Két szovjet MiG-23B Sztep repülőterén a nyolcvanas években Szibériában. Mind a vörös 29-es (Gyári száma: 242002419), mind a vörös 33-as (Gyári száma: 242002519) 1972-es gyártmányú, és mindkettő Ljulka hajtóművel van felszerelve.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Valamint 1985-ben vette át az utolsó MiG-23MLAE-2 elfogóját Bulgária.
@molnibalageAz új gyártású volt?
Ez egy elegáns cáfolata mindannak, amit írtam.Két szovjet MiG-23B Sztep repülőterén a nyolcvanas években Szibériában. Mind a vörös 29-es (Gyári száma: 242002419), mind a vörös 33-as (Gyári száma: 242002519) 1972-es gyártmányú, és mindkettő Ljulka hajtóművel van felszerelve.
Olyan biztos ez? Mert ez a fehér 308-as ex-szovjet MLD szerintem használtan jött a bolgárokhoz:Igen, az összes bolgár együléses MiG-23-as, gyári újonnan került Bulgáriába.
Igen, a "Hidegháború alatt". Majd 1992-ben - teljesen igaz - kaptak/cseréltek öt db használt MiG-23MLD-t is.Olyan biztos ez? Mert ez a fehér 308-as ex-szovjet MLD szerintem használtan jött a bolgárokhoz:
Okés.Igen, a "Hidegháború alatt". Majd 1992-ben - teljesen igaz - kaptak/cseréltek öt db használt MiG-23MLD-t is.
És nem nyújtott sokkal több pluszt a váltani kívánt Mig-21-hez képest.Azért ez nem igaz!Egyedül manőverező képessége amiben nem nyújtott pluszt!Volt bvr képessége,radarja is sokkal jobb volt (az utolsó mld a korai 29-esek szintjén volt).
Ilyenkor érdemes repült óraszámot, és kissé komolyabb darabszámot figyelembe venni, mint a mienk. Pluszban megnézni a kortárs típusokat.
Olyan infók vannak elterjedve, amit a TopGun-ban írtak a kilencvenes években (és olvasható a mai reinkarnációja a Wikipedian is). Ezek beégtek az emberekbe, mint megváltoztathatatlan tények. Pedig csak nem volt elég infó még a megjelenéskor és az írók kénytelenek voltak a nyolcvanas évek nyugati forrásaira, meg a sokszor szűk látókörű magyar infókra támaszkodni. Plusz divat volt szidni mindent ami szovjet.
Például az Szovjet Frontlégierő után, a Bolgárok használták a legtöbb MiG-23-ast Európában. 1976 és 2002 között 93 db MiG-23-as közül tízet vesztettek el. A Csehek 1978 és 1998 között 70 MiG-23-asból bő ötöt vesztettek. (Láttátok már a korabeli nyugati típusok hasonló statisztikáit?) Valahol a bolgár repült idők is megvannak. Hazánkban a szovjet 5. gárda ezred 14 év alatt, hét MiG-23M-et, míg a 14 gárda ezred nyolc év alatt három MiG-23MLA/D-t veszett. Ha a repült időt is mellé tennénk, abból látszódna, hogy a MiG-23-as semmivel nem volt rosszabb a kortárs MiG-21bis, F-4E és Mirage F-1C típusoknál.
A műszerezettségről (a Haditechnika újságban volt Varga Imrétől egy részletes leírás) annyit érdemes tudni, hogy a Szovjet Honi Légvédelem tömegesen rendszeresítette a típust, figyelembe véve a fegyverrendszerének a képességeit, melyek messze felülmúlták a (hetvenes években) a MiG-21bis lehetőségeit. Földháttérben célt felderíteni képes fedélzeti lokátor, közepes hatótávolságú légiharc rakéták, infraérzékelő, stb.. Természetesen mindez a hatvanas évek végének műszaki színvonalán és megbízhatóságával, de még csak a hetvenes éveket írták a hadrendbeállításakor. Miközben a Szovjet Honi Légvédelemnél soha egyetlen MiG-21-est sem állítottak hadrendbe!
Igazából egy jóval magasabb üzemeltetési kultúra és nagyobb költségvetés kellett hozzá (mint minden újabb típushoz ekkoriban), ami nem mindenhol állt rendelkezésre.
A manőverezőképesség terén az ML sorozat már jobb volt, mint a 21-es.Némileg jobb volt de nem volt meg az a "fölény"ezen a téren mint amit a 29-es hozott a 21-23-asokhoz képest!Más téren volt hatalmas előrelépés a 21-esekhez képest!
Az meg N+1-ik külön probléma, hogy míg a szovjetek egy viszonylag rövid felzárkózással, viszonylag jól tartották a lépést a Nyugattal az informatika (jelen esetben: avionika) terén, amíg csak elektroncsövek és tranzisztorok képezték a technológia alapjait, a félvezetők és microchipek megjelenésével már nem tudtak mit kezdeni.A nyolcvanas évekre egyszerűen kifogyott a kakaó a szocializmusból, a VSz országok már nem bírták a fegyverkezés költségeit (nemcsak mi, a többiek sem).
Ne szórakozzunk már...Valaki felvetette előrébb, hogy miért is vonták ki tömegesen a mig 23ast...
Az egy dolog, hogy drága volt, de a fenntartása is horribilis összegbe került, cserébe az egy MLD t leszámítva a mig21 hez képest nem jelentett generációs ugrást.