Abban a hitben voltam, hogy az AL-41 meg a 41F az ugyanaz, csak kicsit más. Meg abban, hogy ez van most a Szuhojban, de már faragják a "30as gyártmányt".
Meg sem próbálok elmenni a hajtóműveken nonyolultabb mint a gépek.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Abban a hitben voltam, hogy az AL-41 meg a 41F az ugyanaz, csak kicsit más. Meg abban, hogy ez van most a Szuhojban, de már faragják a "30as gyártmányt".
. A turbinalapátok számának csökkentése ellenére sikerül megnövelni a kompresszor nyomását, emellett pedig a kompresszorba beáramló levegő hőmérséklete 12 százalékkal magasabb mint bármely másik hajtóműnél.
Ezt nem értem. Hol az összefüggés? A kompresszorba meg a külső levegő megy, nem?
Valami pdfből, amit valaki az orosz rakétásba tett be.Ezt honnan idézted?
Elírás lesz. A kompresszorból távozó hőmérsékletről lehet csak szó ebben az összefüggésben.Valami pdfből, amit valaki az orosz rakétásba tett be.
Nézzétek el nekem így 3 óra alvás után, de én ezt a gépet ráncfelvarrás után simán el tudom képzelni lehetséges PAK-DP jelöltként.MiG 1.44 repüléséről további felvételek:
.Érdekesség, hogy az egyhajtóműves LFI vadászból a Szuhojnak is volt egy koncepciója, a Sz-37-es típusjelet elsőként megkapó "Szuhoj Gripen":
Sukhoi S-37 (Su-37) Multirole Canard Delta
A resolution was passed by the Communist Party in 1989 tasking Sukhoi with developing a conceptual design of a multirole fighter-bomber.The S-37 was a single engine canard delta (single and twin seat versions were studied) designed to replace the Su-7/-17, Su-25, MiG-21, MiG-23 and MiG-27...www.secretprojects.co.uk
Ez az Sz-37 nem összetévesztendő a Szu-47 Berkut eredeti típusjelével, ami ráadásul mint Sz-32 jelent meg először. Majd átnevezték Sz-37-re, végül, hogy valós harci típusként hivatkozhassanak rá, Szu-47-re.
Ahogy ezt az LFI-t hívták Szu-37-nek is, de azt meg a T-10M11 Szu-27M tizenegyedik, TVC fúvócsöves példánya kapta meg.
A Szuhoj LFI esetében a Jak-141-es R-79-es hajtóművével számoltak kezdetben, ami itt a 3BSN fúvócső elhagyásával már elvileg 180kN tolóerőt adott volna le, ami egy 9.31-es MiG-29K tolóereje lett volna CsR-el, egyetlen hajtóműből leadva. Ugyanezt a tolóerőt tudta az alternatívaként szóba jöhető Izdelije 20, vagyis az AL-41F, ami végül csak a MiG 1.44-be került beépítésre.
Érdekes adalék, hogy ha ez utóbbi megvalósul és az oroszok a MiG 1.44-et választják mellé, akkor a Szu-27 - MiG-29 Hi - Low mix pároshoz hasonlóan ismét két azonos aerodinamikai elrendezésű, de eltérő méretű típus uralta volna az orosz légierőt, csak épp fordított felállással.
Azonos hajtómű mellett a MiG adta volna a nagy kéthajtóműves, míg a Szuhoj a kis, egyhajtóműves deltaszárnyas, kacsaszárnyas harcászati típust a hadseregnek.
Az inkább volt a Szuhoj lobbitevékenysége, mint műszaki probléma. Egy mérés - nem mérés, tehát egy tesztrepülés alapján végső ítéletet hozni, minden, csak nem szakmailag megalapozott. Bár, ha már itt tartunk, a pontosság kedvéért megjegyzem, az az egy állítólagos 22 percig tartó repülés legalább két felszállás volt minimum, mivel van egy téli és egy tavaszi felvétel is a repülésekről..
