MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Valamelyik korai F-16 demóról láttam videót.
Na az is úgy repült kb. mint a felpiszkált MiG.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Valamelyik korai F-16 demóról láttam videót.
Na az is úgy repült kb. mint a felpiszkált MiG.
A mostani belga 16-os szólódemó is igen jól hozza a "régi szép időket". Talán nem is annyira a tolóerő/tömeg oldaláról, pedig számszakilag talán még abban is jobbak a belgák 40 éves gépei, mióta F100PW220-asokkal repülnek, hanem sokkal inkább a gépre nem is annyira jellemző kis sebességű bátor manővereivel.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Élőben, Zeltwegben láttam, úgy még hatásosabb volt. Hozzá képest a görög Zeus Team F-16C block 52-ese csak dübörgött és száguldozott. Pedig az is manőverezett, csak messze nem ilyen könnyedén és összetetten.

Ilyen elhúzott orrú manőverezéseket talán az 1979-es Le Bourget-i szalonon mutatott be a GD fő tesztpilótája, a néhai Neil Anderson, amikor az akkor még vadonat új F-16B-t promózta. Ami történetesen a belga légierőnek szánt első kétüléses példány volt:

bhv.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(A videó végén van, de direkt nem tekertem oda, mert tele van a felvétel olyan nyalánkságokkal, mint az M53-as hajtóművel szerelt Mirage F-1E, a Mirage 4000, vagy az F-15D prototípusa, ahol a gyári demópilótájának szemmel láthatóan nem volt hiánya se tolóerőből, se szárnyfelületből)
 
M

molnibalage

Guest
A mostani belga 16-os szólódemó is igen jól hozza a "régi szép időket". Talán nem is annyira a tolóerő/tömeg oldaláról, pedig számszakilag talán még abban is jobbak a belgák 40 éves gépei, mióta F100PW220-asokkal repülnek, hanem sokkal inkább a gépre nem is annyira jellemző kis sebességű bátor manővereivel.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Élőben, Zeltwegben láttam, úgy még hatásosabb volt. Hozzá képest a görög Zeus Team F-16C block 52-ese csak dübörgött és száguldozott. Pedig az is manőverezett, csak messze nem ilyen könnyedén és összetetten.

Ilyen elhúzott orrú manőverezéseket talán az 1979-es Le Bourget-i szalonon mutatott be a GD fő tesztpilótája, a néhai Neil Anderson, amikor az akkor még vadonat új F-16B-t promózta. Ami történetesen a belga légierőnek szánt első kétüléses példány volt:

bhv.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(A videó végén van, de direkt nem tekertem oda, mert tele van a felvétel olyan nyalánkságokkal, mint az M53-as hajtóművel szerelt Mirage F-1E, a Mirage 4000, vagy az F-15D prototípusa, ahol a gyári demópilótájának szemmel láthatóan nem volt hiánya se tolóerőből, se szárnyfelületből)
A 4. gen gepek hajnalaig es a hh vegeig kb 90 es evek kozepeig ment a power porn. Az F-22 igazi erejet demon alig kepes megmutatni...
Azota meg nem is proiritas mar
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
Borzasztóan csúnya szegény gép a nagy púpjával és az oldalára rákókányolt utántöltő csonkkal.
Mint amikor 20 év múlva találkozol a valaha nagyon csinos ex.barátnőddel, aki közben felszedett vagy 25 kilót, ráncok, stb.....
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 232
9 552
113
.
.
Borzasztóan csúnya szegény gép a nagy púpjával és az oldalára rákókányolt utántöltő csonkkal.
Mint amikor 20 év múlva találkozol a valaha nagyon csinos ex.barátnőddel, aki közben felszedett vagy 25 kilót, ráncok, stb.....
Hehe, Én Moszkában láttam 777-es oldalszámmal egy SzMT-t. Iszonyat ronda volt :) Az indiai átépítés meg ennek változatnak a mintájára készült.
 
