MiG-25 Foxbat (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
http://englishrussia.com/2013/12/23/interceptor-mig-25-training-version/2/
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Hello,

Érik a következő karabahi háború.

Biztos? Örményországban orosz csapatok állomásoznak, Azerbajdzsán meg orosz fegyvereket vásárol. Inkább Irán és ami a föld-tenger alatt van, a probléma.

<b>Újra repülőképessé tenné MiG-25-öseit Azerbajdzsán - hírhez:</b>

Egyébként ez egy érdekes hír, a MiG-25-ösökről. Olvasom az eredeti forrást. Az említett azeri üzem nem végzett jelentősebb munkát az azeri MiG-25-ösökön. Az üzemidő hosszabbítást nekik is és algériaiaknak is az Ukránok végezték.

Valószínűleg politikai-gazdasági kavarás a gyárral kapcsolatban. Persze ettől még megvalósulhat, bár irreális ár érték aránnyal.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 074
113
Igazából nem. Ha modern elektronika kerül bele és tisztességes fegyverzetet kap egy modernizáció során, akkor ez egy nagyon potens harci gép akár ma is. Tulajdonképpen azon csodálkozom, hogy vettek Mig-29-est és kivonták a Mig-25-öst és a Szu-24-est, ahelyett, hogy ezt a kettőt modernizálták volna eredetileg.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Na jó, de akár 3genbe modern "elektronika és tisztességes fegyverzetet kap" akkor potens harci gép lesz, ellenben nem lesz horror üzemeltetni.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Hello,

annó a MiG-25-ös sárkány élettartamát tizenix évre tervezték. Közben kiderült, hogy él az tovább is, főleg ha nem használják hideg háborús intenzitással.

Az azeriek a Szovjet Honi Légvédelem 82-ik vadászrepülő ezredének gépeit – félreértés ne essék, nem örökölték – hanem csúnya módszerekkel zsákmányolták. Ezek 1977-78-ban gyártott MiG-25P-k, amiket a nyolcvanas években PDSz-é korszerűsítettek.

Miután ezek a gépek az elmúlt közel negyven évet a szabadban töltötték, el lehet képzelni az állapotukat.

Aminek értelme lenne korszerűsíteni – talán – az a felderítő változat. Elterjedt infó, hogy rendelkeznek ilyen gépekkel. A papíron túl, nekem van kb negyven képem az azeri MiG-25-ösökről, de egyiken sem látható felderítő változat, tehát kicsit kételkedem. Ha valaki tud ilyen képet, kérem ossza meg.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
Ami nagy baj, az a hajtómű. Az oroszok felderítő 25-ösei is azért lettek szépen, csendben tavaly augusztusban kivonva, mert elfogyott a hajtómű. Ezt már nem gyártja senki, más meg nemigen van ekkora méretben. Én egy kissé kételkedem ebben a projektben.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Arról szerintem ők is tudnának, ha nincs hajtómű hozzuk, és valószínűleg bele se fognának ha ez így van. Vagy beletesznek valami mást, habár ez nem tudom mennyire életképes ötlet, vagy kaptak egy elfeledett raktárat tele hajtóművekkel. Ha tudják, hogy nem lesz ami hajtsa a gépeket biztosan nem fognak hozza.
 

amanitin

Member
2011. május 18.
54
3
6
Ha modern elektronika kerül bele és tisztességes fegyverzetet kap egy modernizáció során, akkor ez egy nagyon potens harci gép akár ma is.

Ezt a repülőt eredetileg arra tervezték, hogy szuperszónikus, nagy magasságban közeledő bombázókat fogjon el. A sebesség oltárán kb minden be lett áldozva, a radart kivéve. A fordulóköre akkora, mint Azerbajdzsán, viszont a hatósugara szintén, és egy hatvan fokos bedőléstől darabokra hullik.
Még ha feltesszük is, hogy a pótalkatrész biztosítva van (hajtómű, hökhm), és majd modernizálnak rajta ezt-azt, semmilyen realisztikus bevetésre nem lesz optimális, mert az alap egy teljesen szélsőséges és idejétmúlt koncepció.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 074
113
Ehhez képest gyakorlatilag az egyetlen iraki típus volt anno, amely sikert tudott felmutatni az akkori nyugati technikával szemben. A környéken azóta sincs senkinek jobb.
 

