Egy babonás szir pilóta:
http://1.bp.blogspot.com/-pImJIqTiw...DMI/rIeMxJGWWes/s1600/SyAAF+MiG-23ML+R-23.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-pImJIqTiw...DMI/rIeMxJGWWes/s1600/SyAAF+MiG-23ML+R-23.jpg
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pontosan ezzel van a baj. A MiG-23-asnak, a Szu-22-esnek még rendesen volt tisztességes repülőgéphangja!.
Az Airbus nem produkál hangrobbanást, ill nem repülnek át a város felett, amennyire lehet, igyekeznek kikerülni.
Gyere, koltozz ide hozzank. Itt lakom a Lakenheath-i repter pályájának vegetol ugy 10 km-e, itt hallhatsz rendes repulogep hangot meg. Tok jo mikor este hallod ahogy elhuz feletted az F-15, es elkezdesz visszaszamolni, mert tudod hogy mennyi ido mulva erkezik a kovetkezo... Eleg hangosak tudnak lenni.Pontosan ezzel van a baj. A MiG-23-asnak, a Szu-22-esnek még rendesen volt tisztességes repülőgéphangja!
Egy javaslat: ha már ennyire alapos MiG-23 bemutatás áll itt össze, nem lehetne kiegésziteni egy cockpit bemutatóval? A főbb alváltozatok cockpitja, hol mi van, mik a főbb különbségek az egyes alváltozatok pilótafülkéje között? Pl kabinfotók, beszámozva a műszerek, alá jelmagyarázat, meg magyarázó szövegek.
Egy javaslat: ha már ennyire alapos MiG-23 bemutatás áll itt össze, nem lehetne kiegésziteni egy cockpit bemutatóval? A főbb alváltozatok cockpitja, hol mi van, mik a főbb különbségek az egyes alváltozatok pilótafülkéje között? Pl kabinfotók, beszámozva a műszerek, alá jelmagyarázat, meg magyarázó szövegek.
Jelentősebben csak a Szapfír-21 (MiG-23Sz, MSz) illetve a Szpafír-23 (MiG-23M, MF, ML, MLD) lokátorral szerelt változatok kezelőpultja különbözött.
A Szpafír-21-el szerelt gépek pultjának közepén a lokátor, MiG-21-esekhez hasonló árnyékolt indikátora volt.
A panel legfontosabb jellemzője (szerintem) az hogy a nukleáris fegyverek kezelőpultja már eleve beépítésre került (kivéve a 3. világba került export változatok), ellentétben a MiG-21-es család gépeivel, ahol ezek bevetéséhez, extra kezelőpanelt kellett beépíteni.
A Szapfír-23 lokátorcsaláddal épített MiG-23 változatok paneljén a lokátor jelei már csak a pilóta előtti reflexüvegen kerülnek megjelenítésre, így a régimódi árnyékolt indikátor helyén egy visszajelző tabló jelent meg, illetve az állásszög és túlterhelés műszerek felülre, a pilóta látómezejébe kerültek.
A műszerek funkciója szerintem önmagáért beszél.
Jelentősebben csak a Szapfír-21 (MiG-23Sz, MSz) illetve a Szpafír-23 (MiG-23M, MF, ML, MLD) lokátorral szerelt változatok kezelőpultja különbözött.
A Szpafír-21-el szerelt gépek pultjának közepén a lokátor, MiG-21-esekhez hasonló árnyékolt indikátora volt.
A panel legfontosabb jellemzője (szerintem) az hogy a nukleáris fegyverek kezelőpultja már eleve beépítésre került (kivéve a 3. világba került export változatok), ellentétben a MiG-21-es család gépeivel, ahol ezek bevetéséhez, extra kezelőpanelt kellett beépíteni.
A Szapfír-23 lokátorcsaláddal épített MiG-23 változatok paneljén a lokátor jelei már csak a pilóta előtti reflexüvegen kerülnek megjelenítésre, így a régimódi árnyékolt indikátor helyén egy visszajelző tabló jelent meg, illetve az állásszög és túlterhelés műszerek felülre, a pilóta látómezejébe kerültek.
A műszerek funkciója szerintem önmagáért beszél.
