MiG-23 Flogger (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 831
29 634
113
A lapos orr jellemző a MiG-27-re, a BN olyan orrkúppal rendelkezett, mint a vadászváltozat.
Ezt rosszul tudod. Külsőre az egyik fő különbség a hajtómű beömlő nyílásnál a mozgatható rész. A BN-nél meghagyták eredeti állapotában, de a 27-en már kisebb, mert a szuperszonikus sebesség már nem volt olyan döntő. A másik a szárnybekötés.
Mig-23BN
97645_1528307095.jpg

MiG-27K
MiG-27_%28cropped%29%20%281%29.jpg
 
T

Törölt tag 1945

Guest
A lapos orr jellemző a MiG-27-re, a BN olyan orrkúppal rendelkezett, mint a vadászváltozat.

Tévedés, a MiG-23BN is csapott orral rendelkezik.

Első nagy sorozat a MiG-23BN volt (illetve ez került exportra), 23mm-es gépágyúval, lézertávmérővel, és H-23M rádió-távirányítású rakétákkal.
Második változat a MiG-27 (leánykori nevén MiG-23BM) megkapta a 30mm-es gépágyút.
Csúcs változat a MiG-27K "Kaira" elektrooptikus célzóberendezéssel (ami nemcsak előre, de lefelé is nézett) kapott egy rakat precíziós fegyvert, lézerirányítású rakétát (H25, H29) lézerbombát (KAB-500L) stb.
Annyira drága volt a "Kaira", hogy csináltak egy olcsóbb változatot MiG-27D néven, ez csak előre felé tudott célt megjelölni így a lézerbombákat nem lehetett alkalmazni, és ezzel hígították 2:1-ben a szovjet légierőt.

Nagyjavításkor az eredeti MiG-27-eseket MiG-27D szintre hozták fel, ez lett a MiG-27M.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 674
34 451
113
Tévedés, a MiG-23BN is csapott orral rendelkezik.

Első nagy sorozat a MiG-23BN volt (illetve ez került exportra), 23mm-es gépágyúval, lézertávmérővel, és H-23M rádió-távirányítású rakétákkal.
Második változat a MiG-27 (leánykori nevén MiG-23BM) megkapta a 30mm-es gépágyút.
Csúcs változat a MiG-27K "Kaira" elektrooptikus célzóberendezéssel (ami nemcsak előre, de lefelé is nézett) kapott egy rakat precíziós fegyvert, lézerirányítású rakétát (H25, H29) lézerbombát (KAB-500L) stb.
Annyira drága volt a "Kaira", hogy csináltak egy olcsóbb változatot MiG-27D néven, ez csak előre felé tudott célt megjelölni így a lézerbombákat nem lehetett alkalmazni, és ezzel hígították 2:1-ben a szovjet légierőt.

Nagyjavításkor az eredeti MiG-27-eseket MiG-27D szintre hozták fel, ez lett a MiG-27M.
Irakiak meg a saját BNjeikre rákopácsolták a francia légi utántöltő szondát,és lézer távmérőt,célmegjelölőt
0159207.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
T

Törölt tag 1945

Guest
A Kaira berendezés hatalmas előrelépés volt a KAB-500L lézerirányítású bombával, a precíziós csapásmérés területén.
Gyakorlatilag 160 fokban adott (70-fokban hátrafelé is) célmegjelölést (persze csak nappal).
image060.jpg
image061.jpg

image065.jpg
image064.jpg

image067.jpg
image069.jpg


Azután az árcédulára pillantva gyorsan eszükbe jutott az elvtársaknak, hogy minek ide precíziós csapásmérés, hiszen úgyis szabadon eső nukibombákkal szállnak majd fel a gépek balhé esetén...
... így született meg az olcsóbb MiG-27D/M.
 
M

molnibalage

Guest
Ez ebben a formában nem igaz. Az MLD elég sok mindent elért. Konkrétan egyes területeken majdnem a MiG-29 9.12-vel volt egyenértékű.



Mert az MLD változatból gyakorlatilag csak a szovjeteknek volt és a hidegháború végével air policyra és a nagy békében mindenki a MiG-21-es preferálta inkább, mert sokkal olcsóbb volt. A románok konkrétan a MiG-29-eseiket vonták ki és maradt a 21-es úgy, hogy még bisz-ük sem volt...

Nálunk simán kirepülték a gépekből az időt és nem történt nagyjavítás, mert 1997 után a magyar gazdaság éppenhogy örült, hogy elvan már az 1995 államcsőd közeli helyzetből. Meg nekünk MF volt, kvázi a legkorszerűtlenebb változat az araboknak kiszórt MSz-eket leszámítva. A gépek élettartama a MiG-21-nél is alacsonyabb volt tudtommal.
Legyen meg számokban is.

A MiG-29 emelett siralmas.

Azért ez a hozzáállás jól mutatja,hogy pl a precíziós csapásmérő képesseg kialakítasa pusztán szándék hianyában nem valósult meg a 80-as evekben, hisz a technológia rendelkezésre állt.
Azért tegyük azt hozzá, hogy ez nappali képesség volt.
Az F-111F és A-6E TRAM meg éjszakai volt, mert nem TV, hanem infrakamera volt rajtuk.
Nagyon nem mindegy volt ez 70-es és 80-as években. Mert az éjszakai PGM lényegében kinullázta a MANPAD és IR SHORAD-ot. Mert ahhoz látni kéne a célpontot...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Legyen meg számokban is.

A MiG-29 emelett siralmas.


