MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Valamelyik korai F-16 demóról láttam videót.
Na az is úgy repült kb. mint a felpiszkált MiG.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 389
63 230
113
Valamelyik korai F-16 demóról láttam videót.
Na az is úgy repült kb. mint a felpiszkált MiG.
A mostani belga 16-os szólódemó is igen jól hozza a "régi szép időket". Talán nem is annyira a tolóerő/tömeg oldaláról, pedig számszakilag talán még abban is jobbak a belgák 40 éves gépei, mióta F100PW220-asokkal repülnek, hanem sokkal inkább a gépre nem is annyira jellemző kis sebességű bátor manővereivel.


Élőben, Zeltwegben láttam, úgy még hatásosabb volt. Hozzá képest a görög Zeus Team F-16C block 52-ese csak dübörgött és száguldozott. Pedig az is manőverezett, csak messze nem ilyen könnyedén és összetetten.

Ilyen elhúzott orrú manőverezéseket talán az 1979-es Le Bourget-i szalonon mutatott be a GD fő tesztpilótája, a néhai Neil Anderson, amikor az akkor még vadonat új F-16B-t promózta. Ami történetesen a belga légierőnek szánt első kétüléses példány volt:

bhv.jpg



(A videó végén van, de direkt nem tekertem oda, mert tele van a felvétel olyan nyalánkságokkal, mint az M53-as hajtóművel szerelt Mirage F-1E, a Mirage 4000, vagy az F-15D prototípusa, ahol a gyári demópilótájának szemmel láthatóan nem volt hiánya se tolóerőből, se szárnyfelületből)
 
M

molnibalage

Guest
A mostani belga 16-os szólódemó is igen jól hozza a "régi szép időket". Talán nem is annyira a tolóerő/tömeg oldaláról, pedig számszakilag talán még abban is jobbak a belgák 40 éves gépei, mióta F100PW220-asokkal repülnek, hanem sokkal inkább a gépre nem is annyira jellemző kis sebességű bátor manővereivel.


Élőben, Zeltwegben láttam, úgy még hatásosabb volt. Hozzá képest a görög Zeus Team F-16C block 52-ese csak dübörgött és száguldozott. Pedig az is manőverezett, csak messze nem ilyen könnyedén és összetetten.

Ilyen elhúzott orrú manőverezéseket talán az 1979-es Le Bourget-i szalonon mutatott be a GD fő tesztpilótája, a néhai Neil Anderson, amikor az akkor még vadonat új F-16B-t promózta. Ami történetesen a belga légierőnek szánt első kétüléses példány volt:

bhv.jpg



(A videó végén van, de direkt nem tekertem oda, mert tele van a felvétel olyan nyalánkságokkal, mint az M53-as hajtóművel szerelt Mirage F-1E, a Mirage 4000, vagy az F-15D prototípusa, ahol a gyári demópilótájának szemmel láthatóan nem volt hiánya se tolóerőből, se szárnyfelületből)
A 4. gen gepek hajnalaig es a hh vegeig kb 90 es evek kozepeig ment a power porn. Az F-22 igazi erejet demon alig kepes megmutatni...
Azota meg nem is proiritas mar
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 960
8 441
113
.
.
Borzasztóan csúnya szegény gép a nagy púpjával és az oldalára rákókányolt utántöltő csonkkal.
Mint amikor 20 év múlva találkozol a valaha nagyon csinos ex.barátnőddel, aki közben felszedett vagy 25 kilót, ráncok, stb.....
Hehe, Én Moszkában láttam 777-es oldalszámmal egy SzMT-t. Iszonyat ronda volt :) Az indiai átépítés meg ennek változatnak a mintájára készült.
 
M

molnibalage

Guest
.
.
Borzasztóan csúnya szegény gép a nagy púpjával és az oldalára rákókányolt utántöltő csonkkal.
Mint amikor 20 év múlva találkozol a valaha nagyon csinos ex.barátnőddel, aki közben felszedett vagy 25 kilót, ráncok, stb.....
Nekem másféle gondolatok jutnak eszembe a gépet nézve.

Amúgy azért az F-16I gépről nem nagyon látni olyan infókat, hogy azért az eredeti könnyű vadászgép koncepciót mennyire rúgja seggbe a magasított gerinc és a CFT. Van olyan videó F-16I demóról, ahol istenesen megtépnénk, ahol esetleg látszana a gép állásszög korlátja? :rolleyes::oops:

A 29-es esetén az eredeti félrement koncepción sajnos sokat nem lehet segíteni, főleg nem ennyire extrémen eltolt módon. Ameddig az F-16 koncepciónál a jelek szerint belefért annak lerontása, hogy AG konfigban F-15E-t távolról és alulról közelítse 2x2000 lb bombával hatósugárban, addig a 29-es esetén ez lényegében inkább csak a hordozós gép teljesen új szárnnyal és további módosításokkal lehetett életképesebb.