.
Tul azon, hogy a bemutatott MiG-1.44 mar kinezetre is egy generacioval elmaradottabbnak tunt, mint a parhuzamos amerikai programok, nem kizart, hogy valami komoly problema is lehetett vele, mert egyetlen 22 perces repules utan a gepet örökre elfelejtettek. Se kulföldi partnert (pl India) megprobalni bevonni, se tech.demokent hasznalni nem lehetett kesöbb.
.Az inkább volt a Szuhoj lobbitevékenysége, mint műszaki probléma. Egy mérés - nem mérés, tehát egy tesztrepülés alapján végső ítéletet hozni, minden, csak nem szakmailag megalapozott. Bár, ha már itt tartunk, a pontosság kedvéért megjegyzem, az az egy állítólagos 22 percig tartó repülés legalább két felszállás volt minimum, mivel van egy téli és egy tavaszi felvétel is a repülésekről.
És olyat is olvastam, hogy a géppel nem kevesebb, mint 26 alkalommal repültek, tehát bőven van ellentmondás. Gondolom, ez utóbbit meg a MiG terjesztette.
Ennyire nem húznám le. Belső fegyvertér, egzotikus szerkezeti anyagok, TVC, szupercirkálás, modern, komplex, magasan integrált avionika. Ebből a szempontból ez az orosz ötödik generáció..
.
Igen itt is ( https://www.ruaviation.com/news/2013/12/30/2114/?h ) ket repulesröl irni, de akar egy, akar kettö, a lenyeg, hogy nagyon keveset repult.
A repulögep mereteböl adodott volna, hogy a Szuhoj lobbitevekenyseget latva a MiG megprobalja "MiG-31 utodtipus" vonalra attenni a projectet, es ezzel elkerulve az utközest a Szuhojjal.
.
Masreszt a MiG-1.44 semmifele 5. generacios kulsö jegyet nem mutat, kb a MiG-29 es a Szu-27/30 tovabbgondolasa, egy, mar a szuletesekor elmaradott koncepcionak tunik, Söt korai generacios Je-8 hangulat is jol erzödik rajta.
Lehet, hogy a MiG embereinek jobb mentseg a politikai alapu magyarazatba kapaszkodni, de ezen az 1.44-en pont ugyanaz az elmaradottsag erezhetö, mint amivel a szinten korabeli MiG-AT bukott el a Jak-130 mellett.
Ennyire nem húznám le. Belső fegyvertér, egzotikus szerkezeti anyagok, TVC, szupercirkálás, modern, komplex, magasan integrált avionika. Ebből a szempontból ez az orosz ötödik generáció.
Legfeljebb nem felelt volna meg az amerikai ATF tenderen, igaz nem is oda készült, viszont az USA az egy másik ország, másik kávéház.
.Ennyire nem húznám le. Belső fegyvertér, egzotikus szerkezeti anyagok, TVC, szupercirkálás, modern, komplex, magasan integrált avionika. Ebből a szempontból ez az orosz ötödik generáció.
Legfeljebb nem felelt volna meg az amerikai ATF tenderen, igaz nem is oda készült, viszont az USA az egy másik ország, másik kávéház.
Orosz 5. generáció, nem ATF tender. Teljesen máshová tették a fókuszt. A MiG 1.44 ráadásul nem is egy 5..
.
Haaat, az a komplex elektronika is, ha egyaltalan kesz volt a bemutataskor..... egy PESA radarral, az N014-gyel jött volna, szemben az F-22 AN/APG-77 radarjaval.
miért mindent a Raptorhoz nézel?.....ez SZU volt..teljesen felesleges.....
.
Haaat, az a komplex elektronika is, ha egyaltalan kesz volt a bemutataskor..... egy PESA radarral, az N014-gyel jött volna, szemben az F-22 AN/APG-77 radarjaval.