Azért tegyük azt hozzá, hogy ez nappali képesség volt.
Az F-111F és A-6E TRAM meg éjszakai volt, mert nem TV, hanem infrakamera volt rajtuk.
Nagyon nem mindegy volt ez 70-es és 80-as években. Mert az éjszakai PGM lényegében kinullázta a MANPAD és IR SHORAD-ot. Mert ahhoz látni kéne a célpontot...
Ennek mi köze a mondanivaló lényegéhez?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 563
113
Az, hogy a szovjet PGM még az alacsonyabb szinten is túl drága volt nekik és az bizony közel sem annyira effektív és összemérhető a a jenkivel. Kiegészítettem a mondanivalót.

Exportálniuk kellett volna a butuskáknak.
Egyébként nézted a képet, amit felraktam ide pár napja?
A hátsó bombazárak használata matt külön gondoltam rád,
 
M

molnibalage

Guest
Exportálniuk kellett volna a butuskáknak.
Egyébként nézted a képet, amit felraktam ide pár napja?
A hátsó bombazárak használata matt külön gondoltam rád,
Mindig is gnómnak gondoltam emiatt a gépet, ha azokat használja.
Számomra a MiG-27 mindig is egy gyors rakéta szállító platform volt.
Az a 2x250, de inkább 2x100 kg whatever.
A gép lényege a ARM hordozó és PGM képessége a H-25/29 rakétával.
Szerintem. Variaszárnnyal relatíve gazdaságosan és gyorsan tud repülni, nek kell a plusz légellenállás. Odazúg valahova, szétkapja a fontos pontcélt, aztán ukmukkfukk spuri el max. gázon M0,95 táján. Én tutira nem buta bombázásra pazarolnám a gépet.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 563
113
Mindig is gnómnak gondoltam emiatt a gépet, ha azokat használja.
Számomra a MiG-27 mindig is egy gyors rakéta szállító platform volt.
Az a 2x250, de inkább 2x100 kg whatever.
A gép lényege a ARM hordozó és PGM képessége a H-25/29 rakétával.
Szerintem. Variaszárnnyal relatíve gazdaságosan és gyorsan tud repülni, nek kell a plusz légellenállás. Odazúg valahova, szétkapja a fontos pontcélt, aztán ukmukkfukk spuri el max. gázon M0,95 táján. Én tutira nem buta bombázásra pazarolnám a gépet.

Algériában 8 db Mk.82-vel pakolták. :D
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Mindig is gnómnak gondoltam emiatt a gépet, ha azokat használja.
Számomra a MiG-27 mindig is egy gyors rakéta szállító platform volt.
Az a 2x250, de inkább 2x100 kg whatever.
A gép lényege a ARM hordozó és PGM képessége a H-25/29 rakétával.
Szerintem. Variaszárnnyal relatíve gazdaságosan és gyorsan tud repülni, nek kell a plusz légellenállás. Odazúg valahova, szétkapja a fontos pontcélt, aztán ukmukkfukk spuri el max. gázon M0,95 táján. Én tutira nem buta bombázásra pazarolnám a gépet.

Hagyományos fegyverzet variációk...

image160.jpg


... meg a lényeg:

image143.jpg


Hatótávolsága amúgy némileg nagyobb volt mint a konkurens Szu-17M3-as.

image195.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Az, hogy a szovjet PGM még az alacsonyabb szinten is túl drága volt nekik és az bizony közel sem annyira effektív és összemérhető a a jenkivel. Kiegészítettem a mondanivalót.
Nem is volt célom az összehasonlitas,cyak önmagában néztem a dolgot.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Hagyományos fegyverzet variációk...

image160.jpg


... meg a lényeg:

image143.jpg


Hatótávolsága amúgy némileg nagyobb volt mint a konkurens Szu-17M3-as.

image195.jpg
Kérdés, hogy a MiG-27-est és a Szu-17M3-ast melyik hajtóművel vetették össze. Ha az R-29BSz-300-assal, akkor jogos az összevetés, mert a Tumanszkij-os Szuhojnak azonos volt a hajtóműve a MiG-23BN/MiG-27M/D/K típuscsaládéval.
De gondolom, nem ok nélkül kezdtek bele a MiG-27-esbe visszafelé installálni a Szuhojok Ljulka AL-21F hajtóművét. Csak nem értek a végére, bár legalább a prototípus megépült és repült is (még a nyolcvanas években).
Nem úgy, mint a Szu-17M4-es, a Szu-27-es AL-31F hajtóművével.
Mert itt viszont "visszafele sült el a dolog".
Azaz, míg a Szu-17-es gépcsalád az AL-21F verzióival volt a jobb és a MiG-27-es gépcsalád volt kénytelen jobban-rosszabbul teljesíteni és beérni az egyszerűbb, olcsóbb és könnyebben gyártható R-29BSz-300-assal (az AL-21F itt csak egy pár repülés erejéig lett kipróbálva), addig a két típus életének mondhatni utolsó állomása, az AL-31F installáció terén a MiG-27-esnek készült el az átépített változata és a Szu-17-es volt az, amelyik megmaradt csak tervnek.
Mindegy, mert végül egyikből se lett semmi.

Utólagos okoskodás: bárhogy is volt, elmondható, hogy mind a Szu-17M4-nek, mind a MiG-27K-nak (csak, hogy mind a kettőből a csúcsváltozatot említsük) a Szu-27-esek AL-31F-je lett volna az ideális.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 487
93
És akkor nézzük az első bombázó változatott, a MiG-23B-t. Amiből nem csak az elterjedt 24 darabszám, hanem bő kétszeres mennyiség készült 1971 és 1973 között, illetve még Ljulka hajtómű repítette:

MiG-23B Flogger-F type at the Soviet Tactical Air Force

b2.jpg

Fotó: a képen látható MiG-23B gyáriszáma: 242002516, 1972-ben épült. Először a Leningrádi Katonai Körzetben, majd a nyolcvamas években a szovjet-mongol határhoz közel szolgált, Kínával szemben.

b3.jpg