MiG-23 Flogger (Mikojan-Gurjevics)

Igazi Hidegháborús hangulat. Szír MiG-23MLAE (MLD export) és ex. szovjet MiG-23MLD típusok.

SyAAF%2BMiG-23ML%2B2771%2B%2526%2BMiG-23MLD%2B4000%2BHama%2BAB.jpg


SyAAF%2BMiG-23MLD%2B4000%2BHama%2BAB%2B%25285%2529.jpg



Szír MiG-23MF
SyAAF%2BMiG-23MF%2B2657%2BHama%2BAB%2B%25284%2529.jpg


És selejtezett, szír és ex. líbiai MiG-23MSz-ek Szíriából:
SyAAF%2BMiG-23%2BBone%2BYard%2B%25283%2529.jpg
 
Azért valahol hihetetlen hogy ezt a nem épp üzembiztos típust Szíriában a háború sokadik évében még tudják reptetni úgy hogy pl mi már 20 éve kivontuk és nem egy fiatalabb volt a szírekénél.
 
Kunmadarson is volt K változat és néhány példányon az utolsó években megjelent a Progressz konténer is, ami a Kh-31-es rakétákhoz kellett.
 
Elkiabáltam. Ugyanis nem Kunmadaras hanem Debrecen a helyszín. Sőt már a K-ban sem vagyok biztos. Csak a Progressz konténerben. 1987 júliusából.
 
Mint tudjuk a MiG-27K volt a Szovjet Frontlégierő egyik legkorszerűbb típusa. A komoly navigációs rendszerrel és precíziós fegyverek bevetési képességével rendelkező típus gyártását a hetvenes évek végén kezdték meg.

A komoly képességű, de drága és kis példányszámban készült típust eleinte viszonylag egységesen szórták szét a szovjet légihadseregek között. Jellemzően vadászbombázó hadosztályonként egy-két század használta.

Majd a nyolcvanas évek második felében koncepció váltás történt, a MiG-27K típust, egy-egy ezredbe koncentrálták. Így az említett 88. vadászbombázó ezred is 1986 és 1987 között leadta a K változatait, egy németországi alakulatnak, még mikor Ukrajnában települt.

1987-ben amikor Magyarországra költözött, már nem használt MiG-27K típust. Vannak időmegjelölés nélküli fotók a ezred MiG-27K repülőgépeiről,
getImage__98__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ahol még K változat látszik, de az ezred története szerint ezek még nem Magyarországon készültek.

Bár simán lehet, hogy nem egyről beszélünk. :)
 
Ja egy ideje érkeznek képek Etiópiából, ahol ipari nagyjavításon lévő Su-27-es és Mi-8-asok között MiG-23ML-ek láthatóak. Először úgy voltam vele, hogy lehet csak kipofozzák őket, mielőtt emlékmű lesz belőlük.

De ez a MiG-23UB-s képpel egyre gyanúsabb, hogy újra repképessé teszik a típust. Érdekes visszatérés lenne.
 
Hát igen, a Hidegháború számtalan egyik érdekes története közül az egyik:
1989…július 4-én a Bagicz-i repülőtérről, nyugati irányba szállt fel Nikolaj Skuridin pilóta a Mig-23M vadászrepülőgépével, amikor a hajtómű teljesítményében csökkenést észlelt. Mivel ez kritikus esemény felszállás közben, a pilóta a torony engedélyével katapultált. A gép hajtóművének teljesítményét azonban nem vette vissza. Mivel a sugárhajtómű nem állt le, és a robotpilóta már be volt kapcsolva, a repülőgép folytatta tovább az útját nyugati irányba. A földi irányítás úgy tudta, hogy a repülőgép lezuhant, valamint hamarosan átlépte a Lengyel-NDK határt, ezért a keletkezett információzavarban nem tudtak a repülőgép lelövésére parancsot adni. Így a Mig-23M vadászgép, ugyan pilóta nélkül, de a robotpilóta irányítása alatt megkezdte kísértett útját. AZ ügy további érdekessége, hogy az NDK légvédelme sem reagált a pilóta nélkül, a NATO felé repülő gépre. Állítólag a NSZK határának átrepülése után a NATO vadászgépek elfogták a típust, de lelövésére nem kaptak parancsot. Így a Szovjet felségjelű vadászgép repült tovább háborítatlanul, egészen Belgium légteréig, ahol üzemanyagának kifogyása után lezuhant. A Katasztrófát az okozta, hogy egy családi házra zuhant, megölve egy Belga állampolgárt. (Nem ismerem a forrást, csak valamikor kimásoltam)