A korábban írt MiG-29 tapasztalat - miszerint csak 4x drágább - az vajon a magyar gépekre is megállna? Nem sikerült kibogarásznom.Teljesen elvesztem az alváltozatok és ár tekintetében.
https://cdn.jetphotos.com/full/1/25942_1200839007.jpg
A késői változatokon teljesen más volt a HUD előlap
Ez erősen függött a fegyverzet mennyiségétől is, de jellemzően:
MiG-21 2,5..5mR
MiG-23 5..10mR
MiG-29 20..40mR
Fontos megjegyezni, hogy nem föltétlen voltak az árak arányban a képességekkel, pl a MiG-21MF darabja olcsóbb volt mint a MiG-21F13.
Köszönöm. Továbbra sem tiszta, hogy minek bárkinek is 23-as 21-es helyett. Vagy nem csak azt mondta meg a nagy testvér hogy akarunk, de azt is, hogy mit akarunk venni tőlük?
A MF / F-13 dolog meg pláne fura.
Kiegészíteném azzal, hogy még nappal is. A földháttérben repülő F-111-eset elkapni még egy MiG-21bisz + R-60M-el sem evidens. Éjszaka még azzal is kb. a teljesen reménytelen kategória. MiG-23MLD-vel már egyáltalán nem az.Szembetámadás lehetősége jelentős előny, különösen az R-24-es rakétával.
Kis magasságon repülő célt (Olasz Tornádó, Amcsi GLCM), szintén teljesen esélytelen 21-essel elkapni.
A fedélzeten tárolt üzemanyag mennyiségről és a hatótávolságról nem is beszélve.
AVR + Lazúr alkalmazásakor a hőpellengátor gyakorlatilag néma céllekűzdést tesz lehetővé.
Szóval nem is említhető egy lapon a 21-es, és a 23-as harcászati képessége.
A 21--> 23ML/MLD váltás teljesen logikus és érthető.Köszönöm. Továbbra sem tiszta, hogy minek bárkinek is 23-as 21-es helyett. Vagy nem csak azt mondta meg a nagy testvér hogy akarunk, de azt is, hogy mit akarunk venni tőlük?
A MF / F-13 dolog meg pláne fura.
Szembetámadás lehetősége jelentős előny, különösen az R-24-es rakétával.
Kis magasságon repülő célt (Olasz Tornádó, Amcsi GLCM), szintén teljesen esélytelen 21-essel elkapni.
A fedélzeten tárolt üzemanyag mennyiségről és a hatótávolságról nem is beszélve.
AVR + Lazúr alkalmazásakor a hőpellengátor gyakorlatilag néma céllekűzdést tesz lehetővé.
Szóval nem is említhető egy lapon a 21-es, és a 23-as harcászati képessége.
Sokkal kisebb hatósugárral és repülési teljesítménnyel.Jogos. Én valamiért csak azt néztem, hogy egy helyett két nukit tudnánk kizavarni ugyan annyi pénzből.
Sokkal kisebb hatósugárral és repülési teljesítménnyel.
Vannak olyan dolgok, amiket sok kisebb dolog nem tud pótolni.
Ahogy 12 db C-27 sem volt elvinni egy M1-et, hiába bírná el tömegre, úgy egy kisebb gép abszolút teljesítménye sem tudja egy nagyobbét elérni több ponton.
Ezért van az, hogy szép és jó a multirole F-16, de attól még voltak olyan dolgok, amire nem volt képes, amire egy F-15A vadászként vagy egy F-111 és később F-15E azonos fegyverzet mennyiséggel. A nagyobb gépek azonossal messzebbre mennek. A max mennyiségük meg ugyebár a méret miatt több.
Hiába van az, hogy tiszta állapotban az airshow demon egyfomán fickándoznak, a nagyobb gép többet őriz meg a repülési teljesítményéből.
Egy F-16-nak a 2xMk84 komoly tömeg. Egy F-111-en szinte azt sem érezték, hogy ott van...
Ezt nem én mondom, aki repülte.
A MiG-21 vs MiG-23 is ilyen.
Az egyik gép üresen talán volt 5,5 tonna a másik meg 10,5.
Emiatt az a nuki, amit vitt a nagyobb gép, annak sokkal kevésbé volt terhes.