amanitin

Member
2011. május 18.
54
3
6
ja. pl az oroszok meg a törökök nincsenek a környéken és nincs nekik jobb. A jóindulatú oroszok, akiknek az egyes számú prioritásuk velük szemben, hogy a megkerülésükkel ne tudjanak olajat meg gázt bizniszelni.
Neked ezek szerint van pontos lebontott statisztikád arról, hogy az irakiak melyik típust hányszor milyen bevetésre küldték ki, melyik gép mennyire volt karban tartva, mennyire tapasztalt pilóták repülték, meg a többi ötmillió tényező ami szükséges ahhoz, hogy objektív következtetést le lehessen vonni. Téged nagyon alábecsültelek.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 048
113
Egy jó irás a azeri-ormény fegyveres konfliktusról, benne a Mig-25 szerepe is.
http://ghirokhov.narod.ru/ghirikhov4.html
Egyébként a Naszosznij-i Repulogépjavító uzem az egyik legjobb volt a SZU alatt a Mig-25 típusra.

2010-es képek
066815.jpg

066801.jpg
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 074
113
Az elméleti stratégiák és statisztikák alapján egészen addig lehet két típust összehasonlítani, amíg azok konkrét harcba nem mennek. Utána már csak a harci eredmények számítanak, azok pedig így néznek ki Irak esetében az egyetlen megerősített légigyőzelem alapján:

1991. január 17: F/A-18C - R-40RD

A másik oldalról F-15-el:

1991. január 19: MiG-25PD - AIM-7M
1991. január 19: MiG-25PD - AIM-7M

2:1-hez az amerikaiak javára. Később a repüléstilalmi zóna körüli események során még lelőttek egy Miget, ugyanakkor mindvégig jellemző volt, hogy nagyszámú amerikai rakétaindítás hiábavalóan történt huszonötösök ellen, mert a Mignek lehetősége volt kihasználva a sebességét lerázni a rakétákat. Gyakorlatilag egyedül a Mig-25 bizonyult méltó ellenfélnek a gyakorlatban a nyugati típusokkal szemben a kilencvenes években. A Mig-29 például minden alkalommal szánalmasan leszerepelt.

A forrás amúgy az acig.org adatbázisa.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Az alapvető probléma, hogy 5G-nél kiakad a szerkezet. Abban a tartományban, amire szegény gépet tervezték, ez elég érdekes dolgokat vonzz maga után.. egy 9G-s géphez képest (mondjuk legyen az összehasonlítási alap egy F-15) sokkal kisebbre szorítkozik az az időtartomány amelyen belül még hatásosan tud végrehajtani kitérő manővert.

Nagyon nagy magassággal (40e láb fölött, mondjuk), hogy kevés lehetősége van a pilótának, ezért elég kiszámítható. Utánégető nélkül repülve szinte bármilyen 2-3G fölötti manőver magasság vesztést eredményez.

Van még egy másik probléma, a nagy sebességet baromi nehéz jól kihasználni az 5G-s limit miatt. Elméletben 20-30 mérföldről vagy azon kívülről nagy magasságban előnyben leszel de ilyen távolságból még ilyen feltételekkel is nagyon kicsi az esély arra, hogy eltaláld a célt. Ezen belül viszont ha még M2 körül vagy akkor az AMRAAMok jó esélyel elkapnak az ellen meg közben lazán kifordul és elmenekül a te rakétáid elől. Gyakorlatilag a relatív sebesség miatt indítás után rögtön kifordulhat, valószínűleg 20-25 mérföldnél is. Eközben te meg semmit nem tudsz csinálni mert épp próbálod fékezni a géped, hogy egyáltalán bármiféle fordulóra képes legyen..

És akkor eddig csak az abszolút nem jellemző rendkívül nagy távolságú BVR-ről volt szó, minden másban egy rakás szar a Foxbat. Szó szerint.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Persze azt lehet, hogy nem nyílegyenesen repülsz az ellennek, de mivel abszolút semmilyen manőverre nem képes a gép M2 körül, ha így indítasz rakétát az talán még akkor se fogja eltalálni az ellenfelet ha az semmilyen manővert nem hajt végre.. 30-40 fok korrekció rögtön indítás után ekkora sebességgel elég dúrva hatást ér el. És akkor még utána kéne kompenzálni arra, hogy a másik mit csinál.