MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

őőőő, a 350 kiló arany nem sok kicsit? Bár ha a parafaktor magas, akkor van az a pénz, ami nem sok az ellenség megismeréséhez..
 
http://www.defender.hr/republika-hrvatska/oruzane-snage/piloti-selak-i-sumanovic-na-primopredaji-prva-tri-remontirana-zrakoplova-mig-21.php
 
MiG-21, és az 51-es körzet:
http://www.jpost.com/Defense/Israel-loaned-Soviet-jets-to-US-for-testing-in-1968-330330
 
0000087614_large.jpeg
 
The deafening roar of the Mikoyan-Gurevich MiG-21 FL afterburner, an iconic delta-wing fighter aircraft that heralded the 'supersonic era' in the Indian Air Force (IAF) will no longer be heard after December 11, 2013, the day it is set to fly into the annals of military aviation history.


http://www.livefistdefence.com/2013/12/goodbye-mig-21-type-77-iafs-1st.html
 
Igazi hidegháborús ős vadász búcsúzik, bár a Hírmalomban írtakkal ellentétben, nem MiG-21PFM indiai gyártású verziója, hanem a régebbi PF elfogó export verziója, kevésbé megbízható vásárlóknak, amit India is gyártott. A jelenleg repült példányok 39-42 évesek.
 
Oroszoknál mikor búcsúztak el a 21-esek? Esetleg tudtok róla infót, hogy mi lett velük? Videó van a búcsúról?
 
Hello,

az oroszoknál nem volt búcsú. A Szovjetunió romjai utáni gazdasági és egyéb káosz és haderő csökkentés mellet ez (is) elmaradt.

A szovjet frontlégierő utolsó aktív alakulata az Afgán határ mentén 1989-ben vonta ki a MiG-21-eseket.

115-ik ezred Türkmen SzSzK 1989:
2n9yum0.jpg


Kiképző egységeknél maradt utána a típus, de a Szovjetunió megszűnésével ezek nagy része Oroszországon kívülre kerültek.

1991 után már a kiképző egységek sem használták. Annyi korszerűbb gép szabadult fel a haderő csökkentés következtében, hogy nem volt rájuk szükség. Csak egy-két teszt és bemutató egységnél maradt pár néha repülő gép.

Jellemzően az oroszoknál a kivonásuk helyén lebontották őket a kilencvenes években. Más utódállamoknál hosszú ideig rohadtak a reptereken.
 
Egész jól haladnak az ukránok a horvát Mig-21 bisz modernizácioval, eddig csak 100 napos a késés.
 
Nemzetiségtől függetlenül megérdemli az indiai pilóta az elismerést, kiváló pilóta lehet, remélhetőleg nem kell még egyszer megismételni ezeket a mutatványokat!