M

molnibalage

Guest
.
.
Borzasztóan csúnya szegény gép a nagy púpjával és az oldalára rákókányolt utántöltő csonkkal.
Mint amikor 20 év múlva találkozol a valaha nagyon csinos ex.barátnőddel, aki közben felszedett vagy 25 kilót, ráncok, stb.....
Nekem másféle gondolatok jutnak eszembe a gépet nézve.

Amúgy azért az F-16I gépről nem nagyon látni olyan infókat, hogy azért az eredeti könnyű vadászgép koncepciót mennyire rúgja seggbe a magasított gerinc és a CFT. Van olyan videó F-16I demóról, ahol istenesen megtépnénk, ahol esetleg látszana a gép állásszög korlátja? :rolleyes::oops:

A 29-es esetén az eredeti félrement koncepción sajnos sokat nem lehet segíteni, főleg nem ennyire extrémen eltolt módon. Ameddig az F-16 koncepciónál a jelek szerint belefért annak lerontása, hogy AG konfigban F-15E-t távolról és alulról közelítse 2x2000 lb bombával hatósugárban, addig a 29-es esetén ez lényegében inkább csak a hordozós gép teljesen új szárnnyal és további módosításokkal lehetett életképesebb.

Ez már vihet három pótost úgy, hogy marad BVR képesség, nem kell eszement gerinctartály, légiutántölthető, és a nagyobb szárny mínusz kopoltyúkkal a belső keró kapacitás is nőtt.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 232
9 552
113
MIG-29SzMT - 777 - egyébként a demoja során visszaemlékezve a manőverezőképességet kevéssé befolyásolta aeridinamikailag. Úgy olvastam viszont (merthogy a bemutatón szerintem üres volt a tartály), hogy erősen rontotta az irányíthatóságot amennyiben teletötötték üzemanyaggal..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Terepszínű 9.13-assal kötelékezés. A festésminta - ahogy korábban Galcom írta - a leendő, bár végül soha nem rendszeresített 9.15-ös MiG-29M-ekhez lett kidolgozva:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Kevesebb, mint egy évvel Csau kivégzése és a forradalom után, kevesebb, mint fél évvel a Zsil-völgyi bányászok terrorja után (csak, hogy tudjuk időben hova helyezni a látottakat), Romániában nagyszabású légibemutatót tartottak:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Kevesebb, mint egy évvel Csau kivégzése és a forradalom után, kevesebb, mint fél évvel a Zsil-völgyi bányászok terrorja után (csak, hogy tudjuk időben hova helyezni a látottakat), Romániában nagyszabású légibemutatót tartottak:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez már betetted egyszer kb. ugyanezzel a szöveggel. :)
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93
A Líbiai Nemzeti Hadsereget támogató orosz Wagner erők, Líbiában maradt 9.13-as MiG-29-ese. Valószínűleg az Asztrahán-i kiképzőközpontból került Líbiába 2020. májusa körül.

Érdekességképpen infravörös önirányítású R-27-es rakéta függesztve!
mig23-libia.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93
2015-ben jelentették be, hogy megkezdik Egyiptom számára a MiG-29M/M2 változatok gyártását. Az egyiptomi MiG-29-es repülőgépek, az akkor éppen India és Oroszország számára gyártott MiG-29K változaton fognak alapulni. 46 darab egyiptomi MiG-29-est, 2017 és 2020 között gyártotta le az orosz fél.

Az egyiptomi MiG-29M/M2-es vadászgépek, a 104. dandár két repülő századánál szolgának. A 104. dandár korábban, ötven évig
szovjet gyártmányú MiG-21-eseket használt elfogóvadász szerepkörben.

181329810-5416035708469797-6576064280170339905-n.jpg

Repülőterüknek felújítása miatt, eleinte együtt települtek az egyiptomi Rafale-okkal.

