Natessék. Ez így mégdurvább.Nana!
Én úgy tudom volt pápaiaktól, hogy valami huszongépes kötelékkel akartak repülni. Ennyit engedtek, mondván, hogy nem szabad politikusok előtt ilyen sok kivonásra kerülő gépet reptetni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Natessék. Ez így mégdurvább.Nana!
Én úgy tudom volt pápaiaktól, hogy valami huszongépes kötelékkel akartak repülni. Ennyit engedtek, mondván, hogy nem szabad politikusok előtt ilyen sok kivonásra kerülő gépet reptetni.
Légierő Társbérletben I-II kötet.Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni - láthatóan itt szakértők vannak - hátha ti tudtok nekem újat mondani.
A 11. gárda Vadászrepülő Hadosztály hazánkban állomásozó együléses MiG-23 repülőinek mennyisége érdekelne.
Konkrétan :
1/ hány MiG-23 települt Kiskunlacházán a 14. GvIAP-nál
(1975-től MiG-23M, 79 májustól MiG-23ML, 1985-től MiG-23MLD)
2/ hány MiG-23 települt Sármellékeln az 5. GvIAP-nál
(1976-89 - csak M-ről láttam képet, váltották-e ott is ML-re őket?)
A darabszámok érdekelnek, a kétüléseseket kb. tudom).
Bonusz kérdés 1:
Esetleg a munkácsi 92-es IAP (1974-1987) adatai is megvannak?
Egy helyen említette valaki, hogy Kunmadarasra is érkeztek korai MiG-23-asok a vadászbombázók előtt. Erről tud valaki valamit, vagy urban legend?
Előre is köszi a válaszokat (vagy ajánlott forrást a megkeresésükhöz) !!!!
TGR
Légierő Társbérletben I-II kötet.
Szia Tiger 205Szia!
Köszönöm, ha bárhol megszerezhető lenne, megvenném. Sajnos sehol nem az.
Esetleg addig, ha valaki itt vagy privát megírná, nagyon hálás lennék.
Vagy- ha valaki eladná ezt a két könyvét nekem, annak is nagyon örülnék
üdv:
TGR
Nálam megvan kölcsönben, majd utána nézek a kérdéseidnek.Szia!
Köszönöm, ha bárhol megszerezhető lenne, megvenném. Sajnos sehol nem az.
Esetleg addig, ha valaki itt vagy privát megírná, nagyon hálás lennék.
Vagy- ha valaki eladná ezt a két könyvét nekem, annak is nagyon örülnék
üdv:
TGR
Azért írtam e lakonikus választ, mert látom, hogy téged igencsak mélységében érdekel a dolog. Maga a két kötet az összes még meg sem fogalmazott kérdésedre is választ ad.Szia!
Köszönöm, ha bárhol megszerezhető lenne, megvenném. Sajnos sehol nem az.
Esetleg addig, ha valaki itt vagy privát megírná, nagyon hálás lennék.
Vagy- ha valaki eladná ezt a két könyvét nekem, annak is nagyon örülnék
üdv:
TGR
Azért írtam e lakonikus választ, mert látom, hogy téged igencsak mélységében érdekel a dolog. Maga a két kötet az összes még meg sem fogalmazott kérdésedre is választ ad.
Nálam megvan kölcsönben, majd utána nézek a kérdéseidnek.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni - láthatóan itt szakértők vannak - hátha ti tudtok nekem újat mondani.
A 11. gárda Vadászrepülő Hadosztály hazánkban állomásozó együléses MiG-23 repülőinek mennyisége érdekelne.
Sziasztok!
Konkrétan :
1/ hány MiG-23 települt Kiskunlacházán a 14. GvIAP-nál
(1975-től MiG-23M, 79 májustól MiG-23ML, 1985-től MiG-23MLD)
2/ hány MiG-23 települt Sármellékeln az 5. GvIAP-nál
(1976-89 - csak M-ről láttam képet, váltották-e ott is ML-re őket?)
A darabszámok érdekelnek, a kétüléseseket kb. tudom).
Bonusz kérdés 1:
Esetleg a munkácsi 92-es IAP (1974-1987) adatai is megvannak?
Egy helyen említette valaki, hogy Kunmadarasra is érkeztek korai MiG-23-asok a vadászbombázók előtt. Erről tud valaki valamit, vagy urban legend?
TGR
Privátban megoldható!Nagyon köszönöm!
Vagy ha megoldható egy beletekintés nálad, azt még jobban megköszönném, akár egy Volkswagen Pólót is megérne nekem (ma jó, XL-est, nem az autót)
.Ezredek:
- Kiskunlacházán a 14. GvIAP-nál MiG-23MLA-k, majd azok MLD-re korszerűsített változatai repültek
- Sármelléken a 5. GvIAP-nál csak MiG-23M-ek repültek
- A Munkácson a 92. IAP szintén MiG-23M-eket használt.
