Hát igen, a Hidegháború számtalan egyik érdekes története közül az egyik:
1989…július 4-én a Bagicz-i repülőtérről, nyugati irányba szállt fel Nikolaj Skuridin pilóta a Mig-23M vadászrepülőgépével, amikor a hajtómű teljesítményében csökkenést észlelt. Mivel ez kritikus esemény felszállás közben, a pilóta a torony engedélyével katapultált. A gép hajtóművének teljesítményét azonban nem vette vissza. Mivel a sugárhajtómű nem állt le, és a robotpilóta már be volt kapcsolva, a repülőgép folytatta tovább az útját nyugati irányba. A földi irányítás úgy tudta, hogy a repülőgép lezuhant, valamint hamarosan átlépte a Lengyel-NDK határt, ezért a keletkezett információzavarban nem tudtak a repülőgép lelövésére parancsot adni. Így a Mig-23M vadászgép, ugyan pilóta nélkül, de a robotpilóta irányítása alatt megkezdte kísértett útját. AZ ügy további érdekessége, hogy az NDK légvédelme sem reagált a pilóta nélkül, a NATO felé repülő gépre. Állítólag a NSZK határának átrepülése után a NATO vadászgépek elfogták a típust, de lelövésére nem kaptak parancsot. Így a Szovjet felségjelű vadászgép repült tovább háborítatlanul, egészen Belgium légteréig, ahol üzemanyagának kifogyása után lezuhant. A Katasztrófát az okozta, hogy egy családi házra zuhant, megölve egy Belga állampolgárt. (Nem ismerem a forrást, csak valamikor kimásoltam)