MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

Eq9-f5oUcAcZly_
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Biztos velem van a baj, de abban mi iróniát érez az indiai újságíró, hogy a most elhalálozott parancsnok úgy váltotta elődjét, hogy az is egy ilyen géppel zuhant le, csak ő akkor túlélte? Azt írja, keserű irónia.
Nem ez nem keserű irónia, hanem egy permanens pocsék állapot, ahol az egymás után zuhannak le még a parancsnokok is, aztán van, aki túléli és van aki nem.
Sőt, ahogy a cikk is írja, az indiai MiG-21 Bison gépek repeseményeinek a zöme halálos kimenetelű.
 
Igen, ő egy haditengerészeti MiG-21PFM. A szovjet flotta Jak-38-osainak olyan kicsi volt az egy felszállással a levegőben eltölthető ideje, hogy mindhárom haditengerészeti ezrednél egy-egy századnyi MiG-21PFM-et is alklamaztak, hogy bizosítani tudják a pilóták minimális repülési idejét a nyolcvanas években.
 
Igen, ő egy haditengerészeti MiG-21PFM. A szovjet flotta Jak-38-osainak olyan kicsi volt az egy felszállással a levegőben eltölthető ideje, hogy mindhárom haditengerészeti ezrednél egy-egy századnyi MiG-21PFM-et is alklamaztak, hogy bizosítani tudják a pilóták minimális repülési idejét a nyolcvanas években.
Meg ugye a Jakok ekvivalensek voltak a szarral. :\
 
A “deadly” indiai MiG-21 Bison:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Valóban halálos, de leginkább a pilótáira nézve. Viszont nagyon szépek a felvételek.
 
Hello!

Igen. Nem megcáfolva, mikor aláírták a korszerősítésre a szerződést a kliencvenes években, India szomszádainál és fő ellenségeinél Pakisztánban és Kínában, még jelentős mennyiségben MiG-19 alapú típusok is repültek és és épp felfutóban volt a MiG-21-es másolatok hadrendbe állítása. Ezekhez képest egy korszerősített MiG-21bis komoly légifölényt jelentett. Innen nézve nem volt rossz döntés.

És valóban szép felvétel, köszönjük!
 
Hello!

Igen. Nem megcáfolva, mikor aláírták a korszerősítésre a szerződést a kliencvenes években, India szomszádainál és fő ellenségeinél Pakisztánban és Kínában, még jelentős mennyiségben MiG-19 alapú típusok is repültek és és épp felfutóban volt a MiG-21-es másolatok hadrendbe állítása. Ezekhez képest egy korszerősített MiG-21bis komoly légifölényt jelentett. Innen nézve nem volt rossz döntés.

És valóban szép felvétel, köszönjük!
A típusnak a pilótáira nézve halálos mivolta nem a képességeiből ered.

Azok jók voltak, amikor az upgrade-et megrendelték és hellyel-közzel még most is jónak mondhatók.
De az üzemeltetés és a helyi rendszer sajátos színvonala miatt több veszteség érte az indiai légierőt, mint amennyit ez a gép bármikor is India bármely ellenségének okozni tudott volna.
Az irónia erre vonatkozott.
 
Az érdekesség kedvéért, 1993-ban mikor az első szerződést aláírták az Indiai MiG-21bis-ek korszerűsítéséről, az egyik fő ellenség Pakisztánban az alábbi gépállomány állt hadrendben.

No. 9 Sqn F-16A/B
No. 11 Sqn F-16A/B

No. 2 Sqn F-7P (MIG-21)
No. 14 Sqn F-7P (MiG-21)
No. 18 Sqn F-7P (MiG-21)
No. 19 Sqn F-7P (MiG-21)
No. 20 Sqn F-7P (MiG-21)

No. 5 Sqn Mirage III
No. 7 Sqn Mirage III
No. 8 Sqn Mirage 5

No. 16 Sqn A-5 (MiG-19 utód)
No. 26 Sqn A-5 (MiG-19 utód)
No. 15 Sqn F-6 (MiG-19)
No. 17 Sqn F-6 (MiG-19)
No. 23 Sqn F-6 (MiG-19)
No. 25 Sqn F-6 (MiG-19)

No. 1 Sqn FT-5 (MiG-17)

1993-ban Pakisztánban épp gőzerővel folyt a kínai MiG-21-esek hadrendbeállítása, illetve az Ausztrál Mirage III-asok átvétele. Figyelembe véve az első indiai MiG-21bis korszerűsítési szerződés aláírásának időpontja utáni húsz év pakisztáni beszerzéseit, jó döntést hoztak a indiánok.

P01.jpg

P02.jpg