár lábbal is kirúgható ablakokat. A katonain nem...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
Itt van az aktuális legújabb Minyó, a Mi-171A2 katonai változata, a Mi-8AMTS legújabb kiadása:

280255.jpg


  • Erősebb, de könnyebb kompozit forgószárny lapátok
  • Hidraulikus forgószárny rezgéscsillapítás
  • VK-2500-as hajtómű
  • X faroklégcsavar, ami halkabb, de nagyobb vonó-húzóerejű, így a manőverezést is jobban segíti, továbbá a plusz egy lapát miatt kisebb a rezonanciája, mint a régi három lapátosé
  • Van pótpáncélzat
  • FLIR
  • MAWS
  • Radar
  • Képernyős kabin
De, hogy a szar se legyen elég keserű, a Mi-8-asok legendás harctéri hibája, a szűk, kerek, gyors gépelhagyásra teljesen alkalmatlan oldalablakok megmaradtak. Pedig a Mi-171A2-esen már kidolgozták őket. Valahogy nem érnek össze a fejlesztések. A Mi-8-asból zuhant le civil és katonai. Békében és háborúban. Mind a két esetben a forgószárny miatt az ajtó felöli oldalára dőlt gépekből az ablakon át nem volt mód az égő gépekből időben kijutni. A civil variánsnál vették a lapot és megcsinálták a nagyméretű, vész esetén akár lábbal is kirúgható ablakokat. A katonain nem...

Mindkét oldalt van már ajtó. A gép meg nem tud mindkét oldalára dőlni. Probléma megoldva! ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 065
113
Cseh modernizáció eredménye...

153357654_3707547239337171_3021115537467293984_n.jpg

155855405_3732987096793185_7726360736087063438_o.jpg
155990910_3732987443459817_674723123194380860_o.jpg
156494490_3732987343459827_4843219448328991644_o.jpg

155957121_3732986886793206_639630744086451883_o.jpg
156154443_3732986820126546_7680173410091522262_o.jpg

153115804_3707547219337173_1627915025817610339_n.jpg


Modernized helicopters for SOATU State enterprise LOM PRAHA s.p. completed the next stage of modernization of Mi-171 ŠM helicopters intended for the Special Operation Air Task Unit (SOATU). After the prototype installation on the machine p. Z. 9781, other serial pieces were handed over to the Army of the Czech Republic. The implementation of modifications and constructions will continue in the following period. The project named SOATU II was implemented on "one hundred and seventy-one ones", which have already undergone several modernization programs. In terms of avionics, these helicopters are fully interoperable with Alliance units, and are not wrongly described as the best-equipped Mi-171S in the world. In terms of flight safety, in the first part of the project, the indication of flight instruments was modified from metric to imperial units. In the second, the scope of a much larger part of the project, it was primarily a retrofitting with kite elements, which will significantly expand the helicopter mission portfolio, further simplify cargo handling and increase the passive safety of the crew, especially the flight engineer. In reality, it is a replacement for the LPG-150 on-board crane (with a load capacity of 150 kg) for the Breeze-Eastern 29900-59 crane with a load capacity of 600 pounds (272 kg) and a significantly higher winding speed. This crane will replace the second original SLG-300 crane with a load capacity of 300 kg, but weighing almost 180 kg and occupying a large part of the cargo cabin. In addition, a Tyler hook is integrated in the girder of the new crane, used to hang a fast-rope or a climbing rope intended for landings. Part of the crane assembly is also a footrest under the left door, which simplifies the pulling of cargo or rescued into the cabin. A system of rails was installed in the cargo cabin to clamp the load, roller tracks and other equipment, including armor. This system will greatly simplify the work with the load and enable fastening in a standardized way used in NATO, including the possibility of simple work with the pallets used. The newly designed M-134DH "Minigun" on-board weapons boards are also clamped to this system, which are lighter and, thanks to the new clamping, allow easier installation than the previous ones. The last element, but not the least important, is the unique flight engineer's restraint system, which allows him to work in the cockpit, but in the event of an accident does not allow the flight engineer to move freely around the cabin, which in the past led to injuries to him and other crew members. The original restraint system was used very limited, because it prevented the movement of the flight engineer and thus the performance of his tasks. Self-retracting belts from Schroth, a renowned manufacturer of aviation security features, are now being used.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 980
113