Mi-8 / Mi-17 / Mi-171 Hip (Mil)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 715
28 833
113
mi-171h-vn_190717_1.jpg

5d98818aaada83909d12a5e251c28b2c.jpg

mi_171_270820.jpg


Kazahsztáni
2019073013243294485_whatsapp-image-2019-07-30-at-12-50-14-4.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 564
113
Elég viharvert ez a modernizált Mi-8-as:

287225.jpg


Merem remélni, hogy csak a röntgenezés, vagy az ultrahangos repedésvizsgálat miatt szedték le a festéket a közbetét- és végreduktor közötti szakaszon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 564
113
289120.jpg


Ezt a gépet először kb 5 éve lehetett látni, mint a Mi-8-as tpuscsalád következő nagy dobása. Látszik, hogy a megvalósításnál két hangsúlyos elem volt:

  • Megtartani a Mi-8-asok igencsak bevált nagy belső teherterét, a TV3-as hajtóművek jelentette strukturális sajátossságokat (a hajtóművek a reduktor előtt vannak) és a faroktartó gerendát
  • Illetve a Mi-171A2-esnél már megismert módon, a Mi-38-as programból amit lehet (forgószárnyak, faroklégcsavar és vezrélés) át kell venni
Ez egy evolúció, mert lényegében már az A2-esnél megvolt ez az irány, ahogy az új típusú, a mi leendő H225M gépenkéhez hasonló porkiválsztó is, de most bejött a képbe az újragondolt kabinszekció. Nem rossz.

Amúgy adja magát a kérdés, hogy melyik repül jobban? A nehezebb és nagyobb Mi-38-as az öt helyett hat lapátos forgószárnnyal és az alapból jóval erősebb TV7-117-es hajtóművekkel, vagy a Mi-38-as lapátjaiból hat helyett csak ötöt használó és VK-2500-assal (a TV3-117-es sokadik leszármazottja) szerelt, de jóval könnyebb Mi-171A2?
Jó kérdés, itt éppen párban tartanak bemutatót 2017-es MAKSz-on:

 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
289120.jpg


Ezt a gépet először kb 5 éve lehetett látni, mint a Mi-8-as tpuscsalád következő nagy dobása. Látszik, hogy a megvalósításnál két hangsúlyos elem volt:

  • Megtartani a Mi-8-asok igencsak bevált nagy belső teherterét, a TV3-as hajtóművek jelentette strukturális sajátossságokat (a hajtóművek a reduktor előtt vannak) és a faroktartó gerendát
  • Illetve a Mi-171A2-esnél már megismert módon, a Mi-38-as programból amit lehet (forgószárnyak, faroklégcsavar és vezrélés) át kell venni
Ez egy evolúció, mert lényegében már az A2-esnél megvolt ez az irány, ahogy az új típusú, a mi leendő H225M gépenkéhez hasonló porkiválsztó is, de most bejött a képbe az újragondolt kabinszekció. Nem rossz.

Amúgy adja magát a kérdés, hogy melyik repül jobban? A nehezebb és nagyobb Mi-38-as az öt helyett hat lapátos forgószárnnyal és az alapból jóval erősebb TV7-117-es hajtóművekkel, vagy a Mi-38-as lapátjaiból hat helyett csak ötöt használó és VK-2500-assal (a TV3-117-es sokadik leszármazottja) szerelt, de jóval könnyebb Mi-171A2?
Jó kérdés, itt éppen párban tartanak bemutatót 2017-es MAKSz-on:

Alacsonyabb lett a tehertér?
A padló alatt sok helyet elvesz az oda beszuszakolt keró az oldaltartályok helyett, ha jól látom...
Amúgy kissé hasonlít a pumából csinált Mi-24-esre a rambós-filmből. :)
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fishbed and zsolti

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 735
12 261
113
Nekem szimpatikusabbak voltak az oldaltartályok a könnyebb hozzáférhetőség és az egyszerűbb szerkezeti kialakítás miatt.
Ezt tartsák meg.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 564
113
Mivel itt inkább utastér van, mint tehertér, ezért "Pumásodott" ez a Minyó. Ezt a verziót főleg off-shore platformokhoz, tengeri mentéshez, SAR feladatokhoz használnák, ahol az oldalsó tartályok akadályoznák az ajtóból csörlőzéskor a kilátást lefelé, de cserébe se a hátsó rámpára, se a magas beltérre nincs szükség. Ha épp nem ment, akkor utasokat szállít, akik az ülésekben fognak ülni.
Minden másra tessék megvenni a Mi-38-ast.
 
W

Wilson

Guest
Egy Mi-171Sh helikopter szervizközpont nyílt Peruban

4744025_900.jpg


2021. július 22-én, La Hoya körzetében (Arequipa megye), Nuria Esparx perui védelmi miniszter jelenlétében került sor az Ulan-Ude Aviation Plant által gyártott Mi-171Sh helikopterek szervizközpontjának ünnepélyes megnyitójára. A projektet az orosz Helikopterek (a Rostec állami vállalat része) segítségével hajtják végre.

4744244_900.jpg

4744639_900.jpg


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 115
113
E79NhBkWEAEBKnw


"Very interesting Mi-17 in service of CIA. 2 US-built AN/ALQ-144 IR jammers and exhaust IR-suppressor also from USA. The doppler speed and drift indicator has ben removed from the helicopter and almost all the entire Flight Navigation suite have upgraded Iraqi, 2006. "