Ez már vihet három pótost úgy, hogy marad BVR képesség, nem kell eszement gerinctartály, légiutántölthető, és a nagyobb szárny mínusz kopoltyúkkal a belső keró kapacitás is nőtt.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 960
8 441
113
MIG-29SzMT - 777 - egyébként a demoja során visszaemlékezve a manőverezőképességet kevéssé befolyásolta aeridinamikailag. Úgy olvastam viszont (merthogy a bemutatón szerintem üres volt a tartály), hogy erősen rontotta az irányíthatóságot amennyiben teletötötték üzemanyaggal..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 389
63 230
113
Kevesebb, mint egy évvel Csau kivégzése és a forradalom után, kevesebb, mint fél évvel a Zsil-völgyi bányászok terrorja után (csak, hogy tudjuk időben hova helyezni a látottakat), Romániában nagyszabású légibemutatót tartottak:

 
M

molnibalage

Guest
Kevesebb, mint egy évvel Csau kivégzése és a forradalom után, kevesebb, mint fél évvel a Zsil-völgyi bányászok terrorja után (csak, hogy tudjuk időben hova helyezni a látottakat), Romániában nagyszabású légibemutatót tartottak:

Ez már betetted egyszer kb. ugyanezzel a szöveggel. :)
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
973
3 431
93
A Líbiai Nemzeti Hadsereget támogató orosz Wagner erők, Líbiában maradt 9.13-as MiG-29-ese. Valószínűleg az Asztrahán-i kiképzőközpontból került Líbiába 2020. májusa körül.

Érdekességképpen infravörös önirányítású R-27-es rakéta függesztve!
mig23-libia.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
973
3 431
93
2015-ben jelentették be, hogy megkezdik Egyiptom számára a MiG-29M/M2 változatok gyártását. Az egyiptomi MiG-29-es repülőgépek, az akkor éppen India és Oroszország számára gyártott MiG-29K változaton fognak alapulni. 46 darab egyiptomi MiG-29-est, 2017 és 2020 között gyártotta le az orosz fél.

Az egyiptomi MiG-29M/M2-es vadászgépek, a 104. dandár két repülő századánál szolgának. A 104. dandár korábban, ötven évig
szovjet gyártmányú MiG-21-eseket használt elfogóvadász szerepkörben.

181329810-5416035708469797-6576064280170339905-n.jpg

Repülőterüknek felújítása miatt, eleinte együtt települtek az egyiptomi Rafale-okkal.

8732-Mi-G-29-M-3-26may21-FB.jpg

image-3-1.png

Készenléti gép.

Faisal-12-EXE-2.jpg


Miközben a 104. dandár két repülőszázadánál, hadrendbe állt a 46 darab új MiG-29-es, ezzel párhuzamosan összesen kilenc(!) századnyi régi, szovjet eredetű MiG-21M/MF/R/US/UM és kínai gyártású Chengdu F-7A/B deltaszárnyú elfogó vadászt vontak ki a tízes évek második felében.

Utolsóként a kínai gyártmányú Chengdu F-7B elfogókat állították le 2020 körül:
F-7B.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
973
3 431
93
Resizer-16269676838471.jpg


A MiG-29-es gyártása, az egyiptomi gépek 2020-as leszállításának befejezése után sem állt le. Az orosz félnek sikerült Algéria számára is eladni a MiG-29M/M2 típust.

A döntés némi értetlenséget váltott ki, hiszen 2007 és 2017 között Algéria már átvett 58 db Szu-30MKA nagy teljesítményű vadászgépet. Így a kis mennyiségű MiG-29-es algériai megrendelés, akár visszalépésként is értelmezhető. Az első algériai MiG-29M2 gyári berepüléséről 2021. februárjában publikáltak fotókat.

2022. júniusban négy algériai MiG-29M/M2 repült bemutatót:
fpWzjOl.jpg

289082142-1390251461470882-2810227335788350209-n.jpg



Ezzel párhuzamosan 2020 nyara és 2021. márciusa között, (proto és előszéria példányokon kívül) hat széria gépet vett át az Orosz Légierő is, MiG-35Sz és MiG-35UB néven. A következő képeken ezek láthatóak a 2021-es állami teszteken.

15a-Wov2e-Ir-A.jpg


354.jpg


Hogy a 2022-es háborús események hogyan hatnak majd a gyártósorra - meglátjuk...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 960
8 441
113
Ezzel párhuzamosan 2020 nyara és 2021. márciusa között, (proto és előszéria példányokon kívül) hat széria gépet vett át az Orosz Légierő is, MiG-35Sz és MiG-35UB néven. A következő képeken ezek láthatóak a 2021-es állami teszteken.
Hogy a 2022-es háborús események hogyan hatnak majd a gyártósorra - meglátjuk...
Sziasztok!
A 35Sz és UB az Indiaiknak felajánlott "kezdetleges" AESA lokátort kapta? A pitotcső miatt én hagyományos doppler-impulzust feltételezem, mint a Egyiptomi, Algériai
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
973
3 431
93
Sziasztok!
A 35Sz és UB az Indiaiknak felajánlott "kezdetleges" AESA lokátort kapta? A pitotcső miatt én hagyományos doppler-impulzust feltételezem, mint a Egyiptomi, Algériai
Hello!

2009 és 2021 között, közel 130 darab széria MiG-29K/KUB/M/M2 és MiG-35Sz/UB vadászgépet adtak át, melyek közül elvileg egyik sem az új AESA radarral van felszerelve. Ezt a témát az orosz légierő szállított MiG-35-ösökkel kapcsolatban kerülték a nyilatkozatokban.

Az eddig gyártásba került széria MiG-ek a Zhuk-M/ME radart kapták meg:
01.jpg


Csak protó repült Zhuk-AE AESA radarral:
02.jpg
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 960
8 441
113
Hello!

2009 és 2021 között, közel 130 darab széria MiG-29K/KUB/M/M2 és MiG-35Sz/UB vadászgépet adtak át, melyek közül elvileg egyik sem az új AESA radarral van felszerelve. Ezt a témát az orosz légierő szállított MiG-35-ösökkel kapcsolatban kerülték a nyilatkozatokban.
Az eddig gyártásba került széria MiG-ek a Zhuk-M/ME radart kapták meg:
Csak protó repült Zhuk-AE AESA radarral:
Köszi az infot. Én is erre következttem.