Foto: 92. IAP MiG-23M típusa Munkács melletti repüléren
Valamint célvontatásra használtak MiG-23M típust, az IL-28-as után.
A debreceni és kunmadarasi MiG-27-es történetek, már a Hidegháború végének, a csökkentési időszakában születtek. Debrecenből 1987-ben kivonták a Szu-24-eseket, helyette MiG-27-esek érkeztek. Míg Kunmadarson lecserélték a Szu-17M2 típust MiG-27-esre.
- 88. APIB Debrecen MiG-27D
- 1. GvAPIB Kunmadaras MiG-27D
Ezeknek egyik előzménye, hogy a nyolcvanas évek végének leszerelése során a szovjet MiG-27-essel repülő vadászbombázó ezredek állományának egyharmadát felszámolták. A felszabaduló MiG-27D repülőgépeket ráöntötték öt, korábban más típust/típusváltozatot használó ezredre. Így került két ezrednyi rövid időre Magyarországra. (Ha erre gondoltál korai MiG-23 vadászbombázóként)
Foto: 88. APIB MiG-27D bombázója 88-ban.
Érdekes módon, 1987-ben a precíziós támadásra képes MiG-27K verziókat leadta a Debrecenbe érkező 88. APIB, nálunk csak „mezei” a MiG-27D szolgált Debrecenben, de az csak pár évet.
.
.
Annak idején nem sok rajongója lehetett a tipusoknak Debrecenben, sőt tizenéves srácként én is a pokolba kivántam őket, amikor minden nap dörögtek a szuperszonikus hangrobbanások. Intenziven repültek, rendszeresen rezgett az ablak, csörgött minden a lakásban, pedig a város reptértől távoli, nagyerdei részén laktunk.
Nana, repülőgépen a "tökig húzott gázkar" az a STOP-helyzetet jelenti! Vagyis a hátsó pozíció a STOP helyzet, előre TOLVA először ALAPGÁZ, aztán NÉVLEGES (leggazdaságosabb üzem), utána MAX FORDULATSZÁM (100%), majd MINIMÁLIS UTÁNÉGETÉS/FORSZÁZS, tovább előretolva nő az utánégető teljesítménye/tolóereje, majd az utolsó ütközőnél van a MAXIMÁLIS UTÁNÉGETÉS helyzet. Az SzPSz-rendszerrel (fékszárny határréteg-lefúvó) ellátott MiG-21-eken van még egy plusz ütköző, ami nem engedi túlságosan lehúzni a gázkart leszállás közben, mert bizonyos fordulatszám alatt kikapcsolt az SzPSz-rendszer és a gép átesett. Azért volt akinek sikerült a "mutatvány", és a gép 8-10m magasságból letottyant a betonra, megroggyant a törzse és selejtezni kellett. Mivel a fedélzeti rendszerei működőképesek maradtak, "oktatási segédanyag"-ként megkapta a Kossuth szakközépiskola a repszerelők és műszerészek képzéséhez.Én közel laktam hozzá simán tökig húzták a gázkart éjszaka is de persze a lakosságot akkor a kutya sem érdekelte
Nana, repülőgépen a "tökig húzott gázkar" az a STOP-helyzetet jelenti! Vagyis a hátsó pozíció a STOP helyzet, előre TOLVA először ALAPGÁZ, aztán NÉVLEGES (leggazdaságosabb üzem), utána MAX FORDULATSZÁM (100%), majd MINIMÁLIS UTÁNÉGETÉS/FORSZÁZS, tovább előretolva nő az utánégető teljesítménye/tolóereje, majd az utolsó ütközőnél van a MAXIMÁLIS UTÁNÉGETÉS helyzet. Az SzPSz-rendszerrel (fékszárny határréteg-lefúvó) ellátott MiG-21-eken van még egy plusz ütköző, ami nem engedi túlságosan lehúzni a gázkart leszállás közben, mert bizonyos fordulatszám alatt kikapcsolt az SzPSz-rendszer és a gép átesett. Azért volt akinek sikerült a "mutatvány", és a gép 8-10m magasságból letottyant a betonra, megroggyant a törzse és selejtezni kellett. Mivel a fedélzeti rendszerei működőképesek maradtak, "oktatási segédanyag"-ként megkapta a Kossuth szakközépiskola a repszerelők és műszerészek képzéséhez.
.Az a béke zaja volt!
Vagy te most az ízig-vérig kapitalista Wizz Air-nek tapsolsz???
Felháborító!