MiG-1.44 / MiG 1.44 Flatpack / MFI (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
AL-41 nincs. AL-41F van a MiG 1.44-ben és ez egy harminc éves konstrukció. Fizikailag is jóval nagyobb, mint az AL-31F, mérete kb az F135-össel azonos, változtatható kétáramúsággal.
Pár példány készült belőle. Gyártmánykódja 20-as.

Az AL-41F-1Sz a Szu-35Sz hajtóműve, jelölése 117Sz. Az Sz a szériára utal. A Szu-27-esek AL-31F-jének, vagy mégpontosabban, a Szu-30MKI AL-31FP-jének közvetlen továbbfejlesztése. Az AL-31F 905mm-es belépő keresztmetszetét 932mm-re növelték, nagyobb átmérőjű kisnyomású fokozat több levegőt mozgat meg. A turbinát az AL-41F-nél kifejlesztett megoldásokkal fejlesztették tovább. A tolóerő így 2 tonnával nőtt forszázson, amiből a maximál rezsimre jutó növekmény 1 tonna. Az alkalmazott technológiák miatt (és mert az AL-41F nem került szériagyártásba, így jelölése felszabadult) kapta meg az AL-41F-1Sz-t ahol az -1Sz utótag utal az AL-41F első módosulatára (nyugaton ezt hívják derivative-nak, lásd GE F101DFE. Derivative Fighter Engine, ami az F101-esből, a B-1B hajtóművéből származott, attól azomban mind méretben, mind teljesítményben és karakterisztikában eltért. Ezt nevezték át a széria megkezdésekor F110-nek), az Sz pedig a szériapéldányra utal.

A PAK-FA program elején már látszott, hogy dedikált hajtómű az nem lesz kész időre, így már a prototípus építésekor eldölt, hogy a 2008-óta berepülés alatt álló vadonat új Szu-35BM hajtóművére támaszkodik a projekt. A 117-es hajtómű repülési próbái kb 2002-óta folytak, majd 2008-tól kapta meg a 117Sz gyártmánykódot és 2010-től az AL-41F-1Sz típusjelölést. Ekkortól vált ismertté, hogy a PAK-FA T-50 hajtóműve a 117A lesz, ahol az "A" utótag utal a némiképp növelt tolóerőre (a tesztprogram nem igényelt élettartam kímélő korlátozásokat) és a kis mértékben módosított belépő keresztmetszetre, illetve vezérlésre. A T-50-esek FbW kontrollja ugyanis jobban beleszól a pillanatnyi tolóerő nagyságába, mint a Szu-35Sz-nél.

2010-ben dölt el az is, hogy a T-50-es hajtóműve a 30-as gyártmánykódú rendszer lesz majd valamikor 2013-tól, de legkésőbb 2015-től), ahol a számozás utal a 20-as hajtóműre, mint korábbi "5. generációs" eszközre és ahhoz képest tekinthető leszármazottnak.
Ennek némiképp ellentmond, hogy a méretével kapcsolatban szigorú kikötés volt, hogy a bekötési pontjai a 117A-val azonosnak kell lennie, tehát a belső kislakítástól függetlenül ezek a méretek a Szu-27-es AL-31F-jével azonosak. De a tolóerőt mégis jóval a 117A fölé tervezik, lényegében az egykori AL-41F (20-as) teljesítmény szintjére.
Aztán vagy így lesz, vagy nem.
A Szu-57-es jelenlegi méret és tömegadatai alapján már a 147kN-os 117A (illetve újabban, hivatalosan csak 117) is elegendő lenne, maximum statikus 160kN az, ami racionális. 170-180kN totál felesleges.
Ekkora tolóerővel nemhogy a légiharc, de a nehéz csapásmérő fegyverzettel is 1 feletti T/W értéket érne el a gép. Indokolatlan energiafelesleg.

Végezetül a jelölések ismétlődéséről:
A Szovjetúnióban és Oroszországban volt két külön Szu-7-es, 9-es, 11-es, 15-ös és még 35-ös is. Nincs új a nap alatt...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
. A turbinalapátok számának csökkentése ellenére sikerül megnövelni a kompresszor nyomását, emellett pedig a kompresszorba beáramló levegő hőmérséklete 12 százalékkal magasabb mint bármely másik hajtóműnél.
Ezt nem értem. Hol az összefüggés? A kompresszorba meg a külső levegő megy, nem?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
. A turbinalapátok számának csökkentése ellenére sikerül megnövelni a kompresszor nyomását, emellett pedig a kompresszorba beáramló levegő hőmérséklete 12 százalékkal magasabb mint bármely másik hajtóműnél.
Ezt nem értem. Hol az összefüggés? A kompresszorba meg a külső levegő megy, nem?

Ezt honnan idézted?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 032
24 587
113
1.44
261024.jpg

259540.jpg

255614.jpg
214566.jpg