Nagyon durvák ezek a képek a román Mig-29-esekrol, csak mert tényleg hatalmas arccal állították, hogy milyen szép szakszerűen vannak tárolva.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
.
És ezek nem mostani képek.Nagyon durvák ezek a képek a román Mig-29-esekrol, csak mert tényleg hatalmas arccal állították, hogy milyen szép szakszerűen vannak tárolva.
..
.
Néztem most a bacau-i repteret és környékét Google Mapsen, 2022-es fotók, nem látszik MiG-29 a reptér környékén, csak egy csomó MiG-21 parkol ott.
Itt fotóztál?
.
Szétvágott 29-es törzsek. Egész pontosan, szárnyak és vezérsíkok nélkül tárolt gépek. Lehet, hogy valahová eladták a szárnyakat, vezérsíkokat..
.
UPDATE:
.
A reptér szélén találtam ezt a területet, roncstemető:
.
.Korlátlan képfeltöltés, képtárolás, képmegosztás - www.kepfeltoltes.eu
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltéswww.kepfeltoltes.eu
A képeken bejelölt valamik lehet szétszerelt? szétvágott?? 29-esek? A műholdképeken nehéz látni.
(de ha nem 29-esek, akkor mik? Kb a MiG-21 méretű valamik, mintha az orr-kabin-mögötte a gerincvonal, és a szányak helye kb a LERX rész?
.Szétvágott 29-es törzsek. Egész pontosan, szárnyak és vezérsíkok nélkül tárolt gépek. Lehet, hogy valahová eladták a szárnyakat, vezérsíkokat.
A magyar szakemberek útmutatásai alapján vannak szakszerűen tárolva.Nagyon durvák ezek a képek a román Mig-29-esekrol, csak mert tényleg hatalmas arccal állították, hogy milyen szép szakszerűen vannak tárolva.
Azt állítják, hogy jó allapotban vannak.
Mindeközben ... nálunk is van pár tucat darab lezsírozva...Bulgaria to receive MiG-29 engines from Poland
Bulgarian Defence Minister Dimitar Stoyanov said on 28 October that the Polish Air Force is to decommission one of its MiG-29s so as to transfer the aircraft's two Klimov RD-33 turbofan powerplants to the Bulgarian Air Force. Talks for the Polish repair of six further Bulgarian engines are in progress, he added.
Ha jól belegondolok az AMARG-ot leszámítva soha semmilyen más országban nem láttam korrektül letárolt gépekről fotót és olyat végképp nem, hogy sok éves vagy évtizedes álom után röpképessé tegyenek gépeket. B-52, P-3 és más gép is támadt már fel hosszú álomból...
Pontosan ez a fő didi. H azok a gépek szétrohadnának, az olyan lenne, mintha a Mercedes az eladatalan kocsijaival tenné ugyanezt.Dél Afrik csak a fele Jas-39-et használja, azt olvastam, hogy a nem használtakat ugyan néha kanibalizálják, de rendesen tárolják fedett, klimatizált, pormentes hangárokban.
És ugyan nem légierő, hanem cég, de az Aero is megfelelően tárolta az ALCA-kat (vagy 50-et) addig, amíg sok-sok év után végre apránként el tudta passzolni.
Angliában vagy 15éve láttam kivont és nagyon szépen eltárolt Tornado-t, duxfordban biztos volt 3db, meg Elgin mellett is 2-3db. De szinte biztos azokat is kidobták vagy múzeumba vontatták már.Ha jól belegondolok az AMARG-ot leszámítva soha semmilyen más országban nem láttam korrektül letárolt gépekről fotót és olyat végképp nem, hogy sok éves vagy évtizedes álom után röpképessé tegyenek gépeket. B-52, P-3 és más gép is támadt már fel hosszú álomból...
Egyedül a MiG-31-esek esetében láttam valami közelítőleg hasonló céló tárolást. Azok egy részét hasonló fehér anyaggal vonták be és tárolták tartósan, mint amit az AMARG is használ:Ha jól belegondolok az AMARG-ot leszámítva soha semmilyen más országban nem láttam korrektül letárolt gépekről fotót és olyat végképp nem, hogy sok éves vagy évtizedes álom után röpképessé tegyenek gépeket. B-52, P-3 és más gép is támadt már fel hosszú álomból...
Ha jól belegondolok az AMARG-ot leszámítva soha semmilyen más országban nem láttam korrektül letárolt gépekről fotót és olyat végképp nem, hogy sok éves vagy évtizedes álom után röpképessé tegyenek gépeket. B-52, P-3 és más gép is támadt már fel hosszú álomból...
Mennyivel a kivonás után adták el őket?Szerintem Izrael-ben eléggé körül vannak ahhoz metélve, hogy ne nagyon dobjanak ki semmit, így ha nem tárolták volna megfelelően a Kfir-eket, akkor nem is nagyon tudták volna eladni őket dél Amerikába. Ugyanígy gondolom, hogy Dél Afrika is vigyázott a kivont Atlas Cheetah-kra, mert jóval a kivonás után is tudtak még eladni belőlük.
Most ki nem keresem,de vannak fent képek a neten a Kfir NG ajánlatra szánt sárkányokrol képek.Hangárban,lekonzerválva tárolják őket.Most már csak üres sárkányok,egy fekete konzerváló anyaggal lekenve.De 2015ig az IAF tartalék állómányában lévő gépek egybe voltak konzerválva,szó szerint becsomagolva valami csomagolófóliába,légmentesen.(akkor vonták ki az utolsó tartalékállományban lévő gépeket a tartalékos hadrendből).A többi (A4/F4,akármi) tartalékba,tartós tárolásba rakott gépüket is igy tárolták.Mennyivel a kivonás után adták el őket?
.Itt aztán volt tolóerő/tömeg arány:
A MiG 80-as évek végi nyugati bemutatóin használt példányokat rendesen felkészítették a Nyugat elkápráztatására.
Ezt már korábban is megjegyeztem, hogy ezek az RD-33-asok nem azok az RD-33-asok, melyeket mi, mezei felhasználók ismertünk..
.
A hajtomuvel mit csinaltak, hogy nem nagyon fustöl a filmen? Vagy csak a nonstop utanegetö okozza?