8732-Mi-G-29-M-3-26may21-FB.jpg

image-3-1.png

Készenléti gép.

Faisal-12-EXE-2.jpg


Miközben a 104. dandár két repülőszázadánál, hadrendbe állt a 46 darab új MiG-29-es, ezzel párhuzamosan összesen kilenc(!) századnyi régi, szovjet eredetű MiG-21M/MF/R/US/UM és kínai gyártású Chengdu F-7A/B deltaszárnyú elfogó vadászt vontak ki a tízes évek második felében.

Utolsóként a kínai gyártmányú Chengdu F-7B elfogókat állították le 2020 körül:
F-7B.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93
Resizer-16269676838471.jpg


A MiG-29-es gyártása, az egyiptomi gépek 2020-as leszállításának befejezése után sem állt le. Az orosz félnek sikerült Algéria számára is eladni a MiG-29M/M2 típust.

A döntés némi értetlenséget váltott ki, hiszen 2007 és 2017 között Algéria már átvett 58 db Szu-30MKA nagy teljesítményű vadászgépet. Így a kis mennyiségű MiG-29-es algériai megrendelés, akár visszalépésként is értelmezhető. Az első algériai MiG-29M2 gyári berepüléséről 2021. februárjában publikáltak fotókat.

2022. júniusban négy algériai MiG-29M/M2 repült bemutatót:
fpWzjOl.jpg

289082142-1390251461470882-2810227335788350209-n.jpg



Ezzel párhuzamosan 2020 nyara és 2021. márciusa között, (proto és előszéria példányokon kívül) hat széria gépet vett át az Orosz Légierő is, MiG-35Sz és MiG-35UB néven. A következő képeken ezek láthatóak a 2021-es állami teszteken.

15a-Wov2e-Ir-A.jpg


354.jpg


Hogy a 2022-es háborús események hogyan hatnak majd a gyártósorra - meglátjuk...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 232
9 552
113
Ezzel párhuzamosan 2020 nyara és 2021. márciusa között, (proto és előszéria példányokon kívül) hat széria gépet vett át az Orosz Légierő is, MiG-35Sz és MiG-35UB néven. A következő képeken ezek láthatóak a 2021-es állami teszteken.
Hogy a 2022-es háborús események hogyan hatnak majd a gyártósorra - meglátjuk...
Sziasztok!
A 35Sz és UB az Indiaiknak felajánlott "kezdetleges" AESA lokátort kapta? A pitotcső miatt én hagyományos doppler-impulzust feltételezem, mint a Egyiptomi, Algériai
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93
Sziasztok!
A 35Sz és UB az Indiaiknak felajánlott "kezdetleges" AESA lokátort kapta? A pitotcső miatt én hagyományos doppler-impulzust feltételezem, mint a Egyiptomi, Algériai
Hello!

2009 és 2021 között, közel 130 darab széria MiG-29K/KUB/M/M2 és MiG-35Sz/UB vadászgépet adtak át, melyek közül elvileg egyik sem az új AESA radarral van felszerelve. Ezt a témát az orosz légierő szállított MiG-35-ösökkel kapcsolatban kerülték a nyilatkozatokban.

Az eddig gyártásba került széria MiG-ek a Zhuk-M/ME radart kapták meg:
01.jpg


Csak protó repült Zhuk-AE AESA radarral:
02.jpg
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 232
9 552
113
Hello!

2009 és 2021 között, közel 130 darab széria MiG-29K/KUB/M/M2 és MiG-35Sz/UB vadászgépet adtak át, melyek közül elvileg egyik sem az új AESA radarral van felszerelve. Ezt a témát az orosz légierő szállított MiG-35-ösökkel kapcsolatban kerülték a nyilatkozatokban.
Az eddig gyártásba került széria MiG-ek a Zhuk-M/ME radart kapták meg:
Csak protó repült Zhuk-AE AESA radarral:
Köszi az infot. Én is erre következttem.